Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan er nog vanaf.

Ideaal trouwens om uit te delen aan de mensen onder de brug die ik weldra verwacht.
Voorlopig ligt er nog niemand.
Ge moet dat wel opwarmen met een friteuse, dus dat wordt nog serieus duurder.

Qua " Volledige maaltijd voor zo weinig mogelijk geld" is er niets dat dit overtreft


Dat is 0.575 EUR per persoon. Ik ben dat vroeger, toen ik studeerde in Leuven vaak gaan halen op vrijdag om toch nog iets te eten te hebben wanneer ik teveel geld had opgedaan op donderdagavond. Eerst zien dat ik een treinticket had voor de terugrit (85 B Fr), dan nog zien wat ik kon kopen van eten.
En je kan dat ook koud eten, je hoeft dat niet op te warmen .
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik overwoog dit, maar gedroogde peulvruchten moet je eerst lang laten weken om dan enorm lang te koken. Hoe komt dit dan goedkoper uit? Wat je bespaard aan vlees betaal je dubbel en dik via jouw energiefactuur of mis ik iets?
Geen idee, ik gebruik dat weinig en wat ik gebruik, koop ik gewoon in blik. 😁

Maar als je dat frequent gebruikt, lijkt het mij logischer dat je ineens een grote portie bereidt en die dan invriest?
 
Ik overwoog dit, maar gedroogde peulvruchten moet je eerst lang laten weken om dan enorm lang te koken. Hoe komt dit dan goedkoper uit? Wat je bespaard aan vlees betaal je dubbel en dik via jouw energiefactuur of mis ik iets?

Rond de 5 EUR/kg voor linzen, je zal dat ook wel goedkoper vinden. Weken kost niets. Kooktijd, ik zou het eens moeten bekijken, maar volgens mij is dat geen twee uur...op een laag vuur in gesloten pot. Als je dat vergelijkt met een standaard "Belgisch" gerecht waar je een pan vlees, een pot aardappelen, en een pot groenten opzet, denk ik niet dat je veel meer energie gaat verbruiken. Gaat echt wel een pak goedkoper uitkomen hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik overwoog dit, maar gedroogde peulvruchten moet je eerst lang laten weken om dan enorm lang te koken. Hoe komt dit dan goedkoper uit? Wat je bespaard aan vlees betaal je dubbel en dik via jouw energiefactuur of mis ik iets?
Voorweken + in mijn pressure cooker is dat in een mum van tijd klaar.

Ook een verschil van soort tot soort. Linzen hebben helemaal geen lange kooktijd (ook zonder voorweken niet); kidneybonen daarentegen wel. Maar daar gebruik ik dus de pressure cooker voor om in bulk af te koken.
 
M'n PS4 controller wilt niet meer opstarten. Als ik hem op de PC aansluit om op te laden, kan ik de knoppen wel gebruiken (share start een scherm op), maar op de PS4 knop drukken doet niks meer.

Dode batterij ofzo? Ik ga nen nieuwen mogen kopen. :(

EDIT: Nvm, blijkbaar moet ik een pak dichterbij de PS4 staan dan nu, zat er vlak voor en nu start em wel op. Vorig jaar kon ik nog vanaf m'n PC dat ding opstarten.
 
Kermis in naburig dorp 1Km verder, hoor je tot hier! Dat er vrijdag en zaterdagnacht wat later gefeest wordt, OK. Maar das dan al 2 nachten op rij... Maar nu is het het ergst. Komt er nu opeens bonkende koppijn bij... 2de keer dat ik terug opsta .... zat er om 23h in , lap luid smartlap concert... programma online zegt tot 24h,en rond 0h15 er terug in... moet kunnen tot dat uur dacht ik op zondag en dan gedaan ... Tjah, de fuif met nen marginale kermis dj niet meegereekend. Fuckin gabber beats vanaf 1h en veel luider dan vrijdag of zaterdag.

.... en straks om 7h staan de bouwvakkers hier alweer.

Kzal morgen wel weer ZEEER KRIIIIBIIIIG zijn.
 
Kermis in naburig dorp 1Km verder, hoor je tot hier! Dat er vrijdag en zaterdagnacht wat later gefeest wordt, OK. Maar das dan al 2 nachten op rij... Maar nu is het het ergst. Komt er nu opeens bonkende koppijn bij... 2de keer dat ik terug opsta .... zat er om 23h in , lap luid smartlap concert... programma online zegt tot 24h,en rond 0h15 er terug in... moet kunnen tot dat uur dacht ik op zondag en dan gedaan ... Tjah, de fuif met nen marginale kermis dj niet meegereekend. Fuckin gabber beats vanaf 1h en veel luider dan vrijdag of zaterdag.

.... en straks om 7h staan de bouwvakkers hier alweer.

Kzal morgen wel weer ZEEER KRIIIIBIIIIG zijn.
Wel een heerlijk ironische 'support'-smiley van @Oordop op deze post.
 
Gisterenmiddag gaan uiteten met de familie.
Blijven plakken met wat nonkels tot kwart na 10 's avonds.

Het gaat een lange pijnlijke dag worden vandaag
 
50-F6-C6-C8-C22-D-43-FD-AD87-235994-CA338-B.jpg


Want de mensen hebben nog niet genoeg misserie aan hun hoofd? Nuja, is weer 20€ per maand voor het tv abonnement uitgespaard. :unsure:
 
Wel een heerlijk ironische 'support'-smiley van @Oordop op deze post.
Je weet het natuurlijk niet. Maar oordop heeft gelijkaardige oorproblemen als ik. Moest je het zelf ervaren zou je ver van lachen. Ironie, ik weet het.
Oordoppen helpen niet goed tegen vooral lage tonen, als je daar naar hintte. Mijn oorsuizen was ook zeer luid gisteravond en ik probeerde me kalm te houden die avond ... en als je dan doppen insteekt word je gewoon gek

Dat ze hun fuck*n avondprogramma 2 uur vroeger starten op zondag. Gans dat dorp zal idd wel hun oordoppen boven gehaald hebben dat weekend.

En ja ik ben kribbig, heb meer pijn, gans m'n lijf doet zeer.... maar 4 uur slaap is een ramp voor me. En de werfradio hiernaast staat vandaag net ook luid, die zal wel minderen later op de dag, want dat zijn wel ok werkmannen die er op letten.

ps. de foto van Niels en James maakt mij nu moordlustig. :sarcastic:
 
Ik krijg gewoonlijk enkele dagen voor mijn afspraak een sms om mij eraan ge herinneren.

Hier ook, sms bij vastzetten, een paar dagen ervoor en de dag ervoor.

Eigen ergernis: Tramadol doet niks en hoe goed ik ook probeer uit te leggen wat, hoe en waar het pijn doet, er is niemand die ‘gerichter’ kan zeggen waar ik heen moet. Mja, ik neem die dokter dat niet kwalijk ipv ergernis misschien eerder frustratie.
Welke agenda gebruiken jullie?

Wij gebruiken Klender, een gedeelde agenda. Daar zie ik niet meteen een mogelijkheid om meldingen via mail of sms te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan