Album of the week Idee thread

Ik wil wel doordoen, is minder belastend en intensief dan de artists
Ik las 'artritis'.
Concept is krak hetzelfde ?
Ik had een visioen dat elke deelnemer ook thema's voorstelt hoe hij zijn horizon wil zien verbreed worden (opgenomen in Afrika / minder dan 6 maanden oud / bekeert de reggaehaters / onderschat 80s meesterwerk / etc...) wie wil kan dit gebruiken voor zijn keuze. Haalbaar ?
 
Ik vind het sowieso heel plezant om iedere week naar een potentiële ontdekking te kunnen uitkijken. Participatie is mooi meegenomen, en we zitten hier denk ik wel met een vaste kern waardoor enige discussie toch wel verzekerd is?
 
Tweede ronde is prima.
Al is pauze wel welkom, want ik moet wat achterstand wegwerken :p

Akkoord en met @Gavin : @Obi-Jan moet deze keer ook mee doen.
En deels ook akkoord ivm de participatie. Ik stoor me er niet zo hard aan, ik ga sowieso elk album af, maar ik denk wel dat het het concept ten goede komt.
 
Wel twee voorwaarden:
- Graag selecteren op participatie deze keer. Ge hebt altijd wel zulke types bij groepswerken maar daarom moet het concept zich nog geen twee keer aan dezelfde steen stoten. Daar hebben we topics als Wordle voor, daar draait het ook enkel maar om uzelf.

"Dit album is niet zo mijn ding :unsure:"

Nuttig!
Dan laat je toch beter die twee weirdos in alle gemak verder discussiëren over welk type didgeridoo de artiest had moeten gebruiken om de sfeer op het album beter tot zijn recht te laten komen?
 
Laatst bewerkt:
Tgoh participatie is leuk natuurlijk en je merkt dat sommige albums opmerkelijk minder animo krijgen wat wel jammer is. Uiteraard zijn 'The Usual Suspects' altijd wel aanwezig!

Tweede ronde mag zeker!

 
@Hayrus is komende maandag aan de beurt, maar de week daarna (21/02) zitten we met een gat.

@OfFPiR, wil jij eventueel een week vroeger? Indien je dan in de week van 28/02 naar het buitenland moet is het alleszins al geen issue voor ons, enkel voor @FuseTea. :unsure: :tongue:
Hey, ik ga normaal de week van de 21ste naar het buitenland. Dus de week van de 28ste komt beter uit ;)
 
Is dat dan zo'n probleem dat niet iedereen elke week meedoet?
Neen, en dat weet ge. En het is natuurlijk ook een vreemde vraag naar mij als ge zelf al aanhaalde dat het jammer is.

Maar het is toch geen vreemde voorwaarde om in een concept waar ge wilt dat iemand anders naar uw voorstel luistert en liefst ook wat feedback achterlaat, dat ge hetzelfde terug zou doen? Het gaat echt volledig boven mijn petje dat ge een jaar niks van u laat horen vanuit dat perspectief maar dan wel denkt dat ge hier toch een week moet krijgen want oeioei mijn lievelingsplaat, toch rap even dat laaghangend fruit meegraaien. Ge hebt genoeg andere threads om uw voorkeuren te posten zonder enige voorwaarde van luisterbereidbaarheid van andere deelnemers en vice versa, post het daar dan ook gewoon en afgehandeld. Da's net waarom ik @Obi-Jan wil zien bij de namen, onze omgekeerde participatieheld.

Allicht is dat ieder zijn mentaliteit en als gij het als mod nog steeds niet nodig vindt, dan zal het ook niet nodig zijn voor de tweede ronde. Ik wou het wel nogmaals benadrukken nu er vraag naar en animo voor een tweede ronde is. Op naar meer wekelijkse threads met slechts twintig posts en vijfhonderd clicks dan.

Gij hebt uw eigen emoji of wat? :laugh:

Ge verdient het alvast. Ik heb de mijne gelukkig ook al jaren. :angry:
 
Allicht is dat ieder zijn mentaliteit en als gij het als mod nog steeds niet nodig vindt, dan zal het ook niet nodig zijn voor de tweede ronde. Ik wou het wel nogmaals benadrukken nu er vraag naar en animo voor een tweede ronde is. Op naar meer wekelijkse threads met slechts twintig posts en vijfhonderd clicks dan.
Ik vind het vooral zonde voor degenen die wel hun best doen (al heb ik ook wel een en ander in te halen ondertussen :unsure:) dat sommigen daarvan soms een half jaar tot een jaar moeten wachten om aan de beurt te komen doordat er zoveel eendagstoeristen die ge anders nooit ziet posten mee in de rij zijn gekropen. Anders zou het mij niet storen, maar ik vind toch ook dat daar rekening mee mag gehouden worden.
 
Yeah ik moet toegeven ondanks dat ik toch pakweg 80% van alle deelnemende albums beluisterd heb, het voor mij best moeilijk is om echt iets zinnig te schrijven over waarom ik meestal een aotw album niet graag luister.

Dat heeft volgens mij nooit echt veel waarde en buiten de kern van "dit is mijn meug niet echt" weet ik meestal technisch te weinig om iets te bekritiseren laat staan het in historische context te plaatsen. I mean voor mij zijn "The Beatles" nog steeds de allereerste boysband die enorm goed geboerd hebben dankzij die 2e feministische golf. Alez zo weet ik toch mijn schoonouders te jennen :unsure:

Als ik dan iets puur vanuit mijn vastgeroeste smaak moet gaan bekritiseren komt elke comment wel uit op "dit mist bass en percussie". Wat ik hier dus al wel heb opgedaan met aotw is het besef dat ik toch best niet zo'n brede smaak heb en open-minded ben als gedacht.

Maar ik lees nog steeds wel graag mee en zal zeker een 2e ronde meedoen al begrijp ik @Gavin en co hun comments rond participatie ook wel.
 
Als er echt "verplicht" gaat worden om op elk AOTW te reageren, zal ik mij geen kandidaat meer stellen, omdat ik dit gewoon niet kan, zelfs wil waarmaken. De meeste albums heb ik wel beluisterd (hetzij de previews, hetzij helemaal), maar de meerderheid is gewoon mijn ding niet, en ik wil niet elke keer de moeilijke gebruiker zijn die telkens opnieuw zegt "het is mijn ding niet" (en dan wordt er soms nog gezegd van "ja maar blablabla"... tja sorry, maar je kunt een ander niet forceren om iets goed te vinden), dan zeg ik liever niks. En/of anderen hebben exact dezelfde mening als mezelf. Wat moet ik er dan nog aan toevoegen? (Dat kan ook gaan over album die wel meer mijn ding zijn.)
Ook ben ik over het algemeen slecht in reviews schrijven en ik weet ik niet hoe sommige van jullie dat hier elke keer weer klaarspelen eerlijk gezegd (wat niet wegneemt...).

Ik heb daarstraks trouwens een AOTW beluisterd en hoop op dat topic nog te reageren, maar ik zal niks beloven.
(EDIT: ik ben daar toch een redelijke tekst aan het schrijven. Verschiet van mezelf. Lol. :unsure: )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat iedereen die de moeite neemt om zich in te schrijven en een deftige post maakt over zijn aotw, zijn best doet.
Er is geen enkele aotw die ik niet beluisterd heb, maar daarom had ik net zoals Koonut niet de behoefte om daar op te reageren omdat het ofwel mijn smaak niet was ofwel in dat genre te weinig kennis heb om daar iets zinnigs over te vertellen. Ik moet eerlijk zijn dat ik buiten mijn eigen muzieksmaak heel weinig kaas gegeten heb van muziek. Ik geniet meer van muziek dan dat ik er de hele technische of historische kant van moet kennen. Dat weet ik enkel van een paar artiesten, maar die zijn hier nog niet gepasseerd.

Als we echt moeten gaan sorteren op participatie, dan gaan we volledig tegen de kenmerken van een forum in en dat willen we niet.
Je kan de vaste klanten wel vooraan in de planning zetten, mij niet gelaten.
 
Ik wil ne lars ulrich emoticon

68747470733a2f2f73332e616d617a6f6e6177732e636f6d2f776174747061642d6d656469612d736572766963652f53746f7279496d6167652f44375f585145755858304b6374413d3d2d3733303831303434362e3135396438333336346135613035626631393430313430383632372e676966
 
Ik loop ook al veel albums achter met reageren maar dankzij het concept toch al veel dingen in mijn playlist mogen steken. Waarvoor dank! Dacht dat dat toch vooral het doel was, om nieuwe dingen te ontdekken. Mijn eigen keuze vind ik net het minst belangrijk, omdat ik dat al ken, ahja. :unsure:

Maar mss denkt niet iedereen zo. :unsure:
 
Herkenbaar wat er gezegd wordt, ipv telkens "dit is mijn ding niet" te moeten zeggen antwoord ik ook liever niet, het is zeker sneu als iemand dan ook nog een lange inleiding heeft geschreven.
 
Terug
Bovenaan