Hoeveel berichtjes sturen jullie op een dag? (Messenger/WhatsApp)

Hoeveel berichtjes verstuur je op Messenger/WhatsApp/enz.. dagelijks?

  • 1-5

    Stemmen: 11 13,6%
  • 5-10

    Stemmen: 20 24,7%
  • 10-20

    Stemmen: 6 7,4%
  • 20-30

    Stemmen: 5 6,2%
  • +30

    Stemmen: 28 34,6%
  • 0

    Stemmen: 5 6,2%
  • Veel te veel

    Stemmen: 6 7,4%

  • Totaal aantal stemmers
    81
Wij zijn toch ook échte mensen?
niet in mijn ogen :unsure:


nee serieus, naar jullie heb ik gewoon geen verplichtingen: als ik morgen een maand niets meer van me laat weten of mn account opzeg, is er geen haan die er naar kraait. buiten de forumregels heb ik dus totaal geen `moeten` naar jullie toe. als ik bijv. iemand help, is dat omdat ik er goesting voor heb, niet omdat er ook morele druk of zo is.
En ik kan hier iemand anders zijn dan in het echt. Hier zet ik deels een personage neer en laat enkel los wat ik zelf wil.
Het sociale aspect van een forum is veel minder `belastend` voor mij. de kans dat ge me op forumdagen of dergelijke zult zien is dus klein :p
 
Ongeveer 10 per week naar mijn ouders
15 per week in het groepje van het werk
Afhankelijk van wat er besproken moet worden over de dochter tussen de 10-50 per week naar mijn ex (waarvan al zeker 10 foto's/filmpjes)
Naar de vrienden wordt eerder maandelijks dan wekelijks gestuurd, maar dan is het een gesprek van tientallen berichten of "hey, bellen?" "jup, doe maar!" 😝
 
nee serieus, naar jullie heb ik gewoon geen verplichtingen: als ik morgen een maand niets meer van me laat weten of mn account opzeg, is er geen haan die er naar kraait. buiten de forumregels heb ik dus totaal geen `moeten` naar jullie toe. als ik bijv. iemand help, is dat omdat ik er goesting voor heb, niet omdat er ook morele druk of zo is.
Snap wel wat je bedoelt, zo'n "anoniem" forum is meer vrijblijvend. Maar dat er geen haan naar kraait vind ik dan weer niet. Ik zou bijvoorbeeld wel jouw berichtjes hier missen. Ook al is dat dan voor een deel een persona of zo, maar anderzijds is het misschien ook een minder geremd deel van jezelf (alsof je een pintje teveel op hebt of zo)
 
Snap wel wat je bedoelt, zo'n "anoniem" forum is meer vrijblijvend. Maar dat er geen haan naar kraait vind ik dan weer niet. Ik zou bijvoorbeeld wel jouw berichtjes hier missen. Ook al is dat dan voor een deel een persona of zo, maar anderzijds is het misschien ook een minder geremd deel van jezelf (alsof je een pintje teveel op hebt of zo)
:hug:

dat van dat minder geremde is zeker ook wel waar. zoals het `vegen-topic`: ik zou dat in het echt nooit doen.
Maar bij mij is het toch vooral dat anoniemere en vrijblijvend aspect dat me hier houdt. er staat een veilige muur tussen mij en het forum en daar hou ik wel van.
 
Meestal 0, ik stuur enkel berichten om iets te vragen/zeggen of af te spreken.
Occasioneel eens een mopje, ik zit meestal tussen de 0-5 berichten per week eigenlijk :)

Mijn pa en broer hebben ook zo’n groepje met de collega’s, dat is dan gans de avond *ping ping*, ik zou zot worden :p
Eens een mopje op tijd en stond moet kunnen, maar op den duur zijn die ieder moment van de avond met die telefoon bezig.
 
Messenger nog amper. Whatsapp redelijk veel laatste tijd. De pm's op discord ook veel, daar zitten irl vrienden tussen maar ook 'vreemden'.
Hangt er ook vanaf met wie en hoe de vibe is tussen ons. Met de ene zou ik niets liever hebben dat we veel sturen met de ander is wat minder ook oké en met nog andere is paar x per week of minder genoeg :p
Ik heb op +30 gestemd.
 
Er zijn dagen dat ik niks stuur (enkel lezen zonder antwoorden 😈) en er zijn dagen dat het wat schade inhalen is.

Meesten slapen toch nog als ik aan het werken ben, en als ik thuis kom kruip ik er meestal nog in voor een paar uurtjes.

Echte berichten gebruik ik enkel nog voor 2FA of voor een activatiecode van het 1 of t ander. Soms durven familieleden er wel nog is 1 sturen, maar de rest gaat via FB Messenger or WhatsApp.

Denk dat het gemiddeld gezien rond de 25 gaat zitten ofzo.
 
Via Whatsapp bijna constant contact met mijn partners (en ook een groepschat waar die samen zitten). Op Discord ook wel vaak zeveren.

Echt puur vrienden bijna nooit eigenlijk.
 
Ik ben niet iemand die zelf het initiatief neemt om te sturen, dus zijn er dagen dat ik geen berichten stuur of ontvang. Maar zelfs op 'drukkere' dagen geraak ik niet eens aan dertig denk ik.
 
Er zijn dagen dat ik niks stuur (enkel lezen zonder antwoorden 😈)
Hier is geen straf zwaar genoeg voor.

Komt bij mij wel echt op de grootste ergernissen in feite, online zijn, het gelezen hebben en dus de tijd hebben om online te zijn en het te lezen en dan niet reageren.

Edit: Enfin in groepschats misschien nog. In individuele is dat echt, ja geen idee ik vind de woorden er niet voor.
 
Hier is geen straf zwaar genoeg voor.

Komt bij mij wel echt op de grootste ergernissen in feite, online zijn, het gelezen hebben en dus de tijd hebben om online te zijn en het te lezen en dan niet reageren.

Edit: Enfin in groepschats misschien nog. In individuele is dat echt, ja geen idee ik vind de woorden er niet voor.
Ik krijg dan opmerking: “ik weet niet wat zeggen erop”
 
Tellen posts op BG en berichten in geheime trollgroepen mee?
Indien niet, hooguit 20 per dag.
 
Hier is geen straf zwaar genoeg voor.

Komt bij mij wel echt op de grootste ergernissen in feite, online zijn, het gelezen hebben en dus de tijd hebben om online te zijn en het te lezen en dan niet reageren.

Edit: Enfin in groepschats misschien nog. In individuele is dat echt, ja geen idee ik vind de woorden er niet voor.
No regrets. Als het dringend of belangrijk is moet ge maar bellen. Of een interessanter bericht sturen.
 
No regrets. Als het dringend of belangrijk is moet ge maar bellen. Of een interessanter bericht sturen.
Ja maar als ik bel neem je nooit op? :confused:
Nee he Nahrie, geen Discord of consoorten.
Messenger, WhatsApp, klassieke sms, IG chat, enz…
Ik tel discord er toch bij hoor. Met sommige ben ik overgeschakeld naar pm's op discord ipv messenger :) Komt ook omdat ik soms beter bereikbaar ben daar dan op messenger :unsure:
 
Exclusief vriendin en Discord zit ik sowieso gemiddeld aan +30. Inclusief vriendin/Discord/werk loopt dat op tot 100'en per dag.

Ondertussen ben ik al een fameus geminderd met social media en reply'en omdat het gewoon té veel werd. Van 's morgens tot 's avonds ben je aan het communiceren. Voor een snelle vraag/opmerking is dat allemaal best ok, maar er zitten vaak ook lange dialogen tussen die een ganse dag, of meerdere dagen kunnen aanslepen. I no longer have the energy or time for that.
 
Terug
Bovenaan