Screw2020
Active member
You've gone nuclear. Je hebt zelf alles opgeblazen. Ze doet niet koud of ze is niet niet-geïnteresseerd maar ze heeft geen leven. De manier waarop jij het aanpakt werkt haar nog sneller de dieperik in.Ik zou het niet weten. De voorbije week is ze weer koud beginnen doen. Als ik niets stuur, stuurt ze niet uit eigen initiatief. Als ze iets stuurt zijn het korte zinnen. Ze probeert geen conversatie te onderhouden. Als ik stop met moeite te doen en te “geven”, dan gaat het bergaf en wordt het een saaie “relatie” waar het enige wat we uitwisselen “goeiemorgen”, “hoe was je dag” en “slaapwel” is. Dat is het ook.
Omdat we een tijdje amper berichten hebben verstuurd naar elkaar of gebeld (buiten de gebruikelijke goeiemorgen en slaapwel) had ik haar voorgesteld om eens samen een online board game te spelen. Zo konden we ontspannen en bellen tegelijkertijd. Zij antwoordde “kunnen we het een andere keer spelen, ik ben te moe”. Een dag of twee later bel ik haar op, ze neemt niet op omdat ze op het werk zit. Ik zeg haar “ah oké we kunnen dan een andere keer bellen”. Zij stelt zelf geen moment voor ofzo. Een dag later stel ik haar ‘s avonds voor om eens te bellen “to catch up”. Haar antwoord: “kunnen we morgen bellen”.
De volgende dag breekt aan, dus gisteren eigenlijk. Gisterenavond laat ze me weten dat ze thuis is. Maar daarna zegt ze dat ze te moe is. Daarop heb ik gezegd: “Lijkt het u logisch dat we elkaar blijven spreken met het oog op een relatie? Want wij doen eigenlijk niets om elkaar verder te leren kennen en samen tijd door te brengen. Als jij er geen zin in hebt, dan kunnen we onze volgende ontmoeting ook annuleren, no hard feelings.” Daarop antwoordt ze: “wat heeft dat ermee te maken.” Ik heb dan gezegd: “dat heeft er alles mee te maken.” Dan zegt ze “mijn leven draait rond werken en slapen. Wat verwacht je? Ik kan zelfs geen tijd vrijmaken voor mezelf.” Daarop heb ik haar gezegd: “dan denk ik dat je geen relatie met iemand moet aangaan.” Zij antwoordt met: “ik denk het ook.” Ik zei daarna: “Ik heb in het verleden ook meegemaakt wat jij nu meemaakt (een leven dat enkel bestaat uit werken) en je beseft niet wat voor een negatieve impact dat heeft op je leven omdat je er momenteel in zit.” Zij antwoordt met: “Er is niets aan te doen.” Ik heb haar dan geantwoord met: “oké dan”. Zij stuurt terug: “oké”
Nadien hebben we ‘s avonds niets meer gestuurd naar elkaar. Dus hier zijn we dan… ik zit te denken om haar niets te sturen vandaag tenzij ze daarop terugkomt. Als ze niets stuurt, dan ga ik haar ‘s avonds vragen om duidelijk/serieus te zijn met mij en de knoop door te hakken. Gaan we door of niet. Want als zij niet klaar is voor een relatie wegens andere prioriteiten, dan is dat helemaal oké. Maar zij moet mijn tijd niet zitten verdoen denk ik dan. Wat denken jullie van deze aanpak? Of zit ik te overdenken? Hoe zou ik dit best aanpakken?
Wat een mogelijke optie had kunnen zijn is dat jij haar het leven wat aangenamer kon maken door zelf voor te stellen om bij haar een soort van Quality Time te verkrijgen. Ik stel me voor dat ze bijzonder vermoeid thuiskomt en dat ze nood heeft aan ontspanning. Zorg dan voor die ontspanning door bijv. een massage. Ok, jullie zijn geen koppel ofzo maar er moet toch iets geweest zijn waardoor jij haar leven draaglijker kon maken EN waardoor jullie samen een band konden ontwikkelen.
Ja, jij ging (veel) meer energie steken in deze relatie, toch bij aanvang. Maar mogelijks had dat wel een investering geweest naar later toe. Ze werkt haar niet dood voor haar plezier dus het feit dat ze aangeeft dat ze niet anders kan kon je toch wat met meer gevoel benaderen. Jij bent koud, jij reageert gefrustreerd en rationeel (in zekere zin). Je breekt haar af terwijl je haar net zou moeten ondersteunen.
Mijn visie bestaat er enerzijds in dat je zorg draagt van 't kind dat nog in ieder van ons zit. Die basisbehoeften blijven dus je kon inspelen om die in te vullen. Anderzijds ondersteun je de volwassen persoon in haar ambities. Dit had ook een mogelijkheid geweest om verder uit te spitten hoe je haar op dit vlak kon steunen.
Ok, ja, opnieuw, je ging veel meer energie kwijt zijn maar dat was je nu ook door de metacommunicatie i.p.v. werkelijke communicatie. Maar dan had je mijn inziens wel de kans genomen om een connectie op een andere manier te maken.
Nu heb je gewoon een kernwapen ingezet en kreeg je als antwoord "GAME OVER".
Ik ben nu zelf ook hard naar jou toe denk ik maar ik reageer nu puur om m'n gevoel. Jij bent hard naar haar toe, heel hard en je verwijt haar koud te zijn. Ik ben nu een mix van frustratie en een soort woede denk ik. Waar zit die emoticon: