Hoeveel berichtjes sturen jullie op een dag? (Messenger/WhatsApp)

Hoeveel berichtjes verstuur je op Messenger/WhatsApp/enz.. dagelijks?

  • 1-5

    Stemmen: 11 13,6%
  • 5-10

    Stemmen: 20 24,7%
  • 10-20

    Stemmen: 6 7,4%
  • 20-30

    Stemmen: 5 6,2%
  • +30

    Stemmen: 28 34,6%
  • 0

    Stemmen: 5 6,2%
  • Veel te veel

    Stemmen: 6 7,4%

  • Totaal aantal stemmers
    81
D

Deleted member 14

Guest
Ik vraag me telkens af hoeveel berichtjes we naar elkaar sturen op een dag, dus via Messenger/WhatsApp/enz…
Dus naar naar vrienden/enz.... Uw echtgenoot niet meegerekend.

En hoor je je uw vrienden elke dag? Of eerder paar keer per week?
of hoor je ze elke dag en kan je niet stoppen met praten… :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Soms dagen niks, soms 20 per dag. Hangt wat af van mijn mood en wat de plannen zijn.

Geregeld wel voice chatten via Discord.
 
Oei ik zit een stuk boven de 30 :unsure: . Zal wel 100+ zijn.

30+ daar zit ik zeker aan voor ik op het werk ben :p .
 
0 per dag.

Met de occasionele uitschieter van eens 1 of 2 stuks in een week.
Ik mis de 0-optie

was ook mijn eerste gedachte. Als ik een paar berichten op een week haal ben ik al wreed actief geweest :p

Nemen jullie dan continu de telefoon om te communiceren met vrienden, kennissen, familie?

Alleen al naar m'n broers stuur ik gemakkelijk 50-100 berichten op een dag. Dat is een lopende chat op Messenger. Dan nog wat naar m'n vrouw, nog wat op Discord, wat Whatsapp groepen zowel professioneel als privé... Allez, met 200 ga ik er vermoedelijk niet raken. :)
 
Nemen jullie dan continu de telefoon om te communiceren met vrienden, kennissen, familie?

Alleen al naar m'n broers stuur ik gemakkelijk 50-100 berichten op een dag. Dat is een lopende chat op Messenger. Dan nog wat naar m'n vrouw, nog wat op Discord, wat Whatsapp groepen zowel professioneel als privé... Allez, met 200 ga ik er vermoedelijk niet raken. :)
Gewoon niet per se elke dag communiceren? :p

Hier zal het misschien 5-10 zijn. En dat is dan nog meestal naar mijn partner, ouders of zus. Ik hoor mijn vrienden eigenlijk niet dagelijks of zelfs wekelijks.

Als ge discord begint mee te tellen ligt het wel wat hoger. Dus leuteren tegen vreemden no problemo :')
 
Nemen jullie dan continu de telefoon om te communiceren met vrienden, kennissen, familie?

Alleen al naar m'n broers stuur ik gemakkelijk 50-100 berichten op een dag. Dat is een lopende chat op Messenger. Dan nog wat naar m'n vrouw, nog wat op Discord, wat Whatsapp groepen zowel professioneel als privé... Allez, met 200 ga ik er vermoedelijk niet raken. :)
euh, ik communiceer via mail of via telefoon, maar eigenlijk heb ik gewoon bitterweinig interactie met anderen. Ik kan mijn vriendenkring op 1 hand tellen (en dat vind ik best goed zo) en onze familie is niet hecht.
en ik zou ook gewoon niet weten wat ik moet sturen? ik ben zo geen koetjes en kalfjes mens. dus als er al eens gecommuniceerd moet worden is het meestal wel belangrijk genoeg om dat via de telefoon of skype te doen.
 
Goh, tussen de 20 & 30 zo iets (WhatsApp). Altijd 's avonds met moeder als follow-up voor ziektebeelden of kleine praktische dingen. Met de Mrs vooral praktische dingen, zoals in de winkel staan en dan snel sturen "weet gij welk type stofzuigerzakken er in de Miele moeten?", of "Ik ga zo over een dik half uur wel terug thuis zijn, zet gij den oven al op?". Met de vrienden heb ik een "gezever-groepchat" waar het sommige dagen actief is, en dan weer dagen absolute stilte.

Ik haat telefoneren met een passie. Platte tekst ftw!
 
Kan echt heel fel variëren, daar kan ik geen getal op plakken. Zo goed als dagelijks naar mijn vrouw, maar dat kan er maar eentje zijn of een hele hoop. Meestal heel praktische zaken, maar vaak GIFjes, memes en wat ongein. Soms met vrienden en familie. En met sommige collega's kan ik tijdens de uren ook wat zwanzen via Teams.
 
euh, ik communiceer via mail of via telefoon, maar eigenlijk heb ik gewoon bitterweinig interactie met anderen. Ik kan mijn vriendenkring op 1 hand tellen (en dat vind ik best goed zo) en onze familie is niet hecht.
en ik zou ook gewoon niet weten wat ik moet sturen? ik ben zo geen koetjes en kalfjes mens. dus als er al eens gecommuniceerd moet worden is het meestal wel belangrijk genoeg om dat via de telefoon of skype te doen.
Daarmee dat je ter compensatie hier zoveel berichten uitkakt?
 
Veel te veel...

Met groepen op whatsapp is het een beetje uit de hand aan het lopen:
- stuk of 4-5 familie chats
- voetbal chat
- crypto chat
- beste vrienden chat
- en dan nog af en toe (niet dagelijks) het standaard 'love you' of 'frituur?' berichtje naar de vriendin :unsure:
 
Zo weinig mogelijk. Bel vele malen liever en sinds iedereen ondertussen bijna gratis belt is er geen excuus meer. Met men broer loopt het soms wel eens uit tot een chat.
 
Ik krijg regelmatig onder mijn doos als ik 15-20 berichten stuur op een dag naar een vriendin
ze zegt dat het teveel is, gwn random berichten
 
Terug
Bovenaan