Het grote BeyondGaming Dating topic

Het is bij mij wel enkele maanden geleden, maar matches liepen wel vlot binnen.
Vlotte gesprekken was wel al een ander paar mouwen en afspreken al zeker.
Dus makkelijk zou ik het toch niet noemen.
Maar een kameraad van mij (buitenlandse roots en misschien niet moeders mooiste) heeft op een jaar tijd(of langer) gewoonweg 0 matches. NUL.
Ik snap dat toch niet want is nu niet om te zeggen dat het een monster/abnormaal iemand is, ale er moet toch iemand zijn die daar iets in ziet.

Maar een kameraad van mij (buitenlandse roots en misschien niet moeders mooiste) heeft op een jaar tijd(of langer) gewoonweg 0 matches. NUL.
Ik snap dat toch niet want is nu niet om te zeggen dat het een monster/abnormaal iemand is, ale er moet toch iemand zijn die daar iets in ziet.
Op Tinder hebben zelfs "lelijke" vrouwen veel matches. Waar ze in het echte leven genoegen zouden nemen met mannen die even "onaantrekkelijk" zijn, kunnen ze op die datingapps de lat gemakkelijk veel hoger leggen, want ook daarvan lopen de matches vlot binnen.

Op Tinder hebben zelfs "lelijke" vrouwen veel matches. Waar ze in het echte leven genoegen zouden nemen met mannen die even "onaantrekkelijk" zijn, kunnen ze op die datingapps de lat gemakkelijk veel hoger leggen, want ook daarvan lopen de matches vlot binnen.
Klopt en ook het evenwicht mannen/vrouwen is volgens mij heel ongelijk verdeeld.

Heeft er iemand ervaring met speeddaten?
Het spreekt me wel aan om te doen, al heb ik wel schrik dat het vrij ongemakkelijk kan zijn en heb ik de vraag wat voor type personen ik daar kan verwachten.

Nu ben ik voornamelijk gefocused op online dating, Bumble en Facebook dating. Met Bumble krijg ik de beste matches, maar er komt niet echt iets van. Het lijkt alsof de vrouwen mr. perfect willen en zelf geen moeite willen doen om een conversatie gaande te houden.

Nu ben ik voornamelijk gefocused op online dating, Bumble en Facebook dating. Met Bumble krijg ik de beste matches, maar er komt niet echt iets van. Het lijkt alsof de vrouwen mr. perfect willen en zelf geen moeite willen doen om een conversatie gaande te houden.
Welcome to online dating since forever.

Zelf Tinder gehad, eerst en vooral hoe ouder ge wordt, hoe minder je jezelf wil (kan?) vatten in enkele (holle) kernwoorden en hoe minder zin je hebt om misschien afgeknald te worden omdat uw foto’s te saai zijn of de belichting niet goed bevonden wordt.

De paar dames die ik op tinder “gesproken” heb waren ook eerder niet echt stabiel te noemen.
Twee keer afgesproken, maar misschien ben ik ook niet stabiel :rofl:

Niet mijn ding.

Sinds 3 dagen Tinder en Bumble geïnstalleerd (na een relatie van 1 jaar) om iemand tof te leren kennen en hopelijk wat meer. Deze apps lang geleden nog wel eens gebruikt. Mijn werkwijze is altijd geweest om to the point te zijn, waarbij ik een meid na 1 à 2 uur al direct uitvraag (na ongeveer 10 berichten heen en weer sturen). Dat werkt het beste heb ik voor mezelf ondervonden, hoe gek het ook klinkt. Die apps zijn te competitief en je moet gewoon initiatief nemen om zo snel mogelijk in ‘t echt af te spreken. Zo zie je ook direct of er een klik is. Daarnaast hou ik mijn profiel ook zeer basic en zet ik niet te veel info. Zo blijft de verassing er nog in. Een paar foto’s met goede kwaliteit waar zowel mijn gezicht als lichaam/postuur op te zien is, waar ik bv. op restaurant ben of op vakantie. Zeker geen foto voor de spiegel of met blote bovenlichaam posten. Qua info zet ik enkel mijn lengte (1m78). Dat kan toch wel een dealbreaker zijn voor sommige meiden die een grotere man verwachten dus het bespaart mezelf tijd om die meiden uit te filteren.

De statistieken:
Op Tinder heb ik tot nu 9 matches gehad, en daarnaast ook 8 likes van meiden die ik zelf niet heb geliked. Dus 17 meiden in totaal. Van alle 9 matches heb ik telkens het eerste bericht gestuurd. 5 meiden hebben zelfs niet geantwoord op mijn bericht. Ik geef meiden die me matchen en niet antwoorden maximum 1 dag en als ze de volgende dag nog niet hebben geantwoord unmatch ik ze. Dus ik heb die 5 meiden ge-unmachted. Van de overige 4 die wel hebben geantwoord kwamen de antwoorden om de paar uur en zeer korte berichtjes. Van het moment dat ik zoiets zie unmatch ik ook direct, ik verlies mijn tijd daar niet mee. Dus ik heb alle 9 matches uiteindelijk unmatched binnen de 24u.

Op Bumble heb ik 6 matches gehad, en daarnaast ook 4 likes van meiden die ik zelf niet heb geliked. Dus 10 meiden in totaal. Van de 6 matches zijn er 3 die me geen bericht hebben gestuurd (bij Bumble kan ik niet als eerste sturen). Dan blijft dat on-hold tijdens 24u totdat zij iets sturen. 2 daarvan is al uitgelopen en unmatched, en bij 1 is er nog de timer aan het tikken tot morgen. Dan zijn er de andere 3 meiden die wel iets hebben gestuurd. Zeer responsief en geïnteresseerd. Na 1-2u paar basic berichten heen en weer sturen alle 3 uitgevraagd en nummers uitgewisseld. 2 hebben direct ingestemd en de dag is al vastgelegd. 1 wou nog beetje verder praten via whatsapp deze week om dan in het weekend eventueel af te spreken.

To be continued…

Voor de mannen hier: Als jullie bij een eerste date (of 1 van de eerste) iets gaan eten/drinken, stellen jullie dan voor om trakteren of net niet? Ik doe dat eigenlijk altijd, behalve wanneer het op niets trekt, dan mag ze zelf betalen. Merk dat dat in de overgrote meerderheid van de gevallen wel wordt aanvaard.

En voor de vrouwen hier: Hoe zien jullie dat?
Ik volg de rest, dat creëert een zekere verwachting dat je een 2e date inplant. Als de date goed is meegevallen vond ik dat wel een aangenaam gebaar die de vibe bevestigde, dan stelde ik steeds voor om op de 2e date te trakteren. Als er voor mij geen vervolg moest komen stelde ik voor om te splitten.

Mijn vriend kan zich altijd opjagen in het feit dat in het programma 'first dates' de vrouwen amper tegenstribbelen als de man voorstelt om te betalen, alsof het algemeen verwacht wordt dat je als man trakteert. Dat vind ik niet waar, hoogstwaarschijnlijk wordt in het programma de druk daartoe zelf gecreëerd.
Heeft er iemand ervaring met speeddaten?
Het spreekt me wel aan om te doen, al heb ik wel schrik dat het vrij ongemakkelijk kan zijn en heb ik de vraag wat voor type personen ik daar kan verwachten.

Ik heb dat 1 keer gedaan. Was op zich wel nog een fijn concept (aangename wijnbar, de eerste indruk gaat verder dan een foto, voldoende tijd na de gesprekken om wat na te praten en elkaar op te zoeken voor een vervolggesprek). Al viel het mij wel op dat vrouwen daar eerder onder vriendinnen naartoe komen, dat kan het voor een man moeilijker maken om na de speeddates het contact op te zoeken.
Angst voor de speeddates zelf moet je niet hebben, dat gaat zodanig snel dat je de kans niet hebt dat het ongemakkelijk wordt, er zijn voldoende standaardvragen die je wel wil weten bij een eerste kennismaking.

Ik geef meiden die me matchen en niet antwoorden maximum 1 dag en als ze de volgende dag nog niet hebben geantwoord unmatch ik ze. Dus ik heb die 5 meiden ge-unmachted. Van de overige 4 die wel hebben geantwoord kwamen de antwoorden om de paar uur en zeer korte berichtjes. Van het moment dat ik zoiets zie unmatch ik ook direct, ik verlies mijn tijd daar niet mee. Dus ik heb alle 9 matches uiteindelijk unmatched binnen de 24u.

Dat vind ik nu wel zeer overdreven :/. In mijn geval stonden de meldingen bijvoorbeeld uit, ik antwoordde enkel als ik daar effectief tijd voor uittrok (eens tijdens de lunchpauze/s'avonds voor de tv). Je wil toch niet dat jouw gsm op jouw bureau ligt en iedereen daar om te haverklap een bericht ziet verschijnen. Het kon dus perfect zijn dat ik pas enkele dagen voor het eerst iemand zijn bericht zag. Je kan ook niet verwachten dat wanneer je iemand aanspreekt dat die onmiddellijk met jou aan het chatten gaat en alleen maar voor jou beschikbaar is voor een gesprek. Mensen hebben hun dagdagelijkse bezigheden.

Je moet maar eens zelf een chatbericht naar vrienden sturen, dat wordt bij ons ook niet onmiddellijk beantwoord hoor. Hier is bijvoorbeeld de afspraak dat de gsm niet aan de eettafel komt, hoe vaak gebeurt het wel niet dat vrienden een bericht sturen tijdens het eten, na de maaltijd de rush om op te ruimen/ kleine afwasjes om vervolgens in de zetel te ploffen met een koffietje/glasje wijn, wandeling met de hond/serietje en het is al snel de volgende dag voor ik me realiseer dat ik nog moet antwoorden. En dat is bij vrienden evenzeer het geval. Als er echt iets dringend moet afgesproken/geregeld worden zullen wij dan ook al sneller bellen dan via berichtje te gaan.

Zover ik weet was het enkele jaren geleden toch nog zo dat het algoritme vrij snel besliste of je profiel populair was of niet. Indien je dus niet al te snel matches had en/of zelf alles een like gaf of niet actief bleek dan kwam je ergens onderaan de stapel terecht. Toen was de oplossing alles herinstalleren en de link met fb breken om van nul te beginnen, en dan bleek inderdaad toch dat als ik in het begin een paar matches had die trend zicht verderzette. Ondertussen zijn er zaken veranderd, maar ik vermoed dat het algoritme nog altijd min of meer hetzelfde doet.

Dat vind ik nu wel zeer overdreven :/. In mijn geval stonden de meldingen bijvoorbeeld uit, ik antwoordde enkel als ik daar effectief tijd voor uittrok (eens tijdens de lunchpauze/s'avonds voor de tv). Je wil toch niet dat jouw gsm op jouw bureau ligt en iedereen daar om te haverklap een bericht ziet verschijnen. Het kon dus perfect zijn dat ik pas enkele dagen voor het eerst iemand zijn bericht zag. Je kan ook niet verwachten dat wanneer je iemand aanspreekt dat die onmiddellijk met jou aan het chatten gaat en alleen maar voor jou beschikbaar is voor een gesprek. Mensen hebben hun dagdagelijkse bezigheden.

Je moet maar eens zelf een chatbericht naar vrienden sturen, dat wordt bij ons ook niet onmiddellijk beantwoord hoor. Hier is bijvoorbeeld de afspraak dat de gsm niet aan de eettafel komt, hoe vaak gebeurt het wel niet dat vrienden een bericht sturen tijdens het eten, na de maaltijd de rush om op te ruimen/ kleine afwasjes om vervolgens in de zetel te ploffen met een koffietje/glasje wijn, wandeling met de hond/serietje en het is al snel de volgende dag voor ik me realiseer dat ik nog moet antwoorden. En dat is bij vrienden evenzeer het geval. Als er echt iets dringend moet afgesproken/geregeld worden zullen wij dan ook al sneller bellen dan via berichtje te gaan.
Mijn tijd is te waardevol daarvoor. Ik ga niet staan wachten op een onbekende meid waarvan ik niet weet wat ze uitsteekt. Je moet ook rekening houden met het feit dat sommige meiden gewoon niet uit zijn op een serieuze date, en daar gewoon zitten tijd verdoen voor de lol, om hun ego te boosten, instagram followers winnen, … of misschien zijn ze al bezig met te praten/afspreken met andere jongens en houden ze u als backup. Dus volgens mij is mijn manier niet overdreven maar zeer efficiënt/correct. Je moet het ook bekijken vanuit de perspectief van een man he. Voor mannen is de ervaring op deze apps anders dan bij vrouwen. Als een meid echt geïnteresseerd is in me, zal ze wel tijd vrijmaken, zo zie ik het.

Mijn tijd is te waardevol daarvoor. Ik ga niet staan wachten op een onbekende meid waarvan ik niet weet wat ze uitsteekt. Je moet ook rekening houden met het feit dat sommige meiden gewoon niet uit zijn op een serieuze date, en daar gewoon zitten tijd verdoen voor de lol, om hun ego te boosten, instagram followers winnen, … of misschien zijn ze al bezig met te praten/afspreken met andere jongens en houden ze u als backup. Dus volgens mij is mijn manier niet overdreven maar zeer efficiënt/correct. Je moet het ook bekijken vanuit de perspectief van een man he. Voor mannen is de ervaring op deze apps anders dan bij vrouwen.
Als mede-man zal ik dan ook maar even mijn perspectief delen: zever.

"Mijn tijd is te waardevol", maar een ander moet wel meteen alles laten vallen om u te woord te staan. :')
"Ik ga niet staan wachten" is nog zo 'n mooie. Hebt ge verder dan helemaal niets te doen misschien? Crazy mentaliteit.

ProTip: iemand unmatchen kost meer tijd en moeite dan niets doen en verder gaan met uw leven.

Als mede-man zal ik dan ook maar even mijn perspectief delen: zever.

"Mijn tijd is te waardevol", maar een ander moet wel meteen alles laten vallen om u te woord te staan. :')
"Ik ga niet staan wachten" is nog zo 'n mooie. Verder niets te doen, misschien?

ProTip: iemand unmatchen kost meer tijd en moeite dan niets doen en verder gaan met uw leven.
Ik voel frustratie uit je bericht. Maar ik respecteer je mening. Iedereen heeft z’n eigen manier en maakt voor zichzelf uit wat wel en niet werkt natuurlijk.

Het duurt bij mij soms ook een paar dagen voor ik antwoord op een bericht in Tinder hoor, ik verwacht dan ook niet dat de tegenpartij meteen reageert. Mijn tijd is zeker niet meer waardevol dan die van iemand anders, maar dat staat gewoon lager op de lijst van prioriteiten.

Sinds 3 dagen Tinder en Bumble geïnstalleerd (na een relatie van 1 jaar) om iemand tof te leren kennen en hopelijk wat meer. Deze apps lang geleden nog wel eens gebruikt. Mijn werkwijze is altijd geweest om to the point te zijn, waarbij ik een meid na 1 à 2 uur al direct uitvraag (na ongeveer 10 berichten heen en weer sturen). Dat werkt het beste heb ik voor mezelf ondervonden, hoe gek het ook klinkt. Die apps zijn te competitief en je moet gewoon initiatief nemen om zo snel mogelijk in ‘t echt af te spreken. Zo zie je ook direct of er een klik is. Daarnaast hou ik mijn profiel ook zeer basic en zet ik niet te veel info. Zo blijft de verassing er nog in. Een paar foto’s met goede kwaliteit waar zowel mijn gezicht als lichaam/postuur op te zien is, waar ik bv. op restaurant ben of op vakantie. Zeker geen foto voor de spiegel of met blote bovenlichaam posten. Qua info zet ik enkel mijn lengte (1m78). Dat kan toch wel een dealbreaker zijn voor sommige meiden die een grotere man verwachten dus het bespaart mezelf tijd om die meiden uit te filteren.

De statistieken:
Op Tinder heb ik tot nu 9 matches gehad, en daarnaast ook 8 likes van meiden die ik zelf niet heb geliked. Dus 17 meiden in totaal. Van alle 9 matches heb ik telkens het eerste bericht gestuurd. 5 meiden hebben zelfs niet geantwoord op mijn bericht. Ik geef meiden die me matchen en niet antwoorden maximum 1 dag en als ze de volgende dag nog niet hebben geantwoord unmatch ik ze. Dus ik heb die 5 meiden ge-unmachted. Van de overige 4 die wel hebben geantwoord kwamen de antwoorden om de paar uur en zeer korte berichtjes. Van het moment dat ik zoiets zie unmatch ik ook direct, ik verlies mijn tijd daar niet mee. Dus ik heb alle 9 matches uiteindelijk unmatched binnen de 24u.

Op Bumble heb ik 6 matches gehad, en daarnaast ook 4 likes van meiden die ik zelf niet heb geliked. Dus 10 meiden in totaal. Van de 6 matches zijn er 3 die me geen bericht hebben gestuurd (bij Bumble kan ik niet als eerste sturen). Dan blijft dat on-hold tijdens 24u totdat zij iets sturen. 2 daarvan is al uitgelopen en unmatched, en bij 1 is er nog de timer aan het tikken tot morgen. Dan zijn er de andere 3 meiden die wel iets hebben gestuurd. Zeer responsief en geïnteresseerd. Na 1-2u paar basic berichten heen en weer sturen alle 3 uitgevraagd en nummers uitgewisseld. 2 hebben direct ingestemd en de dag is al vastgelegd. 1 wou nog beetje verder praten via whatsapp deze week om dan in het weekend eventueel af te spreken.

To be continued…
Zelfde ervaring als bij mij dus in het verleden: Bumble is veel tijdsefficienter dan Tinder. Wellicht omdat vrouwen als eerste een bericht moeten sturen, dat betekent meestal dat ze effectief wel enige interesse hebben om af te spreken.

Mijn tijd is te waardevol daarvoor. Ik ga niet staan wachten op een onbekende meid waarvan ik niet weet wat ze uitsteekt. Je moet ook rekening houden met het feit dat sommige meiden gewoon niet uit zijn op een serieuze date, en daar gewoon zitten tijd verdoen voor de lol, om hun ego te boosten, instagram followers winnen, … of misschien zijn ze al bezig met te praten/afspreken met andere jongens en houden ze u als backup. Dus volgens mij is mijn manier niet overdreven maar zeer efficiënt/correct. Je moet het ook bekijken vanuit de perspectief van een man he. Voor mannen is de ervaring op deze apps anders dan bij vrouwen. Als een meid echt geïnteresseerd is in me, zal ze wel tijd vrijmaken, zo zie ik het.

Maar ge zit daar toch niet fysiek op te wachten?Of staar jij naar je gsm tot dat er een bericht terug komt?

Want dat gewoon laten staan en reageren als het u uitkomt kost toch letterlijk geen tijd buiten het lezen en typen van een berichtje op een toch dood moment.

Het is net uw onrealistische verwachting waarbij er instant antwoord moet volgen dat het hele gedoe tijdsintensief maakt. Want dat zorgt dat je ook via die weg constant bereikbaar moet zijn. Als je dat kan doen terwijl je op de bus wacht, in de wachtkamer van de tandarts zit of aan't kakken zijt, is er geen tijdsinvestering nodig.

De verwachting dat gij met uw vingers knipt en de ander moet springen is heel controlerend tav iemand die in realiteit letterlijk geen enkele verplichting tegenover jou heeft.

Mijn tijd is zeker niet meer waardevol dan die van iemand anders
Inderdaad, iedereen beschouwt z’n eigen tijd wel als waardevol. Maar ik denk dat mijn vorig bericht verkeerd wordt geïnterpreteerd. Ik spreek van een evenwicht in communicatie en verwachtingen. In een relatie heb je dat ook. Als een partij telkens moeite moet doen, toegevingen doet, enz. dan gaat dat niet ver. In die apps is dat ook zo, maar in een verschillende setting. Als ik geïnteresseerd ben in iemand en ben bereid om een bericht te sturen binnen 24u, of ben bereid om een deftig antwoord te sturen in plaats van een kort/droog bericht, dan verwacht ik dat ook van de tegenpartij. En als de tegenpartij andere prioriteiten heeft, dan is dat helemaal oké, maar mijn eigen tijd is te waardevol om op te offeren voor iemand die niet voldoende interesse heeft of die niet actief bezig is met daten. Ik spreek hier over een balans.

Aangezien er verwarring is, om dan ook even te antwoorden op Nahrtent over “het staan wachten op”. Dat is niet letterlijk he. En wat betref het unmatchen, vind ik dat overzichtelijker om de responsieve meiden te onderscheiden en uit te filteren van de minder responsieve waar er mogelijks niets uit zal komen. Dus het heeft voor mij zeker wel een nut om ze te verwijderen en geen verdere tijd in te stoppen.

Maar ge zit daar toch niet fysiek op te wachten?Of staar jij naar je gsm tot dat er een bericht terug komt?

Want dat gewoon laten staan en reageren als het u uitkomt kost toch letterlijk geen tijd buiten het lezen en typen van een berichtje op een toch dood moment.

Het is net uw onrealistische verwachting waarbij er instant antwoord moet volgen dat het hele gedoe tijdsintensief maakt. Want dat zorgt dat je ook via die weg constant bereikbaar moet zijn. Als je dat kan doen terwijl je op de bus wacht, in de wachtkamer van de tandarts zit of aan't kakken zijt, is er geen tijdsinvestering nodig.

De verwachting dat gij met uw vingers knipt en de ander moet springen is heel controlerend tav iemand die in realiteit letterlijk geen enkele verplichting tegenover jou heeft.
Ik refereer naar bovenste berichten. Het verwondert me wel het aantal mensen die effectief denken dat er fysiek gewacht wordt en dat ik dat moet verklaren.

Dus ik heb alle 9 matches uiteindelijk unmatched binnen de 24u.

Hoe durven ze nog andere dingen te doen hebben buiten met hun gsm bezig te zijn???

Ik vind 24u zelfs nog lang ik vind dat je ze moet verwijderen na 12u!
En ik raad alle andere mannen hier aan dat ook te doen.

(Zo blijven er meer vrouwtjes over voor mij he :P )

Terug
Bovenaan