Heb in oktober 2022 een overeenkomst gesloten voor het plaatsen van zonnepanelen.
Heb zelf moeten bellen paar keer voor plaatsbezoek, dit is in december doorgegaan.
Heb zelf paar keer moeten bellen voor eerste afspraak (normaal voorzien in eerste kwartaal). Deze zou doorgaan op 12 april.
Ze zeiden er wel doodleuk bij dat ze ipv de bestaande betalingsregeling van (40% voorschot, 40% op dag van plaatsing, 20% nadien) wouden aanpassen dat we alles zouden betalen die dag zelf.
Hierdoor heb je dus niks meer om op terug te vallen indien ze iets niet goed afwerken en heb dit geweigerd zowel telefonisch met zaakvoerder als op mail.
Die 12de natuurlijk niemand komen opdagen, toen ik die dag belde naar het kantoor zeiden ze vanwege het slechte weer da ze nie kon doorgaan en da ze dus blijkbaar vergeten zijn om mij te contacteren. Ze zouden mij diezelfde dag nog terugbellen voor nieuwe afspraak.
Ook dit is niet gebeurt.
Dan maar zelf weer gebeld voor nieuwe afspraak, deze zou zijn voor 27 april.
Vanwege het feit dat er ondertussen al enkele maanden enkel maar slechte reviews zijn en dat ik ook zag dat ze reacties op facebook verwijderen en zelfs mensen blokkeerden vreesde ik al het ergste.
25 april zelf ter plaatse geweest om te horen of de plaatsing voor de 27ste nog wel zou doorgaan. Persoon vd planning was er niet en kreeg zaakvoerder te spreken. Natuurlijk niks in magazijn van panelen of micro omvormers. Had daar ter plaatse gezegd dat indien hij donderdag nie kon plaatsen ik de overeenkomst wou stoppen en men voorschot terug wou. Dit wou hij liefste vermijden en na nen hele tijd te praten (constructief gesprek ma eigenlijk ook wel stiekem manipumatief denk ik) kwamen we tot de overeenkomst dat hij andere panelen kon plaatsen en mijn huidige panelen van oost naar west zou leggen en dan werken met centrale omvormer ipv micro's.
Via mail die avond aangepaste overeenkomst gekregen laar ook met andere betalingsvoorwaarden (weer dus alles betalen bij plaatsing!!). Heb als reactie gestuurd dat hij de panelen mocht plaatsen indien ze 27 of 28 april geplaatst zouden zijn EN dat ik wou vasthouden aan de originele voorwaarden. Ook had ik nog een vraag ivm de omvormer.
Mail terug gekregen waarop vraag vd omvormer verkeerd beantwoord wordt en dat hij voorstelt om toch alles te betalen bij plaatsing en dat hij toch veel moeite heeft gedaan voor mij en dat hij geen extra's doorrekend (verplaatsen originele panelen maar vergeet der wel bijvte zeggen da ik nu minder panrlen zou krijgen en geen micro omvormers(duurder)).
Weer terug gemaild dat ik niet akkoord ga en dat als hij correct de panelen plaatst en de keuring inplant alles op een goede week ofzo afgehandeld kan zijn.
Geen mail terug gehad...
27/4 komen die mannen hier aan en men vrouw weigert die mannen omwille dat er geen akkoord is met de betalingsvoorwaarden. Die mannen wouden zelfs nie bellen naar die zaakvoerder.
Zaakvoerder belt mij boos op, zeg hem duidelijk waarom ik geweigerd heb. Hij ging dan telefonisch akkoord met de betalingsvoorwaarden en ging zien of ze nog konden langskomen. Ging natuurlijk niet meer maar ging mij die dag nog terugbellen voor andere afspraak in te plannen. Natuurlijk niks niet meer gehoord en dag erna stond ik weer op da bedrijf, voor stopzetting overeenkomst en terugeisen voorschot. Zaakvoerder was in meeting met die onderaannemer die bij ons was want had blijkbaar de dag erna nog zon gevallen voor gehad. Zen personeel ging weeral doorgeven voir te bellen dezelfde dag nog.
Natuurlijk niet gebeurt...
Lang verhaal dus ik weet het...
Mijn vraag is nu, ik wil dinsdag nog een laatste keer langsgaan voor het face to face te kunnen afhandelen en men geld hopelijk nog wa van terug te krijgen.
Ik verwacht er nie veel van maarja.
Moet ik die firma eigenlijk daarna nog schriftelijk ingebreke stellen? Heb via mail eigenlijk al aangegeven dat indien het op 27 of 28 niet doorgaat dat ik dan wil stoppen en men voorschot terug wil.
Zou miever gewoon via aangetekend schrijven de stopzetting doorgeven en indien geen reactie naar advocaat.
Vind da ze kansen genoeg hebben gehad. Bij andere klanten troywens ook nooit reactie op mail, telefoon wordt niet afgenomen, onafgewerkte installaties, keuringen die niet ok zijn....
Heb zelf moeten bellen paar keer voor plaatsbezoek, dit is in december doorgegaan.
Heb zelf paar keer moeten bellen voor eerste afspraak (normaal voorzien in eerste kwartaal). Deze zou doorgaan op 12 april.
Ze zeiden er wel doodleuk bij dat ze ipv de bestaande betalingsregeling van (40% voorschot, 40% op dag van plaatsing, 20% nadien) wouden aanpassen dat we alles zouden betalen die dag zelf.
Hierdoor heb je dus niks meer om op terug te vallen indien ze iets niet goed afwerken en heb dit geweigerd zowel telefonisch met zaakvoerder als op mail.
Die 12de natuurlijk niemand komen opdagen, toen ik die dag belde naar het kantoor zeiden ze vanwege het slechte weer da ze nie kon doorgaan en da ze dus blijkbaar vergeten zijn om mij te contacteren. Ze zouden mij diezelfde dag nog terugbellen voor nieuwe afspraak.
Ook dit is niet gebeurt.
Dan maar zelf weer gebeld voor nieuwe afspraak, deze zou zijn voor 27 april.
Vanwege het feit dat er ondertussen al enkele maanden enkel maar slechte reviews zijn en dat ik ook zag dat ze reacties op facebook verwijderen en zelfs mensen blokkeerden vreesde ik al het ergste.
25 april zelf ter plaatse geweest om te horen of de plaatsing voor de 27ste nog wel zou doorgaan. Persoon vd planning was er niet en kreeg zaakvoerder te spreken. Natuurlijk niks in magazijn van panelen of micro omvormers. Had daar ter plaatse gezegd dat indien hij donderdag nie kon plaatsen ik de overeenkomst wou stoppen en men voorschot terug wou. Dit wou hij liefste vermijden en na nen hele tijd te praten (constructief gesprek ma eigenlijk ook wel stiekem manipumatief denk ik) kwamen we tot de overeenkomst dat hij andere panelen kon plaatsen en mijn huidige panelen van oost naar west zou leggen en dan werken met centrale omvormer ipv micro's.
Via mail die avond aangepaste overeenkomst gekregen laar ook met andere betalingsvoorwaarden (weer dus alles betalen bij plaatsing!!). Heb als reactie gestuurd dat hij de panelen mocht plaatsen indien ze 27 of 28 april geplaatst zouden zijn EN dat ik wou vasthouden aan de originele voorwaarden. Ook had ik nog een vraag ivm de omvormer.
Mail terug gekregen waarop vraag vd omvormer verkeerd beantwoord wordt en dat hij voorstelt om toch alles te betalen bij plaatsing en dat hij toch veel moeite heeft gedaan voor mij en dat hij geen extra's doorrekend (verplaatsen originele panelen maar vergeet der wel bijvte zeggen da ik nu minder panrlen zou krijgen en geen micro omvormers(duurder)).
Weer terug gemaild dat ik niet akkoord ga en dat als hij correct de panelen plaatst en de keuring inplant alles op een goede week ofzo afgehandeld kan zijn.
Geen mail terug gehad...
27/4 komen die mannen hier aan en men vrouw weigert die mannen omwille dat er geen akkoord is met de betalingsvoorwaarden. Die mannen wouden zelfs nie bellen naar die zaakvoerder.
Zaakvoerder belt mij boos op, zeg hem duidelijk waarom ik geweigerd heb. Hij ging dan telefonisch akkoord met de betalingsvoorwaarden en ging zien of ze nog konden langskomen. Ging natuurlijk niet meer maar ging mij die dag nog terugbellen voor andere afspraak in te plannen. Natuurlijk niks niet meer gehoord en dag erna stond ik weer op da bedrijf, voor stopzetting overeenkomst en terugeisen voorschot. Zaakvoerder was in meeting met die onderaannemer die bij ons was want had blijkbaar de dag erna nog zon gevallen voor gehad. Zen personeel ging weeral doorgeven voir te bellen dezelfde dag nog.
Natuurlijk niet gebeurt...
Lang verhaal dus ik weet het...
Mijn vraag is nu, ik wil dinsdag nog een laatste keer langsgaan voor het face to face te kunnen afhandelen en men geld hopelijk nog wa van terug te krijgen.
Ik verwacht er nie veel van maarja.
Moet ik die firma eigenlijk daarna nog schriftelijk ingebreke stellen? Heb via mail eigenlijk al aangegeven dat indien het op 27 of 28 niet doorgaat dat ik dan wil stoppen en men voorschot terug wil.
Zou miever gewoon via aangetekend schrijven de stopzetting doorgeven en indien geen reactie naar advocaat.
Vind da ze kansen genoeg hebben gehad. Bij andere klanten troywens ook nooit reactie op mail, telefoon wordt niet afgenomen, onafgewerkte installaties, keuringen die niet ok zijn....