Album of the week Idee thread

Same here: verschillende albums beluisterd, maar kwam er gewoon op neer dat ik van de gekende albums/groepen al een goed idee heb wat ik graag luister en niet, en de ongekende zijn dan dikwijls extreme of zo alternatief dat het gewoon mijn ding niet is.

@Koonut heeft imo niks met open-minded te maken: aangezien je probeert te luisteren, toont aan dat je wel open-minded bent, het is gewoon je smaak niet.

Ik beschouw mezelf ook als een muziekliefhebber en heb toch wel een mooie cd-collectie die gaat van pop over rock, heavy metal, new wave, country tot klassieke muziek. Van alles wat dus. En via Youtube ga ik nog steeds op zoek naar nieuwe groepen en soorten muziek, maar het is voor mij ook wel duidelijk dat ik nooit de extremen ga opzoeken of de meer 'verfijnde' muziekliefhebber ga zijn die elk loopje weet te analyseren en weet of een drummer strak is of niet (of hoe je het moet noemen). Ik weet gewoon of ik iets graag hoor of niet. (een beetje zoals met al mijn hobbies: ik rij graag met de motor maar ken niets van motoren zelf, ik fotografeer graag, maar kan weinig of niet over technieken of materialen mee babbelen. Ik doe het gewoon graag en geniet ervan and that's it).

Daarmee dat ik hier ook niet veel meer mee doe. Ik kan geen analyses maken van de productie of de bekwaamheid van de muzikanten. Ik hoor het graag of niet en al wat ik dan weet te schrijven zijn zaken zoals 'het is met te chaotisch' of 'ik hou niet van de stem'.

Maar ik blijf het wel een tof concept vinden, waar ik af en toe eens een album van zal oppikken, maar zeker niet wekelijks.
 
Daarmee dat ik hier ook niet veel meer mee doe. Ik kan geen analyses maken van de productie of de bekwaamheid van de muzikanten. Ik hoor het graag of niet en al wat ik dan weet te schrijven zijn zaken zoals 'het is met te chaotisch' of 'ik hou niet van de stem'.
Maar schrijf dat dan toch gewoon? Niemand vraagt toch om een volledig technisch essay, dat maken jullie ervan. Gewoon even laten weten wat u wel en niet aanstaat is meer dan genoeg hoor.

"Het was mijn ding niet" zonder verdere info is nu wel het andere uiterste, dat is idd een vrij nutteloze bijdrage.
 
Maar schrijf dat dan toch gewoon? Niemand vraagt toch om een volledig technisch essay, dat maken jullie ervan. Gewoon even laten weten wat u wel en niet aanstaat is meer dan genoeg hoor.

"Het was mijn ding niet" zonder verdere info is nu wel het andere uiterste, dat is idd een vrij nutteloze bijdrage.
Dit gewoon. Meet gewoon waarop het uw ding niet is? Toch niks mis mee?
Ik heb dat ook al een paar keer gedaan; ik kan nu eenmaal niet alles goed vinden.

En tbh: de commentaar op "slechte" comments of op "ik vind het niet goed" posts, valt ook heel goed mee. Naar mijn herinnering wordt daar quasi nooit gepikeerd op gereageerd.

En zelfs krijg je op je negatieve commentaar een weerwoord: zo lang dat op een positieve en opbouwende manier gebeurt is dat toch leuk?
Zo krijg wat nieuwe inzichten in het album/de muziek in kwestie. Een discussie is imo trouwens ook leuker om te lezen dan universeel replies.
 
Cfr. de participatie:
Het moet ook plezant blijven voor iedereen eh. De minimum vereiste is een goede openingspost en participatie in uw eigen fucking AOTW thread. Dat is echt niet teveel gevraagd, maar er zijn er die daar zelfs niet in slagen ...
Voor de rest, dat iemand niet elke AOTW uitgebreid feedback komt geven, of zelfs feedback tout court, tot daar aan toe imo. Als het uw ding niet is, of het past niet in uw planning / mentale setting / whatever om te luisteren ... so be it.

Maar ik snap de "@Gavin"s en de "@Nahrtent"s wel. Het is inderdaad een beetje sneu dat "goede deelnemers" lang moeten wachten, omdat er een hoop "non-participanten" op de lijst staan.

Dus voorstel van oplossing:
  1. Wat @Booka Shade zegt: Laat de actieve bezoekers eerst aan de beurt komen.
  2. En ik voeg toe: Mensen die op de lijst staan voor een album, maar die we letterlijk nooit op het muziekforum zien, flikker die gewoon van de lijst? :unsure:


Gij hebt uw eigen emoji of wat? :laugh:

Ge verdient het alvast. Ik heb de mijne gelukkig ook al jaren. :angry:
:laugh: dat is eigenlijk een wat uit de hand gelopen grap van @coldplayke omdat mijn posts blijkbaar nogal "fronswaardig" zijn. En met al haar creatieve skills heeft ze dan een frons smiley gemaakt van mijn avatar.
Maar bon, grap of niet, ik ga gewoon nederig "danku" zeggen en de honneurs waar nemen :love:.
 
Een volksjury voorgezeten door @Gavin en zonder mogelijkheid tot beroep maar mét verplichting tot uitgebreide motivering van het vonnis, zo heeft de rest er ook nog iets aan.

En ik voeg toe: Mensen die op de lijst staan voor een album, maar die we letterlijk nooit op het muziekforum zien, flikker die gewoon van de lijst? :unsure:
Ironisch genoeg valt de community leader zelf daar ook onder, twee posts in heel 2021. :unsure:
 
Ironisch genoeg valt de community leader zelf daar ook onder, twee posts in heel 2021. :unsure:
Mja ik heb ook het juiste antwoord niet. Uiteindelijk zijn er maar 2 punten waar ik mij aan "stoor" (voor zover ik mij kan storen aan iets op het internet):
  1. Het is maandag en er is geen post omdat de member in kwestie niet betrokken is, niet meer actief is (hier of tout court op het forum), en vanuit zijn winterslaap gesleurd moet worden.
  2. De topic starter doet geen moeite en geeft een half assed opening post, of erger nog discussieert niet mee / voegt niets toe in zijn eigen thread.
Maar ik voor de rest, I don't care. Ik ben blij iedereen zijn plaat te beluisteren en nu en dan wat nieuws te ontdekken. Mijn 2 meest gespeeld artiesten 2021 (Mondo Cane / Mike Patton van @LessThanJake en Hugo Kant van @NDEFCB) komen van deze threads. Zelfs Shpongle is in mijn top geraakt.
 
Laatst bewerkt:
Om de eerste aotw editie eens af te sluiten

Leukste ontdekking: The Black Parade van My Chemical Romance en Mr Beast van Mogwai

Leukste herontdekking: Ritual de lo habitual

Grootste trol: @Lint en de fluit

Vreemdste trip: Shpongle nothing lasts but nothing is lost.

Verder: ik ben nog steeds niet mee met jazz of techno, maar ben wel blij eens verder te hebben gekeken als dat mijn plectrum lang is. Met Madvillainy heb ik ook eens hip-hop gevonden die ik nog wel kan apprecieren.
 
Best wat memorabele albums gepasseerd, zoals hieronder opgelijst, én fraaie ontdekkingen gedaan zoals Onra dankzij meneer @Lint . Dat bewijst toch dat mijn muzieksmaak niet helemaal is vastgeroest en dat een tweede ronde AOTW me nog langs mooie muzikale wegen kan brengen.


 
Ik ben niet de moeilijkste, geen enkele plaat vond ik echt slecht en als het mijn ding niet was, haalde het me wel wat uit de comfortzone en dat is ook eens goed. Geslaagd concept voor mij.

Leukste ontdekkingen: Inter Arma, Gramatik, Drexciya, Morbid Saint

Herontdekking: veel goeie platen die ik al kende (Stereolab, Squarepusher, Fleet Foxes etc.) maar door Dead Magic ook andere platen van Anna Von Hausswolff meer aandacht gegeven

Meest beluisterd omdat ik nog altijd niet weet wat mijn mening er precies van is: Shpongle
 
Terug
Bovenaan