Het grote BeyondGaming Dating topic

No offense, maar voor mij gaat dat zo vlot niet.
Denk je dat het voor een ander zo vlot gaat ?
Ja, als je een vlotte, knappe, afgetrainde ondernemer bent met een sjieke villa in het Zoute en nog een paar miljoentjes op de bank dan ga je de vrouwtjes van je lijf moeten slaan.
In alle andere gevallen kost het al wat moeite en moet je zelf de nodige inspanningen doen.
Liefst irl want online is vaak vrij toxisch.

Voor de rest raad ik je aan om wat video's van deze dame te bekijken, zegt vaak zinninge dingen over obsessies en het onvermogen van velen om bepaalde mensen los te laten en verder te gaan met het leven.

Weet je, in mijn ervaring komt dit soort advies de laatste tijd, toch in het echte leven, vooral van mensen die zelf al lang een leuke relatie hebben, of vlotjes van de ene relatie in de andere rollen. No offense, maar voor mij gaat dat zo vlot niet.
Hier toch ook een peer keer ferm teleurgesteld geweest en het moeilijk gehad. Ooit een iemand leren kennen die redelijk ver woonde, paar over en weer getreind voor dates. Uiteindelijk m'n gevoelens geuit op het perron, bleek dat het wederzijds was. Meest waanzinnige kusscène ooit als afscheid. En dan opeens niks meer.. Bleek dat haar ex gedumpt was en dat hij voor haar deur stond, net de dag nadat hadden staan kussen voor heel Antwerpen Centraal.

Daar ook heel lang mottig over geweest maar dat uiteindelijk verwerkt. En ik ben alles behalve de vlotte relatie boy.
En ik denk dat er hier nog genoeg zitten met gelijkaardige ervaringen.

@outsider : smeken/bedelen om aandacht zou ik niet doen. Het enige wat ik zou overwegen is gewoon bericht a la: "ik zat even in dip en dat kwam onze relatie niet ten goede. Gelukkig gaat het nu weer wat beter". En dan wel zien, zeker op niets extra's hopen. Voor mij zou dat een soort van closure zijn. Maar zoals ik zei: ik ben geen date expert :)

Ik begrijp je maar anderzijds zijn het ook maar enkele maanden. Zo'n een situatie zou bij mij ook wel wat alarmbellen doen afgaan maar dat betekent niet dat ik het al onmiddellijk zou afschrijven. Context is alles. Ik heb de indruk dat jij heel fel vasthoudt aan een oordeel. Mogelijk ben je een J in het MBTI profiel, als dat model je iets zegt.

Eigenlijk is dat nu eens bizar genoeg de letter die "schommelt" als ik zo'n MBTI test afleg, ik ben al INTJ uitgekomen, maar vroeger toch net iets vaker INTP. Maar goed mensen veranderen, enkel de middelste 2 letters zijn duidelijk uitgesproken bij mij, die eerste was ook maar 55-45 ofzo.
Plus de waarde van zo'n test is overdreven denk ik dan, het gaat nog net niet richting die van horoscopen.

Nogmaals, ik merk aan je posts dat je momenteel enorm in de knoop ligt. Probeer die onzekerheid te koppelen aan zelfreflectie en eruit te leren. Misschien dat een beetje openheid wel goed zou zijn wanneer je andere mensen leren kennen. Dit is een suggestie he, geen kritiek.

Ik sta open voor kritiek hoor, ik heb mijn verhaal hier ook kritisch voor mezelf neergeschreven omdat ik de fout momenteel ook zoek bij mezelf.
Zij had ook fouten, verschil is dat ik mij daar al lang, weliswaar stapje per stapje over had gezet, en ik wil haar privacy hier ook niet te grabbel gooien met zaken die weliswaar de communicatie tussen ons moeilijker hebben gemaakt, maar die niet aan mij zijn om met anderen te delen, er zitten immers zaken bij die bijna niemand anders weet (en de andere personen wel weten zijn doorgaans de verantwoordelijkheden voor de trauma's, niet eens haar ouders).

Wat de zelfreflectie pijnlijk maakt, is dat ik bepaalde zaken kan erkennen: ik was ook liever de persoon van december toen ik haar leerde kennen, dan die van dat dipje in april, zelfs voor onze breuk was ik al bezig met de zaken terug recht te zetten, gesprek gehad met mijn diensthoofd bijvoorbeeld, nog met iemand anders gaan babbelen... maar het was precies te laat... maakt een terugkeer énorm moeilijk én bitter.

Laatst bewerkt:
Foto's in de Hubo of aan de kassa van den ALDI zijn doorgaans weinig sexy.
Waarom niet?
Sommige mensen hebben nu eenmaal een zeer hoog sex-appeal dus ik denk dat die gewoon overal op elke foto aantrekkelijk (kunnen) staan.
Neem nu bijvoorbeeld Tom Hardy of Charlie Hunnam (zoals ze nu zijn, lekker rijp enzo:drool:), die zijn gewoon afschuwelijk sexy.
Kan me niet voorstellen dat Tom op een foto van hem in het Amazonewoud met een dode anaconda in de hand en vliegenmepper in de andere hand aantrekkelijker is dan wanneer hij poseert met een geel/blauw shirtje aan de kassa van de Lidl.
Alleen ja mss dat je op een datingapp interessanter overkomt met een dooie slang om je nek voor degene die op zoek zijn naar avontuur etc mij boeit het alleszins niets.
Geef mij maar iemand die zichzelf etaleert zoals die in het dagelijks leven is.

Strafbaar.
Zij moet eerst toestemming vragen vooraleer zij haar hete beneden mag afkoelen op de panda van Spiderman.

Wie was je op 9Lives?

In alle andere gevallen kost het al wat moeite en moet je zelf de nodige inspanningen doen.
Liefst irl want online is vaak vrij toxisch.

Het is niet dat ik géén moeite doe hoor... probeer meestal een meer originele eerste date te regelen dan een sollicitatiegesprek op café.
Ik heb bijvoorbeeld veel moeite gestoken in een origineler Valentijnscadeau, leukere dates vinden, een post-itje met een tekeningetje en een boodschapje verstoppen tussen haar spullen wanneer ze naar het werk vertrok, ... en zelfs naïef genoeg een afscheidsdate tot in de puntjes geregeld.

IRL is zéér gemakkelijk gezegd, ik kom wekelijks in een bruin café, kan een keertje een cinéma of bordspellenavond fixen. Daar kom je géén nieuwe mensen tegen, mannen noch vrouwen, laat staan potentiële dates uit die laatste categorie.

De laatste tijd terug meer aan het sporten, zelfs een intro gekregen van een medeforumganger 🙂. Ik heb me ook met een optie ingeschreven voor een korte groepsreis van Beyond Borders dit najaar, en mogelijk doe ik ook mee aan de Spartacus Run in september. Maar dat zijn geen 'date' activiteiten hé, gewoon in nog iets van 'vakantie' te hebben.
Het zijn ook maar povere alternatieven voor het in woorden geplande reisje met m'n ex naar Zuid-Italië, daar keek ik nu eens echt naar uit.

Online is in mijn ervaring vrij toxisch ja. Niet dat ik daar zoveel matches heb, maar daar toch ook al alles tussen héél knappe en toffe vrouwen tot... Wel het compleet tegenovergestelde. Maar dat denken vrouwen mogelijks ook omgekeerd van mannen op apps. 😅

Hier toch ook een peer keer ferm teleurgesteld geweest en het moeilijk gehad. Ooit een iemand leren kennen die redelijk ver woonde, paar over en weer getreind voor dates. Uiteindelijk m'n gevoelens geuit op het perron, bleek dat het wederzijds was. Meest waanzinnige kusscène ooit als afscheid. En dan opeens niks meer.. Bleek dat haar ex gedumpt was en dat hij voor haar deur stond, net de dag nadat hadden staan kussen voor heel Antwerpen Centraal.

Daar ook heel lang mottig over geweest maar dat uiteindelijk verwerkt. En ik ben alles behalve de vlotte relatie boy.
En ik denk dat er hier nog genoeg zitten met gelijkaardige ervaringen.

@outsider : smeken/bedelen om aandacht zou ik niet doen. Het enige wat ik zou overwegen is gewoon bericht a la: "ik zat even in dip en dat kwam onze relatie niet ten goede. Gelukkig gaat het nu weer wat beter". En dan wel zien, zeker op niets extra's hopen. Voor mij zou dat een soort van closure zijn. Maar zoals ik zei: ik ben geen date expert :)

Dat eerste herken ik dus, bij mij was het zelfs meteen vuur...

Ik weet niet, ik denk dat ik dat laatste maar niet met die woorden al gezegd heb. Wellicht/hopelijk zien we elkaar nog, na die afgesproken rust, maar bij mij is die hoop niet weg, dus of dat dan nog een goed idee is... Dat is zo'n beetje hart versus verstand. Nu ja, m'n verstand vond/vind haar ook tof, daar niet van.

& dan te denken dat ik mijn andere ex wel gewoon probleemloos uit m'n leven heb kunnen laten vallen. 🙈

@Tomski is ook een "oude vader", ik hoor die ook niet klagen dat dat "te laat" is.
Ik ben ook een "oude moeder" en hoewel het me veel meer energie kost, heb ik niet het gevoel dat dat vroeger had gemoeten.
En @Wannez heeft als veertiger ook kleuters in huis, en die heeft duidelijk energie te over 😜 dus hij heeft zelfs mijn enige probleem rond ouder voor de eerste keer ouder worden, niet. 😇
En op latere leeftijd ga je imo ook sneller schakelen als beiden een kinderwens hebben.
Wij kennen elkaar al bij al een kleine 2 jaar, wij starten binnenkort de bouw van ons nestje en zien daar (als de natuur meewil :p) binnen het jaar een kindje bij.
Je hebt beiden meer levenservaring, weet beter wat je wil en je hebt een zekere stabiliteit bereikt.. als het goed zit ga je op latere leeftijd geen jaren meer wachten om een gezamenlijke toekomst uit te bouwen.
Mijn vriend droomt luidop van een gevulde kersttafel met aan het hoofd zichzelf als pater familias van 3 kinderen en een resem kleinkinderen :p. We worden beiden 34 dit jaar, die droom moeten we geen jaren meer uitstellen :p.

En op latere leeftijd ga je imo ook sneller schakelen als beiden een kinderwens hebben.
Wij kennen elkaar al bij al een kleine 2 jaar, wij starten binnenkort de bouw van ons nestje en zien daar (als de natuur meewil :p) binnen het jaar een kindje bij.
Je hebt beiden meer levenservaring, weet beter wat je wil en je hebt een zekere stabiliteit bereikt.. als het goed zit ga je op latere leeftijd geen jaren meer wachten om een gezamenlijke toekomst uit te bouwen.
Mijn vriend droomt luidop van een gevulde kersttafel met aan het hoofd zichzelf als pater familias van 3 kinderen en een resem kleinkinderen :p. We worden beiden 34 dit jaar, die droom moeten we geen jaren meer uitstellen :p.
Een drieling kan alleen maar vaart in jullie plannen brengen.

Een beetje gek dat je niet op café gaat omdat dit als een sollicitatiegesprek aanvoelt, maar wel een exit-gesprek regelen.

Uit onze fouten kunnen we enkel leren natuurlijk.

Dat was niet gepland als een exit gesprek, dat waren tickets die ik al langer had als verrassing, ze wist dat wel al deels... Daarbij samen gekookt en ons zat gedronken, zelfs nog aan mijn beperkte voorraad Westvleteren 12 gezeten. 🙈

Als ik rond mij kijk, zie ik dat "sneller schakelen" niet eigenlijk. Ofwel heb je een kinderwens en dan wacht je daar geen 7j mee, ongeacht je leeftijd, ofwel is die niet zo actief, die kinderwens, en komen kinderen er niet. Of wel. Ze zien wel. 🤷🏼
Je hebt beiden meer levenservaring, weet beter wat je wil en je hebt een zekere stabiliteit bereikt..
Dat zie ik als het grootste voordeel.
Voor mij kwam daar nog eens bij, dat ik me minder aantrok van wat anderen hun verwachtingen waren. Ik was eigenwijzer en minder gevoelig voor "de norm" en "de verwachtingen" en dat vond ik voor mezelf het grootste voordeel. Ik ging veel minder bewust omgegaan zijn met het moederschap dan toen ik twintiger was en dacht dat je na 4 maand terug voltijds "moest" werken als een kind op de wereld hebt gezet.
"Begin met eentje!" Zal je waarschijnlijk ook al gehoord hebben... Bij mij is het ook gestopt bij eentje, hoewel ik op voorhand ook 2 of 3 kinderen zou gezegd hebben. 😜

Een drieling kan alleen maar vaart in jullie plannen brengen.
Een drieling liefst niet, al zou hij een tweeling niet erg vinden. Die conversatie hebben we vorige week nog gehad.
Ik zou liefst beginnen met eentje :unsure:. Ons kitten wordt binnenkort 1 jaar, die heeft onze nachtrust het voorbije jaar al genoeg verstoord. Zodra de zon opkomt komt hij aan onze slaapkamerdeur non-stop schreeuwen om zijn voeding. We zijn op dat vlak al wat op elkaar ingespeeld maar een meerling zie ik niet zitten :p.

zelfs nog aan mijn beperkte voorraad Westvleteren 12 gezeten
Oei. Dan is het voor mij over en uit. Van mijn bier blijven ze af.

new-kids-strand_feat-200x160.jpg

Alle gekheid op een stokje. Geef het allemaal maar wat rust en je komt wel eens wat tegen.

Ps: Waar moet ik zijn voor die Westvleteren 12? Alleen drinken is maar alleen he.

Als ik rond mij kijk, zie ik dat "sneller schakelen" niet eigenlijk. Ofwel heb je een kinderwens en dan wacht je daar geen 7j mee, ongeacht je leeftijd, ofwel is die niet zo actief, die kinderwens, en komen kinderen er niet. Of wel. Ze zien wel. 🤷🏼

Dat zie ik als het grootste voordeel.
Voor mij kwam daar nog eens bij, dat ik me minder aantrok van wat anderen hun verwachtingen waren. Ik was eigenwijzer en minder gevoelig voor "de norm" en "de verwachtingen" en dat vond ik voor mezelf het grootste voordeel. Ik ging veel minder bewust omgegaan zijn met het moederschap dan toen ik twintiger was en dacht dat je na 4 maand terug voltijds "moest" werken als een kind op de wereld hebt gezet.

"Begin met eentje!" Zal je waarschijnlijk ook al gehoord hebben... Bij mij is het ook gestopt bij eentje, hoewel ik op voorhand ook 2 of 3 kinderen zou gezegd hebben. 😜
Ik merk dat mijn ex-tinder dates, met wie het niets geworden is maar waar we elkaar wel nog volgen op social media, ook relatief snel voor een kindje gegaan zijn zodra ze een wederhelft gevonden hadden. Gemiddeld toch binnen de 2 jaar.
Al denk ik dat covid en al de bijhorende lockdowntoestanden de laatste jaren wel een grote rol daarin gespeeld hebben. Meesten hokten na 3-4 maand al samen (al dan niet bewust en officieel). Je was meer op elkaar aangewezen door de beperkte sociale contacten. Vriendschappen verwaterden tot iets digitaals, directe familie werd belangrijker en men heeft vooral geleerd om samen met de partner kleine dingen te appreciëren omdat veel gewoonweg niet mocht/kon. Ergens speelt dat imo vandaag nog steeds. We zijn meer in 'onze bubbel' gaan leven. Waar we vroeger spontaan meermaals per week bij vrienden over de vloer kwamen, is dat nu verwaterd tot 1-2 keer gepland per maand. Binnen onze vriendenkringen zijn ook wel wat coronababy's geboren wat die bubbels misschien belangrijker maakt (met een baby'tje ga je minder spontaan afspreken) en anderzijds is de aandacht nu ook wel te verdelen over beiden vriendenkringen :p.

Het is inderdaad belangrijk u niet te laten beïnvloeden door verwachtingen van anderen en de zogezegde norm. En dat mag al zeker geen druk worden om zo snel mogelijk iemand te scoren. Anderzijds is het wel belangrijk om van in het begin eerlijk tegenover elkaar te zijn omtrent enige kinderwens.

Zelf ben ik mezelf altijd bewust geweest van een kinderwens, zij het eerder in termen van 'dat zou een leuke verrijking van mijn leven zijn'. Vandaag, nu ik mij bewust ben van mijn verworven stabiliteit en vooral goed en ondersteund voel in mijn relatie, voel ik voor het eerst echt de nood tegemoet te komen aan mijn moederinstinct :p.

Alle gekheid op een stokje. Geef het allemaal maar wat rust en je komt wel eens wat tegen.

Tijd gaat vooruit of je het nu wilt of niet, als ik mijn leven zou kunnen bevriezen omstreeks januari-februari-maart van dit jaar, dan heb ik de enige maanden in misschien wel 10 jaar ofzo waarin ik echt een langer tijdje volledig gelukkig was.

Als het verleden de voorspeller is van de toekomst dan zal ik nog wel onbedoeld wat losse scharrels vinden, misschien nog een ijskoude relatie zoals in 2017-2018, maar geen vuur, ...

Ps: Waar moet ik zijn voor die Westvleteren 12? Alleen drinken is maar alleen he.

Voor die Westvleteren 12, ik heb nog 20 flesjes maar ik ga die laten rijpen tot in betere tijden. Als ik ooit nog een tof lief vind voor de lange termijn, trakteer ik u er ene regio Zuid-Oost Limburg. 😉

Maar ik denk dat het makkelijker is om online gewoon een bak te bestellen. 🙃

Het is niet dat ik géén moeite doe hoor... probeer meestal een meer originele eerste date te regelen dan een sollicitatiegesprek op café.
Ik heb bijvoorbeeld veel moeite gestoken in een origineler Valentijnscadeau, leukere dates vinden, een post-itje met een tekeningetje en een boodschapje verstoppen tussen haar spullen wanneer ze naar het werk vertrok, ... en zelfs naïef genoeg een afscheidsdate tot in de puntjes geregeld.

IRL is zéér gemakkelijk gezegd, ik kom wekelijks in een bruin café, kan een keertje een cinéma of bordspellenavond fixen. Daar kom je géén nieuwe mensen tegen, mannen noch vrouwen, laat staan potentiële dates uit die laatste categorie.

😅
Wow, wow, wow, dat is helemaal niet wat ik bedoel met moeite doen.
Moeite doen is buiten je comfort zone gaan, aan jezelf werken, naar plaatsen gaan waar wél vrouwen zijn en hen durven aanspreken...

Wat ik van jouw lees is dat je een vrouw op een piëdestal zet. Doe dat nooit.
En voor een eerste date is gewoon iets gaan drinken meer dan voldoende, zorg gewoon dat het leuk en luchtig is en idd geen "sollicitatiegesprek".

Wow, wow, wow, dat is helemaal niet wat ik bedoel met moeite doen.
Moeite doen is buiten je comfort zone gaan, aan jezelf werken, naar plaatsen gaan waar wél vrouwen zijn en hen durven aanspreken...

Wat ik van jouw lees is dat je een vrouw op een piëdestal zet. Doe dat nooit.
En voor een eerste date is gewoon iets gaan drinken meer dan voldoende, zorg gewoon dat het leuk en luchtig is en idd geen "sollicitatiegesprek".
Als vrouw geef ik outsider volledig gelijk over die piëdestal. Je lijkt mij zódanig content van iemand te hebben dat je veel te full-on bent. Originele Valentijns enzo zijn leuk maar voor een eerste V-dag hou je het best een beetje klassiek. Het is doodeng om plots iemand zijn universum te zijn. (Voor de meesten, er zullen er ook wel zijn die niet minder verwachten)

Tenzij Sylverscythe's definitie van hopen een 12-tal dates zijn op een periode van een half jaar, kom ik er echt geen hopen tegen... Datingapps nooit gebruikt voor corona bijvoorbeeld. Enkel gedate met vrouwen die ik in het echte leven tegenkwam... En dat was eerder zeer sporadisch.
Mijn punt was dat ik vind dat mensen nogal snel in extremen beginnen denken. Als persoon die hier wat leest lijkt het gewoon alsof je simpel gezegd geen lief vindt. Dit door een combinatie van niet al te veel nieuwe contacten en een beetje random ongeluk, zoals bij velen.

Dan meteen afkomen met "misschien heb je moeite met connecties maken" vind ik veel zwaarwichtiger dan nodig. Daarmee kleef je ook meteen een soort stempel alsof het eigenlijk niet 100% normaal is, terwijl het dat volgens mij wel is. En bijkomend, misschien ga je net je gedrag afstemmen daarop.

Allez ik zie dat ook op andere vlakken tegenwoordig (maar enkel mijn mening uiteraard), waar elke relatie die in ruzie eindigt kennelijk te wijten is aan "toxisch" gedrag van een "narcist". Dat kan hé, maar ik heb de indruk dat men dat soort zwaarwichtige stempels wel snel bovenhaalt.

Op een eerste date geweest met iemand van Tinder die ik nog nooit heb ontmoet in het echt. Ik kom af op de locatie waar we gingen afspreken en haar broer was daar ook. Dus dat was een beetje awkward en onverwacht. Na een eerste kennismaking is de broer vertrokken. En wij hebben ongeveer 2 uur wat gewandeld en gebabbeld met haar in een drukbevolkte park. Het gesprek verliep vlot en goed. Maar midden tijdens de wandeling kwamen we opnieuw de broer tegen, die ergens in het park op een bankje alleen aan het zitten was (of ons aan het bespioneren?). Dat was opnieuw wat awkward. De date zelf ging verder wel goed. Is de eerste keer dat ik zoiets wel meemaak, geen idee wat ik ervan moet denken. 😅

Dat we in een wereld leven waar vrouwen schrik hebben om met wild vreemde mannen af te spreken zonder backup. Goed leuk is anders maar mss was het 1 van de eerste tinder dates en had schrik.

Mss ken je het verhaal nog van pokemon kaarten ruilen met u date...

Terug
Bovenaan