Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Dublin.
Woon gelukkig wel buiten Dublin stad in een mooie buurt maar als ik dan naar Dublin zelf ga dan zie je toch altijd wel wat...
In al die jaren hier blijft het gewoon verrassend hoe slecht justitie en politie hier is. Moest dat hier werken zoals in Belgie zou het allemaal wat beter worden.
In Dublin midden in de toerische buurt heb ik ook verslaafden aan hun crackpijpje zien hangen.
Veel daklozen en bedelaars in het straatbeeld. Veel meer dan vroeger als je de Ieren zelf moet geloven.

Je gaat toch niet zeggen dat hier geen messentrekkers onder voorwaarden rondlopen zeker? Dan ga ik je vlug van de illusie ontdoen, uit ervaring weet ik dat er veel erger rondloopt onder voorwaarden hier in België + hetgeen die in het nieuws komt is misschien 2% van alles die daadwerkelijk gebeurd, maar dat zal overal zo zijn.
Dat zeg ik toch duidelijk ook niet... iedereen weet toch dat er mensen onder voorwaarden rondlopen.

Maar ja 100% is het beter in Belgie.

Veel van dat crapuul is minderjarig. In Ierland kan je als minderjarige met alles wegkomen. Stelen, vechten, de buurt terroriseren. Allemaal geen probleem en de politie gaat ook geen moeite doen omdat de daders onschendbaar zijn voor de wet.
Auto's stelen en gaan joyriden? Geen probleem, dat kan gewoon. De politie mag je niet achtervolgen.

Is Belgie perfect, natuurlijk niet. Maar het is echt niet moeilijk om te begrijpen dat er plaatsen zijn die het erger doen.
In Belgie zie je wel politie en ga je niet 10+ uren moeten wachten voor ze misschien gaan opdagen voor je oproep.
Iedereen die ik ken hier doet ook al geen moeite meer om naar de politie te gaan omdat ze niets doen.
Veel mensen gaan het rood licht rijden? Omdat het kan. Wouden ze flitspalen testen om dat tegen te gaan maar hebben ze nog voor de testfase geschrapt omdat het te duur zou zijn. Alsof dit iets moeilijk is... andere landen hebben dit al jaren en hier kan dat niet.

Hetzelfde met ziekenwagens, 12u wachten voor ze je naar spoed kunnen brengen? Dan op spoed 48u wachten. Komaan he...

In Dublin midden in de toerische buurt heb ik ook verslaafden aan hun crackpijpje zien hangen.
Veel daklozen en bedelaars in het straatbeeld. Veel meer dan vroeger als je de Ieren zelf moet geloven.
Ja, dat merk ik hier ook dat het snel erger is geworden met de drugsverslaafden.
Het eerste dat ik heb gezien toen ik naar hier verhuisde was een naakte drugsverslaafde die rond eens verlichtingspaal stond te dansen in zijn roes van de drugs. :unsure:
Zeker tijdens covid waren ze nog duidelijker in het straatbeeld.
Blijft echt jammer voor een land dat vrij rijk is dat het hier zo fout draait.

Je gaat toch niet zeggen dat hier geen messentrekkers onder voorwaarden rondlopen zeker? Dan ga ik je vlug van de illusie ontdoen, uit ervaring weet ik dat er veel erger rondloopt onder voorwaarden hier in België + hetgeen die in het nieuws komt is misschien 2% van alles die daadwerkelijk gebeurd, maar dat zal overal zo zijn.
Ik heb maar een zin geschreven, staat dat daar dan in? In Somalië lopen ook messentrekkers rond vermoed ik, het zal dan allemaal hetzelfde zijn zeker.

Margrietje toch!

By the way: Wie herinnert nog die show met Jimmy B? :)
Ze was een boegbeeld en inspiratiebron.
Iconisch tv-fragment waar Margriet in die roze/doorzichtige, opblaasbare éénzit sofa zit, enfin zich net in gewrongen krijgt.
En na een tijdje zetten ze zonder haar medeweten een ventieltje van die opblaaszetel los, en dan zakt ze langzaamaan steeds verder weg.
Door haar bolle vorm geraakt ze er niet meer uit en ligt ze intussen half op de grond.
Met haar buldergelach als orkestleider was die hele zaal en wss iedereen thuis zich ziek aan het lachen.

Iconisch tv-fragment waar Margriet in die roze/doorzichtige, opblaasbare éénzit sofa zit, enfin zich net in gewrongen krijgt.
En na een tijdje zetten ze zonder haar medeweten een ventieltje van die opblaaszetel los, en dan zakt ze langzaamaan steeds verder weg.
Door haar bolle vorm geraakt ze er niet meer uit en ligt ze intussen half op de grond.
Met haar buldergelach als orkestleider was die hele zaal en wss iedereen thuis zich ziek aan het lachen.

Rip in peace margriet :(
Margriet Hermans was al niet meer zo jong, en ik ben dat helaas ook niet meer, wat mij tot het volgende probleem brengt:
Om de één of andere reden heb ik al lang in mijn hoofd zitten dat Margriet Hermans mij bekend werd door een rol in Medisch Centrum West, waar ik in de jaren 80 als klein manneke naartoe keek met de rest van het gezin. Volgens mijn geheugen speelde ze daarin de rol van een zwaarlijvige patiente die steeds in de clinch lag met een oudere kamergenote, wat best grappig was. (In die tijd was Margriet ook nog veel meer gezet dan in haar latere periode).

Nu heb ik dat eens proberen op te zoeken, en ik vind daar geen enkel bewijs van terug.
Is mijn memorie dan effectief om zeep en verwissel ik haar met iemand anders (want die verhaallijn in Medisch Centrum West kan ik me te goed herinneren om niet waar te zijn)? Kan iemand hier meer over vertellen?

Regen
Auto start niet meer als ik de kinderen had afgezet op school, stond gelukkig stil op de berm.
Naar garage in de buurt gegaan voor nieuwe batterij omdat ik snel verder wou.
Afgezet worden voor 170 euro.

Maar de auto rijdt terug.
170 euro voor een startbatterij valt toch mee.

Margriet Hermans was al niet meer zo jong, en ik ben dat helaas ook niet meer, wat mij tot het volgende probleem brengt:
Om de één of andere reden heb ik al lang in mijn hoofd zitten dat Margriet Hermans mij bekend werd door een rol in Medisch Centrum West, waar ik in de jaren 80 als klein manneke naartoe keek met de rest van het gezin. Volgens mijn geheugen speelde ze daarin de rol van een zwaarlijvige patiente die steeds in de clinch lag met een oudere kamergenote, wat best grappig was. (In die tijd was Margriet ook nog veel meer gezet dan in haar latere periode).

Nu heb ik dat eens proberen op te zoeken, en ik vind daar geen enkel bewijs van terug.
Is mijn memorie dan effectief om zeep en verwissel ik haar met iemand anders (want die verhaallijn in Medisch Centrum West kan ik me te goed herinneren om niet waar te zijn)? Kan iemand hier meer over vertellen?
Margriet Hermans heeft nooit in deze serie meegespeeld.

Was het soms de actrice Mimi Kok?

IMG_9120.jpeg

Al de oude afleveringen staan op Youtube mocht je willen verder zoeken wie je bedoelt.

Laatst bewerkt:
...

Ja, dat merk ik hier ook dat het snel erger is geworden met de drugsverslaafden.
Het eerste dat ik heb gezien toen ik naar hier verhuisde was een naakte drugsverslaafde die rond eens verlichtingspaal stond te dansen in zijn roes van de drugs. :unsure:
Zeker tijdens covid waren ze nog duidelijker in het straatbeeld.
Blijft echt jammer voor een land dat vrij rijk is dat het hier zo fout draait.

Zonde, want jaren geleden was Dublin echt fantastisch leefbaar voor een stad van die (relatieve) grootte.
~10 jaar geleden daar nog eens geweest voor het werk, maar dat was maar voor een paar dagen - te kort om het verschil met vroeger te merken.

Ik ben bezig met verhuizen naar een ruimer huurappartement op het 3e verdiep met 2 jonge kinderen van 1 en 4 jaar. Nu is de voordeur voorzien van een anti-paniekslot waardoor de deur altijd van binnenuit geopend kan worden, ook al heb je de deur vergrendeld. Tijdens de verhuis zijn de kinderen eens zomaar naar buiten gelopen terwijl de deur "dicht" was. Ik heb gevraagd aan de syndicus/verhuurder om een oplossing hier voor te voorzien, want heb echt wel schrik dat ze nog eens naar buiten lopen als ik of mijn vrouw alleen thuis zijn en bv in de badkamer of toilet bezig ben.

Ik krijg als antwoord letterlijk dit:
Hieraan kunnen wij helaas geen wijzigingen aanbrengen.

Wij vragen je daarom om je kinderen hierover te informeren en hen duidelijk te maken dat zij de voordeur niet zomaar mogen openen.
Ja, laat mij even 2 peuters van 1 en 4 verduidelijken dat ze de voordeur zeker niet mogen open doen, alsof hen dat zal tegenhouden. :wallbash:Ik snap echt zulke mensen niet, dat die even het gevaar hiervan niet inzien dat 2 kinderen naar beneden kunnen vallen van de trap of de lift zouden nemen en eventueel naar buiten lopen. Ik ben echt met tegenzin aan het verhuizen. Er moet eerst iets gebeuren vooraleer ze het gevaar maar inzien.

Ik ben bezig met verhuizen naar een ruimer huurappartement op het 3e verdiep met 2 jonge kinderen van 1 en 4 jaar. Nu is de voordeur voorzien van een anti-paniekslot waardoor de deur altijd van binnenuit geopend kan worden, ook al heb je de deur vergrendeld. Tijdens de verhuis zijn de kinderen eens zomaar naar buiten gelopen terwijl de deur "dicht" was. Ik heb gevraagd aan de syndicus/verhuurder om een oplossing hier voor te voorzien, want heb echt wel schrik dat ze nog eens naar buiten lopen als ik of mijn vrouw alleen thuis zijn en bv in de badkamer of toilet bezig ben.

Ja, laat mij even 2 peuters van 1 en 4 verduidelijken dat ze de voordeur zeker niet mogen open doen, alsof hen dat zal tegenhouden. :wallbash:Ik snap echt zulke mensen niet, dat die even het gevaar hiervan niet inzien dat 2 kinderen naar beneden kunnen vallen van de trap of de lift zouden nemen en eventueel naar buiten lopen. Ik ben echt met tegenzin aan het verhuizen. Er moet eerst iets gebeuren vooraleer ze het gevaar maar inzien.
Best even het reglement van het gebouw laten lezen en tekenen. Zo zijn ze op de hoogte.

Zoiets voorzien : https://www.vergelijkeven.nl/produc...hek-multifuctioneel-hek-kachelhek-310cm-75-kg ?

Kan zijn dat dit opgelegd is of wordt door de brandweer. In openbare gebouwen moet zoiets voorzien worden. Geen idee of dat potentieel een eis is van de brandweer om dat gebouw effectief te verhuren als veiligheidsmaatregel in geval van brand.

Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor de kinderen. Niet de infrastructuur die uw verhuurder voorziet. Jij moet en kan daar maatregelen rond nemen.

edit : of een goedkoop grendeltje of zo

Laatst bewerkt:
Best even het reglement van het gebouw laten lezen en tekenen. Zo zijn ze op de hoogte.
Ik ben niet mee met wat je hiermee bedoelt. Waarom moet ik het reglement tekenen?
Zoiets voorzien : https://www.vergelijkeven.nl/produc...hek-multifuctioneel-hek-kachelhek-310cm-75-kg ?

Kan zijn dat dit opgelegd is of wordt door de brandweer. In openbare gebouwen moet zoiets voorzien worden. Geen idee of dat potentieel een eis is van de brandweer om dat gebouw effectief te verhuren als veiligheidsmaatregel in geval van brand.

Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor de kinderen. Niet de infrastructuur die uw verhuurder voorziet. Jij moet en kan daar maatregelen rond nemen.

edit : of een goedkoop grendeltje of zo
Ja, ik ga nu zo een grendel voorzien, maar dat trekt eerlijk gezegd op niet veel, zeker omdat dit met plakstrips werkt en ik waarschijnlijk kosten aan mijn been zal hebben wanneer ik het appartement zou verlaten omdat er kleurverschil of plakresten op deur zichtbaar zou zijn.

Ik begrijp dat panieksloten in openbare gebouwen moet voorzien worden, maar toch niet voor een voordeur die privé is?

Ja, ik ga nu zo een grendel voorzien, maar dat trekt eerlijk gezegd op niet veel, zeker omdat dit met plakstrips werkt en ik waarschijnlijk kosten aan mijn been zal hebben wanneer ik het appartement zou verlaten omdat er kleurverschil of plakresten op deur zichtbaar zou zijn.

Ik begrijp dat panieksloten in openbare gebouwen moet voorzien worden, maar toch niet voor een voordeur die privé is?

er zijn wel wat middeltjes die je kan gebruiken om plakresten weg te krijgen.
Als je sterkere middeltjes gebruikt moet je opletten met de impact op kleur van verf of zo op de deur. Maar je kan beginnen met de slappere middeltjes zoals verwarmen met een fohn voordat je die er afschraapt met een oude bankkaart of... niet een mes of zo om schade te beperken.

En als het dan toch iets kost, dan heb je dat gewoon over voor de veiligheid van de kinderen.

Feit dat iets privé is wil niet zeggen dat de eisen van de brandweer niet van toepassing zijn. Is nadeel van een appartement.
Als de brandweer of interne regels appartement het niet oplegt, kan je nog altijd een slotenmaker laten komen en dat slot vervangen met een niet paniekslot om dan als je vertrekt het slot door een slotenmaker terug te laten plaatsen. Maar is natuurlijk een pak duurder dan dat item te plaatsen.

En ik had de versie met plakkers voorzien omdat de impact daarvan beperkter is dan als je gaten moet boren voor montage.

Terug
Bovenaan