Status
Niet open voor verdere reacties.
Na veel uitstellen wordt onze dakwerker wakker (ahja had al gezegd dat het echt moest gebeuren voor mijn vrouw bevalt, uitgerekend voor 16/09). Blijkt nu, wie had het gedacht, dat er leveringsproblemen zijn, en de dakpannen die we op de offerte hadden zijn uit stock. Hij gaat morgen kijken wat de opties zijn bij een bouwhandel, en dan moet ik maar zeggen dewelke.

Dit zal natuurlijk meer kosten dan de offerte (wat een verrassing zeg!).

En het beste, ja dan kan hij binnen 14 dagen beginnen. Hij gaat er echt nog in slagen net de dag te komen dat we op de materniteit zitten. :angry:
Ik snap nog altijd niet dat zulke zaken nu opeens een probleem zijn. Als ik prijs moet maken voor zaken dan bestel ik gewoon alles die ik nodig heb van zodra de offerte goedgekeurd is. Hoe sommige zelfstandigen zich daar nog altijd laten aan vangen.
 
Ik snap nog altijd niet dat zulke zaken nu opeens een probleem zijn. Als ik prijs moet maken voor zaken dan bestel ik gewoon alles die ik nodig heb van zodra de offerte goedgekeurd is. Hoe sommige zelfstandigen zich daar nog altijd laten aan vangen.
Goh, vangen of "vangen" natuurlijk. Een offerte van 2 jaar terug zal nu wat goedkoop uitkomen vermoed ik dus kan ook een manier zijn om meer te vragen.

De stressfactor voor mij is gewoon dat al deze nest nu nog moet gebeuren, dat hij voor mijn part er een pan opsmijt die hij kwalitatief vindt en zo snel mogelijk komt. Allez, om een wijs man te citeren: "maakt me geen fuck uit, al waren ze paars."
 
Ik had gisteren een omgekeerde bedenking, ben met mijn hond aan het wandelen in een dorpskern, komt er zo een lycra geval aangesjeest aan 50 per uur of zo op het fietspad. Toen die me op 30cm passeerde dacht ik toch ook:"gelukkig dat de mijne niets maakt van fietsers, maar gij gaat er nu ook wel van uit dat iedereen zijn hond of kind ten volle onder controle heeft ... "

en vandaag: weinig verkeer, ik wacht met de woef aan het zebrapad om over te steken. Komt Mrs Boomer met een flashy, hippe Mercedes af en terwijl ze weigert te stoppen aan het zebrapad bekijkt ze me vanachter het stuur alsof ik een hoop stront ben...
Good morning 2 you 2, Madam Pretentie!

Dat heb ik ook vaak als ik met de hond wandel. Maar dan niet alleen collega wielrenners maar bijna iedereen. Als ik ga fietsen dan vertraag ik wel een pak en neem ik zoveel mogelijk afstand.

Maar dan heb je nog idioten die je zien afkomen en hun lijn gewoon lang laten. Ik neem de mijne altijd kort bij me gelijk wat er afkomt.

Nu met onze Rottweiler is het sowieso alle hens aan dek met fietsers want om de 1 of andere onverklaarbare reden haat hij fietsers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Dat heb ik ook vaak als ik met de hond wandel. Maar dan niet alleen collega wielrenners maar bijna iedereen. Als ik ga fietsen dan vertraag ik wel een pak en neem ik zoveel mogelijk afstand.

Maar dan heb je nog idioten die je zien afkomen en hun lijn gewoon lang laten. Ik neem de mijne altijd kort bij me gelijk wat er afkomt.

Nu met onze Rottweiler is het sowieso alle hens aan dek met fietsers want om de 1 of andere onverklaarbare reden haat hij fietsers.
Ik moest toen effectief aan jou denken, als fietser én hondeneigenaar. 😁
Ik neem altijd de hond korter bij mij als er iemand passeert, of dat nu te voet is of met de fiets, als signaal naar de ander + oogcontact maken. Kwestie van beleefdheid, zodat de ander weet: "ik heb jou gezien". Maar soit, wie ben ik...
 
Ooit met vrienden meegemaakt in de duinen in Cadzand, er loopt daar een verhard pad van +-2m breed door.
Madam de Duitse toerist vond het een slim idee om terwijl ze ons voorbij stak (en de hond haar dus niet had gezien) te bellen terwijl ze 30cm naast ons reed. Beest verschiet natuurlijk en hapt in een reflex in haar been.
 
Uitnodiging voor de keuring in de bus. Staat daar als datum tussen 21/7 en 21/9 op.
Moest dat dan al niet een maand geleden in de bus gezeten hebben? :unsure:
 
Nu met onze Rottweiler is het sowieso alle hens aan dek met fietsers want om de 1 of andere onverklaarbare reden haat hij fietsers.
Ongevraagd advies:
Recent was er op de hondenschool 1 hond die lelijk uithaalde tijdens een oefening waarbij ze moesten blijven zitten toen een instructeur op de fiets passeerde. Na die hond eens uitgebreid te laten snuffelen aan een fiets, was het al een stuk beter bij de volgende passage.

Ik heb natuurlijk geen idee wat je al geprobeerd hebt. 😅
 
Ongevraagd advies:
Recent was er op de hondenschool 1 hond die lelijk uithaalde tijdens een oefening waarbij ze moesten blijven zitten toen een instructeur op de fiets passeerde. Na die hond eens uitgebreid te laten snuffelen aan een fiets, was het al een stuk beter bij de volgende passage.

Ik heb natuurlijk geen idee wat je al geprobeerd hebt. 😅

Ja kan inderdaad wel helpen. Onze labrador hebben we zo het uitvallen naar andere honden ook afgeleerd. En een vriend van me heb ik zo geholpen om niet meer uit te vallen naar mannen die hij niet kent.

Alleen staan er niet veel vreemden te springen om voorbij een Rottweiler te fietsen. 😁 Maar ik ben van plan om eens een gedragstherapeut in te schakelen. Die gaan dat wel durven.
 
Ik heb de mijne altijd aan de leiband,zoals het hoort(ok ene van 8 meter, maar altijd kort als ik mensen en vooral honden tegenkom)

Haat het van diegene die hun hond loslaten.
Dan komen ze naar mijn hond,"jamaar hij doet niks zenne".... nee ma den onze soms wel want zeker als de kinderen erbij zijn wil die ons precies beschermen.

Ik zeg nu niks meer,ze moeten maar voelen en als er ooit eens ene moest agressief worden krijgt de hond er nog ne schop bij
 
Ons koffiemachine is kapot, teruggestuurd voor herstelling want twas nog in garantie. Intussen als back-up dan maar de oude percolator uit de kelder opgehaald. Mijn ma heeft die laatst geleend gehad, ook alweer enige tijd geleden. Dat ding heeft dus maar 3 onderdelen: de kan, een filterhouder/doorloopbakje en het machine zelf. Geen idee wat of hoe ma het gedaan heeft maar ik heb dus 3 stukken van overduidelijk 3 verschillende toestellen en niks past opeen.... geen koffie dus gvd...
Chance dat die opt werk wel nog werkt, als ik de dag moet gaan starten zonder koffie gaat het rap gedaan zijn..
 
Ons koffiemachine is kapot, teruggestuurd voor herstelling want twas nog in garantie. Intussen als back-up dan maar de oude percolator uit de kelder opgehaald. Mijn ma heeft die laatst geleend gehad, ook alweer enige tijd geleden. Dat ding heeft dus maar 3 onderdelen: de kan, een filterhouder/doorloopbakje en het machine zelf. Geen idee wat of hoe ma het gedaan heeft maar ik heb dus 3 stukken van overduidelijk 3 verschillende toestellen en niks past opeen.... geen koffie dus gvd...
Chance dat die opt werk wel nog werkt, als ik de dag moet gaan starten zonder koffie gaat het rap gedaan zijn..
Het fokkiesjamien is pakot.
 
Ik ben aan het fietsen op een fietspad dat breed genoeg is om met 3 à 4 wandelaars langs elkaar te lopen. Daar staat dus een kerel rechts met zijn hoofd gedraaid naar de kant om te kijken naar zijn hond die daar wat in het gras aan het snuffelen is. Ik heb dus plaats genoeg om daar langsdoor te fietsen en doe dat dus ook uiterst links. Plots springt die hond uit die berm en gaat die met zijn leiband heel snel uiterst naar links. Ik kan nog net uitwijken en versnellen of ik lag in de berm. Ondertussen roep ik ook. 5 meter verder hoor ik die kerel ineens zeggen: "Ge kunt ook een bel gebruiken". Nee, stuk vuiligheid. Gij moet uw hond onder controle houden en in de gaten houden. Ik had zeker gebeld als gij daar met uw hond liep in het midden van het fietspad, maar deze situatie kan ik ook niet inschatten.

Wat als die kerel langs een drukke weg loopt en die hond loopt ineens op de weg? Hond dood.

Ik was echt enorm kwaad door die opmerking. Fucking idioten
Hmm, je hebt zeker gelijk imo, maar ik vind het aan de andere kant toch ook wel fijn als er een aankomende fietser toch eventjes met zijn bel ringt om u te waarschuwen. Het is zeker niet verplicht en ik ga ook niet reclameren als men dat niet doet, maar ik ben soms aan het wandelen op zo van die kleine veldweggetjes waar mijn hond wat losser mag lopen omdat het daar rustig is. Mijn hond is daar dan constant aan het snuffelen en dan hoor je ook wel je hond in het oog te houden om te kijken of die niets verkeerds in zijn mond neemt. 't Is nu niet dat mijn hond van de ene kant naar de andere kant van de weg loopt, want hij hoort altijd links van mij te blijven zodat ik altijd tussen hem en auto's/fietsers/etc blijf. Maar op zo'n momenten vind ik het wel tof als een fietser eventjes preventief met zijn bel ringt. Ik heb toch al een paar keer gehad dat opeens een fietser mij rakelings langs achter passeerde. Langs een grote/drukke baan is hij wel kort aangelijnd trouwens.

Mijn hond zal trouwens zelden zomaar uit de berm springen en de weg oplopen, maar elke hond kan toevallig ergens van schrikken of een onverwacht manoeuvre maken, vandaar dat een preventief belletje zeker geen kwaad kan imo.
 
Ik had gisteren een omgekeerde bedenking, ben met mijn hond aan het wandelen in een dorpskern, komt er zo een lycra geval aangesjeest aan 50 per uur of zo op het fietspad. Toen die me op 30cm passeerde dacht ik toch ook:"gelukkig dat de mijne niets maakt van fietsers, maar gij gaat er nu ook wel van uit dat iedereen zijn hond of kind ten volle onder controle heeft ... "
Daar moet je best stevig voor trappen. :eek:
Uitnodiging voor de keuring in de bus. Staat daar als datum tussen 21/7 en 21/9 op.
Moest dat dan al niet een maand geleden in de bus gezeten hebben? :unsure:
Ik ben er nog op aan het wachten, vervalt 9/09. 😬
Je kan zonder die brief ook een afspraak maken hoor
Je kan zelfs zonder afspraak én zonder brief langsgaan! 😝
Dat kaartje kan je aanzien als een vriendelijk gebaar van onze overheid maar daar moet je niet op wachten en ook niet meenemen naar "de keuring".
Je weet dat je, meestal, jaarlijks moet gaan dus kan je het nu al in je agenda voor volgend jaar zetten, problem fixed.
 
Laatst bewerkt:
Daar moet je best stevig voor trappen :eek:
Tis hier wel de Vlaamse Ardennen he, hier komen de beste lycra trappers!
Dat kaartje kan je aanzien als een vriendelijk gebaar van onze overheid maar daar moet je niet op wachten en ook niet meenemen naar "de keuring".
Je weet dat je, meestal, jaarlijks moet gaan dus kan je het nu al in je agenda voor volgend jaar zetten, problem fixed.
Vorig jaar die les geleerd toen ik absoluut geen afspraak meer kon boeken in de buurt van de vervaldatum. 😉
Maar als je een jonge wagen hebt, hou je dat absoluut nog niet bij he. Het is pas jaarlijks vanaf 8j...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vermoed dat ik een soort van slaapapneu heb.

Deze nacht werd ik heftig wakker met een reactie alsof ik aan het stikken ben. Zeer heftig inademen, weinig uitademen, altijd zo'n stikgeluid dat ik maak als ik inadem. Als ik hoest, is dat eveneens heftig alsof het vanuit de maag komt, elke keer als ik hoest proef ik mn avondeten en lijkt het alsof er maar weinig nodig is om tot overgeven te komen (maar is nog nooit gebeurd). Na het hoesten maak ik veel speeksel aan die ik uitspuw (in de lavabo uiteraard). Duurt zo'n 15-25 mins voor ik weer rustig terug in mn bed kan.

Dit is niet de eerste keer, het is al enkele jaren zo, en gebeurt zo'n 4-5 keer per jaar. Ik vermoedde dat ik in mijn slaap een teveel aan speeksel aanmaakte en daarin begon te stikken ofzo, waarop mijn lichaam een fight-or-flight response (of wat is de correcte term hier) triggerde.

Ne keer deze symptomen opgezocht en het blijkt gelijkaardig aan slaapapneu te zijn. Tips waren om een dieet aan te houden (yeah right) of slapen op mijn zij, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb niet direct een voorkeur van slaappositie maar ik wroel wel veel in mn slaap.
 
Niet zo lang geleden ook een randdebiel gehad die van tussen de struiken naast het fietspad (er is daar geen wandelpad) met zijn golden retriever gewoon de weg oploopt . Enfin, zijn golden retriever eerst, hij 2s later. Ik heb toen echt alles moeten dichtgooien om een aanrijding te vermijden.
Natuurlijk reed ik te snel volgens hem, dat zijn hond zonder leiband de straat op springt vanuit het struikgewas is normaal.

Ik hem toen gevraagd of hij eens probeerde na te denken over wat hij daar deed, en dan vlak erna gezegd, neen dat lijkt me in jouw geval niet te lukken
Tjah, typisch sommmige honden eigenaars. Kijken je vies aan alsof het uw schuld is als hun hond blaft naar je, of los loopt en domme of gevaarlijke dingen doet. Ook al genoeg meegemaakt. Ik geef Nrt en jou dan ook 200% gelijk in zo'n gevallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan