Spiderman
Banned
Ik ben sinds gisteren terug op Tinder en daar heb ik een babbel geslagen met een vrouw over hetzelfde onderwerp. Ze zei dat zij het moeilijk vond om met iemand uit te gaan van Tinder omdat het juist zo makkelijk is met veel aanbod. Staat iemand je niet aan, dan kan je die gewoonweg verwijderen en heb je nog vele andere matches die op je wachten. Dat systeem maakt dat zij eigenlijk niet weet wat ze moet verwachten of doen. Gelijk een menu op restaurant waar je zo veel keuzes hebt, maakt het moeilijker om te kiezen. Ze zei ook dat ze nooit zou durven om iets aan te gaan met iemand die ze zomaar op straat of in de winkel tegenkomt. In dat opzicht vond ze Tinder “veiliger”. Maar mensen daten soms meerdere matches tegelijkertijd, zelfs op dezelfde dag, en dat vond ze dan niet oprecht en leuk.Ik las een tijdje terug, en dat kan een complete grap zijn, maar dat singles die openstaan voor een leuke babbel/date/relatie in Noorwegen tijdens het hiken een groene muts dragen.
Zo'n officieus signaal tijdens het dagdagelijks leven zou misschien helpen denk ik dan, misschien niet in elke context natuurlijk, want kan me inbeelden dat dat ook negatieve neveneffecten kan hebben, ... Kan me vooral inbeelden dat sommige mannen dan vrouwen al te vaak gaan lastigvallen, maar dat is misschien de negatieve ingesteldheid in mij.
Nu lijkt het echter wel alsof je aangewezen bent op Tinder en consorten, waar je vaak géén enkele connectie hebt met je dates (géén school, géén werk, géén gemeenschappelijke vrienden) waarin dan meerdere vrouwen schrijven: "ik was je ook liever in de supermarkt tegengekomen."
Ik niet denk ik dan, want daar in de supermarkt spreek ik zelden willekeurige vrouwen aan, waarbij ik ook nog eens géén idee heb of ze single zijn, er van uit gaan dat ze daar zijn voor hun boodschappen en niet om onderbroken te worden door een random kerel om met hun te flirten.
Feit is ook dat die apps liever hebben dat je single bent en blijft, en bij voorkeur betaalt voor hun services, of je er efficiënt een relatie ermee vindt? Dat is eigenlijk niet hun echte business case.
Ken ook géén enkel verhaal van een koppel dat elkaar écht in de supermarkt is tegengekomen. Wel één van een vaccinatiecentrum... maar zo zijn er weinig denk ik dan.
Mijn ervaring sinds gisteren: In 1 dag heb ik wel tamelijk veel likes gekregen (ik heb tinder gold geactiveerd en kreeg zo’n boost, waarschijnlijk zit de algoritme ook in mijn voordeel). Ik zou gokken op een 20. Waarvan ik met de helft heb gematched. Van die groep heb ik nog eens de helft unmatched omdat ze zelfs niet antwoorden. Ik heb nu 5 “gesprekken” waarvan ik al met eentje voor volgend weekend een date heb vastgelegd en nummers uitgewisseld. Nu kan er tegen dan wel veel gebeuren: contact ligt stil, interesse verloren of van gedachte veranderd, iemand anders die haar oppikt, … we zien wel of de date zal doorgaan. Daarnaast zijn er 2 anderen die hebben gezegd dat het te vroeg is om af te spreken omdat ze nog geen beeld hebben van mij en ze liever nog wat babbelen, maar dat ze me graag willen leren kennen. En met de laatste 2 ben ik een gesprek begonnen maar middenin is het stilgevallen langs hun kant.