Het grote BeyondGaming Dating topic

Iedereen kan van straat geraken. Hangt ook wel af wat je dan beet hebt
De yin van mijn yang. Het is zeker niet altijd perfect maar daarvoor zijn we met twee en het blijft uitzonderlijk goed gepast voor de meerderheid van de tijd.

0f9fba60a388a63e8aa62a0c2d104b3c.jpg

Het is absoluut niet evident, dat besef ik. Maar toch, probeer zo'n date te zien als een leuke avond in gezelschap. Iemand leren kennen, verhalen uitwisselen. Als ge met zo'n mindset kunt vertrekken, dan kunt ge amper teleurgesteld naar huis gaan. Alles wat er meer uit volgt, is extra :)
Als ge op eerste date gaat met het idee dat ge de moeder van uw toekomstige kinderen gaat ontmoeten, dan eindigt het gegarandeerd in teleurstelling & nog meer onzekerheid
Ja dat is mijn punt net. Zoals ik zei, ik wil gewoon op date gaan, leuke avond, eten, drinken, gezellig praten en iemand leren kennen. Niet met verwachtingen en/of bedoelingen (want ik weet ook niet helemaal wat ik momenteel wil). Echt gewoon verhalen over iemand z'n leven horen, z'n ideeen, meningen, etc, dat mis ik echt. Het probleem is net dat als je op Tinder zit er een grote kans is dat er toch bijbedoelingen zijn, of dat ze het gaan interpreteren als een ONS (wat ook fair enough is, het is nu eenmaal een relatie/hookup app) Maar langs de andere kant ben ik te onzeker om het IRL te gaan zoeken. Als je een date hebt via een app weet je toch dat er iets is waarin de ander geïnteresseerd is, uiterlijk of bio of beide, als ik iemand 'in het echt' zou ontmoeten zou ik daar veel meer aan twijfelen (ligt aan mezelf, weet ik).
Ik ben een vrouw trouwens, 't zou wel de bedoeling zijn dat ik zelf de moeder van mijn denkbeeldig toekomstige kinderen ga zijn :p

Ja dat is mijn punt net. Zoals ik zei, ik wil gewoon op date gaan, leuke avond, eten, drinken, gezellig praten en iemand leren kennen. Niet met verwachtingen en/of bedoelingen (want ik weet ook niet helemaal wat ik momenteel wil). Echt gewoon verhalen over iemand z'n leven horen, z'n ideeen, meningen, etc, dat mis ik echt. Het probleem is net dat als je op Tinder zit er een grote kans is dat er toch bijbedoelingen zijn, of dat ze het gaan interpreteren als een ONS (wat ook fair enough is, het is nu eenmaal een relatie/hookup app) Maar langs de andere kant ben ik te onzeker om het IRL te gaan zoeken. Als je een date hebt via een app weet je toch dat er iets is waarin de ander geïnteresseerd is, uiterlijk of bio of beide, als ik iemand 'in het echt' zou ontmoeten zou ik daar veel meer aan twijfelen (ligt aan mezelf, weet ik).
Ik ben een vrouw trouwens, 't zou wel de bedoeling zijn dat ik zelf de moeder van mijn denkbeeldig toekomstige kinderen ga zijn :p
Zo verlopen, in mijn ervaring, de meeste dates toch? Eerste date= elkaar leren kennen. Zonder er op voorhand van uit te gaan dat die ander per se je levenspartner zal worden. Hoop? Ja, soms.
Verwachting? Neen, nog nooit gehad. 🤷🏼

Los van het datinggebeuren vind ik het ook fijn om mensen te leren kennen en uit te horen over hun leven en meningen. Een écht goed gesprek dat gaat van koetjes en kalfjes naar de Grote Levensvragen of een gedeelde passie helemaal uitdiepen. Maar als ik dat nu doe is het niet om de moeder van mijn kinderen te ontmoeten (die heb ik namelijk al ontmoet), maar om gewoon eens een goeie dialoog te hebben en vriendschappen te sluiten. Niet dat ik geen goede gesprekken heb met mijn vrouw, maar af en toe andere perspectieven krijgen vind ik wel belangrijk. "Je ziel uitstorten" klinkt wat dramatisch, maar daar gaat het misschien wel om: voorbij het oppervlakkige, vriendelijke naar de essentie gaan en een écht gesprek houden dat je mentaal een opkikker geeft. Niet iedereen is daarvoor ontvankelijk, natuurlijk.

Jij wou geen kinderen zeker?

Uh-oh, I assumed gender :headshake:

Jij wou geen kinderen zeker?
Neen, toch zeker niet in de nabije toekomst.. En ik ben 'al' 32 dus ik denk niet dat het er van komt.

Zo verlopen, in mijn ervaring, de meeste dates toch? Eerste date= elkaar leren kennen. Zonder er op voorhand van uit te gaan dat die ander per se je levenspartner zal worden. Hoop? Ja, soms.
Verwachting? Neen, nog nooit gehad. 🤷🏼
Goh zelf vind ik toch ook dat als je op date gaat (zeker via een app) er een soort van 'druk' achter zit (zoals Avondland al zei). Niet dat er op het einde van de date al getrouwd of samengewoond moet worden, maar er is toch de hele tijd een beetje een passen-wij-bij-elkaar-sollicitatiegesprek.. Naar mijn gevoel toch. Nuja, 't is geen groot probleem, gewoon een beetje een persoonlijk dilemma.

Neen, toch zeker niet in de nabije toekomst.. En ik ben 'al' 32 dus ik denk niet dat het er van komt.

Goh zelf vind ik toch ook dat als je op date gaat (zeker via een app) er een soort van 'druk' achter zit (zoals Avondland al zei). Niet dat er op het einde van de date al getrouwd of samengewoond moet worden, maar er is toch de hele tijd een beetje een passen-wij-bij-elkaar-sollicitatiegesprek.. Naar mijn gevoel toch. Nuja, 't is geen groot probleem, gewoon een beetje een persoonlijk dilemma.
Is er dan geen moeheid ingekropen in dat datinggebeuren bij jou? Ik begrijp dat ergens: iedereen wil werken, maar lang niet iedereen geniet van solliciteren. Dat is niet helemaal te vergelijken met elkaar, maar als je elkaar ontmoet met een datingapp is dat wel gelijkaardig.

You got my attention :cool:

Anyhow
Eigenlijk zou ge op zo'n date moeten gaan en er u geen bal van aantrekken wat de andere partij hoopt/wenst/verwacht. Gij gaat voor uw amusement op de eerste plaats :)

Met iemand afspreken waar er sowieso een soort van fysieke aantrekkingskracht is tot elkaar, is toch de max. Ik denk dat velen hun verwachtingen gewoon te hoog liggen tbf. Als ik met de anticipatie die sommige hier hebben als ze afspreken met iemand, op date zou gaan, zou ik mij ook waarschijnlijk niet amuseren nee.

//edit: Wat Touche hier zegt. Ik ben bijvoorbeeld ook nog altijd met die Sarah aan het afspreken van dat projectje van Nahtrent een paar maanden geleden. De enige reden waarom ik daar nog mee aan het afspreken ben is omdat er geen verwachtingen zijn langs beide kanten, en omdat we elkaar daardoor echt appreciëren voor wie we zijn, en niet omdat we niet alleen willen zijn. Ik denk dat het laatste een soort van mes is dat mensen vrijwillig boven zichzelf hangen, en zo de persoon op de tweede plaats zetten, en hun "leegte" op romantisch vlak dat gevuld moet worden op de eerste plaats zetten.

Zo lijkt mij het hele dating-gebeuren inderdaad heel vermoeiend en frustrerend

Laatst bewerkt:
Met iemand afspreken waar er sowieso een soort van fysieke aantrekkingskracht is tot elkaar, is toch de max. Ik denk dat velen hun verwachtingen gewoon te hoog liggen tbf. Als ik met de anticipatie die sommige hier hebben als ze afspreken met iemand, op date zou gaan, zou ik mij ook waarschijnlijk niet amuseren nee.
Als die klik er is vind ik dat ook de max, omdat je jezelf kan zijn en je niet vol stress zit omdat je ieder woord zit te wikken en te wegen. In dat laatste geval is oftewel de klik er niet oftewel ben je gewoon niet klaar om te daten.

Jaaa dat wil ik! Ik weet gewoon niet goed waar ik volk moet zoeken daarvoor
Da's gewoon sjans hebben denk ik. Het staat niet op mensen hun voorhoofd geschreven dat je er een klik mee gaat hebben. :unsure: Ik vind dat nog altijd zeer fijn om in niet-romantische context een klik te vinden met iemand die ik ontmoet.

Het nieuwe seizoen van first dates is gestart. Daar zie je imo toch weer goed het probleem van onze generatie. Je ziet op het scherm een klik, een vlotte aangename babbel, veel raakvlakken, met een 'ja' op de 2de date vraag. Na het programma melden ze dat ze af en toe nog iets sturen maar een 2e date nog niet heeft plaatsgevonden.
De 50+ deelnemers, melden bijna allemaal een succesvolle start van een nieuwe romance. Louter omdat die niet na hun date in de zetel neerploffen met de gsm swippend naar de volgende vis in de oceaan. In hun tijd kwam je op de plaatselijke kermis iemand interessant tegen en ging je ervoor, je moest niet twijfelen of je niet eerst uw 10 andere opties zou afchecken.
In die zin snap ik velen hun moeheid in het datinggebeuren wel.

Terug
Bovenaan