ICT Consultant NMBS verdiende 2200 per dag (Meer dan CEO)

Waarom blijft de tussenpartij hier buiten schot? Voor hetzelfde geld factureert die kerel € 600 per dag en zitten de graaiers elders.

Moet ook fijn zijn om op die manier hun marge te weten te komen, met je eigen naam overal besmeurd in de pers.
 
2200 euro per dag longterm, dat is echt wel een heel hoog tarief. Ik ben benieuwd of we te weten gaan komen of die persoon dat tarief echt waard is. Of dat er hier gewoon weer met geld gesmeten wordt.
Voor het niveau waarop hij zat is dat tarief niet het grote probleem. De vriendjespolitiek daarentegen
 
Voor het niveau waarop hij zat is dat tarief niet het grote probleem. De vriendjespolitiek daarentegen

Het feit dat ze zelf een interne audit aanvroeg, toont mogelijks wel dat het niet zo'n vriendjespolitiek was als uitgeschenen doet worden.
Anders snap ik niet waarom ze zelf de audit aanvroeg, want als er aangetoond wordt dat het niet kosher was, dan moet ze waarschijnlijk opstappen.
 
2200 euro per dag longterm, dat is echt wel een heel hoog tarief. Ik ben benieuwd of we te weten gaan komen of die persoon dat tarief echt waard is. Of dat er hier gewoon weer met geld gesmeten wordt.
Zoiets kan men simpel argumenteren natuurlijk - anderzijds heeft 1 van onze monteurs een lager vervangen voor de productielijn van een multinational: ik zal daar 4 miljoen voor vragen, het te verwachten productieverlies was een veelvoud - dus die 4 miljoen is goedkoop.

Het zou kunnen, maar evengoed ook niet - het is de NMBS, voor hetzelfde geld is het project gewoon nutteloos- bij de Lijn hebben ze dat ook al eens gepresteerd - iets met een betalingssysteem dat niet werkte. Bij een klant van ons eens een soort SAP systeem van 1 miljoen euro - integraal prullenmand.

Er zijn ook spook consultants, of werknemers die tijdens hun werkuren voor hun zelfstandige activiteit werken, soms zelfs voor de eigen werkgever.
 
Zoiets kan men simpel argumenteren natuurlijk - anderzijds heeft 1 van onze monteurs een lager vervangen voor de productielijn van een multinational: ik zal daar 4 miljoen voor vragen, het te verwachten productieverlies was een veelvoud - dus die 4 miljoen is goedkoop.
Maar, als dat project een relatief korte return on investment heeft, en dat zijn meerwaarde als manager duidelijk is, dan is dat tarief gewoon terecht.
Het is wel effectief veel, maar tarieven van 2000€ ben ik nu nog al wel tegengekomen (voor director niveau) eigenlijk.
 
10 jaar geleden kreeg een kameraad van mij al €1300 per dag bij de post, nadien idem bij de vrt. Wel een genie. Maar met deze inflatie zal die ook al aan 2K per dag moeten zitten vandaag.
 
Ik vind dat toch wel exuberant hoor. Een CEO verdient vaak niet eens zoveel zonder resultaatsgebonden bonussen.
Goh,
CEO telenet heeft een loon dat neerkomt op een dagrate van 2800€, maar ook nog wel een bonus die overeenkomt met een dagrate van 15000€ (nee, geen 0 te veel). Dan komt het totaal toch echt nog wel in een heel andere grootteorde...

Ik vind de rate niet onmogelijk voor de rol waarin die man zat, maar de vraag is of hij terecht in die rol zat. Maar dat zal nu wel uitgezocht worden zeker.
 
Ik vind dat toch wel exuberant hoor. Een CEO verdient vaak niet eens zoveel zonder resultaatsgebonden bonussen.

Een CEO van een bedrijf van tegen 20k werknemers wat tenslotte de NMBS is?
Dien (als zijn eigen beschrijving klopt tenminste) werkt als een "CIO" in zo"n grote organisatie. Denk niet dat er veel bedrijven van die magnitude iemand minder dan 2.000 euro per dag betalen voor die rol.
 
Een CEO van een bedrijf van tegen 20k werknemers wat tenslotte de NMBS is?
Dien (als zijn eigen beschrijving klopt tenminste) werkt als een "CIO" in zo"n grote organisatie. Denk niet dat er veel bedrijven van die magnitude iemand minder dan 2.000 euro per dag betalen voor die rol.
In het geval van nmbs is dat loon wel gewoon bekend en een heel pak lager natuurlijk...
Maar dat is een opgelegd maximum, anders had die daar ook een pak meer gehad.
 
Waarom blijft de tussenpartij hier buiten schot? Voor hetzelfde geld factureert die kerel € 600 per dag en zitten de graaiers elders.

Moet ook fijn zijn om op die manier hun marge te weten te komen, met je eigen naam overal besmeurd in de pers.
Kans is groot dat er een tussenpartij aanwezig is.
Grote instanties zoals de NMBS gaan niet met elke individuele (zelfstandige) consultant de contracten gaan onderhandelen, maar kiezen er eerder voor om te passeren via een tussenpartij die de administratieve afhandeling op zich neemt, alsook de selectie en rekrutering.
Het is uiteraard wel de NMBS die beslist welke consultant ze in huis halen en het staat hen vrij om nog bijkomende selectieprocedures te organiseren, maar in regel is op voorhand al het kaf van het koren gescheiden.
 
Kans is groot dat er een tussenpartij aanwezig is.
Grote instanties zoals de NMBS gaan niet met elke individuele (zelfstandige) consultant de contracten gaan onderhandelen, maar kiezen er eerder voor om te passeren via een tussenpartij die de administratieve afhandeling op zich neemt, alsook de selectie en rekrutering.
Het is uiteraard wel de NMBS die beslist welke consultant ze in huis halen en het staat hen vrij om nog bijkomende selectieprocedures te organiseren, maar in regel is op voorhand al het kaf van het koren gescheiden.
Ik ken volk genoeg dat zonder tussenpartij bij De Lijn zit hoor. Lijkt met dat ze dit wel gewoon doen.
 
Ik vind dat toch wel exuberant hoor. Een CEO verdient vaak niet eens zoveel zonder resultaatsgebonden bonussen.
Gezien de grootte van het project dat hij leidde; vind ik dat tarief absoluut niet excuberant. De projectmanager die ik aanwierf op een complex project in 2007 (10000 mandagen, integratie van 5 IT sytemen) had een dagtarief van 1450 EUR/dag. En dit is volgens mij een veel groter project.
 
Plus, de meeste CEO’s zitten nog in 10 raden van bestuur (bv Anderlecht) wat ook altijd goed opbrengt
 
Ik ken eigenlijk ook wel mannen met die dagrate. Zijn gewoon mensen in een niche markt die daarin ook nog eens de toppers zijn.

De manier waarop dat hier is verlopen zal belangrijk zijn. Want 66j.. ik heb er tot nu toe nog geen tegengekomen van die leeftijd die niet stilaan uitgerangeerd zijn.
 
Gezien de grootte van het project dat hij leidde; vind ik dat tarief absoluut niet excuberant. De projectmanager die ik aanwierf op een complex project in 2007 (10000 mandagen, integratie van 5 IT sytemen) had een dagtarief van 1450 EUR/dag. En dit is volgens mij een veel groter project.
Staat wel in schril contrast met de lonen die consultants ontvangen die in dienstverband voor een consultancy-bedrijf werken.

Er is uiteraard een loonkost die in rekening moet worden gebracht, het ondersteunend personeel (administratief, managers, account managers, onderhoud, ...) moet ook betaald worden, eventuele kosten voor infrastructuur, ... maar dan nog is er verhoudingsgewijs een groot contrast.
 
Staat wel in schril contrast met de lonen die consultants ontvangen die in dienstverband voor een consultancy-bedrijf werken.

Er is uiteraard een loonkost die in rekening moet worden gebracht, het ondersteunend personeel (administratief, managers, account managers, onderhoud, ...) moet ook betaald worden, eventuele kosten voor infrastructuur, ... maar dan nog is er verhoudingsgewijs een groot contrast.
Neen. Een echte goede projectmanager brengt op zo’n complexe projecten gewoon zoveel op.
Vergelijk zo iemand niet met een gewone consultant
 
Terug
Bovenaan