Het grote BeyondGaming Dating topic

Uiteraard behoort dat niet tot de standaard interacties, ik doe dat nooit onder maten. Maar waarom is het cringe als het de werkelijkheid is? Denk je dat de vrouwen hier hun drol ruikt naar bloemen? Hebben zij nooit een scheet gelaten of stiekem hun neus gepeuterd of een boertje gelaten? Ontharen zij niet om de zoveel dagen hun benen, oksels, baard, geslachtsdelen en zelfs hun poep? Bloeden zij niet uit hun vagina? Dat is toch hoe de mens in elkaar zit… misschien klinkt het cringe omdat ik het letterlijk benoem en mensen zijn dat niet gewoon.
Het is cringe omdat je hier wat stoere/vreemde zaken schrijft over hoe vrouwen ook kakken en dergelijke (echt!?), maar dan kennelijk vrouwen moet vinden om vriendschappelijk te oefenen hoe je met hen interageert.

Iedereen in dit topic verlangt maar naar een goede langdurige relatie, terwijl velen zoals ik hier gewoon komen lezen, en eens terug te denken van ‘freedom!’ ‘Freedom!’

Ach, zo is het toch altijd.

Maar op een punt in uw leven komt ge een wijf/vent tegen dat met al uw bullshit kan leven en dan kunt ge dat relativeren.

Dus neen, er is niet steeds een spanningsveld. En als dat er wel komt, wil dat niet noodzakelijk zeggen dat je er iets mee doet. Het is perfect mogelijk om eventjes die emoties gewoon te ondergaan en te wachten tot die voorbij zijn. Want een goeie vriendschap is vaak NOG kostbaarder dan een potentiële relatie.
Niet altijd nee, maar meestal wel. lees in 99.9% van de gevallen.
Ik moet de eerste hetero man nog tegenkomen die met een vrouw afspreekt met de oprechte bedoeling om gewoon vrienden zonder meer te worden.
Moest er geen fysieke aantrekking zijn zou een man 0.0 tijd en energie steken in een vrouw.

Ik moet de eerste hetero man nog tegenkomen die met een vrouw afspreekt met de oprechte bedoeling om gewoon vrienden zonder meer te worden.
Moest er geen fysieke aantrekking zijn zou een man 0.0 tijd en energie steken in een vrouw.

Wel een hele hoop blaaa hiero. 🥴
Dus omdat jij ze niet kent bestaan dat soort relaties niet?
Ik had nochtans een mannelijke vriend, 100% hetero en al wat je wilt en we kenden elkaar van school nog.
Deelden alle geheimen, lief en leed, sliepen in hetzelfsde bed, zagen elkaar halfnaakt en nooit geen andere gevoelens gehad voor elkaar.
Alles ging prima tot hij iemand tegenkwam en hij van dat jaloers kreng alle banden moest breken.

Wou hij in de eerste instantie niet maar uiteindelijk is het toch gedoofd ook omdat ik het zelf wou en hem zijn geluk in de liefde gunde.

Amai gij weet precies alles. Zoveel wijsheid! Tijd om al mijn mannelijke vrienden op de rooster te leggen!
/s

Denk dat die discussie over vriendschappen met het andere geslacht al wel veelvuldig gevoerd is :p

En de enige juiste conclusie is waarschijnlijk: elke situatie is anders.

Als je op je 35 al 20 jaar een vriendschap hebt met een persoon van het andere geslacht die je al van in het middelbaar kent, is dat een heel andere situatie, dan dat je op je 35 een nieuwe vriendschap start (of probeert te starten) met iemand van het andere geslacht.

Zulke vriendschappen kunnen perfect en zullen in veel gevallen ook vriendschappen zijn die op jongere leeftijd zijn ontstaan, en waarbij beide partijen toen al hebben uitgemaakt dat het niet meer dan vriendschap wordt. Ik vind het nu op wat oudere leeftijd sowieso al heel moeilijk om nieuw hechte vriendschappen te maken en denk dat dat met iemand van het vrouwelijke geslacht al helemaal niet snel meer zal gebeuren (in mijn situatie hé).

Anderzijds moet je ook niet naiëf zijn natuurlijk. Ik heb in mijn omgeving ook wel al genoeg zulke vriendschappen gezien, waarbij er duidelijk bij één van beiden ook wel 'hoop' was op meer.

Misschien moet men stoppen met geloven in en posten van de universele regels omtrent dating, vriendschap of relaties want die zijn er gewoon niet.

Anderzijds moet je ook niet naiëf zijn natuurlijk. Ik heb in mijn omgeving ook wel al genoeg zulke vriendschappen gezien, waarbij er duidelijk bij één van beiden ook wel 'hoop' was op meer.
Véél mannen in zo'n situatie willen die vriendin voor meer dan vriendschap, al zullen ze dat nooit toegeven.
Omdat ze bang zijn om een move te maken (en dus de zeer grote kans om haar te verliezen ) doen ze zich voor als een "vriend".
In de hoop dat ze uit dankbaarheid voor hun aandacht, hulp en vriendschap plotseling amoureuze gevoelens zal ontwikkelen.
Ik ken mannen die moeten aanhoren hoe hun "beste vriendin" hen vertelt over haar sexuele escapades met een andere man. En dan moeten doen alsof ze blij zijn voor haar terwijl ze zelf die man willen zijn. OMfG

Hallo 👋

Je kan toch perfect overeenkomen met een vrouw zonder dat je daar ook maar iets van romantische klik mee hebt of enige seksuele interesse in hebt? Het scheelt misschien al als je niet elke vrouw als een seksueel object ziet waar je iets mee moet doen om uw mannelijkheid te bewijzen of zo? Het schijnt dat vrouwen ook gewoon mensen zijn.

Véél mannen in zo'n situatie willen die vriendin voor meer dan vriendschap, al zullen ze dat nooit toegeven.
Omdat ze bang zijn om een move te maken (en dus de zeer grote kans om haar te verliezen ) doen ze zich voor als een "vriend".
In de hoop dat ze uit dankbaarheid voor hun aandacht, hulp en vriendschap plotseling amoureuze gevoelens zal ontwikkelen.
Ik ken mannen die moeten aanhoren hoe hun "beste vriendin" hen vertelt over haar sexuele escapades met een andere man. En dan moeten doen alsof ze blij zijn voor haar terwijl ze zelf die man willen zijn. OMfG
Ik vind deze post seksistisch zelfs, alsof vrouwen zich NIET zouden voordoen als "good girls" enkel om de man die ze voorstellen als EEN vriend, uit te willen kleden en hun geile lusten op te willen botvieren!

sarcasme off

Projecteer je eigen situatie niet op alle mannen aub.

:)

Bovendien, ik ken best wel wat vriendinnen die ik aantrekkelijk genoeg vind om mee tussen de lakens te duiken maar waar het nooit mee zal gebeuren. Omdat dat de vriendschap te complex zou maken en die vriendschap me meer waard is als een avontuurtje (bijvoorbeeld). Vertelt zo'n vriendin over haar seksuele escapades dan geef ik mijn mannelijke kijk erop (da's dan ook waarom het wordt gevraagd) maar ga nooit denken van 'shit dat had ik moeten zijn die haar daar over de capo van den auto mocht gooien'.

Ook kan je vrienden/vriendinnen hebben waar je af en toe gewoon 's mee vogelt en een vriendschapsband mee hebt zonder dat je een relatie zou willen. Als één van beiden dan een monogame relatie start met iemand anders hoeft dat ook geen einde van de vriendschap te betekenen (wel van het gevogel in dat geval...).

Als een heel ruimdenkende man die zijn vriendin compleet loslaat vind ik het erg verfrissend dat ik me over zaken als 'mag mijn vrouw alleen gaan eten met een man' enz... geen enkele zorg hoef te maken.

Laatst bewerkt:
Als je op je 35 al 20 jaar een vriendschap hebt met een persoon van het andere geslacht die je al van in het middelbaar kent, is dat een heel andere situatie, dan dat je op je 35 een nieuwe vriendschap start (of probeert te starten) met iemand van het andere geslacht.

Dat maakt toch allemaal niet uit?
Ik ben naar een andere stad verhuisd voor mijn lief (100km van mijn thuis en dus vrienden) en hier bij een vereniging gegaan om toch wat een eigen sociaal netwerk uit re bouwen. Zit ondertussen al enkele jaren int bestuur, waardoor ik met sommige mensen (voornamelijk mannen) al eens afsprak voor praktische zaken. En ondertussen spreek ik soms al eens af om iets te gaan drinken of eten, los van de activiteiten van de vereniging. En ik maak daar geen onderscheid in of dat nu mannen of vrouwen zijn en of die nu vrijgezel zijn of in een relatie zitten.

En mijn lief die vindt het vooral tof dat ik hier ondertussen mijn eigen vriendenkring heb en niet volledig afhankelijk ben van hem voor alle sociale contact buiten het werk.

Ik krijg van jouw posts altijd een serieuze 16-jarige-pick-up-artist-van-de-Aldi-vibe.

👋

Vrienden zijn vrienden, of dat nu m/v/x is, dat heeft mij er nog nooit van weerhouden om tijd en energie in iemand te steken.

Laatst bewerkt:

Lol, alles onder de 7/10 heeft sowieso geen kans maar toch fijn voor es mee te babbelen

#alphamalemindset
#horlogesmatter

Natuurlijk is er meer kans dat er 'moeilijkheden' komen op amoureus vlak wanneer bijvoorbeeld een heteroman en een heterovrouw elkaar leren kennen dan wanneer twee heteromannen een vriendschap aangaan, maar om dan te zeggen dat 99.9% van die vriendschappen een 'spanning' hebben en dat geen enkele heteroman afspreekt met een vrouw zonder bedoeling, dat is gewoon absurd.

Ik heb al zo vaak bedverhalen/liefdesverhalen gehoord van vrouwelijke vriendinnen, en nog geen enkele keer heb ik dan gedacht 'shit man, dat had ik kunnen zijn.' Omdat ik verder kan denken dan mijn penis lang is, en ook omdat de meeste mannen en vrouwen geen bavianen zijn die als een van de enige doelen in hun leven 'paren' hebben. Die jaren '50 mindset, waarbij de seksuele driften als een soort onoverkomelijk en allesoverheersend oerinstinct worden gezien en waarbij vrouwen eigenlijk enkel en alleen daarvoor benaderd zouden worden door mannen, dat is toch al wel echt achterhaald hoor.

Het is trouwens ook perfect mogelijk om iemand knap/aantrekkelijk te vinden en daar tegelijkertijd helemaal niks mee te willen. Een van mijn beste vriendinnen is iemand die denk ik wel kan worden omschreven als conventioneel enorm knap (dat merk je ook aan het aantal benaderingen door mannen wanneer wij ergens zijn en via IG enzovoorts), maar de gedachte dat ik daarmee in bed zou duiken roept bij mij bijna een soortement weerzin op. Er is geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt.

Soms vind ik het beangstigend hoe die mentaliteit zelfs nog in mijn generatie (~30 jaar) vrij wijdverspreid is. Je moet uiteraard het licht van de zon niet ontkennen (er zijn wel degelijk veel scenario's waarbij zo'n man/vrouw vriendschap ontaardt in gevoelens langs de ene of de andere kant) maar je mag ook nog wel erkennen dat de meeste personen wel wat meer persoonlijkheid hebben dan 'jij hebt een opening en ik heb zin' toestanden. Of als je dan zo iemand bent die enkel met zijn penis denkt, spreek dan op zijn minst voor jezelf, en niet voor '99.9%' van de mannen.

Voorts vind ik dat het cringe niveau in deze thread echt door het dak is geschoten. Praten over alfa- en betamannen met een toon alsof we het hebben over aantoonbare attributen als gewicht of lengte, doen alsof er een 'one size fits all' techniek is om vrouwen te kunnen krijgen, ye olde edgy 'het bloedt 1 keer per maand' commentaren, ... Entertainend, dat wel, maar jongens toch. Soms triest om te lezen.

openbare melding
Jij kunt alleen maar in veralgemeningen en vooroordelen praten.

Ik ga duidelijk zijn: Je gaat eerst in op vorige posts voor je nieuwe ballonnetjes oplaat en stopt met die platte veralgemeningen of de punten zullen snel oplopen.

Voor de rest is dit de datingthread. Niet de pseudowetenschapsthread of de psychoanalyse-vanuit-de-zetelthread.

Terug
Bovenaan