Status
Niet open voor verdere reacties.
Met de CM niks als miserie.
Ik kan op 1 hand tellen hoe vaak er geen probleem was met haar uitkering, en dat op de 4 jaar dat ik haar ken...
En dan zwijgen we nog over de onkunde bij het behandelen van haar dossier.
Ik begrijp je, heb in mei/juni 2 maand thuis gezeten met knie operatie. Ik heb eindelijk mijn uitkering gekregen toen ik in juli al een halve maand terug aan het werk was. Papiertje hier, papiertje daar,.... nog eens papier van de controle arts omdat die ineens denkt dat het toch om een ongeval zou kunnen gaan, en dan moet de verzekering hier betalen en niet de CM. Dit terwijl ik op het allereerste papier al ingevuld had dat het zeker niet om een ongeval ging..... heb in die periode meer stress gehad dan ooit in mijn leven. Gelukkig dat ik spaargeld had, anders had ik dus niks kunnen betalen.
 
/EDIT 3: volgens de tarieven zou de Vlaamse Overheid 13 cent per opzoeking betalen dus die 6 EUR is maar een fantasietje of wat ze gewoon doorrekenen aan de burger voor het 'klikwerk'
Was er ook over bezig:
Als ze mij zeggen dat wij geen toegang meer krijgen tot Hestia omdat elke opzoeking 6 euro kost dan zal dat wel zo zijn zeker
Dat was het antwoord :p

Edit: blijkbaar zit er nog een extern bedrijf tussen ook. Software om in het RR te kunnen is van een externe firma. Dus die zullen meer moeten betalen. Blijft mind boggling dat "intern" (overheden binnen België) daar voor betaald moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Mini golf aan het spelen met de klein mannen, loopt hier een kutgezin met 4 kutkinderen die de volgorde niet respecteren, meerdere keren op dezelfde hole blijven spelen, random inpikken voor je neus... en natuurlijk spreken ze geen woord duits of engels en ze gebaren van krommen haas. :angry:
 
Mini golf aan het spelen met de klein mannen, loopt hier een kutgezin met 4 kutkinderen die de volgorde niet respecteren, meerdere keren op dezelfde hole blijven spelen, random inpikken voor je neus... en natuurlijk spreken ze geen woord duits of engels en ze gebaren van krommen haas. :angry:
Esperanto: fiku kaj ludu laŭ la reguloj aŭ mi ŝovos ĉi tiun golfklubon en vian pugon
 
Esperanto: fiku kaj ludu laŭ la reguloj aŭ mi ŝovos ĉi tiun golfklubon en vian pugon
'ach qogh Dachavchugh, ghomjaj qeylIS pong Dalo'chugh

98e6f17209029f4ae6dc9d88ec8eac2c.jpg
 
Omdat de bestuurder te laat was had mijn trein vertraging en kon ik maar nipt mijn aansluiting halen.
Die aansluitende trein stond dus nog op het perron gedurende ettelijke minuten, met gesloten deuren, ook al waren er een 30tal passagiers die nog moesten opstappen, en is doodleuk vertrokken, zonder ons.
 
Mini golf aan het spelen met de klein mannen, loopt hier een kutgezin met 4 kutkinderen die de volgorde niet respecteren, meerdere keren op dezelfde hole blijven spelen, random inpikken voor je neus... en natuurlijk spreken ze geen woord duits of engels en ze gebaren van krommen haas. :angry:
Sorry je gast, ge had ook gewoon Nederlands tegen ons kunnen spreken.

En moest ge nu naast uw zwembad en poolhouse een mini golf gezet hebben, dan kon ik gewoon op uw erf blijven terwijl ge weg waard!
 
De CM.
Mijn vriendin heeft moederschapsrust -> verlof -> ouderschapsverlof opgenomen (ze was wat laat met het aanvragen van ouderschapsverlof, daarmee tussenin verlof opgepakt)
Mijn vriendin is ook progressief tewerkgesteld in navolging van kanker.

Kregen we deze week neen brief in de bus dat de CM €3000+ terug vraagt ten gevolgen van een verkeerd uitbetaalde uitkering.
Nu dat is zeker geen probleem, we hadden het bedrag zien binnenkomen en vroegen ons al af wat de reden was voor deze extra uitkering.
Maar, in die brief stond dus enkele het bedrag dat we moesten terugbetalen, geen info over wat voro een soort uitkering het ging, wat de fout was of hoe de berekening is uitgevoerd om aan het terug te betalen bedrag te komen.
Onderaan stond ook dat dit niet te betwisten viel en dat de enige betwisting via het vredegerecht moest gaan...
Niet met mij, in naam van mijn vriendin gebeld, vriendelijke persoon aan de lijn gehad die me beloofd om da werkdag nadien me terug te bellen, ze moest nog wat bespreken met de andere dienst.

Dag nadien belde die terug, uitleg gedaan en die leek me zeker correct.
Ze hebben mijn vriendin een uitkering gegeven voor de periode waarin ze ouderschapsverlof had.
Dat kan niet, RVA betaalt dat uit, dus dat moet terugbetaald worden.
Maar de periode dat ze verlof heeft genomen zou ze de dagen dat ze op invaliditeit staat wel een uitkering moeten krijgen.
Ze kon niet antwoorden of dat in de berekening zat of niet...
Weer een dag wachten en nu komt het antwoord via mail binnen...

Met de CM niks als miserie.
Ik kan op 1 hand tellen hoe vaak er geen probleem was met haar uitkering, en dat op de 4 jaar dat ik haar ken...
En dan zwijgen we nog over de onkunde bij het behandelen van haar dossier.
Mijn schoonouders hebben zo eens rond de 12.000€ moeten terugbetalen. Schoonpa heeft een paar jaar lang een dubbele premie gekregen wegens beroepsziekte waardoor hij vervroegd op pensioen gezet geweest is. Was normaal in 1x te betalen, maar ze hebben toch kunnen regelen dat ze maandelijks een deel konden betalen.
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Omdat de bestuurder te laat was had mijn trein vertraging en kon ik maar nipt mijn aansluiting halen.
Die aansluitende trein stond dus nog op het perron gedurende ettelijke minuten, met gesloten deuren, ook al waren er een 30tal passagiers die nog moesten opstappen, en is doodleuk vertrokken, zonder ons.
Ah de klassieke 'we wrijven onze slechte klantenservice nog eens in uw gezicht'. Toevallig in Berchem? Al vaak voorgehad daar.
 
Effe geleden nu ... maar terug grote hond die blaft gromt en z'n tanden ontbloot naar me als ik passeer in het bos (op bijtafstand dus)... Hou die toch eens aan de leiband FFS. Zag em staan in het midden van een gangpad waar ik liep, is daar net maar 1 meter smal door struiken etc, bazin zat ergens in de struiken zelf :S . Baasje had zelfs geen leiband bij, dat was het ergerlijke.

Dan zien ze je: "je bent toch niet bang van honden hé". Neen, ik ben steeds voorzichtig, maar als ze aan men oren blaffen doet dat soms pijn met hyperacusis, en geeft dat last voor een tijdje achteraf. Afijn had m'n oordoppen ingestoken omdat ik de hond op tijd zag.
Maar in 2 maand toch al veel grote kadees van een hond die plots 'alleen' bij mij staan of zeer dicht komen, en baasje loopt dan 20m achterop.
Je gaat daar het bos in en de bordjes hangen er, hond aan leiband. Geen druk bos, maar je komt altijd wel iemand tegen, en dan moet je beter weten.

De één keer dat het een joekel van een rotweiler was, was echt even schrikken. Staat die opeens in een bocht, alleen, staart me recht aan vanop een meter of 5... de 1sec dat ik denk, wat een beest en em probeer in te schatten van lichaamstaal stond ie al met z'n muil aan m'n heupen! Maar deed niets dan eens ruiken. ... en dan het baasje 20 sec later: 'hij doet niets hoor, tis een grote hé' ...Uh slik ja. Zo één blok spieren was dat.
Ik ben aan het fietsen op een fietspad dat breed genoeg is om met 3 à 4 wandelaars langs elkaar te lopen. Daar staat dus een kerel rechts met zijn hoofd gedraaid naar de kant om te kijken naar zijn hond die daar wat in het gras aan het snuffelen is. Ik heb dus plaats genoeg om daar langsdoor te fietsen en doe dat dus ook uiterst links. Plots springt die hond uit die berm en gaat die met zijn leiband heel snel uiterst naar links. Ik kan nog net uitwijken en versnellen of ik lag in de berm. Ondertussen roep ik ook. 5 meter verder hoor ik die kerel ineens zeggen: "Ge kunt ook een bel gebruiken". Nee, stuk vuiligheid. Gij moet uw hond onder controle houden en in de gaten houden. Ik had zeker gebeld als gij daar met uw hond liep in het midden van het fietspad, maar deze situatie kan ik ook niet inschatten.

Wat als die kerel langs een drukke weg loopt en die hond loopt ineens op de weg? Hond dood.

Ik was echt enorm kwaad door die opmerking. Fucking idioten
 
Op de E40 in Erpe-Mere gaan ze twee bruggen vernieuwen, de werken duren van juli 2022 tot februari 2024. Dat is dus minstens een dik anderhalf jaar met alle verkeershinder van dien. Ik ben geen bouwkundige, maar ik stel me toch de vraag waarom een vernieuwing van twee bruggen zo lang moet duren? Ik neem aan dat de volledige studiefase toch al afgerond is en ze dat toch op een snellere termijn moeten kunnen?

Nu al is het elke dag file van in Affligem richting Gent, en dan is het schooljaar nog niet begonnen. Veel automobilisten rijden er nu in Aalst af om er in Erpe-Mere terug op te rijden in de hoop de file aan de werken te ontwijken. Maar heel de ring van Aalst zit om die reden nu ook stampvol, en ook daar zijn ze begonnen aan allerhande wegenwerken die voor nog meer verkeersellende zorgen.

Ik ben toch blij dat ik kan thuiswerken en door middel van de combinatie fiets/trein naar kantoor kan.
 
Niet van vandaag maar toch de grootste recente ergernis.
1 stepke was kapot. Ik bestel een nieuw online met korting. Ging woensdag aankomen maar was er niet en vrijdag vertrokken we op verlof in de namiddag.
Donderdag bel ik mediamarkt, mocht ik het voor dezelfde tijdelijke actieprijs dat stepke gaan halen in de fysieke winkel. Dat dus gedaan.
Dan kwam het andere toch vrijdagvoormiddag nog aan.

Ik dacht: ik heb ne goeie deal ik hou gewoon dat stepke ook en dan heb ik 2 nieuw stepkes en nog eentje reserve.
We vetrekken daar vrijdag mee op verlof. Zondag doen we de eerste 2 km in Firenze, komen terug en zijn die sloten over gesneden en zijn ze gepikt.
Grapke van bijna 1000 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan het fietsen op een fietspad dat breed genoeg is om met 3 à 4 wandelaars langs elkaar te lopen. Daar staat dus een kerel rechts met zijn hoofd gedraaid naar de kant om te kijken naar zijn hond die daar wat in het gras aan het snuffelen is. Ik heb dus plaats genoeg om daar langsdoor te fietsen en doe dat dus ook uiterst links. Plots springt die hond uit die berm en gaat die met zijn leiband heel snel uiterst naar links. Ik kan nog net uitwijken en versnellen of ik lag in de berm. Ondertussen roep ik ook. 5 meter verder hoor ik die kerel ineens zeggen: "Ge kunt ook een bel gebruiken". Nee, stuk vuiligheid. Gij moet uw hond onder controle houden en in de gaten houden. Ik had zeker gebeld als gij daar met uw hond liep in het midden van het fietspad, maar deze situatie kan ik ook niet inschatten.

Wat als die kerel langs een drukke weg loopt en die hond loopt ineens op de weg? Hond dood.

Ik was echt enorm kwaad door die opmerking. Fucking idioten
Niet zo lang geleden ook een randdebiel gehad die van tussen de struiken naast het fietspad (er is daar geen wandelpad) met zijn golden retriever gewoon de weg oploopt . Enfin, zijn golden retriever eerst, hij 2s later. Ik heb toen echt alles moeten dichtgooien om een aanrijding te vermijden.
Natuurlijk reed ik te snel volgens hem, dat zijn hond zonder leiband de straat op springt vanuit het struikgewas is normaal.

Ik hem toen gevraagd of hij eens probeerde na te denken over wat hij daar deed, en dan vlak erna gezegd, neen dat lijkt me in jouw geval niet te lukken
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Na veel uitstellen wordt onze dakwerker wakker (ahja had al gezegd dat het echt moest gebeuren voor mijn vrouw bevalt, uitgerekend voor 16/09). Blijkt nu, wie had het gedacht, dat er leveringsproblemen zijn, en de dakpannen die we op de offerte hadden zijn uit stock. Hij gaat morgen kijken wat de opties zijn bij een bouwhandel, en dan moet ik maar zeggen dewelke.

Dit zal natuurlijk meer kosten dan de offerte (wat een verrassing zeg!).

En het beste, ja dan kan hij binnen 14 dagen beginnen. Hij gaat er echt nog in slagen net de dag te komen dat we op de materniteit zitten. :angry:
 
Ik had gisteren een omgekeerde bedenking, ben met mijn hond aan het wandelen in een dorpskern, komt er zo een lycra geval aangesjeest aan 50 per uur of zo op het fietspad. Toen die me op 30cm passeerde dacht ik toch ook:"gelukkig dat de mijne niets maakt van fietsers, maar gij gaat er nu ook wel van uit dat iedereen zijn hond of kind ten volle onder controle heeft ... "

en vandaag: weinig verkeer, ik wacht met de woef aan het zebrapad om over te steken. Komt Mrs Boomer met een flashy, hippe Mercedes af en terwijl ze weigert te stoppen aan het zebrapad bekijkt ze me vanachter het stuur alsof ik een hoop stront ben...
Good morning 2 you 2, Madam Pretentie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan