Het grote BeyondGaming Dating topic

Daten is als de bomma haar tupperware kast: heel veel pottekes, heel veel dekseltjes, maar om de juiste bij elkaar te krijgen ist niet simpel. En als ge opt zicht denkt dat ge het hebt, blijkt dat er toch maatverschillen van 2mm zijn en dat dus niet dicht te duwen valt. Maar als ge blijft proberen, klikt het juiste dekseltje zich ooit wel vast.
Ik blijf altijd herhaaldelijk dat dekseltje hard op dat potje rammen totdat het past. Maar ik gok dat dat niet de metafoor is die je wou maken :shy:.

(mooie metafoor trouwens, had ik nog nooit gehoord)

Da's helemaal niet aangeboren, dat komt met het besef dat ge awesome zijt.
Moet je ook eens proberen. :wink:
Of cocaine 👌

Vrouwen die enkel willen babbelen zoeken geen relatie, ze willen enkel aandacht en bevestiging van mannen (want wees maar zeker dat ze dat ook doet met véél andere mannen.
Beperk als man je berichten, alles moet gericht zijn op het irl afspreken.
Wil ze dat niet, stuur ze dan geen berichten meer. vergeet haar, ze is je aandacht niet waard (tenzij je zelf niets liever doet dan eindeloos, zinloos chatten)
Ik vond, 10j geleden, afspreken creepy as hell! Dus ik stuurde eerst maanden berichten over en weer vooraleer ik dat aandurfde. En ik beschouwde me toen zeker niet als aandachtshoer die gewoon bevestiging wou. Ik wou gewoon een bepaald level van vertrouwen opgebouwd hebben (laag zelfbeeld/problemen met vertrouwen)
Mag iemand zèlf nog bepalen wat wel of niet comfortabel aanvoelt vooraleer er unaniem wordt beslist dat ze wel met je voeten aan het rammelen is? :unsure:

Mijn laatste 2 dates in die periode waren trouwens ook meer van het principe: "ik hou niet van dat wachten, ik wil gewoon afspreken en zien of dat IRL evengoed klikt. Jij bepaalt waar en wanneer, ik pas me aan." En hoewel ik niet hou van zo een "take it or leave it" mentaliteit, heb ik daarin toch toegestemd omdat ze respectvol probeerden om te gaan met wat mijn standpunt was versus het hunne.

Misschien moeten we een nieuwe dating app ontwikkelen? Eentje voor de gewone medemens, waar de overdreven knappe mensen geweerd worden. Met algoritme dat de bottom helft promoot.

Minder: “Voor de minder aantrekkelijke mensen”. “Mind before looks.”

Beetje realiteitszin? Zeker vrouwen met zulk hysterisch gedrag snap ik niet. Enerzijds zitten ze met een tikkende kinderwens wegens oplopende leeftijd, maar anderzijds knappen ze af op vanalles en nog wat.

Slaat op niet veel hé dit. Niet alle vrouwen hebben een tikkende kinderwens en als die zo zwaar aanwezig is zullen ze wel realistischer kijken naar hun opties ipv iedereen af te schieten voor een klein detail. Of denkt ge dat vrouwen zich zelf niet realiseren dat ze niet onbeperkt tijd hebben en dat een partner niet perfect kan/hoeft te zijn?

Als iemand freaky over details dan is het:
- geen detail voor haar
- iemand die zich (nog) geen zorgen maakt over de hoeveelheid beschikbare partners (mogelijks zijn er veel of mogelijks wil ze evengoed alleen blijven)

Veel vrouwen zijn verpest door al dat online gedoe.
Zoals junkies verlangen naar het volgende shot, verlangen zij naar mannelijke bevestiging en aandacht.
Negeer alle vrouwen die constant bezig zijn met selfies, instagram en alles anders.

De enige reden dat vrouwen hiernaar zouden verlangen is dan ook dat er blijkbaar mannen genoeg zijn die over hun voeten vallen om élke vrouw te gaan beladen met lege complimenten. Gaan we nu echt gaan liggen beweren dat het de vrouwen zijn die online daten moeilijk maken want ze zijn hysterisch moeilijk en ze krijgen te veel aandacht?

Ik versta dat het frustrerend is hé, maar ge zit nu eenmaal bij online daten in een zeer ongefilterde pool te vissen: allerlei mensen zitten daar op met heel verschillende verwachtingen (tijdverdrijf, seks, relatie). In tegenstelling tot iemand leren kennen via een gezamelijke hobby (gamen, borspellen, reis, zelfde soort muziek/manier van uitgaan,...), Via vrienden (gelijkende waarden) of een specifieker medium gericht op wat gij van connectie zoekt (Speeddating voor relatie, feeld voor seks bv.) hebt ge dus vooral veel kans op geen match.

En iedereen is verpest door dat online gedoe. Ge matcht met iemand en poef dat moet een superinteressante, grappige convo zijn en snel leiden tot een date anders gaan we verder naar de andere. Voor veel mensen is dat alvast niet de realiteit bij het leren kennen van een partner: iemand die ge al langer kent, kan opeens toch interessanter blijken dan gedacht.

Ik vond, 10j geleden, afspreken creepy as hell! Dus ik stuurde eerst maanden berichten over en weer vooraleer ik dat aandurfde. En ik beschouwde me toen zeker niet als aandachtshoer die gewoon bevestiging wou. Ik wou gewoon een bepaald level van vertrouwen opgebouwd hebben (laag zelfbeeld/problemen met vertrouwen)
Mag iemand zèlf nog bepalen wat wel of niet comfortabel aanvoelt vooraleer er unaniem wordt beslist dat ze wel met je voeten aan het rammelen is? :unsure:
Idem. Nu zou ik snel durven afspreken (denk ik, ik zit niet in de situatie van dagen) maar vroeger zou ik ook liever een paar maand gepalaverd hebben omdat ik te onzeker zou zijn (over mezelf en de oprechte interesse van de andere). Afhankelijk van de leeftijd en uw interesse in de gesprekspartner zou ik dus niet zomaar iemand afschrijven als puur voor de aandacht als die iets langer wil praten. Maar het mag natuurlijk, ge bepaalt zelf wat ge oké vindt en wat niet 🤷‍♀️

Correcter had geweest dat jij eerst aan je mentale problemen had gewerkt (therapeut, psychiater....) en je dan pas op de datingmarkt had begeven.

Er ooit eens 5 seconden bij stilgestaan wat dit doet met het zelfbeeld van een doorsnee man om eerst maandenlang met een wildvreemde te moeten chatten in de hoop dat ze er ooit eens klaar voor is om eventueel samen een uurtje een koffie te gaan drinken in stad ???

Correcter had geweest dat jij eerst aan je mentale problemen had gewerkt (therapeut, psychiater....) en je dan pas op de datingmarkt had begeven.

Er ooit eens 5 seconden bij stilgestaan wat dit doet met het zelfbeeld van een doorsnee man om eerst maandenlang met een wildvreemde te moeten chatten in de hoop dat ze er ooit eens klaar voor is om eventueel eens samen een uurtje een koffie te gaan drinken in stad ???

:wtf:
Als er iemand is die therapie nodig heeft dan is dat diegene die dit soort comments plaatst.
Niemand verplicht je om ermee te chatten hé move on and walk away zou ik zeggen.

Doei

Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik in 2003 mijn eerste lief leerde kennen was onlinedaten al een "ding", want ik leerde haar kennen in een MSN chatroom. Ik denk dat ik mijn exen 50/50 kan opdelen in "online ontmoet" en "in het echt ontmoet". Online is in een stroomversnelling gegaan sindsdien, maar ik denk dat je nog altijd met een open, nonchalante blik naar het hele datinggebeuren moet kijken: maak plezier en als het klikt, klikt het. Als het niet klikt, moet je niet op dat dekseltje blijven rammen tot het op je potje past.

Ik begrijp perféct waarom @Jonas89 het gevoel krijgt dat "niemand hem wil", want ik heb dat ook soms gedacht toen ik jarenlang single bleef. De klik maakte ik toen ik er veel nonchalanter mee om begon te gaan. Niet dat ik de ene vrouw na de andere aan mijn paal wist te rijven, maar ik had wel plezier en als het niet klikte haakte ik gewoon af zonder hartzeer of stress.

Mocht ik vandaag single vallen denk ik niet dat ik me snel terug in het datinggebeuren zou werpen. Eerst een aantal jaar genieten van mijn vrije tijd en na een tijdje misschien beginnen denken aan een levensgezellin. Of gewoon single blijven. Geen gedoe meer. Enkel mijn dochter krijgt dan alle aandacht die ze wil.

Er ooit eens 5 seconden bij stilgestaan wat dit doet met het zelfbeeld van een doorsnee man om eerst maandenlang met een wildvreemde te moeten chatten in de hoop dat ze er ooit eens klaar voor is om eventueel samen een uurtje een koffie te gaan drinken in stad ???
Die MOEST helemaal niets jong, die had evengoed de optie om te zeggen "geen zin in dieje zever, bubaaj!".

Of mis ik nu ergens iets? 🤷🏼

@Jonas89 , wat doet ge naast het daten voor uw eigen geluk? Ik ben ervan overtuigd dat je eerst met jezelf gelukkig moet zijn en dan kunt ge uw geluk delen met iemand anders.
Dan moet je niet aan uzelf twijfelen als je 'afgewezen' wordt. Hoewel afgewezen te zwaarwichtig is in het geval van online daten. Da's voor beide gewoon proberen ontdekken of diegene die je nog nooit gezien hebt, mogelijks bij u kan passen.
Dus ja, online daten is extra zwaar want je wordt sneller langs de kant geschoven, gezien er een pak meer onbekende factoren zijn. Maar da's gewoon de extensie van het swipen op uw gsm... 2e fase is swipen irl.
Daarna komt pas het traditionele proces ;)

Is het dan iemands verantwoordelijkheid om in te staan voor het zelfbeeld van een ander?
Zolang dat ze zich respectvol gedragen, en geen eisen opleggen over de acties van een ander (lees uw bericht nog eens, dat doe jij exact) is er geen enkel probleem.

Ik vind dit een heel rare gedachtenkronkel van u hoor. Het draait de situatie als het ware om.

Ja oké, maar. Het gaat hier over mensen van denk ik toch 30/35+.
Ik zeg niet dat je dan niet kieskeurig mag zijn, maar das toch een leeftijd dat je al eens wat meer water in uw wijn mag doen.
Ik vind dat een beetje dubbel hoor. Ik zou eerder denken dat je als 30+er eerder kieskeuriger bent dan als 18 jarige. Op uw 18 jaar moet uw persoonlijkheid nog wat gevormd worden en sta je rapper open voor iemand die afwijkt van uw persoonlijkheid, waarna je dan in de loop der jaren naar mekaar groeit als daar een langdurige relatie uit komt.

Maar als 30+ sta je toch al wat verder in het leven, meer levenservaring, meer tegenslagen, grotere rugzak, ... en weet je meestal beter wat je niet wil, waardoor de groep potentiële partners kleiner wordt. Daarnaast zijn er al meer mensen bezet (denk ik...?) en zijn er minder kansen om anderen buiten uw vaste kenniskring tegen te komen. Je bent ook gewoon mentaal minder flexibel om u aan te passen aan een persoonlijkheid die minder goed matcht met u, eventueel komen er ook nog kinderen bij waarmee het moet matchen, woonplaatsen liggen liefst niet te ver van elkaar enzoverder.

Ik begrijp perféct waarom @Jonas89 het gevoel krijgt dat "niemand hem wil", want ik heb dat ook soms gedacht toen ik jarenlang single bleef. De klik maakte ik toen ik er veel nonchalanter mee om begon te gaan. Niet dat ik de ene vrouw na de andere aan mijn paal wist te rijven, maar ik had wel plezier en als het niet klikte haakte ik gewoon af zonder hartzeer of stress.
Exact dezelfde ervaring, ook lang single gebleven want door de (zelf opgelegde) stress rond het hele gebeuren nooit echt veel aangedurfd, en na een afwijzing vooral dat opnieuw willen vermijden. Tot ik de knop een beetje heb omgedraaid met tinder, en ontdekte dat ik ook gewoon een date kon versieren, en dat ik tijdens zo'n date zowaar vlot kon zijn en we zelfs in bed konden belanden. Dat was een beetje een eye-opener, en dan heb ik een jaar ofzo nog serieus wat de app gebruikt, met het idee dat het is wat het is, en het maar plezant kan zijn. Geen druk, geen stress. Wordt je plots geghost, tja dan is het maar zo. Het is gewoon een veel gezondere manier om daarmee om te gaan. Het moet plezant blijven uiteindelijk, en als dat niet lukt, waarom dan verder gaan?
@Jonas89 , wat doet ge naast het daten voor uw eigen geluk? Ik ben ervan overtuigd dat je eerst met jezelf gelukkig moet zijn en dan kunt ge uw geluk delen met iemand anders.
Het is een cliché maar het klopt volgens mij gewoon. Mensen die op zoek zijn naar "de relatie die mij (eindelijk) gelukkig maakt" eindigen volgens mij vaak met frustraties en waarschijnlijk alleen, terwijl al gelukkig zijn en iemand zoeken om dat te delen mij gezonder lijkt.

Ik vind dat een beetje dubbel hoor. Ik zou eerder denken dat je als 30+er eerder kieskeuriger bent dan als 18 jarige. Op uw 18 jaar moet uw persoonlijkheid nog wat gevormd worden en sta je rapper open voor iemand die afwijkt van uw persoonlijkheid, waarna je dan in de loop der jaren naar mekaar groeit als daar een langdurige relatie uit komt.

Maar als 30+ sta je toch al wat verder in het leven, meer levenservaring, meer tegenslagen, grotere rugzak, ... en weet je meestal beter wat je niet wil, waardoor de groep potentiële partners kleiner wordt. Daarnaast zijn er al meer mensen bezet (denk ik...?) en zijn er minder kansen om anderen buiten uw vaste kenniskring tegen te komen. Je bent ook gewoon mentaal minder flexibel om u aan te passen aan een persoonlijkheid die minder goed matcht met u, eventueel komen er ook nog kinderen bij waarmee het moet matchen, woonplaatsen liggen liefst niet te ver van elkaar enzoverder.
Het grote verschil tussen jonge twintigers en jonge dertigers, vind ik toch het verleggen van de focus van uiterlijke schijn naar persoonsgebonden eigenschappen.
Eisen als 20jarige: hij moet er zus en zo uit zien, hij moet dit-en-dat hebben (werk/diploma/auto/....)
Eisen als 30jarige: hij moet me goed behandelen, geen oppervlakkige klojo zijn, dezelfde waarden en normen hebben.

Het grote verschil tussen jonge twintigers en jonge dertigers, vind ik toch het verleggen van de focus van uiterlijke schijn naar persoonsgebonden eigenschappen.
Eisen als 20jarige: hij moet er zus en zo uit zien, hij moet dit-en-dat hebben (werk/diploma/auto/....)
Eisen als 30jarige: hij moet me goed behandelen, geen oppervlakkige klojo zijn, dezelfde waarden en normen hebben.
Dat zal ook wel omslaan met maturiteit, maar lijkt me toch ook wel een beetje gelinkt met opvoeding en intelligentie hoor.

Of anders gezegd, (sommige) mensen worden wat volwassener in heel het datinggebeuren (qua "wat is mijn juiste match" dan toch). Al was ik op mijn 18 jaar toch ook vooral op zoek naar een match qua karakter en zo en was er geen eisenlijstje van uiterlijk of diploma.
Nu ja, het ligt misschien aan mij, ik heb mij al altijd veel meer aangetrokken gevoeld tot persoonlijkheden dan tot uiterlijke kenmerken.

Dat zal ook wel omslaan met maturiteit, maar lijkt me toch ook wel een beetje gelinkt met opvoeding en intelligentie hoor.
Hoezo? (Maturiteit snap ik natuurlijk wel. 😁)
Ik ken mensen (dertigers) met een hoog iq, normale opvoeding,... Die blijven vasthouden aan uiterlijke schijn.
Genre: "jah, ge gaat toch niet daten met iemand minder dan een master?" Of "de date gisteren was fijn, maar zijn uiterlijk viel me tegen. Moest die 10kg vermageren, dan zou ik er wel verder mee daten!"
(No need to say dat die geen ervaring hebben met langdurige relaties natuurlijk...)

Hoezo? (Maturiteit snap ik natuurlijk wel. 😁)
Ik ken mensen (dertigers) met een hoog iq, normale opvoeding,... Die blijven vasthouden aan uiterlijke schijn.
Genre: "jah, ge gaat toch niet daten met iemand minder dan een master?" Of "de date gisteren was fijn, maar zijn uiterlijk viel me tegen. Moest die 10kg vermageren, dan zou ik er wel verder mee daten!"
(No need to say dat die geen ervaring hebben met langdurige relaties natuurlijk...)
Met een beetje gelinkt bedoel ik gecorreleerd, volgens mij ga je meer mensen vinden die zo blijven denken bij mensen die zo zijn opgevoed en/of niet bijster intelligent zijn.
Sowieso zijn er veel grijswaarden hé, ik denk dat bij iedereen het uiterlijk nog altijd de eerste indruk bepaalt voor een groot deel.

Ik zou denken :
Tussen 15 & 25 -> eerste indruk (uiterlijk) bepaalt grootste deel
Tussen 25 & 35 -> je hebt ondertussen verschillende karakters meegemaakt, en dus baseer je voornamelijk op het juiste type (hobbies, zelfde zaken leuk vinden & zelfde prioriteiten in het leven) en laat je niet meer 'misleiden' puur op uiterlijk
35+ -> makkelijker voorgaande zaken relativeren en vooral zoeken naar stabiliteit

Uiterlijk en voorkomen speelt altijd wel een rol, lijkt me. Dat zal niet bij iedereen doorslaggevend zijn en soms is "te mooi" ook niet goed want high maintenance - maar dat heeft eerder met de opsmuk te maken.

Ook eventjes mijn ervaringen delen: Ik zit 3 maand op Tinder (met als oorspronkelijk doel een relatie) en op zich loopt alles vrij vlot, ik mag niet klagen. Er zijn voldoende matches en ik spreek af en toe eens af.

Met één vrouw date ik nu een maand of twee, maar dan casual. En daar had ik het in het begin wel lastig mee, omdat ik eigenlijk een relatie zocht en zij wou het liever casual houden.
Maar zoals het hier al gezegd geweest is: als je mindset is dat je koste wat het koste van straat wil geraken en een relatie wil, dan beperk je jezelf eigenlijk een beetje. Ik heb nu geleerd om het gewoon veel rustiger aan te pakken, zien wat er gebeurt en gewoon te genieten van wat er komt.

Het is trouwens geen slecht idee om af en toe eens een pauze te pakken. Er zijn dagen dat ik heel actief ben op Tinder en dan ook dagen waarop ik de app niet open. Volgens mij is het heel lastig om dat elke dag aan 100 % te doen :tongue:

Verder merk ik dat ik vrij kieskeurig ben en daar voel ik me niet altijd goed bij. Ik swipe eigenlijk best weinig rechts.
Het voelt stom om iemand af te keuren omdat ze 3 goeie foto's en 1 slechte foto heeft, maar ik kan er niet veel aan doen precies :unsure: Voelt een beetje onfair.
Ik heb vandaag trouwens mijn Tinder Insights eens laten genereren en dat bevestigt mijn vermoeden:

image.png

Ten slotte wil ik nog zeggen aan @outsider dat al uw praat nogal incel / red pill - blue pill-achtig overkomt, het is een beetje gênant :unsure: Toch echt geen gezonde manier om naar die dingen te kijken alé

Terug
Bovenaan