Het grote BeyondGaming Dating topic

Er moet hier nogal in t rondgepoept worden dan over t algemeen :unsure: .

Is er niet een of andere natuurwet dat in hoeverre men met zaken opschept op het internet omgekeerd evenredig is met hoe vaak ze in de realiteit gebeuren ofzo?

6,3% van hier op het forum hun piet valt er gewoon letterlijk af. :unsure:

RGHvpnq.png

@KnightOfCydonia Ik lees veel van uw berichten en je doet mij beetje aan Jonas denken van vroeger. Ik zie Jonas hier nu minder, maar heb toch vernomen dat die jongen is beginnen sporten en dat het er toch beter mee gaat.
Anyway, werk is werk... Er zijn mensen die daar iets van eigen waarde uithalen, maar ik doe mijn werk ook maar omdat het moet en het brood op de plank tovert en ik heb mij daar bij neergelegd. De rest van mijn keuzes moet mijn voldoening in het leven brengen. Eens je dat kan aanvaarden ben je al een heel eind ver. Of je kan natuurlijk die unieke job vinden die 5% van de wereld vindt, maar mij lijkt het beter gewoon zoals de rest van ons plebs daar vrede mee te nemen.

Het is cliche, maar ga naar ne fitness vriend. 3 keer per week een dik uur afzien. Ik wil u zelf een schema opstellen. Niet om beir te worden, maar ge gaat gewoon na enkele weken/maande voelen dat ge u effectief beter in uw vel en vooral geest gaat voelen. + dat vaste stramien + de vooruitgang die je gaat opmerken boosten dat gevoel. De kans dat je in de fitness iemand tegen komt is klein, maar niet onbestaande, maar daarvoor zou ik het al niet doen.

Wat mij bij mijn volgende tip brengt: Doe ne kookcursus of les fotografie... Doen altijd heel diverse mensen aan mee en je bent direct 1 keer per week een uur of 3 - 4 weg. Op den duur maak je daar echt wel vrienden en wij gingen na onze les op den duur wel met een paar man eentje drinken. Potentieel ook om iemand tegen te komen zonder al de stress van dating.

Ik heb 3 maanden in Genk gewerkt (woon in Gent dus best een eindje) en verbleef ook 5 dagen op Hotel (lees 10m2 gevangenis) en kwijnde daar ook weg. Heb mij daar een fitness en zwembad in de buurt gezocht. Ging 3 keer fitnessen en 1 keer zwemmen. Heb er geen vrienden voor het leven aan overgehouden, maar mijn depressie was wel weg.

het zijn die eerste stappen zetten die het moeilijkst zijn, maar ik beloof u plechtig als je deze stappen effectief gaat doen voor minstens 3 maand dat ge u ook effectief beter gaat voelen.

En je hebt op uw dates ook eens iets anders om over te praten. Welke vrouw houdt nu niet van iemand dat kan koken en wat sportief is?

En natuurlijk... Stop met overdenken, maar ik weet dat dat onozele raad is want dat zit in u en dat gaat niet weggaan, maar leer er mss meer mee omgaan. Jij bent niet uw gedachte, jij beslist in welke gedachtetrein je stapt en er staan er in het station 1000 per minuut te wachten, dus stop met diegene te kiezen die u ongelukkig en onzeker maken.

/therapie-session closed

Merci voor het advies maar ik leef daar al een tijdje naar en het helpt niet echt:
  • Ik ben vorig jaar tijdens corona al beginnen sporten hoor, na mijn depressie van 2019: een goede 3 maanden vol zelfmedelijden,
    me herpakt: eerst via fitness en zwemmen van pakweg 94 kg naar 86 kg en dan vanaf corona - zwembad en fitness dicht - met hardlopen, maar dan knieblessure en liefdesverdriet, teruggevallen tot 93 kg, dan wel doorgezet afgevallen tot 77,5 kg op een goede 5 maanden: kiné, diëten en sporten, nu terug op 80 kg, bijgekomen dus van niet meer op m'n eten te letten met het excuus dat krachttraining en diëten niet samengaan: beperkt sterker geworden maar nu toch terug een schema opgesteld om nu ik ook wat sterker ben (maar geen beer van een kerel natuurlijk van een klein half jaar krachttraining) terug naar 75 à 77 kg te gaan (4 kg afvallen is uiteindelijk niet eens veel moeite).

Ergste van alles is wel dat ik het meeste "succes" heb gehad qua dating toen ik rond die 88 à 90 kg zat én met een knieblessure, al besef ik achteraf beschouwd dat het misschien eerder een soort van mislukte friends with benefits situatie was, maar ik wou meer dan seks... en dacht foutief dat als het haar daarom te doen was, ze wel een fitness-boy met sixpack in plaats van een biertonnetje ofzo op Tinder had kunnen zoeken.

• Ook een schema hervat van de halve marathon onder de 2h te krijgen (is aan het lukken). Laatste poging was 2h06 :confused2:, wrs omdat ik toen alweer rond de 80 kg zat in plaats van 77 kg toen ik o.a. mijn toptijd op de 10 km liep.
    Fitnessschema's zijn altijd welkom (ik heb nu een basisschema van een 7-tal oefeningen).

• Qua hobby's: Ik ging vroeger naar de bordspellenclub, ik ga naar de tekenacademie, fitness, zwemmen, etc. ...
    Eén van m'n beste kameraden (misschien wel m'n enige) heb ik via die bordspellenclub ontmoet, een aantal andere ook, maar veel nieuwe kameraden maak ik daar niet meer, dat zijn voor de rest gewoon leuke medespelers. Eén vrouw erbij bij wie ik ook al wel eens om loop- en datingadvies ben gaan vragen, maar die is geen datingpotentieel wegens 1) out of my league qua uiterlijk en 2) qua karakter/toekomstbeeld ook niet elkaars type persoon, maar desondanks daar toch al goed advies van gekregen en een goede babbel toen ik die wel nodig had, maar die heeft sinds kort een vriend en dan kan ik daar moeilijk mee vragen om mee af te spreken als vrienden hé, zo werkt de wereld nu éénmaal qua vriendschappen tussen mannen en vrouwen denk ik dan.

Ik sta gerust open voor nieuwe hobby's hoor, maar daar staat het corona-spook voor in de weg: voor fotografie heb ik geen geld (duur materiaal), een kookcursus zou ik nog overwegen. Tekenacademie voelt hoe langer hoe meer aan als een vergissing op dat vlak, ik teken wel graag, maar ik deel die docent z'n kunstzinnige visie niet, ik wil beter leren tekenen, niet artistieker worden.

• Ik snap ook je opmerking over werk, momenteel is dat inderdaad mijn visie: ik werk niet meer vanuit een passie, maar voor een inkomen, maar mis die passie wel. Ik heb ook niet bepaald een indrukwekkende job zoals sommigen hier, dus ja, ik zwijg daar liever over op dates.
    Recent wel cv's verzonden voor boeiendere of beter betaalde jobs. Ook de ambitie om volgend jaar te proberen voor de vrijwilligersbrandweer.

• Maar ik mis wel degelijk een meer uitgebreide sociale cirkel, ik ben dankbaar voor een goede familie en een zéér kleine handvol kameraden, maar een uitgaansleven of reisgenoten heb ik er niet mee: hooguit wat boardgames, cinéma of drinkfestijnen onder mannen, en een vriendin langs die weg vinden gaat dan ook niet lukken, dus ben je aangewezen op datingapps of speeddates... waar je heel wat rottigheid tegenkomt.

• Ik snap de feedback dat je gelukkig moet zijn op je eentje, maar ergens is dat wel een moeilijke vicieuze cirkel, bij mij voelt het momenteel aan dat ik met alles wat ik nu heb, buiten misschien wat meer sociale contacten perfect gelukkig zou kunnen zijn maar het is een leuke relatie/partner met toekomstperspectief dat ontbreekt. Ik doe daar dan "inspanningen" voor, maar ben helaas wel het type persoon die een afwijzing op dat vlak aanvoelt als een afwijzing van mij als persoon, normaal toch ergens? In dat opzicht vind ik eigenlijk een tweede of derde date zonder vervolg (wat ik vorig jaar vaker had) erger dan een eerste date zonder gevolg.

Rotste opmerking van het jaar? Speeddate in oktober waarop een mooi meisje tegenover me zat en na mijn beschrijving van mijn leven zei: "Amai, gij hebt eigenlijk niemand nodig, gij zijt gelukkig op uw eentje". Iemand hier gaf toen een gevatte repliek: "Maar het leven zou leuker zijn met z'n tweeën?" Daar kwam ik toen echter niet op, bij mij kraakte toen iets vanbinnen. Vroeger was ik een perfecte happy, asociale single, ik weet niet of ik dat echter ooit nog volledig terug ga kunnen zijn, niet na mijn laatste poging tot een relatie. Zoals ik hier al beschreef: ik had toen voor het eerst "rust" gevonden bij iemand, rust waarvoor ik vroeger serotonine-inhibitoren nodig had of mezelf een stevig stukje van een fles whisky de meester zou moeten maken.

Ge hebt toch meningen gehad, waaronder enkele vrouwelijke? :thinking:

Ook niet erg dat ge niet graag via berichten communiceert (ge zijt daar niet alleen in), maar ik zou dat ook gewoon zeggen dan.

Waarvoor dank iedereen, maar ik had niet zo'n waslijst aan reacties verwacht. Wilt ge mij doen stressen? Vooral tegenstrijdig advies geven 🤯 , nu goed ik ben realistisch: wat werkt voor de ene persoon, werkt niet voor de andere. Verschillende visies zijn ook boeiend, maar jammer genoeg is er niet één zaligmakende oplossing op dit vlak, anders had elke single al lang een lief gevonden.

Als er verder iets gebeurd zal ik dat hier dan ook wel delen, maar voorlopig is het dus blijkbaar de small-talk hell, waarschijnlijk tot donderdag ofzo als ik dan het lef heb om het nog eens wat duidelijker te vragen. Ugh... 🤮 Wel blij dat ik alvast niet geghost 👻 ben... dus die vrees is al wel weg.

Eén vrouw erbij bij wie ik ook al wel eens om loop- en datingadvies ben gaan vragen, maar die is geen datingpotentieel wegens 1) out of my league qua uiterlijk en 2) qua karakter/toekomstbeeld ook niet elkaars type persoon, maar desondanks daar toch al goed advies van gekregen en een goede babbel toen ik die wel nodig had, maar die heeft sinds kort een vriend en dan kan ik daar moeilijk mee vragen om mee af te spreken als vrienden hé, zo werkt de wereld nu éénmaal qua vriendschappen tussen mannen en vrouwen denk ik dan.

Waarom zou dat zo moeten werken? Het kan wat moeilijker liggen met nieuwe vrienden maar dit gaat over iemand waar je reeds een goeie band mee had, zonder bijbedoelingen. Ge zijt hier vooral uzelf aant saboteren gebaseerd op stereotiepen.

Ik doe daar dan "inspanningen" voor, maar ben helaas wel het type persoon die een afwijzing op dat vlak aanvoelt als een afwijzing van mij als persoon, normaal toch ergens? In dat opzicht vind ik eigenlijk een tweede of derde date zonder vervolg (wat ik vorig jaar vaker had) erger dan een eerste date zonder gevolg.

Ja dat is normaal maar ge moet beseffen dat het feit dat iemand u niet vindt passen geen afbreuk doet aan uw waarde als persoon.
Het is andersom evengoed zo: je ziet zelf ook wel in dat niet iedereen bij jou past ongeacht of ze op papier wel een prima match lijken. Ik denk dat je zelf misschien vaker moet stilstaan bij 'vind ik deze persoon tof en leuk genoeg voor een relatie' ipv vooral vind zij mij leuk genoeg en hoe pak ik het het beste aan zodat ze me leuk zou vinden.

Een tweede of een derde date geeft imo dan gewoon aan dat de andere persoon niet wilt beslissen op een eenmalige ontmoeting, ik vind dat anderzijds wel een goeie instelling :thinking:

Waarvoor dank iedereen, maar ik had niet zo'n waslijst aan reacties verwacht. Wilt ge mij doen stressen? Vooral tegenstrijdig advies geven 🤯 , nu goed ik ben realistisch: wat werkt voor de ene persoon, werkt niet voor de andere. Verschillende visies zijn ook boeiend, maar jammer genoeg is er niet één zaligmakende oplossing op dit vlak, anders had elke single al lang een lief gevonden.

Als er verder iets gebeurd zal ik dat hier dan ook wel delen, maar voorlopig is het dus blijkbaar de small-talk hell, waarschijnlijk tot donderdag ofzo als ik dan het lef heb om het nog eens wat duidelijker te vragen. Ugh... 🤮 Wel blij dat ik alvast niet geghost 👻 ben... dus die vrees is al wel weg.

Tegenstrijdig advies zult ge altijd krijgen, zeker omdat het ook van mensen is die noch u noch het meisje in kwestie kennen en geen idee hebben over hoe de communicatie juist is :p.
Alleszins, ik zie er geen problemen in om vooral te doen waar jij je comfortabel mee voelt. Het is niet zo dat je met de juiste 'spelletjes' je droomvrouw gaat kunnen strikken.

Waarom zou dat zo moeten werken? Het kan wat moeilijker liggen met nieuwe vrienden maar dit gaat over iemand waar je reeds een goeie band mee had, zonder bijbedoelingen. Ge zijt hier vooral uzelf aant saboteren gebaseerd op stereotiepen.

Goh, saboteren... een uitnodiging voor een bordspellenavond met meerdere mensen zou ik ze gerust durven sturen, maar vragen om eens te gaan wandelen of iets te drinken voor een goede babbel, dat lijkt me toch moeilijk en niet gepast. Ben al kei-blij met het goede advies dat ik van die gekregen heb.

Ik mis op sociaal vlak ook zo'n beetje iemand die op mijn frequentie zit, mijn situatie van eind vorig jaar / begin dit jaar waarin ik zo'n beetje onbedoeld in een "friends with benefits"-relatie van een paar weken beland ben terwijl ik meer wou, leverde me in real life de volgende reacties op:
  • Goede kameraad: "Goed gedaan, ge kunt ze maar gehad hebben" net geen #HighFive, "uw fout was dat ge bloemen had gekocht, ge had gewoon een fles wijn moeten meenemen en die blijven ******!"
    Niet echt de manier waarop ik met vrouwen wil omgaan, maar goed, andere visie.
  • M'n zus: "Misschien moet ge de volgende keer een paar maanden wachten vooraleer ge met iemand naar bed gaat."
    Alsof zij netjes naar de kerk gaat elke zondag... (niet dus, geen katholieke familie meer).
Ik zit daar dus ergens in die ruime zone middenin. Kan toch niet onmogelijk zijn om iemand op mijn frequentie te vinden?

Ja dat is normaal maar ge moet beseffen dat het feit dat iemand u niet vindt passen geen afbreuk doet aan uw waarde als persoon.
Het is andersom evengoed zo: je ziet zelf ook wel in dat niet iedereen bij jou past ongeacht of ze op papier wel een prima match lijken. Ik denk dat je zelf misschien vaker moet stilstaan bij 'vind ik deze persoon tof en leuk genoeg voor een relatie' ipv vooral vind zij mij leuk genoeg en hoe pak ik het het beste aan zodat ze me leuk zou vinden.

Een tweede of een derde date geeft imo dan gewoon aan dat de andere persoon niet wilt beslissen op een eenmalige ontmoeting, ik vind dat anderzijds wel een goeie instelling :thinking:

Ik vind dat laatste ook de betere instelling maar soit, dat is niet de mentaliteit van de swipe-generatie van tegenwoordig. Jammer maar helaas.
Rationeel kan je ook wel beseffen dat dat geen afbreuk doet aan u als persoon, maar emotioneel komt dat toch zo aan bij mij, en de connectie tussen het rationele en emotionele "ontbreekt" bij mij. Ik kan met enige afstand ook mijn post wel lezen en denken van: dwaze zielenpoot, een kleine "crush" na één date op basis van 2 leuke foto's, een mooi plaatje in 't echt en een toffe babbel van misschien 2 uurtjes bij een trieste wandeling... doe eens normaal. Maar daarom werkt dat niet zo hé.

Idem met dat overdenken. Dat sprint soms aan. Op dit moment is het wat kalmer omdat ik weet dat hetgeen ik bij daten tegenwoordig het allerergste vindt: ghosten, me niet overkomen is. Ik heb er geen probleem mee na een "geweigerde" vervolgdate gewoon te sturen dat ik het tof vond dat ik haar heb mogen leren kennen en " 't beste nog" ofzo te sturen, en that's that. Komt op hetzelfde neer maar voelt persoonlijker aan.
Ik heb zelf nog nooit iemand bewust geghost voor wat het waard is.

Tegenstrijdig advies zult ge altijd krijgen, zeker omdat het ook van mensen is die noch u noch het meisje in kwestie kennen en geen idee hebben over hoe de communicatie juist is :p.
Alleszins, ik zie er geen problemen in om vooral te doen waar jij je comfortabel mee voelt. Het is niet zo dat je met de juiste 'spelletjes' je droomvrouw gaat kunnen strikken.

Dat laatste klopt, ik ga dan ook een middenwegje zoeken tussen het advies hier: een paar dagen smalltalk kan ik nog aan maar daarna zal ik nog één keertje duidelijk zijn over mijn intenties (2e date). Zoals ik al zei: als ik niet duidelijk maak dat ik interesse heb, is er een volgende speler in dit verdomde dating-spell ongetwijfeld mee weg. Ik heb dat in de periode augustus-oktober 3 keer gehoord als "excuus": ah, onze koffiedate gaat niet door want ze heeft net iemand anders leren kennen... Iets gaan eten? Ja, sorry maar ik moet afzeggen. Nu goed, ik weet van minstens één dat het niet gelogen was dankzij een foto op Facebook, dus ja, niet te cynisch worden natuurlijk, maar of het voor ze alle 3 klopte? Geen idee.

& anders op naar de volgende poging I guess.

Goh, saboteren... een uitnodiging voor een bordspellenavond met meerdere mensen zou ik ze gerust durven sturen, maar vragen om eens te gaan wandelen of iets te drinken voor een goede babbel, dat lijkt me toch moeilijk en niet gepast. Ben al kei-blij met het goede advies dat ik van die gekregen heb.
Ik denk dat ge dat hier toch een beetje verkeerd ziet. Ik ken ook wel wat volk waar ik verbaasd van zou zijn om zo'n vraag te krijgen maar dat betekent absoluut niet dat ik dat not done zou vinden. Iedereen heeft al eens nood aan een goeie babbel

Ik heb na enkele dagen 0 likes op tinder.
Dunno of ik gewoon lelijk ben of dat tinder gewoon niet werkt.
Die locatie-icoon verdwijnt plots en superlike werkt ook niet.
Kan ook zijn dat ze denken die gozer is out of my league why bother :unsure:

Ik heb na enkele dagen 0 likes op tinder.
Dunno of ik gewoon lelijk ben of dat tinder gewoon niet werkt.
Die locatie-icoon verdwijnt plots en superlike werkt ook niet.
Kan ook zijn dat ze denken die gozer is out of my league why bother :unsure:
Post hier je foto's en we zullen het je eerlijk zeggen!

Nietwaar @TooChé ? 😇😁

Dilemma!

Wie foto's naar mij door stuurt om te keuren voor een dating profiel, weet dat ik die vertrouwelijk behandel (als je denkt dat vunzige foto's daar ook onder vallen: neen, die deel ik graag! Ook voorzien van de nodige feedback!).

Maar als je ze hier post, krijg je meer feedback vanuit verschillende standpunten en bij tooche is dat een super grappig gesprek geworden, maar die kon daar perfect mee om gelukkig.

"Jo bitch, zin om iets te gaan eten <insert dag> ?"

Het leven kan toch simpel zijn
Eindelijk! Ik dacht dat je het nooit ging vragen. :love:
En de rekening is ook voor u.

Excuses voor de late reactie, @KnightOfCydonia, lange, drukke werkdag gehad.

Ik heb de meeste reacties al wel gelezen. Ik ben misschien te naïef want ik weet helemaal niet hoe het daten er tegenwoordig aan toe gaat, maar ik snap eigenlijk niet goed waarom de druk er is om meteen na date 1 (of zelfs tijdens) al een afspraak te maken voor date 2. Uiteraard een bericht dat je het gezellig vond en haar graag nog eens terug wil ontmoeten, zou elke vrouw wel op prijs stellen. Maar nu kom je af met zinnen als "als ik niet snel initiatief onderneem is een ander ermee weg"... Ik had uit het bericht van donderdag niet de indruk dat je zo weg was van haar (wel een zeer knappe vrouw) maar niet van "die wil ik nu écht hebben" ofzoiets. :unsure:

Ik vind ook niet dat ze enorm enthousiast reageert maar dat kan misschien eerder liggen aan het feit dat ze ziek/verkouden is/was en/of dat ze wat korter was in haar berichten omdat ze bezoek had? Ik heb ook geen zin om continu berichten liggen sturen als ik met hoofdpijn in de zetel lig. Wat small talk en dan nog eens een hint te smijten om nog eens af te spreken lijkt me prima.

En akkoord met @Lint: op FB toevoegen is (imo) een grote don't, zeker niet als je nog aan daten bent en met al die onzekerheden zit. Dat doe ik eigenlijk pas als ik weet dat ik die persoon op lange termijn nog ga zien/mee in contact wil blijven.

Dilemma!

Wie foto's naar mij door stuurt om te keuren voor een dating profiel, weet dat ik die vertrouwelijk behandel (als je denkt dat vunzige foto's daar ook onder vallen: neen, die deel ik graag! Ook voorzien van de nodige feedback!).

Maar als je ze hier post, krijg je meer feedback vanuit verschillende standpunten en bij tooche is dat een super grappig gesprek geworden, maar die kon daar perfect mee om gelukkig.
Je hebt een dm, hartendief

Terug
Bovenaan