Het grote BeyondGaming Dating topic

Dus als ik nog eens initiatief zou nemen of zelfs direct bellen, zou dat wanhopig overkomen. Ik denk zelfs dat ik in haar ogen al wanhopig overkom.
Nee, vermoeiend. Vooral vermoeiend...
- ik installeer een patroon (ik bel altijd)
- zij moet godverdomme maar gerieken dat ik dat patroon ga verbreken, ik geef compleet onduidelijke hints genoeg!
:unsure:

Maar er is eigenlijk ook een andere reden waarom ik niet wou bellen en dat is mijn zelfrespect/eer.

And again, je communiceert absoluut NIETS hiervan naar haar en plots is zij diegene die met uw voeten speelt? Welke magische gedachtenlezende krachten precies verwacht je dat partners hebben?!?

Het leek gewoon alsof zij sinds gisteren met mijn voeten speelt en als ik dan vanavond direct op haar vraag zou ingaan (nadat zij mijn initiatieven heeft genegeerd)…nee zo laag ben ik niet gevallen.

Ja, beeld je eens in hoe laag je exact kan vallen wanneer je altijd het initiatief neemt om te bellen en dat nu gewoon zou blijven doen...

We maken allemaal fouten in relaties, we leren allemaal voortdurend bij en geen enkele relatie is dezelfde. Maar er zijn 2 constantes in relaties die wél goed werken:
- voorspelbaarheid
- communicatie
En uit alles wat je schrijft blijkt dat je geen van de 2 wil/kan bieden.

Laatst bewerkt:
M’n date: “het is mogelijk, we kunnen ook morgen overdag bellen want ik heb dan verlof.”
Ik: “is goed, we kunnen morgen ook bellen. Dat het overdag is komt mij uit.”
Ik: “Bedoel je dat je liever (1) morgen belt of (2) zowel straks als ook morgen?”
M’n date: “maakt niet uit, we kunnen vandaag normaal spreken en morgen met video call bedoelde ik.”
Ik: “ah oké ik snap het, voor mij maakt het ook niet uit. I’m always in om tijd met u door te brengen. Maar als je moe bent kunnen we ook morgen praten.”
M’n date: “ik praat nu met een vriendin. We kunnen ook morgen praten. Het maakt niet uit zoals ik heb gezegd.”
Ik: “oké, praat dan met uw vriendin, wij kunnen morgen praten. Overdag past beter voor mij.”
M’n date: “oké, ga jij dan slapen, rust uit.”
Ik: “ik ga slapen. Maak het ook niet te laat, probeer uit te rusten. Allé fijn avond tot morgen”
M’n date: “welterusten”
Ik stuur haar “goede morgen”, zij stuurt na 2 uur “goedemorgen”. Daarna niets. Na 3 uur wachten (we zitten dan in de namiddag) vraag ik haar “zal ik je binnen 1-2 uur bellen als je beschikbaar bent?”. Ze stuurt direct een antwoord “ik ging net vertrekken om te gaan shoppen, we kunnen bellen maar ik zal buiten zijn.” Ik zeg daarop “ik ging ook buiten zijn, is goed, ik zal je bellen wanneer het past dan.” Zij zegt dan “oké we houden elkaar op de hoogte.”

Daarna gaat er 3 uur voorbij en geen teken van leven. We bellen wel een andere keer.” Daarop stuurt zij “oké dan bellen we een andere keer.” Na 10 minuten stuur ik haar “is goed. Ik ga slapen, goeienavond”. Zij antwoordt “goeienavond”.
Van die gesprekken word ik werkelijk botergeil.
Bo-ter-geil.

Nee, vermoeiend. Vooral vermoeiend...
- ik installeer een patroon (ik bel altijd)
- zij moet godverdomme maar gerieken dat ik dat patroon ga verbreken, ik geef compleet onduidelijke hints genoeg!
:unsure:

Maar er is eigenlijk ook een andere reden waarom ik niet wou bellen en dat is mijn zelfrespect/eer.

And again, je communiceert absoluut NIETS hiervan naar haar en plots is zij diegene die met uw voeten speelt? Welke magische gedachtenlezende krachten precies verwacht je dat partners hebben?!?
Ik heb met haar een tijdje geleden al eens een gesprek gehad over dit soort zaken, transparant communiceren, wederzijds respect, elkaar op de hoogte houden of indien niet mogelijk achteraf iets anders voorstellen. Ik snap niet wat ik hiervan nog zou moeten communiceren als ik meerdere keren vraag aan haar of het mogelijk is om samen tijd door te brengen. Ik denk dat elk normaal mens zou beseffen wat haar gedrag teweegbrengt, dus als zij haar gedrag niet beseft en de drie aapjes wil spelen, dan ga ik daar niet verder op ingaan. Ik denk dat de meesten in mijn situatie haar gedrag ook niet geapprecieerd zouden hebben. Stel je eens voor dat een man je zo negeert of vooraf gemaakte afspraken telkens uitstelt zonder zelfs excuses aan te bieden… dat is niet prettig om mee te maken.
Het leek gewoon alsof zij sinds gisteren met mijn voeten speelt en als ik dan vanavond direct op haar vraag zou ingaan (nadat zij mijn initiatieven heeft genegeerd)…nee zo laag ben ik niet gevallen.

Ja, beeld je eens in hoe laag je exact kan vallen wanneer je altijd het initiatief neemt om te bellen en dat nu gewoon zou blijven doen...

We maken allemaal fouten in relaties, we leren allemaal voortdurend bij en geen enkele relatie is dezelfde. Maar er zijn 2 constantes in relaties die wél goed werken:
- voorspelbaarheid
- communicatie
En uit alles wat je schrijft blijkt dat je geen van de 2 wil/kan bieden.
Ik dacht juist dat het andersom was, dat zij onvoorspelbaar is en niet communiceert. Want ik kom telkens af met de initiatieven en met concrete plannen om samen tijd door te brengen. Zij ontbreekt een minimum aan sociaal acceptabele communicatievaardigheden, hoe je omgaat met je date. Wij plannen vooraf samen iets, op het moment zelf stelt zij voor om het te verplaatsen. Dan komen we op het ogenblik dat zij had voorgesteld, en daar gaat ze zelfs niet in op de kwestie. Hoe zou jij je voelen als een date 2x zijn woord niet zou houden en zelfs niet eens excuses aanbiedt? Dat is hoe ik me heb gevoeld. En neen, ik ga niet constant er achterna zitten lopen onder de mom van open communicatie. Volgens mij valt dit daar zelfs niet onder, dat is iets totaal anders.

1. Don’t.
2. Feed.
3. The.
4. Troll.
Er moet altijd wel een ridder zijn op heksenjacht, en daar is ‘em. Ik weet niet wie je bent maar ik zou voorstellen om de thread niet te spammen als je toch niets constructiefs toe te voegen hebt. Speciaal doen is nergens voor nodig. We zitten op een publieke forum waar iedereen, ongeacht verschillende meningen en karakters, elkaars ervaringen kan delen om advies in te winnen of gewoonweg op steun kan rekenen. Niet iedereen is zoals u, of staat in het leven zoals u. Iedereen volgt een verschillend traject en heeft een ander karakter. Als een bepaalde ervaring belachelijk overkomt voor u, is dat oké. Alle respect voor. Maar langs de andere kant staat er wel iemand die worstelt met bepaalde zaken en zoiets helpt het niet verder. Ik ben me er ook van bewust dat alle soorten reacties of meningen in aanmerking kunnen komen, we zitten uiteraard op een publieke forum. Al wat ik hierop kan zeggen is dat door anderen te denigreren je meer zegt over uzelf dan over anderen. En met deze post ben ik ironisch genoeg misschien wel de troll aan het voeden, omdat je waarschijnlijk een reactie wou en het nu krijgt. Maar mijn ervaring met m’n date is (voorlopig) zo goed als dood, dus ik heb ook niet veel meer toe te voegen hierrond.

Aaah, sorry, het was me eventjes ontgaan dat natuurlijk alles HAAR schuld is....
Ik dacht dat communicatie is iets tussen 2 mensen was. En soms lukt dat goed, soms lukt dat "voldoende" en soms lukt dat niet.
Jullie zitten in die laatste categorie.
Jullie spreken elkaars taal niet, DENKEN dat jullie wél iets duidelijk maken en de ander snapt.het.niet.

Dus neen, dit gaat nergens naar. En zoals al meermaals is aangegeven door meerdere personen: jij hebt momenteel niet wat nodig is om wél in een succesvolle relatie te kunnen staan.
Je communiceert niet duidelijk, je overanalyseert alles, je gaat meteen uit van het slechte en blijkbaar is het ook nog eens altijd de schuld van de andere.
Goede nieuws is dat je daarin wel kan groeien en veel kan leren. Ik zou je absoluut professionele hulp hiervoor aanraden. Want volgens mij zal dit ook de nodige frustratie met zich meebrengen in andere relaties zoals vriendschappen en op de werkvloer.

Manman, hoeveel tijd kun je steken in berichten sturen om af te spreken om eens te bellen met elkaar. Pak gewoon die telefoon en bel, geen man overboord als ze niet direct opneemt, een fatsoenlijk persoon zal wel uit haar eigen terugbellen als het past. Als je in het prille begin van je relatie (of het is zelfs nog geen relatie) al begint te redeneren van "uit principe ga ik haar nu niet bellen", stop er gewoon mee, dat gaat nooit iets worden.

Manman, hoeveel tijd kun je steken in berichten sturen om af te spreken om eens te bellen met elkaar. Pak gewoon die telefoon en bel, geen man overboord als ze niet direct opneemt, een fatsoenlijk persoon zal wel uit haar eigen terugbellen als het past. Als je in het prille begin van je relatie (of het is zelfs nog geen relatie) al begint te redeneren van "uit principe ga ik haar nu niet bellen", stop er gewoon mee, dat gaat nooit iets worden.
Dit gewoonweg hé. 10 keer vragen om te bellen, kan het nu, kan het dan, en dan is het "al" 21u30 en is het te laat.
Ik heb met haar een tijdje geleden al eens een gesprek gehad over dit soort zaken, transparant communiceren, wederzijds respect, elkaar op de hoogte houden of indien niet mogelijk achteraf iets anders voorstellen.
...
Ik dacht juist dat het andersom was, dat zij onvoorspelbaar is en niet communiceert. Want ik kom telkens af met de initiatieven en met concrete plannen om samen tijd door te brengen. Zij ontbreekt een minimum aan sociaal acceptabele communicatievaardigheden, hoe je omgaat met je date.
Deze wil ik toch inkaderen onder "totaal gebrek aan zelfkennis" hoor. Ik herhaal, ze zei dat jullie konden bellen, en vraagt dan 's avonds wat je aan het doen bent (waarom bel je niet?), om dan expliciet te vragen om te bellen (bel dan snul!). Waarna jij in je bed wil kruipen uit principe en zij communicatiegestoord is.

maar ik zou voorstellen om de thread niet te spammen
🫠

Nu 1,5 maand aan het daten met eentje die het sinds kort niet alleen rond seks probeert te doen draaien (bvb. ook eens afspreken om enkel te eten) maar tegelijkertijd elke soort label schuwt (relatie, lief, ...). Vanochtend gezegd dat ik haar graag zie, ze moest eens goed lachen. Kan het gelukkig wel relativeren, die is volgens mij gewoon bang om te kwetsen of gekwetst te worden.

De echte vraag is wanneer hij ze eens zal zien. Zo'n stel pixels is toch ook maar niks. En veel geluid komt er zo te horen ook niet uit daar geen van de twee goesting heeft om te bellen.

Ieder moet het zijne doen, maar ik had al ergens anders een lijntje uitgehangen.

Allezhup, weer geghost op bumble ...
Er is iemand die van mij een verklaring eist omdat ik na +-15 berichten met 2 seksuele toespelingen netjes aangeef dat ik het hierbij ga laten omdat dit niet een kant op gaat die ik prefereer... "Want hoe kan ik anders weten als het verder gaat dat je niet aseksueel bent want seks is wel belangrijk in een relatie hè!" :unsure:
Ik word soms liever geghost eigenlijk... :unsure:

Laatst bewerkt:
De echte vraag is wanneer hij ze eens zal zien. Zo'n stel pixels is toch ook maar niks. En veel geluid komt er zo te horen ook niet uit daar geen van de twee goesting heeft om te bellen.

Ieder moet het zijne doen, maar ik had al ergens anders een lijntje uitgehangen.
Normaal binnen 2 weken, als er nog iets overblijft tegen dan.
Deze wil ik toch inkaderen onder "totaal gebrek aan zelfkennis" hoor. Ik herhaal, ze zei dat jullie konden bellen,
Ja, ze zei in ‘t begin van de dag dat we ‘s avonds konden bellen. Maar eens we avond waren en ze had gedaan met werk, stelt ze voor dat we ook de volgende dag overdag kunnen bellen en zegt ze dat ze aan het bellen is met een vriendin. Ik zeg oké geen probleem.

en vraagt dan 's avonds wat je aan het doen bent (waarom bel je niet?),
Zij vraagt dit ‘s avonds op het einde van de dag, terwijl we overdag al contact hebben gehad nadat IK vroeg wanneer ze kan bellen (omdat ze reeds tegen de namiddag mij niet had gebeld of iets had laat weten). Zij stelde overdag voor, remember… maar zij gaat overdag shoppen en is niet direct beschikbaar (wat niet erg is, zij heeft natuurlijk een leven) maar zij laat me niets weten en stelt voor dat we “elkaar op de hoogte houden”. Moet ik dan opnieuw terug contact opnemen en achter haar zitten om te bellen? Ik verwacht dat zij mij dan op de hoogte houdt of mij simpelweg belt.
om dan expliciet te vragen om te bellen (bel dan snul!). Waarna jij in je bed wil kruipen uit principe en zij communicatiegestoord is.
Je kan dit eigenlijk veralgemenen: Als je je interesse uit voor iets of een verwachting hebt van iemand en er meerdere keren naar vraagt, en de persoon tegenover u gaat het meerdere keren negeren of uitstellen, zonder enige excuses, maar gaat dit wel doen wanneer het eigenlijk te laat is of wanneer je er geen motivatie/goesting meer voor hebt. Dat die persoon het na verloop van tijd uiteindelijk doet heeft eigenlijk niet veel waarde meer voor u.

Maar bon, nu valt het eigenlijk telkens in herhaling van wie wat heeft gezegd en wat ik eigenlijk moest doen (direct bellen ipv vragen). Lessons learned. Maar dat zij niet in vuur en vlam staat te springen om tijd door te brengen met mij, is ook een feit. Misschien mede omdat ik haar te veel aandacht heb gegeven. Dat is sinds dit voorval wel gedaan. Ik ben het eens met wat @Five-seveN heeft gezegd hierboven, en dat is hoe ik het vanaf nu aanpak. Ik steek geen tijd of moeite meer in haar. Als zij moeite doet voor mij zal ik haar wel niet negeren en beantwoorden. Dus de bal ligt bij haar.

Ik ben benieuwd of ze al van haar heeft laten horen in tussentijd !
Na ons laatste contact (toen ik zei dat ik ging slapen dus niet kon bellen), heeft zij me de volgende ochtend (dus gisteren) als eerste een sms gestuurd om goeiemorgen te zeggen. Ik heb geantwoord met goeiemorgen. Daarna hebben we de hele dag niets gestuurd en ‘s avonds na haar werk stuurt ze een bericht “wat doe je”. Ik had haar bericht nog niet gezien en ik zie dat ze na 30 minuten nog eens een sms heeft gestuurd met “wat is er ben je kwaad”. Toen ik het heb gezien heb ik haar geantwoord met “ik was buiten met de auto aan het rijden ik zie nu pas je bericht. Ik ben wel heel moe dus ik ga mijn tanden poetsen en direct gaan slapen.” (Wat ook werkelijk zo was). Daarna stuurt ze een bericht met “waar was je?” “Oké zoals je wilt goeienavond”. Daarop heb ik dan geantwoord: “ik was met een vriend en moest hem daarna ergens afzetten.” “Fijn avond” Binnen enkele minuten stuurt ze een bericht: “is er een probleem?”. Ik was toen gaan slapen en had mijn gsm weggezet dus ik heb haar deze ochtend gestuurd “goeiemorgen, neen waarom?”. Dan stuurt ze mij “oké dan ist goed”. Ik heb haar in de loop van de dag dan nog een sms gestuurd om te vragen hoe het met haar gaat en op het werk, of alles in orde is. Zij heeft geantwoord dat ze het min of meer managet en dat ze wel heel moe is. Daarna vroeg zij me hoe het met mij gaat en ik zei daarop “normaal, zoals je weet”. Daarop heeft ze na een paar uur geantwoord met “goed”. En daar eindigt het ook, dus hier zijn we dan. De tips om haar wat initiatief te laten nemen lijken te werken, maar volgens mij kan deze situatie langs beide richtingen uitgaan. Wat er ook gebeurt, zij zal het in gang moeten trekken. Dus voorlopig mag zij verder moeite doen.

Er is iemand die van mij een verklaring eist omdat ik na +-15 berichten met 2 seksuele toespelingen netjes aangeef dat ik het hierbij ga laten omdat dit niet een kant op gaat die ik prefereer... "Want hoe kan ik anders weten als het verder gaat dat je niet aseksueel bent want seks is wel belangrijk in een relatie hè!" :unsure:
Duidelijker kan het niet zijn dat die persoon enkel/vooral seks wilt

Zo ging het er iig niet aan toe.
Die gaf in het begin zelf aan dat ze er zelf een hekel aan heeft :unsure:

Waarom toch steeds zo ingewikkeld. Tijd is kostbaar.
Daten doe je vanaf bepaalde leeftijd toch met het doel om iets definitief te vinden?

Becoming old zeker ?

Terug
Bovenaan