Het grote BeyondGaming Dating topic

Het is niet omdat die op de oprit staat, dat de persoon er ook enige maatschappelijke waarde aan hecht.

Ik heb ook al via werk een BMW geleased, en dat was niet omdat er BMW op stond of om mee op te scheppen (in fact, het was de leasebak van mn voorganger)
Dus toch wel kort door de bocht imo om mensen af te serveren op welke auto er op de oprit staat lol
Hij zei dan ook als er een Duitse klassewagen op de oprit  moet staan. 😉

En ja, uw zelfwaarde niet laten bepalen door anderen is wijs advies, als je niet graag levenslang vrijgezel wilt blijven, is de mening van sommige andere vrouwen desondanks toch relevant.
Nee

De mening van vrouwen is niet relevant voor uw zelfwaarde.
Het enige belang van de mening van een vrouw, is voor uw potentiele kans bij desbetreffende vrouw.
Dat is echter geen maatstaf voor de mening van en potentiele kans bij, andere vrouwen.

En het zou zeker geen invloed mogen hebben op de waarde die je aan jezelf toekent tussen uw twee oren.

Misschien was scenario 1 gewoon nog niet toe aan daten op zich en was het vanuit druk van de omgeving dat ze die 'verplichting' voelde.
'Ge gaat nooit aan een lief geraken. Kom keer meer buiten. Al eens een speeddate overwogen?'
'Allez dat kan toch niet dat er daar geen enkele toffe tussen zat. Moet ook niet te kieskeurig zijn.'
'Geef dat gewoon een kans. Wat heb je te verliezen?'
Dat lijken mij voor veel singles geen zinnen die ze niet al op enige manier gehoord hebben.
Of ze vond u nadien toch niet zo tof en geeft u een generisch 'het ligt aan mij'-excuus ipv u te ghosten. Maar blijkbaar is dat dan toch weer niet wat je wil....

Wat scenario 2 betreft: heel misschien hebben die na die 7 minuten nog wel wat verder gepraat. Of heeft ze door al die andere 7 minuten beseft dat het gras toch niet groener is aan de overkant. Of misschien was hem terug zien de trigger om te beseffen dat ze elkaar toch wel misten. Of misschien bleek hij gewerkt te hebben aan de reden dat ze hem gedumpt had en mag ze nu wel gaan eten met een mannelijke collega tijdens de lunchpauze.

Misschien zijn er dus wel perfect logische redenen die jouw mannelijke, perfect rationele brein nu even over het hoofd ziet voor beide zaken.
In beide gevallen zijn de dames nog zo vriendelijk geweest van iets te laten weten en dan is het ook niet goed.

In de dating wereld moet je tegenslagen leren incasseren op een sportieve manier.

En als er één mega red flag is voor de meeste vrouwen dan is dat wel iemand die wanhopig overkomt door na de eerste prille vriendelijke interactie al zijn aandacht op jou richt en je zo verstikt nog voor het vuur is kunnen oplaaien.

Waarom is dat belangrijk? Je doet er blijkbaar toch niks mee...
Er is een verschil tussen gans uw persoonlijkheid veranderen (onmogelijk lijkt me) en kleine dingen aanpassen omdat die meer wenselijk zijn. Ik weet dat hij dus wél rekening probeert te houden met goedbedoelde feedback.

@KnightOfCydonia ongetwijfeld zal de dame van de speeddate blij zijn met haar beslissing nadat ze zo'n een fijn antwoord van je ontvingen. Bevestiging van haar voorgevoel.

Simpel hoor: geraak je niet aan een lief dan kan het geen kwaad om 's aan zelfanalyse te doen ipv steeds de schuld op een ander af te schuiven.

Ik heb dat uiteraard op een veel minder botte manier gezegd dan dat ik hier de situatie samenvat.
Lijkt mij echter geen onlogische vraag om te vragen aan iemand met wie je na een speeddate een week stuurde, of je iets verkeerd gezegd hebt in de tussentijd, of er een betere match was (kan perfect, kandidaten genoeg die avond) en indien niet, waarom ze u als match had aangeduid als ze geen interesse had in een echte vervolgbabbel?

Van het moment dat ze zei dat ze een eerste, langere date niet zag zitten heb ik daar niet meer achter gepushed hoor.
Heb haar met een knipoog gezegd dat iemand aanduiden niet verplicht was, dat ik het wel jammer vond omdat ik het wel een leuke speeddate-babbel vond - en vooral grappig - en haar beste toewenste.

Snap best dat er zoals iemand anders hier schreef, sommige mensen zo'n speeddate als een "verplichting" aanvoelen, ik misschien de eerste keer dat ik dat deed ook, intussen al meerdere gedaan. Is er die avond niemand met wie het klikt in een gesprek? Dan duid ik niemand aan en ga ik daarna een pint drinken met de kameraad die ik half verplicht om mee te gaan :-P.

Waarom is dat belangrijk? Je doet er blijkbaar toch niks mee...

Euhm, omdat ik daar wel iets mee probeer te doen in de mate van het mogelijke.

Maar merci om hier samen met nog een andere poster (@ThomasMore & @derp), 3 compleet verschillende scenario's door elkaar te mengen om mij even in een slecht daglicht trachten te zetten. @Mini verwoordt het tenminste nog positief, niet volledig mijn visie, maar kan die inschatten.

Ik vind mezelf vrij rationeel:
  • Speeddate match 1: was haar ex terug tegengekomen, mijn reactie: oké, veel geluk samen nog! En niets meer gestuurd.
    Intern: curieus wat die ex heeft gezegd om haar terug te krijgen... ongezonde nieuwsgierigheid, niet gevraag dus.
  • Speeddate match 2 (van dezelfde avond als 1): wou na een weekje héél luchtige berichtjes toch niet afspreken. Los eens gepolst waarom. Verklaring gekregen en geaccepteerd. Ik mag die verklaring wél absurd vinden, maar daarna niets meer gestuurd...

• Date begin deze maand: als je beiden zegt dat je het een leuke avond vond, afsluit met een kus en knuffel, ook nog stuurt om een vervolg te plannen en dan plots radiostilte geeft... dan mag ik zeggen dat ik dat géén manier vind om met mensen om te gaan.
    Kost geen moeite om iets te sturen als: "Ik heb toch nog eens nagedacht, en zie een tweede date niet meer zitten."
    Berichtje wat ik zelf ook al eens gestuurd heb vroeger, kost 2 minuten van uw tijd? Waarom anders ook 4h verspillen van uw tijd tijdens die eerste date met mij? Dan had je ook gerust na 1h kunnen doorgaan.
    En na zo'n berichtje ga ik écht niet aandringen. Zal hooguit eens even slecht gezind zijn op mezelf, maar een tweede date is nog geen relatie.
Als we dan toch elkaar moeten trachten zwart te maken, dan vind ik eerder dat posters die dat laatste, plotse radiostilte, een normale manier van communiceren vinden, mensen zijn met wie ik niet graag zou moeten communiceren in het echte leven. Hoop dat jullie niet meer in de datingmarkt zitten en dat soort gedrag normaliseren. Dat verhaal van die speeddate vond ik gewoon een "trieste" anekdote om aan te tonen hoe weinig een match daar ook maar kan betekenen, ik vond het wél correct dat die dames daar iets lieten weten en heb het erbij gehouden. Het is enkel het laatste scenario dat mij stoorde.

Ik vind mezelf vrij rationeel
No offense, maar dat vindt iedereen van zichzelf. Dat is geen referentie :p
  • Date begin deze maand: als je beiden zegt dat je het een leuke avond vond, afsluit met een kus en knuffel, ook nog stuurt om een vervolg te plannen en dan plots radiostilte geeft... dan mag ik zeggen dat ik dat géén manier vind om met mensen om te gaan.
Dat is een standaard die GIJ oplegt aan andere mensen.
Of dat terecht is of niet, is naast de kwestie.
Maar zoals je al hebt gemerkt aan de reacties van sommigen hier, is dat niet de "algemene standaard" (anders hadden we deze discussie niet)

• Kost geen moeite om iets te sturen als: "Ik heb toch nog eens nagedacht, en zie een tweede date niet meer zitten."
    Berichtje wat ik zelf ook al eens gestuurd heb vroeger, kost 2 minuten van uw tijd? Waarom anders ook 4h verspillen van uw tijd tijdens die eerste date met mij? Dan had je ook gerust na 1h kunnen doorgaan.
    En na zo'n berichtje ga ik écht niet aandringen. Zal hooguit eens even slecht gezind zijn op mezelf, maar een tweede date is nog geen relatie.
Nogmaals, dit is gewoon hoe JIJ redeneert en handelt. Je kan echter niet verwachten dat andere mensen hier evenveel waarde aan hechten en dezelfde handelswijze volgen.
Als we dan toch elkaar moeten trachten zwart te maken, dan vind ik eerder dat posters die dat laatste, plotse radiostilte, een normale manier van communiceren vinden, mensen zijn met wie ik niet graag zou moeten communiceren in het echte leven. Hoop dat jullie niet meer in de datingmarkt zitten en dat soort gedrag normaliseren.
Hey ik maak u niet zwart ofzo eh.

Ik probeer u enkel duidelijk te maken dat de koppeling van uw zelfwaarde aan het conformeren van anderen aan uw denk/verwachtingspatroon, not the way forward is.

We kunnen straks 10 pagina's verder zitten en je gaat nog altijd hetzelfde zeggen hoor. Ik herken dat ook wat van mezelf. Zonder hulp ga je sowieso niet veranderen denk ik. Zeggen "ik ga er op letten", eh. Maybe.
Je moet u vooral afvragen of je uzelf daartoe in staat ziet om uw gedrag aan te passen. En dan niet alleen naar haar toe, maar vooral in uw eigen hoofd. Want als het in uw hoofd blijft woekeren gaat zich dat hoe dan ook wreken in een eventuele relatie. Eerlijk gezegd, moest ik jou zijn, ik zou eerst hier aan werken (mét professionele hulp liefst) en pas dan weer op de datingmarkt gaan.
Er is niet echt hoop lijkt me. Mensen veranderen misschien, maar de punten die je hebt aangehaald lijken me moeilijk aan te passen op korte termijn.

We zien wel wat dit brengt binnen 5 jaar. /Remindmein5years.
@Spiderman

Let it go! Ik zie geen hoop... Je hebt mega afknappers gerealiseerd: kleffe afhankelijkheid en jaloezie. Ik bedoel: je kent mekaar amper en maakt er al een probleem van dat ze met een mannelijke collega gaat eten.

Boven jaloezie staan en mekaar ruimte gunnen. Dat moet je leren. Ik heb de indruk dat je date wel openstaat voor een relatie, maar niet met een schoothond.

Klinkt hard maar misschien heb je dat wel nodig momenteel.
oh boy, moest ik een vrouw amper kennen en die begint al te zagen over wat ik wel en niet mag doen en te insinueren dat ik niet te vertrouwen ben, ik zou het op een lopen zetten.

Ze kan ook iedere dag 'smiddag op haar werk bijverdienen met exotische massages aan haar collega's. Of 's avonds in de swingersclub. 'Met een vriendin gaan eten' kan ook met de Mario de horizontale tango zijn.

Neem een hond, die kan je trainen.
Ik vond het mijne van een tijd geleden wel beknopter:

En ik ga opnieuw beknopt zijn:

Neen.
Ik ga professionele hulp opzoeken. Of er nog hoop is of niet, dat weet ik niet. Aangezien zij me nog een optie geeft om mijn gedrag aan te passen, ziet zij nog potentieel in mij als partner denk ik. Dus alles is nog niet verloren. Zelfs al zou dat het geval zijn, zullen sessies bij de psycholoog niet voor niets geweest zijn omdat het me misschien kan helpen om zulke situaties in de toekomst te vermijden. Hopelijk kan deze “relatie” nog rechtgezet worden. Zucht… 😔

Het is niet omdat die op de oprit staat, dat de persoon er ook enige maatschappelijke waarde aan hecht.

Ik heb ook al via werk een BMW geleased, en dat was niet omdat er BMW op stond of om mee op te scheppen (in fact, het was de leasebak van mn voorganger)
Dus toch wel kort door de bocht imo om mensen af te serveren op welke auto er op de oprit staat lol
Ik zie nergens in mijn bericht staan dat ik een oordeel vel over wie met een BMW rijdt? Enkel dat wie belangrijk vindt dat er een BMW op mijn oprit staat niet mijn type is om mee te gaan daten. Heeft zij een BMW op de oprit, maakt geen fluit uit, geen enkel oordeel over, ik hecht nl. geen waarde aan die auto, noch in positieve noch in negatieve zin. Mannekes toch 🙄

Ik zie nergens in mijn bericht staan dat ik een oordeel vel over wie met een BMW rijdt? Enkel dat wie belangrijk vindt dat er een BMW op mijn oprit staat niet mijn type is om mee te gaan daten. Heeft zij een BMW op de oprit, maakt geen fluit uit, geen enkel oordeel over, ik hecht nl. geen waarde aan die auto, noch in positieve noch in negatieve zin. Mannekes toch 🙄
My bad, I stand corrected

No offense, maar dat vindt iedereen van zichzelf. Dat is geen referentie :p

Dat is een standaard die GIJ oplegt aan andere mensen.
Of dat terecht is of niet, is naast de kwestie.
Maar zoals je al hebt gemerkt aan de reacties van sommigen hier, is dat niet de "algemene standaard" (anders hadden we deze discussie niet)

Nogmaals, dit is gewoon hoe JIJ redeneert en handelt. Je kan echter niet verwachten dat andere mensen hier evenveel waarde aan hechten en dezelfde handelswijze volgen.

Fair enough, daarom is het ook een forum, maar zoals ik zei: ik vind dat niet tof en zelfs onbeleefd zonder gegronde reden.

Hey ik maak u niet zwart ofzo eh.

Ik probeer u enkel duidelijk te maken dat de koppeling van uw zelfwaarde aan het conformeren van anderen aan uw denk/verwachtingspatroon, not the way forward is.

Ja, ik heb het er gewoon moeilijk mee dat ik weinig goeie referenties heb: kameraden die eeuwig vrijgezel zijn die het opgegeven lijken te hebben, dan weer het andere uiterste mensen die schijnbaar meteen de juiste zijn tegengekomen.

Hoeveel matches/dates heeft de gemiddelde man op Tinder? Wat moet je doen om nieuwe mensen tegen te komen zonder daarbij de spontaniteit te verliezen, maar ook in de wetenschap dat een nieuwe partner niet spontaan aan je voordeur gaat komen aanbellen als je op de zetel blijft hangen. Eénmaal gestart met werken en een bepaalde leeftijd voorbij is nieuwe mensen, laat staan potentiële partners leren kennen niet evident.

Ja, ik heb het er gewoon moeilijk mee dat ik weinig goeie referenties heb: kameraden die eeuwig vrijgezel zijn die het opgegeven lijken te hebben, dan weer het andere uiterste mensen die schijnbaar meteen de juiste zijn tegengekomen.

Hoeveel matches/dates heeft de gemiddelde man op Tinder? Wat moet je doen om nieuwe mensen tegen te komen zonder daarbij de spontaniteit te verliezen, maar ook in de wetenschap dat een nieuwe partner niet spontaan aan je voordeur gaat komen aanbellen als je op de zetel blijft hangen. Eénmaal gestart met werken en een bepaalde leeftijd voorbij is nieuwe mensen, laat staan potentiële partners leren kennen niet evident.
Ik was 28 toen ik mijn vrouw leerde kennen, online :)
Toen bestond tinder/dating apps nog niet echt
wel dating sites (youforme denk ik, was de onze).

Dus ik ben ook door die gauntlet gegaan van de numbers game. Maar dan zonder mij zo druk in zo'n zaken te maken.
Sommige gesprekken leidden nergens toe, sommige gingen niet verder dan 1 date, sommigen leidde tot nen hoop gevogel, en uiteindelijk vindt ge de pareloester tussen de mosselen.

Je moet er allemaal niet zo van wakker liggen, het komt wanneer het komt.
Hoe meer stress en druk ge erop legt, hoe moeilijker ge het uzelf maakt. Vrouwen ruiken dat.
En als ge vervolgens uw zelfvertrouwen laat aantasten door al de onzin, dat ruiken ze ook.

(Mijn ex woonde na 4 weken al zo goed als volledig bij me in zelfs, how needy were we?!? 😱)

Jullie zijn alletwee sletten?
Volgens dit forum hé, niet mijn woorden.
Wij (man en ik) hadden pas seks na meer dan 10 dates, geen idee wat we dan horen te zijn volgens de experts hier.
Sws BeyondFrigide ofni?🎤

Jullie zijn alletwee sletten?
We hadden in de eerste 7 dagen al 3 dates of zo en geen seks.
Nuja... Kinda.. :unsure:
Volgens dit forum hé, niet mijn woorden.
Wij (man en ik) hadden pas seks na meer dan 10 dates, geen idee wat we dan horen te zijn volgens de experts hier.
Sws BeyondFrigide ofni?🎤
Als mens, niet expert: 2 mensen die elkaar de ruimte gaven een eigen tempo te volgen? 🥰

Grootte doet daarentegen wel iets, een grote vrouw zei naar afloop dat ze het vond tegenvallen want bijna alle manen waren kleiner als haar, en dat was een no-no (oppervlakkig maar dat mag bij partnerkeuze als je dat écht belangrijk vindt).

Het is mij ook al opgevallen hoe gefocust vrouwen zijn op lengte.
Dat is iets dat ze bijna allemaal vragen.

Terug
Bovenaan