Het grote BeyondGaming Dating topic

Oké, tijd om ofwel één van mijn bizarre hersenpinsels bevestigd te krijgen, ofwel om (hopelijk) het gewoon opzij te schuiven:
een eerste date overdag, omdat zij een drukke agenda heeft en 's avonds terug moet gaan werken...

De cynicus in mij denkt: duidelijk onvoldoende interesse, een normale date met romantisch potentieel plan je 's avonds. In elk boek dat ik ooit gelezen heb, serie of film die ik ooit gezien heb, waren dergelijke dates 's avonds. Ik heb wel nog al eens een eerste date overdag gedaan, maar dat was dus ook niets (anders was ik nu vrijgezel af).

De optimist denkt: beter wél een date, dan geen date... maak er het beste van?
Je kan dat ook bekijken als "op die manier komt er sneller een date aangezien ze 's avonds geen tijd heeft, ze wil dus wel afspreken". Allezja, volgens mij overdenk je het, en ik zou al zeker fictiewerken niet als referentie nemen. Ik spreek ook liever 's avonds af, wegens meer tijd en meer ontspannen sfeer, maar ik ben ook gewoon 's middags al iets gaan eten met iemand die vlak naast mijn werk een job had. En ja, niet iedereen werkt in een standaard dagschema.

De cynicus in mij denkt: duidelijk onvoldoende interesse, een normale date met romantisch potentieel plan je 's avonds.
Dat kan zijn, maar aan interesse vóór een date heb je weinig (integendeel het kan eigenlijk alleen maar tegenvallen als de verwachtingen te hoog zijn) Een date overdag is heel vrijblijvend en ongedwongen, dus als je er dan een goed gevoel bij hebt en de interesse is wederzijds aangesterkt kan je heel snel plannen maken voor een "echte" vervolgdate.

Ga erheen en probeer gewoon plezier te maken.

Oké, tijd om ofwel één van mijn bizarre hersenpinsels bevestigd te krijgen, ofwel om (hopelijk) het gewoon opzij te schuiven:
een eerste date overdag, omdat zij een drukke agenda heeft en 's avonds terug moet gaan werken...

De cynicus in mij denkt: duidelijk onvoldoende interesse, een normale date met romantisch potentieel plan je 's avonds. In elk boek dat ik ooit gelezen heb, serie of film die ik ooit gezien heb, waren dergelijke dates 's avonds. Ik heb wel nog al eens een eerste date overdag gedaan, maar dat was dus ook niets (anders was ik nu vrijgezel af).

Het feit da ze nog voor haar werk wilt afspreken zou toch genoeg moeten zeggen dat ze voldoende interesse heeft.

Toch wel een aantal elementen. Zowel fysiek als wat persoonlijkheid betreft (ironisch genoeg is die mogelijks nog deels niet ontdekt, net vanwege het onder de rots leven). Ik heb blijkbaar heel wat situaties/reacties/gedragingen/... ervaren als een vorm van afwijzing. Al dan niet onterecht. Vrij destructief is het wel als dat chronisch is (voor zover mogelijk 30 jaar).

Speeddating is toch pure smalltalk? Da's voor mij zoals een proces op de computer/smartphone dat blijft hangen en heel veel energie verbruikt. Dan gaat het vat snel af. Genieten zit er dan niet in.
Wat belangrijk is, en dat heb ik zelf ook ontdekt, is dat ge eerst zelf positief in't leven staat. Dat ge trots, blij zijt met uzelf en voornamelijk zelfzeker. Dan straalt ge da zo ook uit naar de buitenwereld. Als ge nu al zegt "ik kan geen small talk", "ik heb mijn eigen nog niet ontdekt", dan is da voor een andere persoon ook duidelijk.

Hebt ge doelen, interesses in uw leven en zijt ge daar mee bezig? Zijn er dingen die ge wilt doen in uw leven? Focus daar op en op die manier zult ge ook openbloeien en nieuwe mensen kennen.

Als er geen interesse zou zijn, waarom wil ze dan afspreken? Nogmaals, je legt te veel druk op een eerste date. Ik beschouwde dat altijd als afspreken met een vriendin die ik lang niet gezien heb, niet als een sollicitatie gesprek naar een relatie.

Ik heb nog maar 2x een date 's avonds gehad, al de rest overdag geboekt altijd!
Vaarwel hersenspinsel! 🥳

Ik heb nog maar 2x een date 's avonds gehad, al de rest overdag geboekt altijd!
Vaarwel hersenspinsel! 🥳
Ohja, 1 snodaard is er al in geslaagd met mij in de namiddag (14u of zo) af te spreken en ik was pas flink na 21u thuis terwijl we in mijn stad hadden afgesproken. Gewoon compleet de tijd uit het oog verloren allebei omdat de sfeer zo goed zat . 🤷🏼‍♀️ 😉
Het is dus niet omdat ze in de namiddag af wil spreken dat ze er zich automatisch raprap vanaf wil maken.

Laatst bewerkt:

Had je liever gehad dat ze de date afzegde en uitstelde naar ik weet niet wanneer? Het feit dat ze hem herplant geeft aan dat ze er voor gaat, zo zou ik denken. Maar ik bekijk de dingen ook altijd positief.

Of... Veel blabla, weinig boemboem. Gewoon op je laten afkomen en minder nadenken. Geniet ervan!

Ik denk dat jij voor een stuk mij bent. Het enige wat ik kan zeggen is - en ik meen het - probeer jezelf even te vergeten. Het verleden zal er altijd zijn en de neiging om de dingen dieper of anders te voelen… daar zal je ook mee blijven zitten. In plaats van (of samen met) zeer analytisch, kan dit je ook zeer empathisch maken. Hetgeen leven pijnlijker maakt voor jou, maar jou bijzonderder maakt voor anderen. Er zullen personen zijn die bij jou een veilige haven gaan vinden, op een manier die ze op heel weinig andere plaatsen gaan vinden.
Je mag ook niet naar het leven kijken als een grote taart die je aan het missen bent. Bijzonder weinig mensen ‘leven echt ten volle’. Daar hebben we geen tijd voor, geen geld en vaak ook geen zin. Je bent niemand, ook jezelf, iets verplicht behalve gewoon een beetje ok zijn met je dagelijks leven en je eigen keuzes. Nobody knows what they’re doing.
Bij de brandweer zijn er Fire Stress teams of kortweg FiST teams. Ik zou dat graag doen, denk ik (bewijs kan pas geleverd worden op het moment dat ik het zou doen). Alleen word en zal ik niet toegelaten worden door o.a. het gebrek aan een band met de leden bij de post waar ik actief ben (nuja, ondertussen al bijna 1 jaar non-actief door een misverstand). Ik heb aan de lokale teamverantwoordelijke ooit verteld dat ik ASS heb en dat was kennelijk ook een foute zet. Het zou nochtans, mits enige vorm van opleiding (die ook voorzien is), wel mogelijk moeten zijn. Dat zijn immers niet de smalltalkgesprekken waar ikzelf minder m'n weg door kan banen.

Ik moest eraan denken omdat je begon over die personen + veilige haven. Dat is mijn inziens ook onderdeel van FiST. Anderzijds zou ik ook zo'n personen willen tegenkomen in een informele setting. Alleen moet ik daar natuurlijk wel voor buitenkomen. De laatste poging was in een stad met volle terrassen en da's niet m'n ding. Teveel volk, omgevingslawaai,... Het werd dan maar een stadswandeling maar alleen is ook maar alleen. Kort door de bocht ben ik 'gewoon' een lafbek/schijtluis want het is louter angst die mij tegenhoudt (en het denken maar die vicieuze cirkels worden ook door die angst in stand gehouden. Ik zoek veiligheid denk ik. Ik heb de indruk dat ik continu onder stress/spanning sta en da's niet ok, niet gezond. Maar net die spanning/stess zorgt ervoor dat ik 'faal', voor zover ik überhaupt pogingen waag.

Klopt, uiteindelijk proberen we allemaal gewoon maar iets. Ik moet mezelf dan wel toelaten om dingen te proberen. Ik weet dat ik heel snel opgegeven heb. Stilstaan is achteruitgaan maar hoe langer je stilstaat, hoe moeilijker het wordt om te vertrekken, laat staan vooruit te gaan. Dan is wat hulp niet onhandig. Ik heb al enkele concrete dingen gedaan door de therapeute maar nog te weinig. Buitenkomen is hetgeen wat ik moet doen.

Wat belangrijk is, en dat heb ik zelf ook ontdekt, is dat ge eerst zelf positief in't leven staat. Dat ge trots, blij zijt met uzelf en voornamelijk zelfzeker. Dan straalt ge da zo ook uit naar de buitenwereld. Als ge nu al zegt "ik kan geen small talk", "ik heb mijn eigen nog niet ontdekt", dan is da voor een andere persoon ook duidelijk.

Hebt ge doelen, interesses in uw leven en zijt ge daar mee bezig? Zijn er dingen die ge wilt doen in uw leven? Focus daar op en op die manier zult ge ook openbloeien en nieuwe mensen kennen.
Doelen? Nja, de meeste mensen achten een diploma een doel, denk ik? Dat heb ik nu wel verwezenlijkt maar 't is niet dat ik er enthousiast van wordt. Het was een rationele keuze. M'n eerste keuze was verpleegkundige, ik zat ik de laatste lichting die z'n opleiding op 3 jaar had kunnen afronden. 1 jaar heb ik het gedaan. Dan ben ik gestopt, bewuste keuze, hoewel m'n punten op zich goed waren. Ik had op sociaal vlak ongetwijfeld al verder gestaan had ik doorgezet. Ik had misschien zelfs een master gehad (want onderzoek had wel interessant geweest).

Dus doel: bachelordiploma => check. Gebrek aan enthousiasme => check.

Interesses? Nja, die waren heel specifiek. Brandweer/hulpverlening. Zoals je in m'n vorige bericht ook kan lezen maar da's op sociaal vlak geen succes, vreemde eend in de bijt... Dan was ik vroeger een treinspotter, treinen en de zaken errond hielden me ook bezig maar sociaal ook niet optimaal. Al had ik wel naar meer events en dergelijke kunnen gaan... Nu is deze interesse heel beperkt door een overload. En nja, computer, maar da's misschien eerder een vlucht.

Ik heb al veel nagedacht over zaken maar zoals altijd blijft het 99% bij het 'erover nadenken'. Ik heb ook veel ideeën maar om die uit te werken heb ik anderen nodig (ik beschik immers niet over afdoende kennis noch de financiële middelen om die kennis in te kopen).

Ik ervaar het boerendorp en de noodzaak tot verplaatsing als een grote belemmering. Een drempel die wel zou verdwijnen bij een verhuis naar een stad. Maar dan valt de brandweer, en dus ook de FiST-hypothese, weg. Zoals iemand eerder zei zou het wel een nieuwe lei betekenen. Dat dan weer wel.

Wat je in jouw eerste alinea schrijft zou ik moeten aangrijpen als opportuniteiten om meer te doen...

3 weken ver, voelt alsof we elkaar al jaren kennen. Ze heeft wat vertrouwen issues, omwille van slechte ervaringen in het verleden, maar ze bloeit echt heel open. Beste gevoel ever :)

Ik blijf het eigenaardig vinden, nooit een reactie. Duwen die dan allemaal op het kruisje, bij het zien van mijn like?
Probleem aan het systeem is dat na een like gegeven te hebben, je dat bewuste profiel nooit meer terug ziet, tenzij de andere partij een like geeft.
Op dat moment match je dan, dan lukt het weer wel. Men zou beter een melding systeem invoeren bij een match.
En ik trek niet op met mensen die singles anders bekijken, ik lees of hoor soms dat er bij bepaalde singles vraagtekens komen.
Men durft dan te vergelijken met een werknemer met een cv van twee pagina's. Zo van "amai, ge hebt al veel pogingen gedaan, maar nog niks naar uw goesting gevonden?".
Fb dating werkt wel. Beter als Tinder naar mijn gevoel. Toch veel likes gehad en meerdere dates. Meldingen krijgen is wel wat vertraagd.

Hier zuiver niks, niks interesse. Het zal wel aan mijzelf liggen.
Beetje positiever zijn. Weet niet hoe je likes geeft mss leg je de lat te hoog, ook moet je hopen dat je tussen hun 100+ likes opvalt zoals meerdere al aangeven. Als je dan toch match hebt probeer dan openingszin waar je iets vraagt of haar foto's ofzo en niet gewoon hallo of hoe was je dag want daar krijgen ze er 100 per dag van. Maar geef de hoop niet op, ik heb een kind en heb maar normale looks dus moet u ook lukken. Succes

Op die datingsapps worden de vrouwen bedolven onder likes. Ze zijn dan ook extreem selectief anders zitten ze zo aan 100 matches...

Ik zit op Bumble en heb ook maar een handvol matches...

Beetje positiever zijn. Weet niet hoe je likes geeft mss leg je de lat te hoog, ook moet je hopen dat je tussen hun 100+ likes opvalt zoals meerdere al aangeven. Als je dan toch match hebt probeer dan openingszin waar je iets vraagt of haar foto's ofzo en niet gewoon hallo of hoe was je dag want daar krijgen ze er 100 per dag van. Maar geef de hoop niet op, ik heb een kind en heb maar normale looks dus moet u ook lukken. Succes
Likes baseer ik als volgt:
-60% woonplaats, ik heb zelf geen auto, dus tracht ik de afstand te beperken. Zo beperk in natuurlijk de grote van de "vijver".
FB Dating staat ook zo ingesteld op 9100 +max 10km.
-25% tekst uitleg bij het profiel, matchen de interesses en levensstijl.
-15% de foto(s), een uiterlijk is dikwijls een moment opname.
Mijn enigste match tot nu toe begon het gesprek zelf, ze vraagde zich af waarom ik expliciet hoogsensitief vernoemde, en hoe zich dat uitte.
Daarna nog een paar berichten, en dan helemaal niks meer, voor haar was de kous allicht af, waarom zal ik nooit weten en boeit mij 0%.
Ik stuur altijd zelf eerst de likes uit, als ik dit laat, dan komt er al helemaal niks van in huis.

@jawadde001 dit betekent dus dat er meer single vrouwen op zoek zijn dan mannen.
Dan is het een afvalrace, net als solliciteren voor een job.

Terug
Bovenaan