Internationaal Covidnieuws

Maar dat is toch volledig langs de kwestie ?

Je vergelijkt een beschaving die zoals jij zegt nooit van zijn leven met elkaar in contact kwam en dus die virussen. Met een beschaving die zijn contacten zwaar beperkt heeft (daar zou je de vergelijking nog altijd kunnen doortrekken) maar die bij mijn weten wel heeft gevaccineerd (https://www.google.be/search?q=china+vaccination+rate&sxsrf=APq-WBsyVa03qXD2870eAbFc26mmp-H-Fg:1647329117624&source=hp&ei=XT8wYpnDI8TvkgX2_J3YAg&iflsig=AHkkrS4AAAAAYjBNbdRrXKz7jbrjTXoV6VVLEbNRB-A5&oq=china+vacc&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMYADIFCAAQgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDIFCAAQgAQyBQgAEMsBMgUIABDLATIFCAAQywEyBQgAEMsBMgUIABDLATIFCAAQywE6BAgjECc6CwguEIAEELEDEIMBOg4ILhCABBCxAxDHARDRAzoICAAQgAQQsQM6CAguEIAEELEDOgUILhCABDoLCAAQgAQQsQMQyQM6BQgAEJIDOg4ILhCABBCxAxCDARDUAjoICAAQsQMQgwE6CwguEIAEELEDENQCOgsIABCABBCxAxCDAToICAAQgAQQyQM6CAguELEDEIMBOgsILhCABBDHARCvAVAAWNgPYLwZaABwAHgAgAFciAGgBZIBATmYAQCgAQE&sclient=gws-wiz#colocmid=/m/0fbp0&coasync=0). En die vaccinaties ondergraven dan die theorie aangezien die vaccinaties eigenlijk hetzelfde principe zijn van wel onder elkaar te komen. Maar je moet ze dan natuurlijk wel blijven geven (die boosters)

Het enigste dat China doet is door hun zero covid strategie om veel diepgaander en harder op eventuele virushaarden te stampen totdat die uit gaan. Of anders gezegd de verspreiding tegen te gaan als die gevonden wordt. Maar met hun vaccinaties (en als ze hun boosters krijgen) is er al een serieuze reductie in kans dat je ziek wordt. Dat zag je namelijk ook al bij ons.

Het is niet de intentie om geen covid gevallen te hebben hier, enkel er vroeg genoeg bij te zijn zodanig dat zoals al gezegd de verspreiding beperkt wordt. Terwijl men met vaccinaties aan gecontroleerde verspreiding van de ziekte doet, zodanig dat hun bevolking beschermd is.
Het is gewoon extreem moeilijk in de omstandigheden met omikron en de viruliteit dat dit virus heeft om zo snel op de bal te spelen dat je het eruit krijgt. Waardoor de zero covid strategie eigenlijk subefficiënt is. En dat is de reden voor de opstoot bij hun.

Dat is in mijn ogen toch helemaal iets anders dan de vergelijking die jij maakt in uw post.
Ja, zij zijn gevaccineerd. Dat klopt dat is ook een verschil. Het gaat maar om één aandoening, niet tal v. aandoeningen, maar dat neemt niet weg dat de golf er nog door moet. Dat zal er zeker niet voor zorgen dat net zoals bij Meso-Amerikaanse beschavingen van toen meer dan 50% verdwijnt. Enige dat nog moet gebeuren is dat ze de grote "golf" nog moeten krijgen en dat je er toch sowieso ooit door moet.

Ik kan begrijpen dat je het in een begin van een pandemie doet. Maar nu vasthouden aan zero covid strategie is "uitstel van executie". Daarmee ga je op langere termijn uw economie meer schade dan op korte termijn, want nu doe je er alles aan om een zeer besmettelijk virus buiten te houden waardoor je de golf uitstelt, maar ook al de gevolgen van voelt van uw zeer harde maatregelen die je neemt om het toch maar niet te doen verspreiden. Volgens mij als ze hier op blijven vasthouden, gaat hen dit zuur opbreken. De rest van de wereld "opent", en zij blijven voortdoen.

Vaccinaties helpen zeker en vast, maar qua verspreiding moet het zich nog verspreiden natuurlijk. Vaccinaties verhinderen het verspreiden niet (misschien een klein beetje). Het ziektebeeld mildert met vaccinatie en de ernst is gelukkig een stuk minder dan. Al ken ik de effectiviteit niet van Chinese vaccins. Dus los van of je meer beschermd bent, het moet zich nog altijd onder de bevolking verspreiden. Anders zit je met een deel wereldbevolking die de ziekte kent en een deel die ze niet kent (of niet endemisch is).

Als je echt gelooft in zero covid long term moet je eigenlijk je volledig land afsluiten van de buitenwereld, volledige isolatie en volledige autarkisch economisch model toepassen (self-reliance en nultolerantie op handel met een andere natie of mogendheid), wat misschien een optie zou zijn mocht covid bvb. iets veel ernstigers zijn dan het nu was. In een globalistische wereld is dat niet echt realistisch, en normaal gezien zou de vrijheid om te doen en te laten wat je wilt, nl. staan waar je wilt, toch mogen primeren op het gezondheidsrisico van covid-19 zeker in dit stadium. We zullen er mee moeten leren leven of je het nu wilt of niet, en dat hoeft zelfs geen ramp te zijn.
 
Laatst bewerkt:

Dat is die die MVR had aangeklaagd voor laster.

Wel wat raar dat hij effectief vastgehouden wordt vind ik (i.p.v. gewoon aangeklaagd). Lijkt me niet onmiddellijk een gevaar voor de maatschappij (tenzij men sommige zaken niet vermeldt).
 

Dat is die die MVR had aangeklaagd voor laster.

Wel wat raar dat hij effectief vastgehouden wordt vind ik (i.p.v. gewoon aangeklaagd). Lijkt me niet onmiddellijk een gevaar voor de maatschappij (tenzij men sommige zaken niet vermeldt).
Toch ook niet helemaal onterecht. Die man is een gevaar voor de maatschappij. Heeft het adres van Kaag online gezet en zit constant het volk op te hitsen met een hoop leugens. Walgelijke man is het.
 
Voor de derde keer op een paar maanden tijd is @zwarten daar weer met misplaatste verontwaardiging over 'oneerlijke vaccinatieverdeling' en stoute Pfizer.

En voor de derde keer: de reden dat Afrika niet gevaccineerd geraakt is te lage vaccinatiebereidheid en kut infrastructuur.

Kijk dat maakt jou gewoon een verwende westerse egoist hoor.
Uw geweten sussen met 'hEt iS dE inFrastRuctUUr' kan helpen voor u maar ik vind dat we net iets meer mogen doen niet?
Met het bedrag dat in de vuilbak momenteel gegooid wordt is er wel wat mogelijk. We gooien geld weg dat voor de meeste afrikaanse landen staatsbudgetten zijn. Pfizer zit echt niet in je aandelenportefeuille?
Dat er zelfs geen betrouwbare electriciteitsvoorziening is in een land om de vaccins gekoeld te houden, ga je niet oplossen met 'wat meer doen'.

En dat de Afrikanen zélf door desinformatie via sociale media geen vaccins willen, ga je daarmee ook niet oplossen.
"Hoe zou het ondertussen met de vaccinatie in Afrika zijn?", vroeg absoluut niemand zich nog af.

Behalve mezelf, want ik vind het tof om vroegere statements eens af te checken aan de realiteit.

- "We moeten de IP van vaccinmakers vrijgeven, dát is immers het grote probleem!".
Realiteit in mei 2022: Africa’s First Covid-19 Vaccine Factory Hasn’t Received a Single Order: 'Aspen Pharmacare, in South Africa, was licensed to produce the Johnson & Johnson vaccine. It was hailed as an answer to Africa’s struggle to get access to vaccines. The factory may shut down within weeks if the situation doesn’t change.'

- "Afrika heeft te weinig vaccins, het Westen is egoïstisch!!"
Realiteit in mei 2022: slechts 20% van Afrika is gevaccineerd, terwijl er een overschot aan vaccins is: 'Efforts were hobbled by logistical and other issues (misinformation, vaccine hesitancy) that slowed vaccinations, leaving the continent with a glut of doses that is ongoing.'

Case closed.
 
"Hoe zou het ondertussen met de vaccinatie in Afrika zijn?", vroeg absoluut niemand zich nog af.

Behalve mezelf, want ik vind het tof om vroegere statements eens af te checken aan de realiteit.

- "We moeten de IP van vaccinmakers vrijgeven, dát is immers het grote probleem!".
Realiteit in mei 2022: Africa’s First Covid-19 Vaccine Factory Hasn’t Received a Single Order: 'Aspen Pharmacare, in South Africa, was licensed to produce the Johnson & Johnson vaccine. It was hailed as an answer to Africa’s struggle to get access to vaccines. The factory may shut down within weeks if the situation doesn’t change.'

- "Afrika heeft te weinig vaccins, het Westen is egoïstisch!!"
Realiteit in mei 2022: slechts 20% van Afrika is gevaccineerd, terwijl er een overschot aan vaccins is: 'Efforts were hobbled by logistical and other issues (misinformation, vaccine hesitancy) that slowed vaccinations, leaving the continent with a glut of doses that is ongoing.'

Case closed.
Een beetje intellectueel eerlijk blijven he.
Ze geraken overal ter wereld de vaccins niet meer kwijt aan de straatstenen. De markt is verzadigd.
Dus graag het volledige verhaal vertellen.

En de stock die ze niet meer kwijt geraken in de westerse wereld kunnen ze nu wel shippen naar afrika. Iets met supply en demand blijkbaar.
Ik herinner me er nog vaag iets van vanop de schoolbanken.
As of May 1, Pfizer had delivered more than 1.4 billion vaccine doses to 110 low- and middle-income countries, including 44 countries in Africa, the spokesperson said.
 
Een beetje intellectueel eerlijk blijven he.
Ze geraken overal ter wereld de vaccins niet meer kwijt aan de straatstenen. De markt is verzadigd.
Dus graag het volledige verhaal vertellen.

En de stock die ze niet meer kwijt geraken in de westerse wereld kunnen ze nu wel shippen naar afrika. Iets met supply en demand blijkbaar.
Ik herinner me er nog vaag iets van vanop de schoolbanken.
Kan allemaal zijn maar dat raakt niet aan het punt: waarom zijn er nog maar 20% gevaccineerd in Afrika en gaat het momenteel voor geen meter vooruit, terwijl ze nu al maanden full access hebben?

Omdat ze niet willen.
En zelfs al zouden ze willen, is de infrastructuur er niet.

Exact wat we vorig jaar meerdere keren beargumenteerden.
 
Dit mag wel wat minder aanvallend.
Kan allemaal zijn maar dat raakt niet aan het punt: waarom zijn er nog maar 20% gevaccineerd in Afrika en gaat het momenteel voor geen meter vooruit, terwijl ze nu al maanden full access hebben?

Omdat ze niet willen.
En zelfs al zouden ze willen, is de infrastructuur er niet.

Exact wat we vorig jaar meerdere keren beargumenteerden.
Komt hier nog wat van @zwarten , of is het de zoveelste discussie waar je van wegloopt als je zwart op wit ziet dat het niet klopt wat je verkondigt?
 
Gaan we nu echt threaddiggen? Of moet ik uw post van vorig jaar eens naar boven halen waar inflatie van voorbijgaande aard was nadat de supply chain issues opgelost gingen zijn?
Dat was ook zo?
Of was toen de oorlog in Oekraïne al gekend misschien?
Of moest iemand die voorspellen in oktober 2021?

Dus omdat de vaccine hesitancy afgenomen is in de laatste paar maanden, bewijst dat uw punt dat we vorig jaar meer vaccins naar afrika moesten sturen ten koste van onze vaccinatie of wat?

Waarom was in mei 2022 zo'n lage vaccinatie, terwijl ze al 7-8 maand full access hadden tot vaccins?
 
Een discussie uit de weg gaan is geen geldige argumentatie. Ofwel geef je toe dat je fout zat, ofwel reageer je inhoudelijk.
Dat was ook zo?
Of was toen de oorlog in Oekraïne al gekend misschien?
Of moest iemand die voorspellen in oktober 2021?


Dus omdat de vaccine hesitancy afgenomen is in de laatste paar maanden, bewijst dat uw punt dat we vorig jaar meer vaccins naar afrika moesten sturen ten koste van onze vaccinatie of wat?

Waarom was in mei 2022 zo'n lage vaccinatie, terwijl ze al 7-8 maand full access hadden tot vaccins?
Knipsel.png


Kga voor rust en kalmte op mijn zondag. Als ge stopt met zeveren mag je mss van mijn ignore lijst maar hoogstwss dat ga ik toch niet meer lezen :D
Threaddigt nog maar wat verder. Got better stuff to do.
 
In NL zien ze de noodzaak van evaluatie van het gevoerde coronabeleid in.
Oa de (gedeeltelijke) scholensluiting in najaar 2020 wordt erg kritisch bekeken.
Benieuwd of er hier in BE ook ooit zo'n objectieve analyse van het gevoerde beleid komt. Ik gok van niet.

 
https://www.help.senate.gov/ranking...report-analyzing-origins-of-covid-19-pandemic

26
Conclusion
As noted by the WHO Scientific Advisory Group for the Origins of Novel Pathogens, the COVID-19 Lancet Commission, and the U.S. Office of the Director of National Intelligence 90-Day Assessment on the COVID-19 Origins, more information is needed to arrive at a more precise, if not a definitive, understanding of the origins of SARS-CoV-2 and how the COVID-19 pandemic began.225 Governments, leaders, public health officials, and scientists involved in addressing the COVID-19 pandemic and working to prevent future pandemics, must commit to greater transparency, engagement, and responsibility in their efforts.
Based on the analysis of the publicly available information, it appears reasonable to conclude that the COVID-19 pandemic was, more likely than not, the result of a research-related incident. New information, made publicly available and independently verifiable, could change this assessment. However, the hypothesis of a natural zoonotic origin no longer deserves the benefit of the doubt, or the presumption of accuracy. The following are critical outstanding questions that would need to be addressed to be able to more definitively conclude the origins of SARS-CoV-2:
 What is the intermediate host species for SARS-CoV-2? Where did it first infect humans?
 Where is SARS-CoV-2’s viral reservoir?
 How did SARS-CoV-2 acquire its unique genetic features, such as its furin cleavage site?
Advocates of a zoonotic origin theory must provide clear and convincing evidence that a natural zoonotic spillover is the source of the pandemic, as was demonstrated for the 2002-2004 SARS outbreak. In other words, there needs to be verifiable evidence that a natural zoonotic spillover actually occurred, not
simply that such a spillover could have occurred.

Toch wel stevig nieuws. Zolang de hypothese van een natuurlijke oorsprong niet bewijsbaar is gaan ze er vanuit dat het een 'lab accident' is.
 
https://www.help.senate.gov/ranking...report-analyzing-origins-of-covid-19-pandemic



Toch wel stevig nieuws. Zolang de hypothese van een natuurlijke oorsprong niet bewijsbaar is gaan ze er vanuit dat het een 'lab accident' is.
Dat is totaal geen nieuws.

Dit staat er als feiten en is al de positie sinds begin 2020:
"more information is needed to arrive at a more precise, if not a definitive, understanding of the origins of SARS-CoV-2 and how the COVID-19 pandemic began."

Voor de rest is dat een GOP rapport dat uiteraard bepaalde 'conclusies' trekt net voor de midterms om de base wat op te zwepen, en viraal probeert te verspreiden via de gekende desinformatie kanalen waar jij overduidelijk op geabonneerd bent.

Wordt afgebroken door zowat elke expert.

Denk je dat het toevallig is dat geen enkele onafhankelijke nieuwsbron dit ongelofelijk baanbrekend nieuws in de headlines bracht?
Of wacht, ze zullen dit verzwijgen in opdracht van de deep state! :eek2:

Ps: lab leak is nog altijd een mogelijkheid (waarschijnlijk zullen we dat nooit weten, China is niet echt transparant), maar dit rapport bewijst 0,0 en is puur politiek.
 
Laatst bewerkt:
https://www.help.senate.gov/ranking...report-analyzing-origins-of-covid-19-pandemic



Toch wel stevig nieuws. Zolang de hypothese van een natuurlijke oorsprong niet bewijsbaar is gaan ze er vanuit dat het een 'lab accident' is.
Nog even terugkomen op deze.
Blijkt een GOP document te zijn zo net voor de midterms :unsure:....
Ongeacht die patty muray (D) ook in die commitee en toetert dat het bipartisan is zit zou ik bovenstaande post toch met een korreltje zout nemen.
 
Nog even terugkomen op deze.
Blijkt een GOP document te zijn zo net voor de midterms :unsure:....
Ongeacht die patty muray (D) ook in die commitee en toetert dat het bipartisan is zit zou ik bovenstaande post toch met een korreltje zout nemen.
Pro tip: misschien moet je bepaalde BG'ers die onafhankelijke bronnen gebruiken, niet op je negeerlijst zetten.
Dan wist je dit nieuws al van in het begin :p
 
Ps: lab leak is nog altijd een mogelijkheid (waarschijnlijk zullen we dat nooit weten, China is niet echt transparant), maar dit rapport bewijst 0,0 en is puur politiek.
De discussie loopt natuurlijk nog altijd, senaat baseert zich misschien op deze preprint van 20 oktober: https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.10.18.512756v1

Artikel met wat meer duiding: https://usrtk.org/covid-19-origins/preprint-covid-19-shows-fingerprint-of-laboratory-engineering/
 
Terug
Bovenaan