Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik zou het niet weten. De voorbije week is ze weer koud beginnen doen. Als ik niets stuur, stuurt ze niet uit eigen initiatief. Als ze iets stuurt zijn het korte zinnen. Ze probeert geen conversatie te onderhouden. Als ik stop met moeite te doen en te “geven”, dan gaat het bergaf en wordt het een saaie “relatie” waar het enige wat we uitwisselen “goeiemorgen”, “hoe was je dag” en “slaapwel” is. Dat is het ook.

Omdat we een tijdje amper berichten hebben verstuurd naar elkaar of gebeld (buiten de gebruikelijke goeiemorgen en slaapwel) had ik haar voorgesteld om eens samen een online board game te spelen. Zo konden we ontspannen en bellen tegelijkertijd. Zij antwoordde “kunnen we het een andere keer spelen, ik ben te moe”. Een dag of twee later bel ik haar op, ze neemt niet op omdat ze op het werk zit. Ik zeg haar “ah oké we kunnen dan een andere keer bellen”. Zij stelt zelf geen moment voor ofzo. Een dag later stel ik haar ‘s avonds voor om eens te bellen “to catch up”. Haar antwoord: “kunnen we morgen bellen”.

De volgende dag breekt aan, dus gisteren eigenlijk. Gisterenavond laat ze me weten dat ze thuis is. Maar daarna zegt ze dat ze te moe is. Daarop heb ik gezegd: “Lijkt het u logisch dat we elkaar blijven spreken met het oog op een relatie? Want wij doen eigenlijk niets om elkaar verder te leren kennen en samen tijd door te brengen. Als jij er geen zin in hebt, dan kunnen we onze volgende ontmoeting ook annuleren, no hard feelings.” Daarop antwoordt ze: “wat heeft dat ermee te maken.” Ik heb dan gezegd: “dat heeft er alles mee te maken.” Dan zegt ze “mijn leven draait rond werken en slapen. Wat verwacht je? Ik kan zelfs geen tijd vrijmaken voor mezelf.” Daarop heb ik haar gezegd: “dan denk ik dat je geen relatie met iemand moet aangaan.” Zij antwoordt met: “ik denk het ook.” Ik zei daarna: “Ik heb in het verleden ook meegemaakt wat jij nu meemaakt (een leven dat enkel bestaat uit werken) en je beseft niet wat voor een negatieve impact dat heeft op je leven omdat je er momenteel in zit.” Zij antwoordt met: “Er is niets aan te doen.” Ik heb haar dan geantwoord met: “oké dan”. Zij stuurt terug: “oké”

Nadien hebben we ‘s avonds niets meer gestuurd naar elkaar. Dus hier zijn we dan… ik zit te denken om haar niets te sturen vandaag tenzij ze daarop terugkomt. Als ze niets stuurt, dan ga ik haar ‘s avonds vragen om duidelijk/serieus te zijn met mij en de knoop door te hakken. Gaan we door of niet. Want als zij niet klaar is voor een relatie wegens andere prioriteiten, dan is dat helemaal oké. Maar zij moet mijn tijd niet zitten verdoen denk ik dan. Wat denken jullie van deze aanpak? Of zit ik te overdenken? Hoe zou ik dit best aanpakken?
You've gone nuclear. Je hebt zelf alles opgeblazen. Ze doet niet koud of ze is niet niet-geïnteresseerd maar ze heeft geen leven. De manier waarop jij het aanpakt werkt haar nog sneller de dieperik in.

Wat een mogelijke optie had kunnen zijn is dat jij haar het leven wat aangenamer kon maken door zelf voor te stellen om bij haar een soort van Quality Time te verkrijgen. Ik stel me voor dat ze bijzonder vermoeid thuiskomt en dat ze nood heeft aan ontspanning. Zorg dan voor die ontspanning door bijv. een massage. Ok, jullie zijn geen koppel ofzo maar er moet toch iets geweest zijn waardoor jij haar leven draaglijker kon maken EN waardoor jullie samen een band konden ontwikkelen.
Ja, jij ging (veel) meer energie steken in deze relatie, toch bij aanvang. Maar mogelijks had dat wel een investering geweest naar later toe. Ze werkt haar niet dood voor haar plezier dus het feit dat ze aangeeft dat ze niet anders kan kon je toch wat met meer gevoel benaderen. Jij bent koud, jij reageert gefrustreerd en rationeel (in zekere zin). Je breekt haar af terwijl je haar net zou moeten ondersteunen.

Mijn visie bestaat er enerzijds in dat je zorg draagt van 't kind dat nog in ieder van ons zit. Die basisbehoeften blijven dus je kon inspelen om die in te vullen. Anderzijds ondersteun je de volwassen persoon in haar ambities. Dit had ook een mogelijkheid geweest om verder uit te spitten hoe je haar op dit vlak kon steunen.

Ok, ja, opnieuw, je ging veel meer energie kwijt zijn maar dat was je nu ook door de metacommunicatie i.p.v. werkelijke communicatie. Maar dan had je mijn inziens wel de kans genomen om een connectie op een andere manier te maken.

Nu heb je gewoon een kernwapen ingezet en kreeg je als antwoord "GAME OVER".

Ik ben nu zelf ook hard naar jou toe denk ik maar ik reageer nu puur om m'n gevoel. Jij bent hard naar haar toe, heel hard en je verwijt haar koud te zijn. Ik ben nu een mix van frustratie en een soort woede denk ik. Waar zit die emoticon: 😤🤯

Ik heb nu pas de antwoorden gelezen van anderen. Ze hebben sowieso een punt en zijn ook in de meerderheid dus ik kan er misschien grandioos naast zitten.

Alleen heb ik wel moeite met het geven dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
Ergens heb ik 't gevoel dat er voor haar amper zuurstof in 't water is waardoor ze (soms) lucht moet happen. Anderzijds is haar rationeel antwoord op jouw bericht wel positief. Misschien is mijn inschatting fout of wist ze zelf ook dat het niks ging worden.

Het leest soms alsof het enkel haar schuld is. Berichten 'vol' verwijten die op mij overkomen dat je haar de volle verbale lading geeft. Wat mijn gevoel dan afkeurt, gewoon even alle frustratie over haar heen kappen. Hoewel het rationeel bekeken misschien noodzakelijk was voor haar?

Ik heb niet 't gevoel dat jij enig beeld had van haar leven. Zoveel dooddoeners "Iedereen moet werken, iedereen dit of dat" maar de impact van het werk is voor iedereen anders. Mentaal en/of fysiek uitgeput thuiskomen is niet uitnodigend maar daar kan een steunende partner wel iets mee. Op voorwaarde dat die het niet als belasting ervaart natuurlijk. Want dat zorgt ervoor dat er op lange termijn wel iets uit kan komen. Als het belastend is, dan is het ten dode opgeschreven.

Bij aanvang van @Spiderman 's schrijven had ik wel 't gevoel van "nope, dit wordt hem niet" maar ik las ook dozijnen niet-constructieve woorden/acties. Daardoor acht ik jou dan minstens deels verantwoordelijk voor het foutlopen. Selffulfilling prophecy langs de ene kant en frustraties opkroppen langs de andere kant. Bellen werkte niet, bij aanvang van het gesprek hier ook niet dus dan waren er wel genoeg andere opties om een vorm van communicatie te proberen die wèl werkte.

Meh. Het voelde bij aanvang niet goed en nu helemaal niet. Maar misschien ben ik te gevoelig ofzo.
Ik heb veel zien misgaan en een massa overthinking waargenomen dus het lag zeker aan beiden dat het zo gelopen is.

Ja, ze zou beter aan zelfzorg doen bijv. maar heb je eigenlijk enig idee waarom ze zoveel werkt? Of waarom ze misschien een gewone fulltime of zelfs parttime job heeft die haar zo uitput? Ik snap er geen hol van want er is veel te weinig zinvolle informatie uitgewisseld. 90% metacommunicatie i.p.v. communicatie over/met elkaar.

Vond het hier wel passen:

You'd think he was alone
In his lamplit room
With the sheets of his lonely bed yeah asking to be used
But no no
He's waiting for the ringtone of another hello
You can see that she's alone
With her candles making signs on the roof
They say she should blow them out soon
But one more message couldn't hurt

After all he might be thinking about her too
Yeah this Keyboard Lovers
Got so much to prove
Just waiting for the other to choose
Doesn't wanna cause an altercation
In this world of absolutes

His message box still empty
Maybe her phone ran out while she was sleeping
Don't go overthinking
But she would've by now
See her hovering above a line that she's been writing for hours
It's nothing but a question
But what if she gets left in the loop
One more message couldn't hurt
After all he might be thinking about her too
Got so much to prove

Just waiting for the other to choose
Doesn't wanna cause an altercation
In this world of absolutes

Ze heeft net geantwoord: “Ik denk niet dat we matchen, je mag onze volgende ontmoeting annuleren.”

Ik heb daarop gezegd: “goed, dan wens ik je veel succes verder in het leven.” Ze heeft daar zelfs niet op geantwoord.

Het is gedaan.
:(

Jammer man op naar de volgende!

You've gone nuclear. Je hebt zelf alles opgeblazen. Ze doet niet koud of ze is niet niet-geïnteresseerd maar ze heeft geen leven. De manier waarop jij het aanpakt werkt haar nog sneller de dieperik in.

Wat een mogelijke optie had kunnen zijn is dat jij haar het leven wat aangenamer kon maken door zelf voor te stellen om bij haar een soort van Quality Time te verkrijgen. Ik stel me voor dat ze bijzonder vermoeid thuiskomt en dat ze nood heeft aan ontspanning. Zorg dan voor die ontspanning door bijv. een massage. Ok, jullie zijn geen koppel ofzo maar er moet toch iets geweest zijn waardoor jij haar leven draaglijker kon maken EN waardoor jullie samen een band konden ontwikkelen.
Ja, jij ging (veel) meer energie steken in deze relatie, toch bij aanvang. Maar mogelijks had dat wel een investering geweest naar later toe. Ze werkt haar niet dood voor haar plezier dus het feit dat ze aangeeft dat ze niet anders kan kon je toch wat met meer gevoel benaderen. Jij bent koud, jij reageert gefrustreerd en rationeel (in zekere zin). Je breekt haar af terwijl je haar net zou moeten ondersteunen.

Mijn visie bestaat er enerzijds in dat je zorg draagt van 't kind dat nog in ieder van ons zit. Die basisbehoeften blijven dus je kon inspelen om die in te vullen. Anderzijds ondersteun je de volwassen persoon in haar ambities. Dit had ook een mogelijkheid geweest om verder uit te spitten hoe je haar op dit vlak kon steunen.

Ok, ja, opnieuw, je ging veel meer energie kwijt zijn maar dat was je nu ook door de metacommunicatie i.p.v. werkelijke communicatie. Maar dan had je mijn inziens wel de kans genomen om een connectie op een andere manier te maken.

Nu heb je gewoon een kernwapen ingezet en kreeg je als antwoord "GAME OVER".

Ik ben nu zelf ook hard naar jou toe denk ik maar ik reageer nu puur om m'n gevoel. Jij bent hard naar haar toe, heel hard en je verwijt haar koud te zijn. Ik ben nu een mix van frustratie en een soort woede denk ik. Waar zit die emoticon: 😤🤯

Ik heb nu pas de antwoorden gelezen van anderen. Ze hebben sowieso een punt en zijn ook in de meerderheid dus ik kan er misschien grandioos naast zitten.

Alleen heb ik wel moeite met het geven dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
Ergens heb ik 't gevoel dat er voor haar amper zuurstof in 't water is waardoor ze (soms) lucht moet happen. Anderzijds is haar rationeel antwoord op jouw bericht wel positief. Misschien is mijn inschatting fout of wist ze zelf ook dat het niks ging worden.

Het leest soms alsof het enkel haar schuld is. Berichten 'vol' verwijten die op mij overkomen dat je haar de volle verbale lading geeft. Wat mijn gevoel dan afkeurt, gewoon even alle frustratie over haar heen kappen. Hoewel het rationeel bekeken misschien noodzakelijk was voor haar?

Ik heb niet 't gevoel dat jij enig beeld had van haar leven. Zoveel dooddoeners "Iedereen moet werken, iedereen dit of dat" maar de impact van het werk is voor iedereen anders. Mentaal en/of fysiek uitgeput thuiskomen is niet uitnodigend maar daar kan een steunende partner wel iets mee. Op voorwaarde dat die het niet als belasting ervaart natuurlijk. Want dat zorgt ervoor dat er op lange termijn wel iets uit kan komen. Als het belastend is, dan is het ten dode opgeschreven.

Bij aanvang van @Spiderman 's schrijven had ik wel 't gevoel van "nope, dit wordt hem niet" maar ik las ook dozijnen niet-constructieve woorden/acties. Daardoor acht ik jou dan minstens deels verantwoordelijk voor het foutlopen. Selffulfilling prophecy langs de ene kant en frustraties opkroppen langs de andere kant. Bellen werkte niet, bij aanvang van het gesprek hier ook niet dus dan waren er wel genoeg andere opties om een vorm van communicatie te proberen die wèl werkte.

Meh. Het voelde bij aanvang niet goed en nu helemaal niet. Maar misschien ben ik te gevoelig ofzo.
Ik heb veel zien misgaan en een massa overthinking waargenomen dus het lag zeker aan beiden dat het zo gelopen is.

Ja, ze zou beter aan zelfzorg doen bijv. maar heb je eigenlijk enig idee waarom ze zoveel werkt? Of waarom ze misschien een gewone fulltime of zelfs parttime job heeft die haar zo uitput? Ik snap er geen hol van
Je bent alleszins niet de enige.:s
want er is veel te weinig zinvolle informatie uitgewisseld. 90% metacommunicatie i.p.v. communicatie over/met elkaar.
Broer...
Wat ijl je allemaal?
Hoezo moet hij haar masseren bij thuiskomen? Die jongen kon er amper in slagen om haar aan de lijn te krijgen laat staan dat hij de mogelijkheid had om haar aan te raken.
Wat een hoop onzin pleur je hier neer man godsamme hé...:help:

Broer...
Wat ijl je allemaal?
Hoezo moet hij haar masseren bij thuiskomen? Die jongen kon er amper in slagen om haar aan de lijn te krijgen laat staan dat hij de mogelijkheid had om haar aan te raken.

Ja soms snap ik het ook niet echt :P

Je bent alleszins niet de enige.:S

Broer...
Wat ijl je allemaal?
Screw zijn visie op en ervaring met relaties is louter theoretisch. 😉

Je bent alleszins niet de enige.:S

Broer...
Wat ijl je allemaal?
Ik vind het raar dat Spiderman eerst commentaar krijgt (tot creep toe benoemd werd), hij constant 't zelfde doet met dezelfde gevolgen en nu uiteindelijk de man is omdat hij eindelijk eens zijn gedacht gezegd heeft. Ik zie iemand waarbij zijn eigen handelen alleszins niet in z'n voordeel gespeeld heeft. Insinuaties en aannames deed i.p.v. zich te baseren op de werkelijke info. Er werd meer gepraat over wanneer ze gingen bellen dan het effectief in praktijk brengen van een telefoon om informatie over elkaar uit te wisselen.

Hij verwijt haar dingen die hij zelf deed. Ik vind het ook raar dat het standpunt plots veranderd van bepaalde deelnemers aan de discussies alsof het lijkt dat zij de boeman is. De toonaard van de berichten van zowel Spiderman als de rest is naar mijn gevoel helemaal anders. Plots gooit Spiderman al z'n frustraties naar haar toe. Soit, ik ben weer eigenaardig I guess.

Screw zijn visie op en ervaring met relaties is louter theoretisch. 😉
overthinking-grant-WEB-1.png

Hij verwijt haar dingen die hij zelf deed. Ik vind het ook raar dat het standpunt plots veranderd van bepaalde deelnemers aan de discussies alsof het lijkt dat zij de boeman is. De toonaard van de berichten van zowel Spiderman als de rest is naar mijn gevoel helemaal anders. Plots gooit Spiderman al z'n frustraties naar haar toe. Soit, ik ben weer eigenaardig I guess.

Nee dit klopt wel hoor.
@Spiderman is zeker een onderdeel in zijn eigen verhaal en heeft ook zeker niet alle schuld op haar te steken.

Maar de algemene tendens hier is eerder dat hij eindelijk de knoop heeft doorgehakt en verder kan met zijn leven.
Het oneindig twijfelen en zoeken naar sprankeltjes hoop was hem gewoon wat veel aan het worden.
En iedereen hier is wel blij dat dat ondertussen voorbij is.

Prima dat dit de disclaimer is hoor, maar dan snap ik niet dat hij hier kilometers tekst met advies typt?
Mensen die advies en uitleg geven over zaken die ze van toeten noch blazen kennen, ongezien... en al helemaal op het internet.
I'm as shocked as you are :eek2:

Sorry ik heb m’n met bordje met “covid expert” ingeruild voor een rang als deskundige in het Sovjetleger.

U zei?
1. Quote mij es niet voordat ik mijn post de obligatoire 3 keren heb aangepast.

2. Dat is door de vaccins die uw MRaN^2 bloedcellen aangepast hebben, wat dan weer conglueert in een hyperfluxie van uw ooglens-vocht-flippers, en dan kunt ge niet meer goed kunt lezen. Doe uw eigen onderzoek.

Prima dat dit de disclaimer is hoor, maar dan snap ik niet dat hij hier kilometers tekst met advies typt?
't Is niet dat ik het nog nooit heb aangegeven, integendeel. Meestal plaats ik het er zelf bij.

Blijkbaar is het niet allemaal onzin. Vandaag heb ik gevoelsmatig gereageerd en dat geef ik toe. Het klopte plots niet meer met hoe ik het eerder ervaren had. 't Probleem bij de mens is dat je zelf tegen de lamp moet lopen vooraleer je stappen onderneemt. Visies van anderen zijn interessant maar meestal worden die pas gebruikt als het eigenlijk te laat is.

Nee dit klopt wel hoor.
@Spiderman is zeker een onderdeel in zijn eigen verhaal en heeft ook zeker niet alle schuld op haar te steken.

Maar de algemene tendens hier is eerder dat hij eindelijk de knoop heeft doorgehakt en verder kan met zijn leven.
Het oneindig twijfelen en zoeken naar sprankeltjes hoop was hem gewoon wat veel aan het worden.
En iedereen hier is wel blij dat dat ondertussen voorbij is.

Gisteren ook nog een kleine discussie gehad met iemand die wel redelijk wat ervaring heeft op 't vlak van relaties. Al dan niet via z'n vrijwilligerswerk waarbij hij mensen in problemen begeleidt. Gisteren was z'n standpunt in functie van relatietherapie bijv. eigenlijk dat het zinloos is want je schakelt die vorm van therapie eigenlijk pas in wanneer het te laat is. Dat is dan zijn ervaring, ook in functie van het werken met gescheiden personen.

Ik probeer het vanuit een vogelperspectief te bekijken wat heel handig is als extern persoon. Van zodra ik Spiderman z'n berichten zag had het naar mijn gevoel geen zin meer. Je schakelt pas hulp in op 't moment dat je de grens van herstel vaak al gepasseerd bent.

't Is niet dat ik zomaar dingen uitvind of verkondig. Ze komen wel van ergens. Net zoals die metacommunicatie. Soit.

Een theoretische benadering kan ook praktisch zijn om het als streefdoel te gebruiken zoals het concept dat communicatie de sleutel is. Mensen kunnen mijn inziens niet communiceren op een doeltreffende wijze.

Als no-lifer ben ik wel een observator en op die manier kan ik analyseren maar nja, zonder zelf een leven te hebben. Ik zorg wel voor m'n eigen terreur naar mezelf toe ^^

2. Dat is door de vaccins die uw MRaN^2 bloedcellen aangepast hebben, wat dan weer conglueert in een hyperfluxie van uw ooglens-vocht-flippers, en dan kunt ge niet meer goed kunt lezen. Doe uw eigen onderzoek.
Ik heb sinds gisteren 4G.

Krijg ik nog een vijfde om aan 5G te geraken?

Sorry ik had maar tot 2 geteld.
Als u me nodig heeft, ik zit verder in slowchat.

Gisteren was z'n standpunt in functie van relatietherapie bijv. eigenlijk dat het zinloos is want je schakelt die vorm van therapie eigenlijk pas in wanneer het te laat is. Dat is dan zijn ervaring, ook in functie van het werken met gescheiden personen.
Relatietherapie heeft nochtans vrij hoge slaagkansen. Ook als je niet als koppel verdergaat kan het een manier zijn om op een propere manier uit elkaar te gaan. Dat lijkt mij niet echt zinloos.

Terug
Bovenaan