Squidward
Well-known member
Ik denk er eigenlijk niet zó diep over na. Voor zover ik weet is wat in mijn ogen belangrijk is voldoende beveiligd (bank, burgerzaken) en al de rest is bij mij weinig interessant. Ik heb geen opgeslagen betaalgegevens online, ik doe geen ‘zaken’ online. Ik zeg het, ik begrijp het wel maar daarmee mag ik het ook nog wel vervelend vinden. Websites die gewoon niet openen als je toevallig nog op je vpn zit is ook zo idioot (in mijn puur persoonlijk geval)Bij mij werkt die authorisatie op mijn vingerafdruk. Dus meh (en als ik niet mijn vertrouwde toestel gebruik is het de speciale code).
Al mag je mij wel eens uitleggen waarom je specifiek wilt dat dit op basis van de retina dient te gebeuren ? In professionele omstandigheden is men juist overgegaan naar de aders van een handpalm omdat de retina zeer ongemakkelijk is om daar een correcte accessgerelateerde toegang mee te garanderen. Wat hier toch uw intentie is. En gezichtsherkenning is ondertussen een beetje een nono geworden (in België toch...) tgv privacy redenen.
Wat ook de reden is waarom dat men vroeger vingerafdrukken gebruikte. Allez geen vingerafdrukken maar een beperkte puntenwolk van de vingerafdruk waarbij de foutenmarge relatief groot is, maar het gewoon zeer gebruiksvriendelijk is (wat de reden is waarom men het toch gebruikt).
Fujitsu koppelt handpalm-scanner aan tablet | MJK Automatisering Plus | Fujitsu | Microsoft | GFI | Kerio
Volgens ict-levereancier Fujitsu is het scannen van de handpalm de meest veilige vorm van biometrische beveiliging.www.mjka.nl

.