Album of the week Idee thread

Zeer genoten van de vele bijdragen, waarvoor dank aan allen!

Voor mij de beste ontdekkingen : Lee Morgan, Stereolab, My Morning Jacket en Anna von Hausswolff !

Vele albums die ik al kende, maar waardoor ik terug in de back catalogue van de artiesten in kwestie ben gedoken: Swans! (Leaving Meaning heb ik bij release links laten liggen, maar nu ben ik geobsedeerd), Madvillain en DOOM, Mogwai, Squarepusher, Fleet Foxes.

Sphongle blijft inderdaad een trip, dat was goeie persoonlijke nostalgie. En van de Aynsley Dunbar Retaliation blijf ik, na de revelatie van waar de samplemeesters Tobin en Flylo de mosterd halen, ook een liefhebber van de rest van het album.

Meer van dat in ronde2, beste mensen !!
 
Okay, hier zijn mijn AOTW-awards

Meest beluisterde AOTW*:
1. Inter Arma - The Cavern
2. Lee Morgan - The Sidewinder
3. Iron Butterfly - Heavy

Fijnste AOTW ontdekkingen:
1. Stereolab - Transient Random-Noise Bursts with Announcements
2. Schammasch - The Maldoror Chants: Hermaphrodite
3. Gramatik - Street Bangerz vol. 3

Sorrynotsorry AOTW:
Shpongle - Nothing Lasts... But Nothing is Lost
Noisia - Outer Edges
Armagedda - Only True Believers


Hier reken ik enkel de albums die ik voordien nog niet kende. Anders zouden dat God is Good, The Seer en Dead Magic zijn.
 
Het goede voornemen om alle albums te beluisteren is jammer genoeg gesneuveld onderweg. Ik zal de schade niet meer inhalen maar hoop wel met de 2e ronde wekelijks te luisteren (sterk afhankelijk van het aantal uur dat ik alleen in de wagen zit).
 
Okay, hier zijn mijn AOTW-awards

Sorrynotsorry AOTW:
Shpongle - Nothing Lasts... But Nothing is Lost
Noisia - Outer Edges
Armagedda - Only True Believers


Hier reken ik enkel de albums die ik voordien nog niet kende. Anders zouden dat God is Good, The Seer en Dead Magic zijn.
Ik moet er nog heel veel inhalen/luisteren, maar ik vind het wel super grappig dat deze 3 AOTW's op dit moment mijn 3 leukste AOTW ontdekkingen zijn, en jij zet ze dan toevallig alle drie bij sorrynotsorry lol. Ze staan zelfs in de juiste volgorde.
 
Moet ik mij aotw volgende week dan nog posten? :unsure:

De laatste tijd wel bijna niet actief geweest hier. Verhuis, ziekte en zwaar trainingsprogramma zijn de schuldigen! Foei jullie.
 
Om de eerste aotw editie eens af te sluiten

Dingen die ik onthouden heb: de meningsverschillen over wie wat en hoeveel moet bijdragen aan het groepswerk, een echte klassieker. Verder ook @Creeping Death zijn verhaal. En de nostalgie die ikzelf ook ervaar bij het herbeluisteren van wat ik nu zou omschrijven als middelmatige muziek, zoals dat IMO duidelijk te voelen was bij @BlackOccult en @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield hun threads. Eveneens sommige verrassende keuzes van platen bij leden waarbij ik iets totaal anders had verwacht. En natuurlijk al de moeite die vele leden van het forum hebben gedaan om anderen hun platen te beluisteren en dat mooi uit te schrijven. Niet in het minst in mijn eigen thread, net nog eens gelezen en dat was leuk om te doen, waarvoor dank.

Muziek die ik onthouden heb én ook nog afspeel: Anna Von Hausswolff van @Nattefrost (zij het de debuutplaat), Jeff Buckley van @SnakeGodRovinin, Faith No More van @LessThanJake (enkel Ricochet eigenlijk en dat stond op een andere plaat lmao maar allez goed, ge krijgt de mention), Portishead van @Pegasus, en natuurlijk We Lost The Sea van @NDEFCB.
Naar @PolletPoulet_OG zijn Street Bangerz en @willydrama zijn Ramses Shaffy heb ik niet meer geluisterd, maar dat waren wel aangename of positieve verrassingen dus zou ik eigenlijk nog eens moeten doen. Er zullen er nog geweest zijn, maar die ben ik al vergeten, sorry!

Ik denk dat ik de liveplaten als de minste keuzes zou zetten: te veel een "best of" keuze en te weinig album voor dit concept. Het tweede dat me opviel was soms de verkeerde keuze van album voor mij persoonlijk dan: Von Hausswolf van @Nattefrost is een voorbeeld, ook Nothing But Thieves van @Majin-Luffy (hun debuut vind ik pakken beter binnen het genre IMO), Madvillainy van @shiftyke had beter Donuts geweest, Aynsley Dunbar van @PBR Streetgang ook wel.

Ik blijf van mening dat ondanks het vele elektrische gitaarwerk in al de AOTW-threads, er geen enkele zo goed geklonken heeft als die van Dave Navarro. Ik zeg niet dat het de beste muziek was, wel dat die het beste klonk, zowel qua gitaargeluid als qua opname. Maar dat weten jullie nu zelf ook wel.
 
Terug
Bovenaan