Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik las een tijdje terug, en dat kan een complete grap zijn, maar dat singles die openstaan voor een leuke babbel/date/relatie in Noorwegen tijdens het hiken een groene muts dragen.

Zo'n officieus signaal tijdens het dagdagelijks leven zou misschien helpen denk ik dan, misschien niet in elke context natuurlijk, want kan me inbeelden dat dat ook negatieve neveneffecten kan hebben, ... Kan me vooral inbeelden dat sommige mannen dan vrouwen al te vaak gaan lastigvallen, maar dat is misschien de negatieve ingesteldheid in mij.

Nu lijkt het echter wel alsof je aangewezen bent op Tinder en consorten, waar je vaak géén enkele connectie hebt met je dates (géén school, géén werk, géén gemeenschappelijke vrienden) waarin dan meerdere vrouwen schrijven: "ik was je ook liever in de supermarkt tegengekomen."
Ik niet denk ik dan, want daar in de supermarkt spreek ik zelden willekeurige vrouwen aan, waarbij ik ook nog eens géén idee heb of ze single zijn, er van uit gaan dat ze daar zijn voor hun boodschappen en niet om onderbroken te worden door een random kerel om met hun te flirten.
Feit is ook dat die apps liever hebben dat je single bent en blijft, en bij voorkeur betaalt voor hun services, of je er efficiënt een relatie ermee vindt? Dat is eigenlijk niet hun echte business case.

Ken ook géén enkel verhaal van een koppel dat elkaar écht in de supermarkt is tegengekomen. Wel één van een vaccinatiecentrum... maar zo zijn er weinig denk ik dan.
Ik ben sinds gisteren terug op Tinder en daar heb ik een babbel geslagen met een vrouw over hetzelfde onderwerp. Ze zei dat zij het moeilijk vond om met iemand uit te gaan van Tinder omdat het juist zo makkelijk is met veel aanbod. Staat iemand je niet aan, dan kan je die gewoonweg verwijderen en heb je nog vele andere matches die op je wachten. Dat systeem maakt dat zij eigenlijk niet weet wat ze moet verwachten of doen. Gelijk een menu op restaurant waar je zo veel keuzes hebt, maakt het moeilijker om te kiezen. Ze zei ook dat ze nooit zou durven om iets aan te gaan met iemand die ze zomaar op straat of in de winkel tegenkomt. In dat opzicht vond ze Tinder “veiliger”. Maar mensen daten soms meerdere matches tegelijkertijd, zelfs op dezelfde dag, en dat vond ze dan niet oprecht en leuk.

Mijn ervaring sinds gisteren: In 1 dag heb ik wel tamelijk veel likes gekregen (ik heb tinder gold geactiveerd en kreeg zo’n boost, waarschijnlijk zit de algoritme ook in mijn voordeel). Ik zou gokken op een 20. Waarvan ik met de helft heb gematched. Van die groep heb ik nog eens de helft unmatched omdat ze zelfs niet antwoorden. Ik heb nu 5 “gesprekken” waarvan ik al met eentje voor volgend weekend een date heb vastgelegd en nummers uitgewisseld. Nu kan er tegen dan wel veel gebeuren: contact ligt stil, interesse verloren of van gedachte veranderd, iemand anders die haar oppikt, … we zien wel of de date zal doorgaan. Daarnaast zijn er 2 anderen die hebben gezegd dat het te vroeg is om af te spreken omdat ze nog geen beeld hebben van mij en ze liever nog wat babbelen, maar dat ze me graag willen leren kennen. En met de laatste 2 ben ik een gesprek begonnen maar middenin is het stilgevallen langs hun kant.

Naar het oktoberfest gaan mijne vriend.

Daar is het duidelijk ...

Regels voor het dragen van een dirndl strik​

Als je voor de eerste keer van plan bent om naar het Oktoberfest te gaan, dan is het handig om te weten wat de betekenis is van de manier waarop je de strik draagt. Je zou het misschien niet denken, maar de manier waarop je de strik draagt geeft je relatiestatus aan. Om misverstanden te voorkomen hebben we de betekenissen van het links, rechts, in het midden of achter dragen van de dirndl strik op een rijtje gezet:

• Links: door de lus links te knopen geef je aan dat je vrijgezel bent. Door de dirndl strik links te knopen geef je aan dat mannen je mogen benaderen voor een gezellig praatje.
  • Rechts: als een dame de strik rechts heeft geknoopt, dan betekent dit dat ze een relatie heeft of zelfs al getrouwd is. Geen zin in een babbel met mannen? Zorg ervoor dat de lus rechts zit.
  • In het midden. Het dragen van de dirndl strik in het midden aan de voorkant zegt niets over de relatiestatus van de draagster, echter is de traditionele betekenis dat de draagster maagd is.
  • Lus achter. Als een dame de strik van het dirndl schort aan de achterzijde draagt dan betekent dit dat ze een weduwe is.

Ik ben sinds gisteren terug op Tinder
Van die groep heb ik nog eens de helft unmatched omdat ze zelfs niet antwoorden.
Girl, relax. Niet iedereen heeft tijd om ganse dagen op social media te zitten en berichten te beantwoorden. Doe eens rustig.

Maar ga je nu niet weer in hetzelfde ongeluk lopen als met die vorige griet? Want het lijkt niet alsof je daaruit geleerd hebt.

60j ongelukkig samen blijven of compleet naast elkaar leven klinkt wel goed in jouw oren? :unsure:
Nee dat niet, maar in het ergste geval gaan die mensen het wel doen werken en worden ze meestal alsnog gelukkig met wat ze hebben. Nu zijn er ook gevallen waar het echt fout loopt. In zo’n geval is het uiteraard erg ja. Maar misschien is dat zelfs beter dan 10 kapotte relaties achter de rug en eenzaam sterven. Ik weet het niet. Dient geval per geval bekeken te worden.

Girl, relax. Niet iedereen heeft tijd om ganse dagen op social media te zitten en berichten te beantwoorden. Doe eens rustig.

Maar ga je nu niet weer in hetzelfde ongeluk lopen als met die vorige griet? Want het lijkt niet alsof je daaruit geleerd hebt.
Wat heeft het installeren van Tinder daarmee te maken… al wat ik doe is wat babbelen of iemand eens uitvragen. Dat helpt ook om mijn horizon uit te breiden en alles te relativeren. Ik bekijk het casual en forceer niets. Ik scherm mijn gevoelens af en laat alles zijn eigen gang gaan. Ik hecht meer waarde aan mezelf dan aan een onbekende. Ik let er op om dezelfde fouten niet opnieuw te maken. Bedoel je misschien dat ik te snel ben geweest met opnieuw te gaan daten en iemand anders te leren kennen?

Nee dat niet, maar in het ergste geval gaan die mensen het wel doen werken en worden ze meestal alsnog gelukkig met wat ze hebben.
Waar haal je het dat ze "meestal" alsnog gelukkig zullen zijn met wat ze hebben? Als er nu 1 ding is waar we als Vlamingen massaal schuldig aan zijn, is het het verzwijgen van emotioneel ongelukkig zijn.
Nu zijn er ook gevallen waar het echt fout loopt. In zo’n geval is het uiteraard erg ja. Maar misschien is dat zelfs beter dan 10 kapotte relaties achter de rug en eenzaam sterven.
Is eenzaam sterven binnen een relatie dan beter?
Ik weet het niet. Dient geval per geval bekeken te worden.
Ik denk dat jij een heel idealistisch en verkeerd beeld hebt van mensen die al heel lang samen zijn. Jij legt de link: ze zijn ondanks alles nog steeds samen DUS ze zullen wel gelukkig zijn met hun relatie.
En je onderschat hierbij de gigantische financiële afhankelijkheid van mensen in een relatie én de enorme schrik om alleen te vallen. Mensen kiezen veelal voor veiligheid. En "gohja, het is zo erg nog niet" zal zeker bij ouderen vaak de motivatie zijn om bij hun partner te blijven. Veel meer dan "ik zie diejen ouwen dwaas oprecht nog graag en kan me niet inbeelden ooit een dag zonder hem/haar te moeten leven!"

Wie regelmatig in contact komt met oudere mensen weet wel beter. 😉

Waar haal je het dat ze "meestal" alsnog gelukkig zullen zijn met wat ze hebben? Als er nu 1 ding is waar we als Vlamingen massaal schuldig aan zijn, is het het verzwijgen van emotioneel ongelukkig zijn.

Is eenzaam sterven binnen een relatie dan beter?

Ik denk dat jij een heel idealistisch en verkeerd beeld hebt van mensen die al heel lang samen zijn. Jij legt de link: ze zijn ondanks alles nog steeds samen DUS ze zullen wel gelukkig zijn met hun relatie.
En je onderschat hierbij de gigantische financiële afhankelijkheid van mensen in een relatie én de enorme schrik om alleen te vallen. Mensen kiezen veelal voor veiligheid. En "gohja, het is zo erg nog niet" zal zeker bij ouderen vaak de motivatie zijn om bij hun partner te blijven. Veel meer dan "ik zie diejen ouwen dwaas oprecht nog graag en kan me niet inbeelden ooit een dag zonder hem/haar te moeten leven!"

Wie regelmatig in contact komt met oudere mensen weet wel beter. 😉
Wat je zegt klinkt wel logisch, ga ik mee akkoord. Wat bedoel je met “de enorme schrik om alleen te vallen”? Financieel dan, of nog iets anders?
Eerder te snel mensen unmatchen omdat ze 24u hun Tinder niet hebben opengedaan.
Dat is wel een lastige, aangezien het ook tal van andere zaken kan zijn:
- ze praten/daten met anderen en jij bent lagere prioriteit
- ze gebruiken Tinder niet om te daten maar tijd te verdoen of instagram followers
- fake accounts
- enzovoort

Daarnaast kunnen we ook de vraag stellen, aangezien de tempo in Tinder zo snel gaat, waar vrouwen zo veel matches hebben, waar de risico op zo veel potentiële mogelijkheden hoog is, … is het niet verstandiger om de focus te leggen op het gedeelte van vrouwen die wel actief op zoek zijn en tijd vrijmaken om te antwoorden? Zo verdoe je je eigen tijd ook niet. Maar als ik het goed snap bedoel je: “waarom unmatch je dan?” Want dat is eigenlijk niet logisch. Dat doe ik enkel omdat ik andere matches heb die een hogere prioriteit genieten (conversaties vloeien, looks zijn beter, …) en ik waarschijnlijk toch niet zou daten met die personen. Ik heb bijvoorbeeld nu 2 vrouwen die ook gestopt zijn met antwoorden maar ik unmatch ze niet omdat ik genoeg interesse heb om ze te behouden. Dus ze zijn interessant genoeg (qua profiel/looks) om op te wegen tegen de mogelijkheid dat ze “een lange tijd” hun Tinder niet zouden geopend hebben. Misschien had ik dat nog extra moeten verduidelijken in mijn initieel bericht.

Wat je zegt klinkt wel logisch, ga ik mee akkoord. Wat bedoel je met “de enorme schrik om alleen te vallen”? Financieel dan, of nog iets anders?

- ze gebruiken Tinder niet om te daten maar tijd te verdoen of instagram followers
- fake accounts
- enzovoort

Daarnaast kunnen we ook de vraag stellen, aangezien de tempo in Tinder zo snel gaat, waar vrouwen zo veel matches hebben, waar de risico op zo veel potentiële mogelijkheden hoog is, … is het niet verstandiger om de focus te leggen op het gedeelte van vrouwen die wel actief op zoek zijn en tijd vrijmaken om te antwoorden? Zo verdoe je je eigen tijd ook niet. Maar als ik het goed snap bedoel je: “waarom unmatch je dan?” Want dat is eigenlijk niet logisch. Dat doe ik enkel omdat ik andere matches heb die een hogere prioriteit genieten (conversaties vloeien, looks zijn beter, …) en ik waarschijnlijk toch niet zou daten met die personen. Ik heb bijvoorbeeld nu 2 vrouwen die ook gestopt zijn met antwoorden maar ik unmatch ze niet omdat ik genoeg interesse heb om ze te behouden. Dus ze zijn interessant genoeg (qua profiel/looks) om op te wegen tegen de mogelijkheid dat ze “een lange tijd” hun Tinder niet zouden geopend hebben. Misschien had ik dat nog extra moeten verduidelijken in mijn initieel bericht.
Maar waarom match je er dan mee als je er toch geen interesse in hebt?
Je denkt echt veel te veel na over alles. Doe gewoon rustig.

Maar waarom match je er dan mee als je er toch geen interesse in hebt?
Je denkt echt veel te veel na over alles. Doe gewoon rustig.
Voor dezelfde reden dat iedereen soms eens matcht met iemand waar ze achteraf toch denken van “hmmm, toch maar niet”. En als er zelfs geen conversatie van komt, dan totaal niet denk ik dan. Of als je betere opties hebt. Vrouwen doen dat ook.

Ik denk er eigenlijk niet over na, ik weet niet waarvan je dat haalt… dat is brein op nul zetten al dat match-gedoe in Tinder. En als ik er geen zin in heb voor welke reden dan ook, dan unmatch ik zonder er verder bij na te denken. Dat gaat allemaal vrij snel. Ik heb meer tijd genomen om dit allemaal neer te pennen en uit te leggen dan dat ik ooit een minuut heb nagedacht over iemand unmatchen of niet.

- fake accounts
- enzovoort

Ik heb in de periode dat ik op tinder zat ooit eens een bijna-date gehad met zo ene die vanalles ging invullen over mijn potentiële motieven en gedachten.
Ik had tinder op mijn tablet staan, niet op gsm. Ik vond dat je al genoeg berichtjes krijgt ganse dagen door. Tinder was voor mij iets dat ik beantwoordde op een moment dat ik daar bewust tijd voor nam en niet eender wanneer iemand vond dat ik maar tijd moest hebben.

Op een zaterdag was ik om bezoek bij mijn ma. Was laat geworden, ben daar blijven slapen en pas zondagavond thuis gekomen.
Blijkbaar had ik 700 berichten van die kerel, startende met waarom ik niet antwoordde, dat ik geen tijd voor hem wilde maken, dat ik gewoon een aandachtshoer was, dat ik zeker met andere gasten bezig was,... Allez eigenlijk al wat jij opnoemt is daar de revue gepasseerd.

Terwijl de realiteit gewoon was dat dat op mijn tablet stond, die thuis lag.

Positief dat je unmatched ipv 700 berichten te sturen, maar uw gedachten zijn verder heel gelijkend aan die mens. Je vult mensen hun motieven en gedachten in op basis van info dat je gewoon niet hebt. En dat is geen gezonde houding.

Nog los van het feit dat een tindermatch ook maar dat is. Moogt daar met 100 grieten tegelijk bezig zijn. En degenen die u echt prikkelen gaan er dan wel uit springen. Net door alle focus op 1 iemand te zetten, die dan 9/10 toch geen match gaat blijken door het random zijn van het platform, ga je snel teleurgesteld zijn.

Op elk mogelijk vlak: financieel, het huishouden/klusjes alleen moeten doen, moeten verhuizen, moeten werken met een budget (zeker bij de ouderen is het vaak 1 iemand die "alle administratie en geldzaken" doet), alleen in een leeg huis zitten, "wat gaan de mensen wel niet zeggen", "alleen ga ik nergens meer naar toe kunnen gaan" (ofwel omdat de ander altijd rijdt of omwille van de grote schande van te scheiden),..
Wij zijn de eerste generatie waar je, los van geslacht, wél het huis kon verlaten om echt alleen te gaan wonen. Veel vijftigers en zeker zestigers hebben NOOIT alleen gewoond.
Die generatie had dan nog eens de mannen die op vlak van huishouden niets kon. Niet kunnen koken, wassen, poetsen,...
Maar als ik het goed snap bedoel je: “waarom unmatch je dan?” Want dat is eigenlijk niet logisch. Dat doe ik enkel omdat ik andere matches heb die een hogere prioriteit genieten (conversaties vloeien, looks zijn beter, …) en ik waarschijnlijk toch niet zou daten met die personen.
Ik match gewoon niemand waarmee ik niet zou willen daten gebaseerd op hun profiel... Vandaar dat ik al niemand match die geen tekst heeft. 🤷🏼

- fake accounts
- enzovoort

- ze is haar gsm vergeten opladen en er ligt geen oplader op't werk
- haar gsm is in het drinkbakje van de honden gevallen en kapot
- ze heeft eventjes een pauze nodig van al dat swipen en gaat morgen de app nog eens open doen vol goeie moed
- etc...

Uw invullingen zijn direct zo negatief, geef mensen eens the benefit of the doubt. Als je bij een tweede keer kijken denkt "hmm, bij nader inzien, misschien toch maar niet" is dat uw goed recht, maar de reden die je opgaf was "ze antwoorden niet" en uw lijstje toont aan wat er dan in uw hoofd omgaat.

Edit: wat @Guazala zei dus, 'k ben weer traag 🙃
Relaties zijn toch zo simpel maar tegelijkertijd ingewikkeld. Dat is het leven I guess? Ik lees zo veel goede tips hier, en er zijn veel leden die lijken goed te weten hoe alles in elkaar zit, of hoe een relatie te onderhouden. Maar waarom zijn we allemaal single of geraken onze relaties kapot? Dat is allemaal toch wel eigenaardig. Hoe komt het dat zelfs de besten onder ons soms tegen de muur lopen, of worstelen met de partner te vinden waarmee het werkt? Relaties, en mensen op zich, lijken me gelijk het ontstaan van ons universum. Alles na de “big bang” is zo random geëvolueerd. Relaties en mensen lijken me ook random. OK, er zit een bepaalde patroon, logica of wetenschap die men kan volgen maar op het einde van de dag is alles random en moet je zien te werken met wat je kunt hebben en er het beste van maken. Soms speelt geluk een rol, soms niet. Er zijn zo veel factoren die een rol spelen in het doen werken van een relatie, dat is wel straf. En zij die erin slagen om dit levenslang vol te houden, ge weet wel die oudjes die 70 jaar getrouwd zijn, zij zijn echt wel geluksvogels. Of niet? Het antwoord, de sleutel tot een duurzame relatie ligt misschien daar wel. We zouden eens moeten gaan horen bij onze oudjes, in een rusthuis, of elders. Dat is toch wel zeldzame informatie die we daar kunnen ophalen.

We zijn niet allemaal single en niet alle relaties geraken kapot. Mensen zijn nu eenmaal niet statisch, we veranderen continu, dingen gebeuren waar we als mensen verschillend op reageren, ons anders bij voelen, etc. Er komt veel geluk bij kijken, ook veel werken en communicatie en dan nog is dat geen garantie op succes. En zelf al loopt een relatie af, dat is daarom nog geen tijdsverlies, je hebt daarom niet gefaald. Ik heb veel geleerd uit de relaties die ik al gehad heb, en ze hebben mij mee helpen vormen tot wie ik nu ben. Het idee dat een relatie tot de dood moet zijn of dat ze anders mislukt is naar mijn mening gewoon fout.

Het is hier al gezegd geweest maar denken dat die oudjes die 70 jaar samen zijn allemaal gelukkig zijn is zeer naïef. Het kan zeker, maar ik weet toch van vele dat het gewoon "Zij was een knappe - Hij had werk" was en eens getrouwd bleef je getrouwd. Ik heb mij ook al eenzaam gevoeld terwijl ik in een relatie zat en ik zou duzend keer liever alleen blijven dan nog eens zo door het leven te moeten gaan (en dat was dan nog maar een paar jaartjes, geen decennia lang). Dat valt echt niet te onderschatten.
Als je al zo lang samen bent is het ook heel moeilijk om nog uit de relatie te stappen. Je zit met kinderen, kleinkinderen, je hebt nog nooit op je eigen benen gestaan, geen idee hoe het leven eruit ziet als alleenstaande, de wereld is helemaal anders dan toen als je net samen was, je hebt de financiële middelen niet, etc... Zij hebben het zeker niet allemaal doen werken en zijn zeker niet allemaal gelukkig.

Positief dat je unmatched ipv 700 berichten te sturen, maar uw gedachten zijn verder heel gelijkend aan die mens. Je vult mensen hun motieven en gedachten in op basis van info dat je gewoon niet hebt. En dat is geen gezonde houding.
Zo’n hopeloos geval ben ik ook niet, hoe zeer ik in het verleden vaak heb overgedacht. Ik heb nooit iemand gespamd om te vragen waarom ie niet antwoordt of dergelijks. Ik heb me er altijd bij gezegd dat er waarschijnlijk wel een goed reden achter zit. Waar ik wel niet op tegen kan is dat dit structureel en continu zou aanhouden. Dat er weken aan een stuk amper deftig wordt gecommuniceerd en de tegenpartij niets laat weten of geen verontschuldigingen aanbiedt in de zin van “kijk sorry het is zeer druk de laatste tijd, ik kan niet voldoende met je omgaan ik besef dat wel” of zoiets. Eens sorry zeggen op zich is al een minimum aan respect vind ik en verandert veel, in plaats van iemand aan de lijn te houden, of dat nu gewild/ongewild of (on)rechtstreeks is laat ik achterwege. Let wel, ik spreek hier over iets dat wekenlang zou aanhouden, dus dat geval met je tablet of iets anders, maar keer op keer aan een stuk…wat op zich ook gerechtvaardigd kan zijn en helemaal ok is, maar op zijn minst hou de tegenpartij op de hoogte denk ik dan.

Neem nu bijvoorbeeld die griet waarmee het uit is tussen ons, daar was het wekenlang geen initiatief, koude communicatie, afstandelijk, uitstellen van vooraf gemaakte afspraken, … op het einde heb ik dat aangekaart en gezegd in de aard van: “kijk telkens laat je me in de kou maar je biedt zelfs geen excuses aan, je doet afstandelijk, wij doen niets wat koppels of mensen die een relatie voor het oog hebben zouden doen… als je het niet ziet zitten kunnen we het hierbij laten, no hard feelings”. Op zo’n moment lijkt het me gepast om dat te zeggen tegen de persoon. Hoe die gast 700 berichten stuurt is echt wel niet ok en een totaal andere context dan waarin ik me bevond denk ik. Ik heb zo heel veel zaken meegemaakt en gezwegen of met goede wil bekeken, dus ik vind echt niet dat ik gelijkend ben op zo iemand. Ok, ik overdenk soms maar ik doe dat niet per direct he, dat is een resultaat van een langer aanhoudende periode van opeenvolgende gebeurtenissen. En mijn intuïtie zegt op dat moment dat er iets niet klopt.

Nog los van het feit dat een tindermatch ook maar dat is. Moogt daar met 100 grieten tegelijk bezig zijn. En degenen die u echt prikkelen gaan er dan wel uit springen. Net door alle focus op 1 iemand te zetten, die dan 9/10 toch geen match gaat blijken door het random zijn van het platform, ga je snel teleurgesteld zijn.
Ik zet de focus ook niet op 1 iemand, ik focus me op de groep die actief is en wel antwoordt en waarmee ik verder zou willen gaan. En dat doe ik ook met geen verwachtingen. Tinder is Tinder.

Ik match gewoon niemand waarmee ik niet zou willen daten gebaseerd op hun profiel... Vandaar dat ik al niemand match die geen tekst heeft.
Dan gaan wij nooit matchen, want ik heb geen tekst op mijn profiel. 🙈

Ik heb mij ook al eenzaam gevoeld terwijl ik in een relatie zat en ik zou duzend keer liever alleen blijven dan nog eens zo door het leven te moeten gaan (en dat was dan nog maar een paar jaartjes, geen decennia lang). Dat valt echt niet te onderschatten.
Idem hier, ik zit er op dit moment vollen bak in. En moest het niet zijn dat er kinderen zijn en dat ik weet dat het ook anders en beter kan, ik was allang weggelopen. Maar daar uit stappen is niet evident, laat staan weten/voelen wanneer het echt genoeg is geweest vs hier valt nog iets aan te doen.

Sommige mensen hebben gewoon een handler nodig. De architecten van hun eigen ondergang, maar ze kunnen er echt niets aan doen. Daten is voor sommigen effectief moeilijk.

- ze is haar gsm vergeten opladen en er ligt geen oplader op't werk
- haar gsm is in het drinkbakje van de honden gevallen en kapot
- ze heeft eventjes een pauze nodig van al dat swipen en gaat morgen de app nog eens open doen vol goeie moed
- etc...

Uw invullingen zijn direct zo negatief, geef mensen eens the benefit of the doubt. Als je bij een tweede keer kijken denkt "hmm, bij nader inzien, misschien toch maar niet" is dat uw goed recht, maar de reden die je opgaf was "ze antwoorden niet" en uw lijstje toont aan wat er dan in uw hoofd omgaat.

Edit: wat @Guazala zei dus, 'k ben weer traag 🙃
Je hebt ook wel gelijk, ik zal proberen om dat eens te doen en niet direct unmatchen. Eens zien wat dat zal geven.

Het idee dat een relatie tot de dood moet zijn of dat ze anders mislukt is naar mijn mening gewoon fout.
Maar is het niet spijtig? Ik zou bijvoorbeeld een relatie tot de dood willen dan er meerdere falen en van de ene relatie naar het ander te gaan. Maar wie zou geen relatie tot de dood willen? Veel mensen willen dat, niemand wil een relatie aangaan om terug uit elkaar te gaan, dat weet ik ook. Maar ik vind het allemaal triest. De sprookjeswereld die we van kinds af aan zien in tekenfilmpjes rammen een ideaal door ons hoofd, en je bekijkt de wereld rooskleurig, maar met de tijd besef je dat het niet zo is en dat de ware liefde, die ene persoon waarmee je je leven zou spenderen, niet bestaat… of dat de kans voor die persoon tegen te komen zodanig klein is in een mensenleven.

Als je al zo lang samen bent is het ook heel moeilijk om nog uit de relatie te stappen. Je zit met kinderen, kleinkinderen, je hebt nog nooit op je eigen benen gestaan, geen idee hoe het leven eruit ziet als alleenstaande, de wereld is helemaal anders dan toen als je net samen was, je hebt de financiële middelen niet, etc... Zij hebben het zeker niet allemaal doen werken en zijn zeker niet allemaal gelukkig.
Als een vrouw met kinderen/kleinkinderen overweegt om uit de relatie te stappen, dan moet er toch wel iets serieus mislopen denk ik. Bedrog, geweld, … zo’n zaken denk ik dan. Als een vrouw louter geen gevoelens meer heeft (voor welke reden het ook mag zijn) of er zit geen passie meer in de relatie, zou het me verbazen dat zij alsnog uit de relatie zou stappen ondanks kinderen/kleinkinderen. Misschien zorgt dat er wel voor dat er vrouwen zijn die hun partner stiekem bedriegen. En vice versa uiteraard.

Idem hier, ik zit er op dit moment vollen bak in. En moest het niet zijn dat er kinderen zijn en dat ik weet dat het ook anders en beter kan, ik was allang weggelopen. Maar daar uit stappen is niet evident, laat staan weten/voelen wanneer het echt genoeg is geweest vs hier valt nog iets aan te doen.
Gaat je interesse dan soms uit naar andere vrouwen? Ik bedoel, als je iemand tof zou tegenkomen, zou dat voor u een signaal betekenen om weg te lopen uit de relatie? Of ben je eerder van mening dat zoiets not done is ondanks de eenzaamheid/problemen binnen de relatie.

Maar is het niet spijtig? Ik zou bijvoorbeeld een relatie tot de dood willen dan er meerdere falen en van de ene relatie naar het ander te gaan. Maar wie zou geen relatie tot de dood willen? Veel mensen willen dat, niemand wil een relatie aangaan om terug uit elkaar te gaan, dat weet ik ook. Maar ik vind het allemaal triest. De sprookjeswereld die we van kinds af aan zien in tekenfilmpjes rammen een ideaal door ons hoofd, en je bekijkt de wereld rooskleurig, maar met de tijd besef je dat het niet zo is en dat de ware liefde, die ene persoon waarmee je je leven zou spenderen, niet bestaat… of dat de kans voor die persoon tegen te komen zodanig klein is in een mensenleven.
Je vergeet hier wel een groot detail. Je wilt een GOEDE relatie tot de dood. Wat mensen hier bedoelen is dat ze liever meerdere relaties hebben die dan eventueel stuk lopen dan tot de dood in een SLECHTE relatie te zitten.

Gaat je interesse dan soms uit naar andere vrouwen? Ik bedoel, als je iemand tof zou tegenkomen, zou dat voor u een signaal betekenen om weg te lopen uit de relatie? Of ben je eerder van mening dat zoiets not done is ondanks de eenzaamheid/problemen binnen de relatie.
ALS we uit mekaar gaan wil ik voor ik er nog maar aan denk mij op de datingmarkt te begeven eerst mijn eigen leven op orde hebben. En ik ga al zeker niet weglopen "omdat ik een backupvriendin heb". Ik zit er absoluut niet op te wachten om het nog ingewikkelder te maken dan het al is.

Terug
Bovenaan