Je gaat toch niet zeggen dat hier geen messentrekkers onder voorwaarden rondlopen zeker? Dan ga ik je vlug van de illusie ontdoen, uit ervaring weet ik dat er veel erger rondloopt onder voorwaarden hier in België + hetgeen die in het nieuws komt is misschien 2% van alles die daadwerkelijk gebeurd, maar dat zal overal zo zijn.
Dat zeg ik toch duidelijk ook niet... iedereen weet toch dat er mensen onder voorwaarden rondlopen.
Maar ja 100% is het beter in Belgie.
Veel van dat crapuul is minderjarig. In Ierland kan je als minderjarige met alles wegkomen. Stelen, vechten, de buurt terroriseren. Allemaal geen probleem en de politie gaat ook geen moeite doen omdat de daders onschendbaar zijn voor de wet.
Auto's stelen en gaan joyriden? Geen probleem, dat kan gewoon. De politie mag je niet achtervolgen.
Is Belgie perfect, natuurlijk niet. Maar het is echt niet moeilijk om te begrijpen dat er plaatsen zijn die het erger doen.
In Belgie zie je wel politie en ga je niet 10+ uren moeten wachten voor ze misschien gaan opdagen voor je oproep.
Iedereen die ik ken hier doet ook al geen moeite meer om naar de politie te gaan omdat ze niets doen.
Veel mensen gaan het rood licht rijden? Omdat het kan. Wouden ze flitspalen testen om dat tegen te gaan maar hebben ze nog voor de testfase geschrapt omdat het te duur zou zijn. Alsof dit iets moeilijk is... andere landen hebben dit al jaren en hier kan dat niet.
Hetzelfde met ziekenwagens, 12u wachten voor ze je naar spoed kunnen brengen? Dan op spoed 48u wachten. Komaan he...
In Dublin midden in de toerische buurt heb ik ook verslaafden aan hun crackpijpje zien hangen.
Veel daklozen en bedelaars in het straatbeeld. Veel meer dan vroeger als je de Ieren zelf moet geloven.
Ja, dat merk ik hier ook dat het snel erger is geworden met de drugsverslaafden.
Het eerste dat ik heb gezien toen ik naar hier verhuisde was een naakte drugsverslaafde die rond eens verlichtingspaal stond te dansen in zijn roes van de drugs.

Zeker tijdens covid waren ze nog duidelijker in het straatbeeld.
Blijft echt jammer voor een land dat vrij rijk is dat het hier zo fout draait.