Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoe zuur kan een mens zijn...
Vooral absurd dat de politie hierin volgt...
 

Hoe zuur kan een mens zijn...
Ja er zijn rare mensen op deze wereld hoor. Ik heb ooit nog in een sociale woonwijk gewoond en daar had ik met zowat elke buur ruzie.

Of dit aan mijzelf loog? Ja soms wel, MAAR ipv dat men naar mij kwam om eens te praten over het probleem, werd er meestal meteen klacht ingediend bij de huisvestingsmaatschappij. Ik kan je zeggen: Die methode om problemen op te lossen, werkte bij mij echt niet motiverend. Toveren kan ik nog niet.

Sinds ik verhuisd ben naar een betere buurt, heb ik nog NUL problemen met de buren (en zij met mij). Want er wordt nu gewoon gepraat met elkaar als er een probleem is.
 
Laatst bewerkt:

Hoe zuur kan een mens zijn...

Vooral absurd dat de politie hierin volgt...
Ecoterrorisme !!!!!!!!!

al dat krijt dat in de grond en in het grondwater trekt. :p.

Is een beetje belachelijk. Bij ons staat de straat en het trotoir ook iedere week wel vol. Maar ik zie echt niet in waarom ik mij daar ook maar iets van moet aantrekken.
Natuurlijk voor mensen die houden van orde en netheid, en een onaangetast esthetisch zicht heeft dat natuurlijk wel een impact. Maar voor mij mogen die gerust genegeerd worden.
 
Ecoterrorisme !!!!!!!!!

al dat krijt dat in de grond en in het grondwater trekt. :p.

Is een beetje belachelijk. Bij ons staat de straat en het trotoir ook iedere week wel vol. Maar ik zie echt niet in waarom ik mij daar ook maar iets van moet aantrekken.
Natuurlijk voor mensen die houden van orde en netheid, en een onaangetast esthetisch zicht heeft dat natuurlijk wel een impact. Maar voor mij mogen die gerust genegeerd worden.

Mensen mogen gerust iets niet leuk of niet mooi vinden, maar daarom moeten ze niet verlangen dat dat verboden wordt.

Anders zouden Crocs en Niels Destadsbader ook al lang verboden zijn geweest.
 

Hoe zuur kan een mens zijn...
De zure buurvrouw uit de straat heeft daar tegen mijn moeder ook eens over gaan klagen, en geëist dat mijn moeder dat zou afkuisen.
Moeder heeft nen emmer gevuld, en de buurvrouw een gratis douche gegeven.

Ze is niet meer veel komen klagen.

Ah, the eighties. Better times.
 
1) Iedereen weet hoe hatelijk die domme quizjes zijn op de radio?
2) Iedereen weet intussen hoe precair onze drinkwatervoorziening is? Verlaagde grondwaterstanden, enzovoort. Hoe elk jaar duizenden kinderen elders in de wereld sterven aan een tekort aan drinkwater? Opwarming van de Aarde. Enzovoort.
3) Iedereen weet intussen hoe België met zijn ruimtelijke wanorde, grote woonpercelen en relatief grote hogere middenklasse absurd veel zwembaden telt die quasi allemaal gevuld worden met drinkwater die perfect is voor consumptie. Het enige wat deze hype enigszins tegenhoudt is de relatief grote kostprijs van een zwembad.

Neem al die elementen samen, en dan is er één of ander genie bij Q-Music die zegt: "Hold my beer! Hier, we delen gratis zwembaden uit!" :woohoo::woohoo:Party like it's 1999.
Waarop Het Laatste Nieuws: "Hold my beer too! Hier, we zetten een livestream op onze website (jawel) om dat kutkwisje van minuut tot minuut te monitoren!".

Fucking idioten van DPG Media. 1) Van onder welke steen komen die eigenlijk gekropen? 2) Hoe verschrikkelijk laag gaan die eigenlijk blijven vallen met hun niveau waar zelfs Dag Allemaal van zegt "neen, dit gaat te ver". Jezus.
 
1) Iedereen weet hoe hatelijk die domme quizjes zijn op de radio?
2) Iedereen weet intussen hoe precair onze drinkwatervoorziening is? Verlaagde grondwaterstanden, enzovoort. Hoe elk jaar duizenden kinderen elders in de wereld sterven aan een tekort aan drinkwater? Opwarming van de Aarde. Enzovoort.
3) Iedereen weet intussen hoe België met zijn ruimtelijke wanorde, grote woonpercelen en relatief grote hogere middenklasse absurd veel zwembaden telt die quasi allemaal gevuld worden met drinkwater die perfect is voor consumptie. Het enige wat deze hype enigszins tegenhoudt is de relatief grote kostprijs van een zwembad.

Neem al die elementen samen, en dan is er één of ander genie bij Q-Music die zegt: "Hold my beer! Hier, we delen gratis zwembaden uit!" :woohoo::woohoo:Party like it's 1999.
Waarop Het Laatste Nieuws: "Hold my beer too! Hier, we zetten een livestream op onze website (jawel) om dat kutkwisje van minuut tot minuut te monitoren!".

Fucking idioten van DPG Media. 1) Van onder welke steen komen die eigenlijk gekropen? 2) Hoe verschrikkelijk laag gaan die eigenlijk blijven vallen met hun niveau waar zelfs Dag Allemaal van zegt "neen, dit gaat te ver". Jezus.
En de oplossing blijft ook hier weer heel simpel, gewoon waterprijs veel sterker laten stijgen per extra schijf aangesneden water. Zo'n zwembad kan wat mij betreft absoluut, maar vul het dan aan met grijs water, dat je door een grijswater filter stuurt.
 
En de oplossing blijft ook hier weer heel simpel, gewoon waterprijs veel sterker laten stijgen per extra schijf aangesneden water. Zo'n zwembad kan wat mij betreft absoluut, maar vul het dan aan met grijs water, dat je door een grijswater filter stuurt.
Als je dan die huidige schijven ziet, zijn er maar twee. Hier in de buurt is dat:

Basistarief: 2.26 EUR/m³
Comfortarief: 4.52 EUR/m³

Ons (mooi gezuiverd) drinkwater is gewoon goedkoop. Nu, ergens is dat ook wel logisch gezien het een basisgoed is en elk ouder huis (ook het mijne) elk toilet doorspoelt daarmee. Maar goed, de prijs van een speciaalbier om 1000 liter gezuiverd water in een zwembad te laten lopen is misschien wat vreemd?

Maar onder deze vreemde constructie is het wel perfect legaal natuurlijk om een zwembad te vullen, wanneer er nog geen enkel alarmsignaal afgaat voor de drinkwatervoorziening (al is dat natuurlijk korte termijn zonder verder te denken).
 
Laatst bewerkt:

Gewoon enorme ergernis: LUCHT BUKS . (of beter bekend als loodjesgeweer).

Ik snap niet dat zoiets legaal is in België.

Mijn schuin-achter buur (die nu gelukkig weg is) had ook zo ene. Ik was altijd bang dat hij in een zatte bui , misschien ipv op de kraaien, eens op mijn kat ging schieten. (wat gelukkig nooit gebeurd is).

Maar serieus, waarom zou iemand zoiets in huis willen halen?
Om een indringer te verdringen? Dan doorsta je toch gewoon de benodigde testen, en koop je een echt wapen aan?

Maar een loodjesgeweer is gewoon vaak om dieren (illegaal) mee te verwonden, of zoals in dit artikel, gewoon voor crimineel gedrag.
Stel dat je dit in je oog kwijt, en daardoor blind bent? Ook al vinden ze de dader, die zal je wellicht een forfaitair bedrag moeten ophoesten , maar daarmee is de kous af. Jij loopt wel je hele leven rond met een gigantische handicap.

Nee voor mij mogen ze loodjesgeweren onmiddellijk uit de handel nemen.

(Ik ben wel pro-wapenbezit, voor mensen met een geschikt profiel. Niet voor zomaar iedereen)
 
Als je dan die huidige schijven ziet, zijn er maar twee. Hier in de buurt is dat:

Basistarief: 2.26 EUR/m³
Comfortarief: 4.52 EUR/m³

Ons (mooi gezuiverd) drinkwater is gewoon goedkoop. Nu, ergens is dat ook wel logisch gezien het een basisgoed is en elk ouder huis (ook het mijne) elk toilet doorspoelt daarmee. Maar goed, de prijs van een speciaalbier om 1000 liter gezuiverd water in een zwembad te laten lopen is misschien wat vreemd?

Maar onder deze vreemde constructie is het wel perfect legaal natuurlijk om een zwembad te vullen, wanneer er nog geen enkel alarmsignaal afgaat voor de drinkwatervoorziening (al is dat natuurlijk korte termijn zonder verder te denken).
Daarom dus, extra stappen
Je zou perfect kunnen zeggen 60m³ voor huis aan een basistarief + 20 m³ per bijkomende inwoner
En vanaf dan sterk doen stijgen, nog een schijf van 50-100 m³ aan 20-30 EUR/m³ en dan naar wat mij betreft 100 EUR/m³

Dan gaan mensen ook investeren in een regenwaterput, een grijswater systeem,....
 
Maar serieus, waarom zou iemand zoiets in huis willen halen?
Bij mijn ouders is er een 6-tal jaar eentje. Dan ook van die bewegende doelwitten aangekocht (stalen dingen die draaien als je het raakt etc)

Ik ben fan (en nog nooit op dieren geschoten).

Sidenote: Ik heb wel vanaf het begin dat wij "wapens" in huis hadden heel duidelijk het belang van veiligheid meegekregen. Dus ook zorgen dat de kogels niet tot bij de buren kunnen belanden.
 
1686130796418.png


Krijg net een mailtje van DPD dat een pakket toekomt naar ons. Een relatief landelijk gebied en DPD is in België niet de grootste, dus de kans dat ze in dezelfde straat 2 keer moeten leveren is relatief klein.

Dat wil dus zeggen dat ze verwachten dat ze op 1,5 à 2,5 uur (dus 90 à 150 minuten) 25 leveringen kunnen doen. Ofwel eentje per 4 à 6 minuten. WTF.

IK WIL DAT NIET ZO SNEL. En nu nog kiezen voor een pakjespunt zal ook weinig nut hebben gezien die mensen al zo dichtbij zit (en ik dan niet zal weten of het bij ons, bij de buren of in een pakjespunt ligt, gezien ik nog nooit een briefje in de brievenbus kreeg en het soms dan zogezegd wél bij ons thuis afgeleverd werd).

Stuur gewoon die mogelijkheid voor een pakjespunt al vooraf, DPD. Dan is iedereen content.
 
Bekijk bijlage 20097

Krijg net een mailtje van DPD dat een pakket toekomt naar ons. Een relatief landelijk gebied en DPD is in België niet de grootste, dus de kans dat ze in dezelfde straat 2 keer moeten leveren is relatief klein.

Dat wil dus zeggen dat ze verwachten dat ze op 1,5 à 2,5 uur (dus 90 à 150 minuten) 25 leveringen kunnen doen. Ofwel eentje per 4 à 6 minuten. WTF.

IK WIL DAT NIET ZO SNEL. En nu nog kiezen voor een pakjespunt zal ook weinig nut hebben gezien die mensen al zo dichtbij zit (en ik dan niet zal weten of het bij ons, bij de buren of in een pakjespunt ligt, gezien ik nog nooit een briefje in de brievenbus kreeg en het soms dan zogezegd wél bij ons thuis afgeleverd werd).

Stuur gewoon die mogelijkheid voor een pakjespunt al vooraf, DPD. Dan is iedereen content.
Of er zijn misschien 20 pakjes bij die op 1 adres moeten worden geleverd? :unsure:
 
Als je dan die huidige schijven ziet, zijn er maar twee. Hier in de buurt is dat:

Basistarief: 2.26 EUR/m³
Comfortarief: 4.52 EUR/m³

Ons (mooi gezuiverd) drinkwater is gewoon goedkoop. Nu, ergens is dat ook wel logisch gezien het een basisgoed is en elk ouder huis (ook het mijne) elk toilet doorspoelt daarmee. Maar goed, de prijs van een speciaalbier om 1000 liter gezuiverd water in een zwembad te laten lopen is misschien wat vreemd?

Maar onder deze vreemde constructie is het wel perfect legaal natuurlijk om een zwembad te vullen, wanneer er nog geen enkel alarmsignaal afgaat voor de drinkwatervoorziening (al is dat natuurlijk korte termijn zonder verder te denken).
Het ergste is nog dat wanneer je de berekening maakt hoeveel regenwater je kost dat je al goed moet rekenen en geluk hebben om goedkoper dan drinkwater uit te komen.
 
Wegens technische problemen is MijnFluvius momenteel niet bereikbaar.
Onze excuses voor het ongemak

Deze website is tijdelijk niet bereikbaar

Momenteel voeren wij onderhoudswerken uit om deze website nóg beter te maken.

Onze excuses daarvoor. Probeer het later zeker



Ik heb de indruk dat die website meer down dan up is tegenwoordig...
Ze maken hem nog beter, wow.
 
Het ergste is nog dat wanneer je de berekening maakt hoeveel regenwater je kost dat je al goed moet rekenen en geluk hebben om goedkoper dan drinkwater uit te komen.
Klopt. Ik zit met een huis van bijna 100 jaar oud met zo'n oude regenwaterput op de koer van misschien 2 of 3 m³. Ik heb wel een kelder, maar die zit maar onder de helft van de woonkamer, het stuk aan de straat, de andere buizen liggen dus onder het deel van de woonkamer tussen kelder en koer.

Een grotere regenwaterput: koer of wat verder stuk tuin afgraven, en dan buizen onder koer en woonkamer, om waarschijnlijk in de kelder zo'n verdeler te zetten zodat WC in bijkeuken en badkamer op 1ste verdiep op regenwater kunnen werken. Voor dat geld heb ik waarschijnlijk jaren drinkwater.

Goedkoper zou al kunnen zijn om gewoon een regenput te plaatsten als overloop of in plaats van de bestaande, maar dan is het dus gewoon met een pomp voor de tuin.
 
Niet echt een ergernis, eerder een bewustwording...

Ik sakker redelijk vaak over al dat sluipverkeer hier in de straat, maar deze ochtend stond ik zelf vast in een woonwijk langs waar waze mij stuurde en ik dacht bij mezelf: "de mensen achter die ramen zijn nu over mij aan het klagen"
 
De regenwaterput hier (onder het deksel in de tuin)
10000 liter (!) water - put is voor 99% vol water.

Appartementsblok van 5 appartementen. 1x raden wat er allemaal is aangesloten op die put.

1 miniscuul waterkraantje tegen de muur van de oprit :unsure:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan