Hongarije en zijn rol in de EU

nestorius

Well-known member
Crowdfunder FE

Wat die eigenlijk bij Europa doen is mij een raadsel. Ik geloof dat we (als wij en zij) beter af zouden zijn moesten we elk onze eigen weg gaan.
Hongarije er gewoon uitflikkeren inderdaad. Dat land verdient het niet lid te zijn van de EU
 
Hongarije er gewoon uitflikkeren inderdaad. Dat land verdient het niet lid te zijn van de EU

En dan over 10 jaar stom verbaasd zijn dat Hongarije volledig een Russische satelliet is geworden in de trant van Wit-Rusland.

Hebben we dan werkelijk niets geleerd uit Brexit.
 
Moet ik nu echt gaan uitleggen dat het stukje bij beetje uiteendrijven van de EU recht in de kaarten speelt van het Russische regime?
Neen je moet mij niets proberen uit te leggen. Behalve…leg mij eens uit hoe de EU de UK heeft buiten gebonjourd en welk politiek nut de parasietstaat Hongarije heeft waarvan de verkozen regering geen enkele van onze waarden respecteert en waarbij die staat vanalles binnen de EU blokkeert door hun bekrompen visie? Hongarije maakt de EU gewoon tot iets dat niet werkt. En het is al een satelliet van Rusland.
 
Ook over Hongarije moeten er geen stigmatiserende, niet-onderbouwde beweringen worden gemaakt.
Hongarije er gewoon uitflikkeren inderdaad. Dat land verdient het niet lid te zijn van de EU
we zitten met een spion in de EU , zoveel is zeker . Ja de Hongaren , een apart volkje , komen ook oorspronkelijk uit Rusland . Mss heeft dat er iets mee te maken ?
 
Eyskens z'n passage in De Afspraak was ook weer tenenkrullend frustrerend, zo nog even als laatste woord nog een politiek statement maken van jewelste maken... je zou bijna vergeten hoeveel verantwoordelijkheid hij draagt voor het gedrocht dat het huidige politieke landschap en gestel van dit land is.
 
Neen je moet mij niets proberen uit te leggen. Behalve…leg mij eens uit hoe de EU de UK heeft buiten gebonjourd en welk politiek nut de parasietstaat Hongarije heeft waarvan de verkozen regering geen enkele van onze waarden respecteert en waarbij die staat vanalles binnen de EU blokkeert door hun bekrompen visie? Hongarije maakt de EU gewoon tot iets dat niet werkt. En het is al een satelliet van Rusland.

Ik heb lak aan dit soort veralgemeningen. Het toont vooral aan dat je geen ervaring hebt in de omgang met oost Europeanen. Die waarden waar je het over hebt beginnen al snel te veranderen eenmaal voorbij Chemnitz gereden. Had men bij de uitbreiding daar eens beter over nagedacht en korter op de bal gespeeld zat men vandaag misschien niet met het politieke probleem van Hongarije. Wiens schuld is dat dan? En nadat je Hongarije eruit hebt gegooid, volgt Polen dan wat later? Of is PiS dan wel comptabel met onze waarden.



we zitten met een spion in de EU , zoveel is zeker . Ja de Hongaren , een apart volkje , komen ook oorspronkelijk uit Rusland . Mss heeft dat er iets mee te maken ?

Dit stinkt naar de xenofobische ordertonen van de opmerkingen die ik sommige Belgische collega's en passant hoor maken over de medewerkers van onze oost Europese zusterbedrijven in onder andere Hongarije.

Een spion in de EU?

 
Ik heb lak aan dit soort veralgemeningen. Het toont vooral aan dat je geen ervaring hebt in de omgang met oost Europeanen. Die waarden waar je het over hebt beginnen al snel te veranderen eenmaal voorbij Chemnitz gereden. Had men bij de uitbreiding daar eens beter over nagedacht en korter op de bal gespeeld zat men vandaag misschien niet met het politieke probleem van Hongarije. Wiens schuld is dat dan? En nadat je Hongarije eruit hebt gegooid, volgt Polen dan wat later? Of is PiS dan wel comptabel met onze waarden.





Dit stinkt naar de xenofobische ordertonen van de opmerkingen die ik sommige Belgische collega's en passant hoor maken over de medewerkers van onze oost Europese zusterbedrijven in onder andere Hongarije.

Een spion in de EU?

overdrijf eens niet "xenofobische ondertoon" .

Hongaren komen uit het Oeralgebergte en zijn dan gevestigd in de Pannonische vlakte , hun unieke taal maakt van hen wel een apart volk binnen Europa . Spion is mss overdreven maar nationalistisch zijn ze wel , mss gaan ze er gewoon vanuit dat Rusland die oorlog wint. Van het Westen moeten ze niet veel weten , kben er deze zomer nog geweest . Een 'laatonsmetrust' volk . Ik vind het een zeer interessante regio . Met de term 'Oost-Europa' maak je ginds trouwens geen vrienden .
 
Ik heb lak aan dit soort veralgemeningen. Het toont vooral aan dat je geen ervaring hebt in de omgang met oost Europeanen. Die waarden waar je het over hebt beginnen al snel te veranderen eenmaal voorbij Chemnitz gereden. Had men bij de uitbreiding daar eens beter over nagedacht en korter op de bal gespeeld zat men vandaag misschien niet met het politieke probleem van Hongarije. Wiens schuld is dat dan? En nadat je Hongarije eruit hebt gegooid, volgt Polen dan wat later? Of is PiS dan wel comptabel met onze waarden.
Hah, het typische en holle “ik heb er ervaring en ken de situatie, en jij duidelijk niet”-antwoord. Verder niets onderbouwing, ook niet voor de totaal ridicule vergelijking met de Brecht.

En ik geen ervaring met Oost-Europeanen/Oost-Europa? Hoe kom je erbij? En waar haal je toch de pretentie om zoiets neer te pennen?

Wat ik in ieder geval zie bij mijn Poolse collega’s (<150 km van de grens met Oekraïne) is dat ze veel meer pro-Europees worden, de schrik voor Rusland zit daar echt opnieuw in.
In Hongarije zie ik dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Hah, het typische en holle “ik heb er ervaring en ken de situatie, en jij duidelijk niet”-antwoord. Verder niets onderbouwing, ook niet voor de totaal ridicule vergelijking met de Brecht.

En ik geen ervaring met Oost-Europeanen/Oost-Europa? Hoe kom je erbij? En waar haal je toch de pretentie om zoiets neer te pennen?

Wat ik in ieder geval zie bij mijn Poolse collega’s (<150 km van de grens met Oekraïne) is dat ze veel meer pro-Europees worden, de schrik voor Rusland zit daar echt opnieuw in.
In Hongarije zie ik dat niet.
Er is maar 1 ding dat ne pool harder haat dan nen Duits ... en dat is ne Rus :)
 
En dan over 10 jaar stom verbaasd zijn dat Hongarije volledig een Russische satelliet is geworden in de trant van Wit-Rusland.

Hebben we dan werkelijk niets geleerd uit Brexit.
Hongarije is op financieel vlak reeds een satellietstaat van China en Rusland en op politiek vlak kan je het bezwaarlijk nog een democratie noemen. Voor de cohesie van de Europese Unie is het veel schadelijker om Hongarije erin te hebben, met alle bijbehorende vetomacht, dan eruit.

Hongarije krijgt natuurlijk ook veel geld van de Europese Unie dus die willen er absoluut niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Hongarije zal er niet snel uitgegooid worden.
Maar ze blijven natuurlijk wel een parasiet met 2% van het aantal inwoners en nog minder in GDP aandeel.
We moeten gewoon hopen dat Orban vroeg of laat eens uit een hospitaalraam valt in Moskou
 
Hongarije kan het beste 'gestuurd' (al is het tegenwoordig onder Orban minimaal) in een 'goede' richting als het in de EU blijft. Als je ze uit de EU flikkert, wat dan? Dan krijg je zo'n 2e Servië dat zich aftrekt op de Russische vlag en dat mogelijks (met Russische hulp) ambras zoekt met historische vijanden zoals Roemenië.

Het probleem is niet Hongarije, wel die hopeloos achterhaalde regels van "unanimiteit".
 
Hah, het typische en holle “ik heb er ervaring en ken de situatie, en jij duidelijk niet”-antwoord. Verder niets onderbouwing, ook niet voor de totaal ridicule vergelijking met de Brecht.

En ik geen ervaring met Oost-Europeanen/Oost-Europa? Hoe kom je erbij? En waar haal je toch de pretentie om zoiets neer te pennen?

Wat ik in ieder geval zie bij mijn Poolse collega’s (<150 km van de grens met Oekraïne) is dat ze veel meer pro-Europees worden, de schrik voor Rusland zit daar echt opnieuw in.
In Hongarije zie ik dat niet.

Eerst uitpakken met one-liners als "Hongarije er gewoon uitflikkeren inderdaad. Dat land verdient het niet lid te zijn van de EU" om vervolgens iemand anders aan te spreken over een vermeend lak aan onderbouwing. Faut le faire.

Misschien moet je eerst eens het onderscheid beginnen maken tussen een land en haar politiek enerzijds, en de mensen anderzijds. Want in het geval van Hongarije is het blijkbaar de politieke toestand die voor jou zou rechtvaardigen dat het land er uitgeflikkerd wordt. Maar in het geval van Polen baseer je je mening dan plots op de houding van de mensen zelf. Wat zal het worden? En wie ben jij om zo te orakelen over hoe de vork in de steel zit in Hongarije.
 
"Dat mensen eerst eens stoppen met goedkoop op vakantie te gaan naar het Balatonmeer, want daar is Hongarije dan weer wel goed voor hé."

Neh, wat denk je daarvan als oneliner? :tongue:

Maar serieus, je houdt toch beter Hongarije bij de EU, wanneer je dat niet doet zijn ze helemaal vrij hun goesting te doen en heb je quasi geen controle meer. Je kan alleen maar hopen dat Orban ooit zal vervangen worden door iemand gematigder en meer pro-Europa.
 
Terug
Bovenaan