Het grote BeyondGaming Dating topic

Bedankt allemaal voor de tips, dat doet me een beetje inzien dat ik niet alles kan controleren in het leven. Als iemand een karakter heeft om te bedriegen, zal ie het op één of andere manier doen en kan je het niet belemmeren. Ik moet leren om vertrouwen te hebben, en dit van in het begin gunnen aan de mensen die ik tegenkom. Want er is geen reden om wantrouwen te hebben als de persoon tegenover mij nog niets heeft gedaan om mijn vertrouwen te verliezen. Het is zelfs oneerlijk tegenover die persoon… en al wat ik daarmee bereik is de situatie moeilijk maken en haar wegjagen. Waarschijnlijk is dit een zelfverdedigingsmechanisme die ik niet kan controleren. Als ik hoor van meerdere mensen welk effect dat heeft, zie ik wel in hoe extreem dat soms gaat. Ik ga proberen om eraan te werken, nog eens bedankt.

Nog een geluk dat dit allemaal in m’n hoofd heeft afgespeeld, want als ik met al deze zaken zou afkomen bij haar dan zag het er niet goed uit voor mij. Een stommiteit last minute vermeden mede dankzij jullie.

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de tips, dat doet me een beetje inzien dat ik niet alles kan controleren in het leven. Als iemand een karakter heeft om te bedriegen, zal ie het op één of andere manier doen en kan je het niet belemmeren. Ik moet leren om vertrouwen te hebben, en dit van in het begin gunnen aan de mensen die ik tegenkom. Want er is geen reden om wantrouwen te hebben als de persoon tegenover mij nog niets heeft gedaan om mijn vertrouwen te verliezen. Het is zelfs oneerlijk tegenover die persoon… en al wat ik daarmee bereik is de situatie moeilijk maken en haar wegjagen. Waarschijnlijk is dit een zelfverdedigingsmechanisme die ik niet kan controleren. Als ik hoor van meerdere mensen welk effect dat heeft, zie ik wel in hoe extreem dat soms gaat. Ik ga proberen om eraan te werken, nog eens bedankt.

Nog een geluk dat dit allemaal in m’n hoofd heeft afgespeeld, want als ik met al deze zaken zou afkomen bij haar dan zag het er niet goed uit voor mij. Een stommiteit last minute vermeden mede dankzij jullie.
Mooi!
Goed dat ge er eerst over hebt nagedacht en tot een conclusie zijt gekomen die voor jullie beide waarschijnlijk beter is.

Ik wens je echt alle succes met deze relatie. Geniet ervan met volle teugen.

Niets verplicht je natuurlijk om full trust mode te gaan vanaf dag 1... Die full trust mode gaan betonneren door nogal bezitterige ultimatums te gaan voorleggen, is natuurlijk het andere extreme dat totaal niet gezond is om op voort te bouwen.
Vertrouwen groeit, en dat groeit mede door dingen die je samen/apart meemaakt.
Leer haar vrienden kennen, toon jezelf in haar leven, daar ga je veel meer uit halen dan haar profiel op Instagram prive te laten zetten.
Geniet wat van elkaar en de momenten die jullie delen.

Wat belangrijk is, is dat je niet continue zit te denken "wat is ze daar nu weer aan het uitsteken met reutemeteut?". Ga er gewoon vanuit dat, voor zover jullie duidelijk hebben uitgesproken (exclusieve relatie, hoeveelheid contactmomenten, etc.) dat dat gewoon goed zit. Wil je meer kan je dat vragen, maar het "maximum" in mijn ogen is wel "we gaan exclusief intiem met elkaar om", vaak gepaard met samenwonen, trouwen, kindjes, whatever. Je kan geen beslag leggen op haar vrije tijd (in die mate dat het samenwonen, de kindjes etc. dat beslag niet zouden kunnen verantwoorden).

Maar dat zijn my 2 cents. Misschien leg ik het wat "kort door de bocht uit".
Indien je merkt dat het "vuur" eruit is kan je het terug proberen aanwakkeren.
Lukt dat niet moet ge eens deftig klappen met elkaar.
Kans is groot dat beide kanten dan iets moeten opleggen of inleveren.

Daarnaast heb ik me altijd verbaasd over hoe mensen een affaire kunnen aanhouden. Een waardige interpersoonlijke relatie (zelfs al is het enkel voor de seks of watdanook) eist toch te veel energie op om mij te kunnen bezighouden met een tweede.

Laatst bewerkt:
Daarnaast heb ik me altijd verbaast over hoe mensen een affaire kunnen aanhouden. Een waardige interpersoonlijke relatie (zelfs al is het enkel voor de seks of watdanook) eist toch te veel energie op om mij te kunnen bezighouden met een tweede.
Dat is de voornaamste reden waarom ik zo trouw als een hondje ben. Ik ben gewoon te lui en te gierig om een affaire te starten.

Dacht eerst dat het een sarcastische post was.
BG heeft me het vertrouwen in de mensheid doen verliezen.
Deze post is een BG unicum, iemand die leert uit zijn fouten en zijn ongelijk toegeeft.

Ik date nu al een paar weken met iemand. Exclusieve relatie - ook bevestigd door haar. Wij hebben het eens gehad over sociale media. Zij is geen influencer en gebruikt het enkel voor privé. Ik heb laten weten dat als zij onbekende mannen toevoegt en volgt op Instagram, dat ik dit ongepast vindt omdat zij zich openstelt voor aandacht van andere mannen. Dat is volgens mij niet oké en een vorm van micro-cheating. Ik heb haar dus gezegd dat ik het niet oké vind maar ik heb niet expliciet vermeld dat ik het als bedrog aanzie. Ik merk op dat haar aantal volgers van onbekende mannen elke dag verhogen. Nu zit ik ermee in m’n hoofd: ben ik niet duidelijk genoeg geweest? Als ik nu uit de lucht zou vallen door dit onderwerp aan te halen met haar gaat het waarschijnlijk als agressief overkomen. Hoe kan ik dit onderwerp op een subtiele wijze terug aanhalen om haar expliciet te zeggen dat ik het als bedrog beschouw en hier een duidelijke lijn over trekken? Als zij het nadien nog steeds zou doen, zou het voor mij gedaan zijn.

Niemand is perfect, ook niet de vrouw die je net kocht

De ‘een bedrieger zal bedriegen’ logica moet je ook laten opgaan voor ‘de micromanager zal micromanagen’. Spiderman heeft nú wel even nagedacht alvorens zijn vriendin insta-regels op te leggen maar uit al zijn posts blijkt dat hij weinig nuance kan leggen en nogal de neiging heeft tot overdenken/rigide denken. Hetgeen ironisch genoeg een partner meer zal doen neigen naar minder delen want ‘hij maakt overal een zaak van’ of ‘hij is nogal unforgiving’. Ik ken iemand die zo een karakter heeft en die is nu getrouwd met een superonderdanige voetveeg. Het werkt voor hen, maar of het een leven is…

Terug
Bovenaan