Daarboven op het feit dat ik op het werk wel gewoon kan praten met vrouwelijke collega's zonder problemen maar op dates toch sneller dichtklap, de onderwerpen zijn dan wat meer serieus en het feit dat er al of niet een volgende date of uiteindelijk relatie vanaf hangt zorgt ervoor dat ik het allemaal als ''te serieus'' bezie en dan vind ik de stiltes die ik laat vallen heel awkward.
Neem een eerste date niet te serieus, maak geen verwachtingen in je hoofd.
Enige voornemen moet zijn een (hopelijk) leuk gesprekje met een jongedame. Niks meer.
Zorg ook dat die date niet te lang duurt, neem haar niet mee op restaurant maar ga gewoon een koffie drinken ofzo...
Hou de onderwerpen luchtig en blijf niet te lang hangen bij één speciefiek onderwerp.
Stel zeker geen vragen zoals je soms ziet in al die datingshows op TV bvb : " wa vindje gij belangrijk in een relatie Kelly ? "
Vermijd dit als de pest, het moet een leuk gesprek zijn geen kruisverhoor.
Daarmee dat ik niet kan vallen op een zeer normaal type wat geen van beide is en die vrouwen vind je zeker ook genoeg als je rondkijkt maar ik denk waar het allemaal al zowiezo mee begint is dat ik nooit de moed heb om te vragen aan iemand om eens uit te gaan of dergelijke, toch al zeker niet face to face op straat
Geloof me, het is niet omdat ze er normaal uitzien dat ze ook normaal zijn. ;-)
Maar dit terzijde , zenuwachtig zijn angstig zijn is allemaal perfect normaal.
Maar laat het niet je leven bepalen, tot op zekere hoogte kan je je zelfvertrouwen ook verbeteren.
In de eerste plaats door actie te ondernemen ook al schijt je in je broek van de angst.
En natuurlijk ga je vaak op je bek gaan maar "no pain , no gain "
Durf je echt geen dame face to face uitvragen (zoals de meeste mannen) begin dan met kleine stapjes.
Bvb: op café of in de club passeer je een knappe dame, stop even en zeg iets tegen haar "welke coctail drink je" of zoiets. Gewoon simpel en luchtig, wissel een paar woorden en ga dan weer verder. Geen verdere verwachtigen. Zo bouw je een eerste contact op zonder direct needy of creepy over te komen.
Op Youtube is er ook massa's te vinden voor mensen die daten enzo...
Massa's onzin en valse profeten ook natuurlijk maar bvb Susan Winter vind ik wel heel vaak zinnige dingen vertellen.