De date is doorgegaan (hoera). Nu, over het algemeen kan ik zeggen dat het goed is verlopen. Wij zijn iets gaan drinken en hebben nadien biljart gespeeld.
Dat is positief!
en heb ik haar op tijd (20 mins voor mijn aankomst) laten weten dat ik er om 19:10 zal zijn.
Toen ik aankwam heb ik haar gebeld, en heeft ze gezegd dat ze nog steeds thuis is. Ze zei dat we hadden afgesproken om 19:30, en dat ze op dat uur zou komen. Ik heb 25 minuten in m’n auto gewacht op haar, niet ver van haar huis. Ze kwam pas rond 19:35.
1zijdig een afspraak veranderen en dan geïrriteerd zijn dat een ander daar niet in mee gaat, is dan ook lomp van jou, niet van haar. Ik heb recent ook een afspraak vervroegd, maar dat was dan genre: "ik weet dat het last minute is, maar zou..." Daarmee ga je een gesprek aan en geef je de andere een keuze. Jij geeft een feit mee en verwacht dat een ander zijn planning zonder meer aanpast aan jou. Wie zich niet aanpast, is niet flexibel? Waar is jouw flexibiliteit dan naar toe?
Toen ze in de auto stapte rook het opeens enorm veel naar sigaretten. Ze zegt dat zij een paar jaar geleden is gestopt met roken en dat er thuis wordt geroken en dat de geur waarschijnlijk daardoor komt.
Dus je rekent haar af op gewoontes die niet van haar zijn? Of ben je weer iemand aan het uitmaken voor leugenaar?
- Zij is geen vlotte spreker, dus ik moet meestal een onderwerp aanhalen om over te spreken.
Aangezien er geen onaangename stiltes vallen, is dat wel een probleem dan?
- Ze gaf tijdens een van onze gesprekken aan dat zij nog nooit een waterpijp heeft geroken en zin heeft om het uit te proberen. Ik vind iemand die rookt of zelfs waterpijp rookt/wil roken een turn-off.
Niemand is perfect. Deal with it.
.” Ze zei daarop dat ze niet gaat veranderen hoe ze spreekt en dat ik het zo moet aanvaarden en snappen dat zij het niet slecht bedoelt wanneer ze termen gebruikt tegen mij zoals hersenloos/dun als een skelet/oncreatief/…
Dat is een heel terechte klacht!
- Ik heb alles betaald en de vorige date was dat ook het geval. Op zich is het niet het einde van de wereld, maar ik zou het appreciëren als zij ten minste voorstelt om eens te betalen. Het is niet de bedoeling dat ik steeds alles moet betalen voor ons beiden. En het zou ook niet gepast zijn dat ik opeens afkom met “hey, betaalt gij nu maar”.
Ik ben zelf ook niet zo ingesteld, maar je kan het ook bespreken he... Of gewoon al eens het woord splitten laten vallen...
- Na de date heeft ze me geen sms gestuurd om te vragen of ik goed en wel thuis ben gekomen, bear in mind dat ik bijna 1 uur traject afleg om thuis te zijn. Ik heb het haar eerst gevraagd, waarna zij het ook deed.
Als ik niet moet rijden stuur ik ook niet als eerste, ik wil de chauffeur namelijk niet afleiden tijdens het rijden... Ik zie dat als attent zijn, jij ziet dat als boers zijn.
- Nadat ze had gezegd dat zij een zeer leuke tijd heeft gehad, heb ik haar geantwoord met “als we een koppel waren zou ik een manier gevonden hebben om je te kussen wanneer ik je had afgezet. Maar aangezien je ons niet zo ziet, hou ik m’n afstand.

”
Je maakt haar heel ongemakkelijk hiermee en legt druk op haar terwijl ze al gezegd heeft hoe ze er in staat. Je duwt opnieuw iemand in een hoekje....
Kortom: weer een hele hoop aannames die nergens op slaan en die ook niet gaan verbeteren zolang je communicatie als een 1zijdig iets beschouwt en niet als een wisselwerking met iemand die anders denkt en anders communiceert...