Het grote BeyondGaming Dating topic

Iedereen heeft er een andere interpretatie van, en ieders eigen voorkeur. De ene wat strikter als het ander. Voor mij is dat micro-cheating. En ik heb niet gesproken over mannen in het algemeen - dus een collega, oude vriend van op ‘t unief, … zijn allemaal geen probleem natuurlijk. Ik heb het hier over onbekende mannen. Met welk doel voegen ze haar toe? Met welk doel voegt zij hen toe? Nope, dat accepteer ik niet.

Iedereen heeft er een andere interpretatie van, en ieders eigen voorkeur. De ene wat strikter als het ander. Voor mij is dat micro-cheating. En ik heb niet gesproken over mannen in het algemeen - dus een collega, oude vriend van op ‘t unief, … zijn allemaal geen probleem natuurlijk. Ik heb het hier over onbekende mannen. Met welk doel voegen ze haar toe? Met welk doel voegt zij hen toe? Nope, dat accepteer ik niet.
Instagram draait om meer volgers?
Like for a like is niks nieuws hoor.

En het klopt, iedereen heeft er zijn eigen interpretatie van, maar de kans is reëel dat zij jouw eis niet gaan inwilligen wegens:
Da’s heel erg raar om na enkele weken (zo niet altijd) af te dwingen…

Instagram draait om meer volgers?
Like for a like is niks nieuws hoor.

En het klopt, iedereen heeft er zijn eigen interpretatie van, maar de kans is reëel dat zij jouw eis niet gaan inwilligen wegens:
Da’s heel erg raar om na enkele weken (zo niet altijd) af te dwingen…
Zij gebruikt het voor privé, om in contact te blijven met kennissen (is wat zij beweert). Vanwaar de logica “insta draait om meer volgers” komt weet ik niet. Niet iedereen gebruikt sociale media voor dezelfde doeleinden. En niet iedereen streeft naar zo veel mogelijk volgers. Sommigen verkiezen om het netwerk binnen eigen kring te houden. Als ze mijn verwachting niet wilt inwilligen is dat helemaal oké hoor, dan dient ze maar te zeggen dat zij er anders over denkt en maken we er een einde aan.

En is dat dan dezelfde waar je 10 dagen geleden je je nog afvroeg of haar whatsapp status een of andere subtiele hint was naar u?
Ja 🙄

Je gedraagt je alsof ze jouw bezit is. Als ze mijn verwachting niet wilt inwilligen, hoor/lees jij nu zelf niet hoe absoluut fout dat klinkt? Instagram draait nu eenmaal om elkaar te volgen, zolang ze haar profiel niet als privé instelt gaat dat niet veranderen.

Als je dergelijk bezitterig gedrag blijft vertonen zal uw relatie er inderdaad vrij snel opzitten.

Je beseft toch dat de kans dat ze jou bedriegt met een collega/oude klasgenoot etc groter is dan met een onbekende man op instagram? :p Mag ze daar dan ook niet meer mee omgaan?
Een gezonde relatie gaat uit van een basisvertrouwen, als je dat niet kan opbrengen wordt het een toxische situatie :).

Als ze mijn verwachting niet wilt inwilligen, hoor/lees jij nu zelf niet hoe absoluut fout dat klinkt? Instagram draait nu eenmaal om elkaar te volgen, zolang ze haar profiel niet als privé instelt gaat dat niet veranderen.

Als je dergelijk bezitterig gedrag blijft vertonen zal uw relatie er inderdaad vrij snel opzitten.
Dat woordgebruik is overgenomen van @recipe4hate. Haar profiel is privé, vandaar dat het me stoort. Zij accepteert die volgers en gaat hen achteraf zelf ook volgen. Misschien is het een beetje bezitterig, maar het lijkt me nodig om van in het begin elkaars verwachtingen binnen de relatie te vertellen, zeker als het onderwerp eens is gevallen.

Je beseft toch dat de kans dat ze jou bedriegt met een collega/oude klasgenoot etc groter is dan met een onbekende man op instagram? :p Mag ze daar dan ook niet meer mee omgaan?
Een gezonde relatie gaat uit van een basisvertrouwen, als je dat niet kan opbrengen wordt het een toxische situatie :).
Je scoort daar wel een punt. Ik heb trust issues, dat ontken ik niet. Daar moet ik wel aan werken.

Ik begrijp het ergens wel. Ik heb een lief gehad dat ik niet 100% vertrouwde en was ook bezig met haar sociale media te checken etc.. Was ook iemand die vaak aandacht van andere mannen opzocht. Uiteindelijk bleek dat ze me een paar keer bedrogen had. Maar ik heb het nooit gedetecteerd. Ik wist het pas nadien via een vriendin van haar. Nu wil ik geen relatie meer met iemand die ik niet 100% vertrouw.
Ik heb m'n huidig lief haar insta nog nooit bekeken. Als ze me wil bedriegen zal het wel gebeuren. Is het niet via insta dan via haar werk, uitgaan, hobby, buurman, BG-forum...

Uiteindelijk bleek dat ze me een paar keer bedrogen had. Maar ik heb het nooit gedetecteerd. Ik wist het pas nadien via een vriendin van haar. Nu wil ik geen relatie meer met iemand die ik niet 100% vertrouw.
Ik heb m'n huidig lief haar insta nog nooit bekeken. Als ze me wil bedriegen zal het wel gebeuren. Is het niet via insta dan via haar werk, uitgaan, hobby, buurman, BG-forum...
Dat is wel kut om te horen… het spijt me 😔

-Was dat dan fysiek of mentaal bedrog?Sexting?
-Een paar keer bedrogen met één persoon of meerdere personen?
-Heb je het nooit gedetecteerd omdat ze fysiek in bed en/of emotioneel in haar omgang met u onveranderd is gebleven en een zeer goede faker was?
-Welke red flags waren er die ervoor zorgden dat je je ex initieel niet 100% vertrouwde?
-Heb je ook kunnen te weten komen waarom je ex jou heeft bedrogen? Heb je haar niet voldoende aandacht gegeven?
-Hoe ben je erin gelukt om je huidige vriendin 100% te vertrouwen? Heeft het tijd gekost?

Ik zou persoonlijk ook niet opgezet zijn met heel dat volgen en liken op Instagram en faasboek enzo, faasboek kan ik nog volgen, maar vind dat Instagram zoiezo een opgepompte versie van faasboek is, en laat dat nu net de reden zijn waarom ik faasboek al jaren geleden heb opgezegd, al dat zie eens hoe mooi / goed / slim ik het heb/ben gedoe met updates in de zin van heb net dit gedaan en ga nu dat doen en dit naar de buitenwereld verkondigen met updates om het uur.

Instagram is voor mij dan ook 80 percent zo fake als iets, en ik begrijp Spiderman wel hoor, iedereen die hier komt verkondigen dat hij te bezitterig zou zijn of wat dan ook begrijpt hem deep down wel natuurlijk, hoe zou ge zelf zijn moest uw partner constant zitten liken, pm's sturen etc. met wildvreemde individuen , waar er een hoop wel degelijk voor de nookie een account hebben aangemaakt. Ge moet niet heiliger zijn dan de paus eh

Maar als u dat echt stoort moet ge eens afstemmen met haar, maar haar zitten controleren vanaf de start is ook wel not done als ge er geen reden toe hebt om haar niet te vertrouwen. Kunt ge niet om dat feit heen van dat liken dan moet ge naar iemand anders op zoek die niet zo kickt op likes en gesprekken met wildvreemden.

Maar langs de andere kant, zoals hier al werd aangehaald, vreemd gaan gebeurt niet enkel op zulke platformen online, maar nog vaker tussen mensen die elkaar al van ergens kennen en ergens al een basis hebben van vriendschap /kennis / collega etc.

Maar dat instagram wereldje lijkt me bij momenten wel een beetje op window shopping voor iemand die wel eens wil zien hoe groen het gras aan de overkant is, of gewoon op een avontuurtje kickt. Heel dat wereldje werkt dat (al dan niet micro) cheaten toch wel wat in de hand, vind ik toch wel.

My 2 cents

Er is wel een verschil tussen een volgverzoek accepteren, terug volgen en gewoon een like geven/krijgen op foto’s tov 20 chat berichten binnen krijgen van andere mensen op uw stories. Nu, ze is niet echt vant influencer type denk k omdat haar account al op prive staat dus zie k ze ook niet zo snel stories posten die tot meer kunnen aanzetten bij volgers.

Zoals al is gezegd, beetje vertrouwen in elkaar kan geen kwaad. Men ex kreeg ook geregeld reacties of prive berichten maar heb me daar nooit druk om gemaakt. Uiteindelijk begon r dan toch iets meer met eentje maar da was ook pas nadat ze zich ongelukkiger begon te voelen in ons relatie (dankzij mij)…

Als jullie alletwee content zijn en t vertrouwen is er zou k mij er niet te druk om maken :)

-Heb je het nooit gedetecteerd omdat ze fysiek in bed en/of emotioneel in haar omgang met u onveranderd is gebleven en een zeer goede faker was?
-Welke red flags waren er die ervoor zorgden dat je je ex initieel niet 100% vertrouwde?
-Heb je ook kunnen te weten komen waarom je ex jou heeft bedrogen? Heb je haar niet voldoende aandacht gegeven?
-Hoe ben je erin gelukt om je huidige vriendin 100% te vertrouwen? Heeft het tijd gekost?
Ben je nu serieus om een handleiding aan het vragen om bedrog beter te kunnen detecteren?

Djeez... Dit zijn wel HEEL pijnlijke en persoonlijke vragen he.

Volgens mij ben jij helemaal niet toe aan een gelijkwaardige relatie. Daarmee zeg ik niet dat je een hopeloos geval bent, wel dat je nog veel werk voor de boeg hebt, met een professional, eer je een partner als gelijke zal zien en niet als een object dat vol achterdocht benaderd moet worden omdat het in jouw hoofd een feit is dat ze de fout in zal gaan.

Hoe weet gij dat het onbekende mannen zijn?

Het begon met onbekende mannen toe te voegen op instagram ;)

Hangt volgens mij af van het type persoon. M'n ex had altijd aandacht nodig van andere mannen en was redelijk egocentrisch. Daar had ik dan ook wel wat trustissues.
Van m'n huidige vriendin weet ik dat ze niet zo in elkaar zit. En moest het gebeuren dan is het zo, dat heb ik niet in de hand.

Volgens mij ben je een stuk gelukkiger als je je daar allemaal gewoon niet te veel van aantrekt.
Iemand die wilt cheaten zal wel een manier vinden om te cheaten.
En kom niet af met de kat bij de melk zetten. Als ge zo denkt over uw partner dan kunt ge mijn inziens beter gewoon meteen de relatie stoppen want dan heeft het toch geen nut.

When someone has trust issues, they have an extremely difficult time trusting others — and often because someone has betrayed their trust in the past. Here are additional signs and symptoms of trust issues:

• They assume betrayal. Those with trust issues assume someone has betrayed their trust even if they have no rightful reasoning.
  • They anticipate betrayal. People with trust issues often assume someone will betray them soon enough, despite how honest they have been in the past.
  • They’re overly protective. Those with trust issues are usually very protective of their loved ones, out of fear that they will become disloyal.
  • They distance themselves from others. People with trust issues decide it’s best to limit their relationships to avoid betrayal or abandonment.
  • They avoid commitment. No matter how much they care for someone, people with trust issues refuse to commit.
  • They refuse to forgive (even the smallest mistakes). Those with trust issues are quick to make a big deal out of nothing — it’s the end of the world if someone makes the slightest mistake.
  • They’re excessively wary of people. People with trust issues are extremely cautious and suspicious of everyone they meet.
  • They feel lonely or depressed. Those with trust issues isolate themselves from others and feel lonely or depressed as a result.

Textbook...
Ga eens met iemand praten om daar aan te werken. Kan zijn dat dat gewoon je rugzak is maar er de facto van uitgaan dat je bedrogen gaat worden gaat een self-fulfilling prophecy worden.

Van m'n huidige vriendin weet ik dat ze niet zo in elkaar zit. En moest het gebeuren dan is het zo, dat heb ik niet in de hand.
Dat is inderdaad de enige logische manier. Je kan ze alleen maar vertrouwen, haar controleren wilt zeggen dat je geen vertrouwen hebt in je partner, lijkt me een ongezonde situatie
Volgens mij ben je een stuk gelukkiger als je je daar allemaal gewoon niet te veel van aantrekt.
Iemand die wilt cheaten zal wel een manier vinden om te cheaten.
En kom niet af met de kat bij de melk zetten.
Die kansen komen inderdaad out of the blue te voorschijn.
En dan heeft je partner drie opties
  1. daar op ingaan en een affaire starten
  2. kiezen voor die andere en je verlaten
  3. kiezen voor je huidige relatie
En de enige inbreng die je daar in hebt, is gewoon zorgen dat jouw relatie OK is.

Terug
Bovenaan