Voor de mannen hier: Als jullie bij een eerste date (of 1 van de eerste) iets gaan eten/drinken, stellen jullie dan voor om trakteren of net niet? Ik doe dat eigenlijk altijd, behalve wanneer het op niets trekt, dan mag ze zelf betalen. Merk dat dat in de overgrote meerderheid van de gevallen wel wordt aanvaard.
En voor de vrouwen hier: Hoe zien jullie dat?
Ik volg de rest, dat creëert een zekere verwachting dat je een 2e date inplant. Als de date goed is meegevallen vond ik dat wel een aangenaam gebaar die de vibe bevestigde, dan stelde ik steeds voor om op de 2e date te trakteren. Als er voor mij geen vervolg moest komen stelde ik voor om te splitten.
Mijn vriend kan zich altijd opjagen in het feit dat in het programma 'first dates' de vrouwen amper tegenstribbelen als de man voorstelt om te betalen, alsof het algemeen verwacht wordt dat je als man trakteert. Dat vind ik niet waar, hoogstwaarschijnlijk wordt in het programma de druk daartoe zelf gecreëerd.
Heeft er iemand ervaring met speeddaten?
Het spreekt me wel aan om te doen, al heb ik wel schrik dat het vrij ongemakkelijk kan zijn en heb ik de vraag wat voor type personen ik daar kan verwachten.
Nu ben ik voornamelijk gefocused op online dating, Bumble en Facebook dating. Met Bumble krijg ik de beste matches, maar er komt niet echt iets van. Het lijkt alsof de vrouwen mr. perfect willen en zelf geen moeite willen doen om een conversatie gaande te houden.
Ik heb dat 1 keer gedaan. Was op zich wel nog een fijn concept (aangename wijnbar, de eerste indruk gaat verder dan een foto, voldoende tijd na de gesprekken om wat na te praten en elkaar op te zoeken voor een vervolggesprek). Al viel het mij wel op dat vrouwen daar eerder onder vriendinnen naartoe komen, dat kan het voor een man moeilijker maken om na de speeddates het contact op te zoeken.
Angst voor de speeddates zelf moet je niet hebben, dat gaat zodanig snel dat je de kans niet hebt dat het ongemakkelijk wordt, er zijn voldoende standaardvragen die je wel wil weten bij een eerste kennismaking.
Ik geef meiden die me matchen en niet antwoorden maximum 1 dag en als ze de volgende dag nog niet hebben geantwoord unmatch ik ze. Dus ik heb die 5 meiden ge-unmachted. Van de overige 4 die wel hebben geantwoord kwamen de antwoorden om de paar uur en zeer korte berichtjes. Van het moment dat ik zoiets zie unmatch ik ook direct, ik verlies mijn tijd daar niet mee. Dus ik heb alle 9 matches uiteindelijk unmatched binnen de 24u.
Dat vind ik nu wel zeer overdreven :/. In mijn geval stonden de meldingen bijvoorbeeld uit, ik antwoordde enkel als ik daar effectief tijd voor uittrok (eens tijdens de lunchpauze/s'avonds voor de tv). Je wil toch niet dat jouw gsm op jouw bureau ligt en iedereen daar om te haverklap een bericht ziet verschijnen. Het kon dus perfect zijn dat ik pas enkele dagen voor het eerst iemand zijn bericht zag. Je kan ook niet verwachten dat wanneer je iemand aanspreekt dat die onmiddellijk met jou aan het chatten gaat en alleen maar voor jou beschikbaar is voor een gesprek. Mensen hebben hun dagdagelijkse bezigheden.
Je moet maar eens zelf een chatbericht naar vrienden sturen, dat wordt bij ons ook niet onmiddellijk beantwoord hoor. Hier is bijvoorbeeld de afspraak dat de gsm niet aan de eettafel komt, hoe vaak gebeurt het wel niet dat vrienden een bericht sturen tijdens het eten, na de maaltijd de rush om op te ruimen/ kleine afwasjes om vervolgens in de zetel te ploffen met een koffietje/glasje wijn, wandeling met de hond/serietje en het is al snel de volgende dag voor ik me realiseer dat ik nog moet antwoorden. En dat is bij vrienden evenzeer het geval. Als er echt iets dringend moet afgesproken/geregeld worden zullen wij dan ook al sneller bellen dan via berichtje te gaan.