Status
Niet open voor verdere reacties.
De regenwaterput hier (onder het deksel in de tuin)
10000 liter (!) water - put is voor 99% vol water.

Appartementsblok van 5 appartementen. 1x raden wat er allemaal is aangesloten op die put.

1 miniscuul waterkraantje tegen de muur van de oprit :unsure:

Men had een waterput van 30-50kl moeten steken, dan had je dat kunnen doen.
Als je nu die waterput zou gebruiken om iedereen daar op aan te sluiten ga je in de VME ruzie krijgen over het feit dat zij er geen gebruik van hebben kunnen maken en duur leidingwater moeten gebruiken omdat die put leeg is. Terwijl ze wel voor de kosten moeten opdraaien.

En uiteindelijk komt dat door de strikte scheiding tussen gemeenschap en privaat.
 
Men had een waterput van 30-50kl moeten steken, dan had je dat kunnen doen.
Als je nu die waterput zou gebruiken om iedereen daar op aan te sluiten ga je in de VME ruzie krijgen over het feit dat zij er geen gebruik van hebben kunnen maken en duur leidingwater moeten gebruiken omdat die put leeg is. Terwijl ze wel voor de kosten moeten opdraaien.

En uiteindelijk komt dat door de strikte scheiding tussen gemeenschap en privaat.
Ja maar ik vind de regel / wetgeving erachter gewoon absurd. Waarom verplicht de wet dat je zo'n regenwaterput moet steken terwijl in praktijk die amper tot niet gebruikt wordt? Nu staat dat water daar gewoon wat te kakken :unsure: Steek er dan geen he! Maar ja dat mag weer niet.

Maar ja zo heb je zoveel zinloze regeltjes natuurlijk :)
 
Om een indringer te verdringen? Dan doorsta je toch gewoon de benodigde testen, en koop je een echt wapen aan?
naah, makkelijker om de kosten, verplichtingen en papierwerk te skippen. Een luchtgeweer mag je gerust als een echt wapen beschouwen.
Maar ook een pijlgeweer, boog, kruisboog of een pijlkatapult (zelfs een gewone)

Voor luchtgeweren moet ge trouwens een identiteitskaart voorleggen om deze te kopen, dus zowiezo ben je wel ergens geregistreerd.

Verbieden heeft geen zin, want een luchtgeweer steek je relatief makkelijk zelf in mekaar:

Tkan dan nog veel simpeler met een gewone drukcilinder met een darm aan...

intro-1614086400.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niet echt een ergernis, eerder een bewustwording...

Ik sakker redelijk vaak over al dat sluipverkeer hier in de straat, maar deze ochtend stond ik zelf vast in een woonwijk langs waar waze mij stuurde en ik dacht bij mezelf: "de mensen achter die ramen zijn nu over mij aan het klagen"
Zoals Linde ooit zei : "je staat niet in de file, gij zijt de file"
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe smartwatch gekocht, wil Garmin pay activeren (BNP staat als bank die hiervoor werkt) wat blijkt na een telefoon naar de klantendienst. Ze ondersteunen dit niet meer. Dank u BNP voor de service.
 
naah, makkelijker om de kosten, verplichtingen en papierwerk te skippen. Een luchtgeweer mag je gerust als een echt wapen beschouwen.
En is dit nu legaal in België ongeacht het aantal mm?
Volgens internet precies wel.

Ik heb er eentje van 4,5mm, genre dit.

(Had rond de 70% in het middelbaar en mijn pa zei dat hij me een loodjesgeweer zou kopen als ik 80% had.
Bij mijn Nieuwjaarrapport erop had ik 85% en de oren van zijn kop gezaagd om zijn belofte te houden. :laugh: )

GIGANTISCH veel mee op blikjes geschoten, die spleten gewoon open van de inslag vanop een 40 tal meter afstand.

Misschien binnen een paar jaar eentje extra kopen en ermee schieten in onze tuin, lijkt me leuk om met mijn gastjes te doen. :)
Aléja, als dat mag thuis. :unsure:
 
En is dit nu legaal in België ongeacht het aantal mm?
Volgens internet precies wel.

Ik heb er eentje van 4,5mm, genre dit.

(Had rond de 70% in het middelbaar en mijn pa zei dat hij me een loodjesgeweer zou kopen als ik 80% had.
Bij mijn Nieuwjaarrapport erop had ik 85% en de oren van zijn kop gezaagd om zijn belofte te houden. :laugh: )

GIGANTISCH veel mee op blikjes geschoten, die spleten gewoon open van de inslag vanop een 40 tal meter afstand.

Misschien binnen een paar jaar eentje extra kopen en ermee schieten in onze tuin, lijkt me leuk om met mijn gastjes te doen. :)
Aléja, als dat mag thuis. :unsure:
yup, zelfs volautomatisch :) https://www.shogun.nl/mevzi-iv-blitz-full-auto-pcp-hatsan.html
 
naah, makkelijker om de kosten, verplichtingen en papierwerk te skippen. Een luchtgeweer mag je gerust als een echt wapen beschouwen.
Maar ook een pijlgeweer, boog, kruisboog of een pijlkatapult (zelfs een gewone)

Voor luchtgeweren moet ge trouwens een identiteitskaart voorleggen om deze te kopen, dus zowiezo ben je wel ergens geregistreerd.

Verbieden heeft geen zin, want een luchtgeweer steek je relatief makkelijk zelf in mekaar:
het is niet omdat ge het zelf ineen kunt steken, dat men het niet kan verbieden.
 
Rap rap rap maandlenzen bestelt.

Duidelijk dat ik ze nodig heb, want het is de verkeerde sterkte en ik had het pas door toen ik al 1 lens opengedaan had. 🤦‍♀️
Echt balen!
 
Post een mens een een mooie foto op Insta en dan krijg je continu van die bot-reacties van "Send pic on *blablabla*".
 
Tennis nieuws - Elke dag opnieuw lees ik bijna evenveel interviews (van [Wit]Russen en Oekraïners) over den oorlog dan over het tennis zelf op Roland Garos :frown:

Iedereen doet wat ie wil, maar als ik Rus, Wit-Rus of Oekraïner zou zijn, dan zou ik koppig zijn (mij kennende) en zeggen: Meneer of mevrouw de journalist, ik ben hier om te tennissen, over de oorlog zelf, ga ik echt niks zeggen. En wat mijn collega tennissers doen of laten: Geen commentaar. Dag en salukes.

En dat is niet omdat ik niet over de oorlog zou willen praten he of dat ik Oekraïne niet zou willen steunen (in tegendeel). Maar journalisten leggen je gewoon de woorden in de mond, vinden het gewoon leuk om ruzie te stoken of om uw woorden uit de context te rukken (de boekskes en kranten moeten verkopen). En daar doe ik niet aan mee. (moest ik tennisser zijn)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan