Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik ben er bijna 34, mijn laatste 2 à 3 langere reeksen serieuze dates zijn mislukt zonder een duidelijk aanwijsbare reden waar ik iets aan kan veranderen, mijn laatste serieuzere relatie is geëindigd in 2018 en dat was met iemand waarmee ik samen was zonder dat ik de vonk nog voelde en waarvan ik besefte dat daar geen toekomst in zat wegens te verschillend qua persoonlijkheid.

Oh en recent een speeddate gedaan waarop ik royaal gebuisd ben (3 likes op 16 vrouwen) en waarvan de enige match me denk ik geghost heeft of toch alleszins niet meer op m'n laatste vraag gereageerd heeft.
Ik herinstalleer Tinder voor het eerst in 6 maanden ofzo, en wie kom ik één dag later al terug tegen, de vrouw voor wie ik nog steeds mijn ziel aan de duivel zou verkopen denk ik, triest om dat te moeten erkennen eigenlijk. Ik heb de app afgesloten in plaats van naar links te swipen.

De weinige kameraden (misschien zelfs nog maar één) zien zo'n mislukte reeks dates als toch maar gescoord hebben bij in hun ogen knappe vrouw, misschien is dat ook gewoon stoerdoenerij op hun vlak, maar bij mij is dat net reden om het extra pijnlijk te laten aanvoelen. Ik heb er nooit behoefte aan gehad om puur de teller van het aantal verschillende bedpartners te verhogen.

Ik neem niet graag het woord bitter in de mond, omdat het zo lijkt alsof ik de schuld aan andere vrouwen geef. Laatste wat ik wil worden is een vrouwenhater omdat ik zelf niet goed genoeg ben. Ik ben vooral teleurgesteld in mezelf, dat ik niet meer een betere versie van mezelf ben of terug kan worden, en dat ik door een aantal fouten in het verleden in een sociaal doodlopend straatje verzeild geraakt ben.
Als je zo getriggered wordt door een ex die je tegenkomt op Tinder ben je imo niet klaar om te daten. Uit je posts kan ik wel opmaken dat je je nogal eenzaam voelt maar probeer die leegte niet op te vullen door krampachtig een relatie te zoeken. Zijn er geen andere, sociale hobby's die je kan doen?
Terzijde, ik vond (online) daten ook echt afstompend na een tijd. De "numbers game" spelen in de hoop dat er eindelijk eens iets blijft plakken. Ik kon dat nooit lang volhouden want de continue afwijzing is zwaar voor het zelfvertrouwen. En het is eigenlijk enkel een gepercipieerde afwijzing want die contacten zijn zo vluchtig dat je niet kan verwachten dat de andere kant even geïnvesteerd is als jij.

En het is eigenlijk enkel een gepercipieerde afwijzing want die contacten zijn zo vluchtig dat je niet kan verwachten dat de andere kant even geïnvesteerd is als jij.
Dat is inderdaad ook iets dat je best in je achterhoofd houdt. Zo'n datingapps maken de "barriére" veel lager om iemand aan te spreken en interesse te laten blijken, wat het ook wel wat minder speciaal maakt volgens mij. Ik denk persoonlijk dat er weinig mensen rondlopen die zo'n apps gebruiken en niet met enige regelmaat merken dat de tegenpartij het minder serieus opneemt dan ze hoopten.

Ik ben al een hele tijd van de datingmarkt af, maar het helpt ook wel een date met enige nonchalance aan te vangen. Beschouw een date als een plezante tijd zonder teveel na te denken over wat het "zou kunnen worden" met een huisje-tuintje-kindje of happily ever after.

Ik ben al een hele tijd van de datingmarkt af, maar het helpt ook wel een date met enige nonchalance aan te vangen. Beschouw een date als een plezante tijd zonder teveel na te denken over wat het "zou kunnen worden" met een huisje-tuintje-kindje of happily ever after.
Geniet van het moment zonder je eraan vast te willen klampen...

Laatst bewerkt:
Hier ondertussen bijna 3j single en een reeks aan dates en fun achter de rug ondertussen, give a fuck. Wat mij opvalt is dat er teveel mensen hopeloos geforceerd op zoek zijn, maar eigenlijk gewoon beter nadenken hoe ze gelukkig kunnen zijn als single. Tegenwoordig is een lief hebben de norm, en dan liefst nog op je 30ste een eigen huis en een kind want dat hoort toch zo? Wat een onzin ook, leef gewoon je eigen leven en doe wat je zelf leuk vind en laat je geluk niet van een ander afhangen.

Goh, als dat de lat wordt, dan ga ik nooit klaar geraken om ooit nog te daten.

Als je zo getriggered wordt door een ex die je tegenkomt op Tinder ben je imo niet klaar om te daten. Uit je posts kan ik wel opmaken dat je je nogal eenzaam voelt maar probeer die leegte niet op te vullen door krampachtig een relatie te zoeken. Zijn er geen andere, sociale hobby's die je kan doen?
Terzijde, ik vond (online) daten ook echt afstompend na een tijd. De "numbers game" spelen in de hoop dat er eindelijk eens iets blijft plakken. Ik kon dat nooit lang volhouden want de continue afwijzing is zwaar voor het zelfvertrouwen. En het is eigenlijk enkel een gepercipieerde afwijzing want die contacten zijn zo vluchtig dat je niet kan verwachten dat de andere kant even geïnvesteerd is als jij.

Goh, op dit moment is het moeilijk om nieuwe sociale hobbies op te starten, niet? Waar begin je op mijn leeftijd nog vlot aan?
De pijnlijke ironie is dat ik daar pre-corona net mee bezig was omdat ik toen op 32-jarige leeftijd voor het eerst een vaste job had en bevrijd was van financiële zorgen (niet dat ik er rijk van zal worden, maar genoeg inkomen alleszins wel). Ik ging regelmatig naar een bordspellenclub, had me ingeschreven voor een initiatie-les boogschutten, had toen al een paar eerste speeddates gedaan.

Ik kan online daten wél realistisch kaderen hoor, vrouwen die me ghosten ofzo, daar trek ik me niet te veel van aan tenzij het na een heel lang/leuk gesprek was. Ik probeer het zelf gewoon nooit te doen en als het mij overkomt: gesprek wissen en voorwaarts, kan daar toch weinig aan veranderen. Blijven sturen naar iemand die niet antwoord is zowel zinloos als zielig.

Bij vrouwen die je al eens in het echt gezien had, kan ik het wel minder goed plaatsen. Daar vind ik dat je wél zo volwassen moet zijn, om dat ook te durven zeggen achteraf dan. Een hele tijd terug nog met iemand op "date" naar de zoo geweest, en het was me wel duidelijk dat er niet meer in zat. Dus achteraf gewoon berichtje gestuurd met een dankjewel voor de fijne namiddag en de leukere kennismaking dan clichématig iets gaan drinken maar dat ik voelde dat er niet meer in zat, en dat dat langs haar kant ook zo leek te zijn (ze wou liever haar trein halen dan nog iets gaan drinken). Berichtje teruggekregen dat ze dat berichtje lief vond en apprecieerde maar dat ze die date ook zo aanvoelde. Voilà: volwassen afgehandeld, in plaats van mensen gewoon te negeren.

Maar allez, met wat afstand ben je gewoon een man van 34 die single is hoor. Zo zijn er hopen, ik ken er nog zo, en als ik mijn vrouw niet was tegengekomen ik ook waarschijnlijk. Et alors? Dat moet je niet definiëren hé. Als je tinder opent kan je een ex tegenkomen, wil zeggen dat zij het ook niet makkelijk heeft om dé relatie te vinden zeker, uiteindelijk is dat je ex voor een reden, gedaan ermee.

Je moet ook gewoon mensen tegenkomen en zaken proberen uiteindelijk, dat wil daarom niet zeggen dat je gewoon je bedpartners moet verhogen, maar het aantal mensen dat met hun eerste lief eeuwig samenblijft is nu eenmaal niet zo groot.

En opnieuw, het gaat mij over van die kleine "feitjes" in je post zoals "ik heb weinig vrienden, misschien maar 1", die mij de indruk geven dat het wel wat dieper zit dan gewoon niemand vinden, en je misschien eerst (sorry voor het cliché) gelukkig moet worden als single.

Ik ben fundamenteel een "standaard ongelukkig" persoon. Ik ben al vaak blij als ik in "neutrale" modus kan leven en mijn ongelukkige en gelukkige gevoelens in balans zijn: zelfs op een bordspellenavond met m'n zus of op café met een kameraad is ergens in mijn achterhoofd wel een negatieve gedachtegang bezig.
Ik kan het aantal weken dat ik zorgeloos gelukkig ben geweest de laatste jaren nog altijd tellen denk ik. Ik romantiseer daardoor zo'n prille verliefdheid wel, want het moment dat ik gewoon met die laatste vrouw even knuffelend op een zetel lag, leken die zorgen wél weg.
Dat thuiswerk van het afgelopen anderhalf jaar is nog eens extra moordend geweest voor m'n mentale welzijn en het lijkt er de komende maanden ook niet op te beteren.

Het vreemde is dat ik, ook als ik achteraf op die speeddate met een aantal van die vrouwen bleef nababbelen, ik wél een "extraverte"/ontspannen indruk kan wekken, maar aan het einde van de dag ben ik wel meestal alleen, dus kan nog behoorlijk goed "faken" geen abnormaal/eenzaam persoon te zijn.

Goh, op dit moment is het moeilijk om nieuwe sociale hobbies op te starten, niet? Waar begin je op mijn leeftijd nog vlot aan?
Je kan toch aan bijna elke hobby beginnen op elke (nuja) leeftijd, tenzij je nog ergens competitiesport wil gaan doen ofzo? Ik heb jaren avondles Russisch gevolgd tussen de gepensioneerden, nu doe ik Spaans om de schoonfamilie te begrijpen en dat is gewoon veel populairder. In mijn eerste jaar daar ook wel enkele single vrouwen ontmoet, waarvan één duidelijk interesse had. Om maar te zeggen, je leeftijd maakt daarvoor toch niet uit? Ik heb vrienden die als late twintigers of dertigers begonnen aan een kookcursus, groepsreizen met vreemden, alleen reizen, muziekschool, sporten, ...

Verder herken ik de neerslachtigheid een beetje, ik had als single ook wel die periodes, en zo het gevoel op een feestje vlot te babbelen met een hoop aantrekkelijke dames, waarna ik alleen naar huis ging. Maar het is echt niet gezond om daar een soort van centrale karaktertrek van te maken hoor, het leven is meer dan een relatie. Het thuis alleen zitten, versterkt door COVID, is daar natuurlijk een slechte zaak voor.

Laatst bewerkt:
Ik moet geen super foto's hebben die beter zijn dan dat ik er in het echt uit zie, maar mijn laatste Tinder-date zei me (tijdens de video-date en in het echt) dat ik er véél beter uitzag als op m'n foto's, terwijl ik gewoon idd graag aan foto's zou geraken waarop ik er gewoon uitzie zoals in het echt. Je beter voor doen dan je bent heeft toch weinig zin.
Ik vind dat net leuk als iemand in het echt er beter uit ziet dan op zijn foto's.

Want eigenlijk heb je, als je afspreekt, al beslist dat die zijn uiterlijk prima is voor jou. Als dat dan beter uitvalt, is dat gewoon nog een puntje extra scoren! 👌

Je kan toch aan bijna elke hobby beginnen op elke (nuja) leeftijd, tenzij je nog ergens competitiesport wil gaan doen ofzo? Ik heb jaren avondles Russisch gevolgd tussen de gepensioneerden, nu doe ik Spaans om de schoonfamilie te begrijpen en dat is gewoon veel populairder. In mijn eerste jaar daar ook wel enkele single vrouwen ontmoet, waarvan één duidelijk interesse had. Om maar te zeggen, je leeftijd maakt daarvoor toch niet uit? Ik heb vrienden die als late twintigers of dertigers begonnen aan een kookcursus, groepsreizen met vreemden, alleen reizen, muziekschool, sporten, ...

Verder herken ik de neerslachtigheid een beetje, ik had als single ook wel die periodes, en zo het gevoel op een feestje vlot te babbelen met een hoop aantrekkelijke dames, waarna ik alleen naar huis ging. Maar het is echt niet gezond om daar een soort van centrale karaktertrek van te maken hoor, het leven is meer dan een relatie. Het thuis alleen zitten, versterkt door COVID, is daar natuurlijk een slechte zaak voor.
Ik genoot enorm van het single zijn, maar voelde me soms ook "hongerig" naar een relatie. Het gevoel van vrijheid is echter het grootste voordeel van single zijn: je moet enkel naar jezelf kijken en je kan je tijd indelen zoals je zelf wil. Urenlang gamen, filmmarathons, alleen reizen, een daguitstapje, pinten pakken, ... Ik prijs me nu al gelukkig als ik het kaske van den TV krijg. :laugh:

Interessant topic !

Grootste probleem aan daten voor mij is dat de persoon qua ingesteldheid meestal niet op dezelfde golflengte zit.

Ben redelijk gefocust op carrière momenteel (30j), wat niet wegneemt dat ik zeker tijd kan en wil vrijmaken voor iemand. Ik merk alleen dat er tegenwoordig meer nadruk gelegd wordt op een fancy titelke met weinig jobinhoud ... en dan ook nog klagen dat ze 8 tot 10 uur moeten werken. Maar ze kunnen zeggen 'ik heb een carrière'.
Het is ook een sport om zo druk mogelijk en sociaal bezig te zijn, zonder effectief iets te doen. Staren naar een scherm op social media is sociaal zijn blijkbaar.

Heb ook het gevoel dat de waarde van een relatie met het verloop van de tijd meer verloren gaat. Samen iets opbouwen, mekaar steunen, trouw zijn aan mekaar zijn zaken die verloren gaan. Als ik kijk naar vrienden met hun vriendinnen denk ik vaak van shit - is dit het? En corona heeft althans voor mij bevestigd hoe moeilijk relaties kunnen zijn in een moeilijkere of misschien zelfs ongewone periode.

Communicatie is ook iets wat niemand kent, alleen maar 'games' spelen om aandacht te krijgen of de andere te veroveren.

Misschien komt het doordat ik een ouderwetse mentaliteit heb dat ik echt slecht ben in daten 😅

Interessant topic !

Grootste probleem aan daten voor mij is dat de persoon qua ingesteldheid meestal niet op dezelfde golflengte zit.

Ben redelijk gefocust op carrière momenteel (30j), wat niet wegneemt dat ik zeker tijd kan en wil vrijmaken voor iemand. Ik merk alleen dat er tegenwoordig meer nadruk gelegd wordt op een fancy titelke met weinig jobinhoud ... en dan ook nog klagen dat ze 8 tot 10 uur moeten werken. Maar ze kunnen zeggen 'ik heb een carrière'.
Het is ook een sport om zo druk mogelijk en sociaal bezig te zijn, zonder effectief iets te doen. Staren naar een scherm op social media is sociaal zijn blijkbaar.

Heb ook het gevoel dat de waarde van een relatie met het verloop van de tijd meer verloren gaat. Samen iets opbouwen, mekaar steunen, trouw zijn aan mekaar zijn zaken die verloren gaan. Als ik kijk naar vrienden met hun vriendinnen denk ik vaak van shit - is dit het? En corona heeft althans voor mij bevestigd hoe moeilijk relaties kunnen zijn in een moeilijkere of misschien zelfs ongewone periode.

Communicatie is ook iets wat niemand kent, alleen maar 'games' spelen om aandacht te krijgen of de andere te veroveren.

Misschien komt het doordat ik een ouderwetse mentaliteit heb dat ik echt slecht ben in daten 😅

Of misschien moet ge een beetje minder oordelen over hoe anderen hun leven en relatie invullen?

Iemands werk afbreken naar 'een fancy titelke zonder jobinhoud' en hun sociaal activiteiten denigreren naar 'niks doen en op sociale media staren' is meestal geen goeie verleidingsmove.

De relaties van anderen... je ziet maar een fractie, hoe kan je dan weten dat het dat maar is? Feit dat ze samen blijven wil misschien toch zeggen dat er een diepere connectie is?

En als ge de enige zijt die weet wat communicatie is, dan ben jij misschien degene die ergens iets mist?

Wat? Je bent 34, geen 84...
Inderdaad, dat dacht ik ook. Je bent nooit te oud om een nieuwe hobby te starten. Probeer desnoods een aantal dingen om te zien wat jou ligt.
Ik heb altijd een fascinatie gehad voor wielrennen, maar twijfelde of dat wel iets voor mij is gezien het toch een stevige investering is. Na mijn relatiebreuk (rond mijn 30ste) toch een goedkoop instapmodel en wat basic materiaal aangeschaft en mezelf ingeschreven in een wielertouristenclubje. Ik vond wielrennen onmiddellijk verademend, je komt op plaatsen waar je met de wagen nooit zou passeren, je kan verre afstanden trekken en de kick van snelheid opzoeken. Ik was de allerjongste van de club maar dat stoorde mij niet, ik had elke zondagvoormiddag aangename koffiekletsen met mensen die een stuk wijzer waren dan mezelf. In het winterseizoen heb ik dan mijn 2e passie ontdekt: spinning. Daar heb ik wel vooral mensen van mijn leeftijd leren kennen.
Mijn huidige vriend had geheel toevallig voor we elkaar leerden kennen een koersfiets besteld, hij zocht een nieuwe hobby om de lockdowns te overbruggen. Hij was 32 als hij die beslissing maakte. Vandaag gaat er geen weekend voorbij waarin we niet fietsen. Lange daguitstappen met een picknick/ terrasjes / sprintjes /uitdaging om ons gemiddelde snelheid te verbreken etc. En intussen aan het aftellen naar de levering van mijn nieuwe koersfiets, een investering waarvan ik 5 jaar geleden nooit zou gedacht hebben dat ik die ooit zou doen.

Als je single bent heb je net alle tijd en ruimte om een nieuwe hobby te starten. Het is jouw leven, jij bepaalt volledig hoe jouw avond/weekend er uitziet. Niet dat je in een relatie geen nieuwe hobby kan starten, maar uw vrijheid is des te groter als je single bent. Ik heb nog altijd eigen hobby’s of uitjes met mijn familie/vrienden maar ik moet vandaag 2 agenda’s checken (de mijne en de gemeenschappelijke) waardoor de vrije momenten sowieso schaarser zijn. Daar waar ik vroeger continu na een sportles bleef plakken in de cafetaria is het nu douchen, 1tje drinken en naar huis (waar mijn maaltijd nu wel klaarstaat :love:). Koester die vrijheid en geniet ervan om jouw geluk als single op te zoeken. Zodra je gaat genieten ga je het verleden loslaten. En je gaat minder hopeloos hopen op een nieuwe relatie en het ideale huisje/tuintje/kindje-plaatje. Beide heeft zijn voor- en nadelen, ik koester enorm wat ik nu heb, ik zou hem niet meer uit mijn leven kunnen denken, maar ik vond de tijd als single niet slechter. En als we binnen paar jaar het verwachte normplaatje met kinderen bereikt hebben, gaan we ongetwijfeld regelmatig denken dat het vroeger (met wat dan zeeën van tijd en rust zal lijken :p) zo slecht nog niet was.

Laatst bewerkt:
Oh boy, ik moet het effe van mij aftypen, en dan kan ik weer verder met mijn leven.

Throwback 18 jaar in het verleden toen als de Polle nog een Polleke was. Iemand leren kennen, goeie vrienden geworden, niks speciaal. Paar jaar mee in contact geweest, niks speciaal, altijd fun times.
4 jaar geleden ben ik terug met die persoon in contact gekomen via een gemeenschappelijke vriend. Uiteindelijk tussen de lakens beland, en wel echt maanden (8+ ofzo) met elkaar aan het vozen geweest zonder "het" te benoemen. Ik zat toen in het midden van een terror break up, de andere persoon half in burnout. Slechte timing. Wel een emotionele en verstandelijke connectie met elkaar dat ik nog nooit in mijn leven heb meegemaakt, wat insgelijks was, en nog steeds is trouwens. Zoals het is ligt haat en liefde dicht bij elkaar, het beste en het slechtste uit elkaar halen ook.
Toen heb ik de beslissing gemaakt om dit niet op romantisch vlak te laten verder gaan. Wich sucked for me, maar harder voor de tegenpartij. Soit, op die moment was het gewoon ook 2 kapotte zieltjes bij elkaar, was niet de moment.

Tijd gaat voorbij, ik word door de andere persoon niet echt snel verwerkt, ondanks ze écht snel in een relatie met iemand anders gestapt was. (Waar ik zelfs eventjes slecht gezind op was, zonder reden :rofl: , terwijl het best sneu was voor die jongen, letterlijk tweede keus, en backup.) We komen elkaar nog een paar keer tegen doorheen de jaren. Altijd heel plezant en zoals vanouds. Emotionele en verstandelijke connectie blijft tussen ons op een super hoog niveau bestaan, en is eigenlijk alleen maar blijven evolueren de laatste jaren. Met ups en downs hier en daar, maar vooral ups tbf.
Wel elk ons eigen leven aan het leiden voor het grootste deel, frequentie dat we elkaar zien aan de lage kant, 2 a 3 keer op het jaar ofzo. Mede doordat die jongen met wie ze samen was mijn naam niet graag hoorde, of mijn gezicht liever niet zag. Soit, die relatie is uiteindelijk spaak gelopen iets meer als een jaar geleden. Ik zat toen zelf in een sort of experimentele relatie :unsure: , maar die is dan ook gestopt een kleine 4 maand geleden.

We zijn elkaar terug meer beginnen zien/tegenkomen, paar keer gaan feesten, paar keer ergens blijven plakken. Het doet mij echt wel goed om ze terug een beetje actiever in mijn leven te hebben. Ik was uiteindelijk echt gewoon een goeie vriendin kwijt, die mij emotioneel en intellectueel uitdaagde. Uiteraard ondertussen weer een paar keer mee tussen de lakens beland, want dat is gewoon altijd iets geweest dat meer als gewoon goed zat.

Soit, vorige week rustig terrasje gaan doen, en toen vertelde ze mij dat ze met iemand al een tijdje seks aan het hebben is. En dat het voor haar eigenlijk wat serieuzer begint te worden, maar de andere partij het wat aan het afketsen. Ondanks dat in mijn ogen de andere partij zijn acties me iets anders vertellen, soit, ik denk dat de andere partij gewoon nog wat in het rond wil poepen. Wat hij ook effectief nog aan het doen is, en zijn goed recht ook imo.
Maandag kreeg ik dan een sms van haar om te blijven "eten". Heb ze direct op haar bullshit gecalled dat het ni voor een gezellig etentje was, maar voor sexy-time.
Soit, gisteren dus naartoe gegaan. En ik had even het gevoel dat ze mij een beetje aan het gebruiken was, om te bewijzen tegenover haarzelf, of andere mensen, dat het haar allemaal niets doet met die andere kerel en ze ook nog in het rond aan het poepen is.

Maakt mij geen zaak, ze mag dat zeker doen, en als ze dat dan nog met mij wil doen op een redelijke frequentie heb ik daar absoluut geen klagen over. Maar volgende keer gaat ze dat wel op haar bord krijgen van mij dat ik dat denk, maar dat is iets anders.
Anyhow, dit was de historie, ik zei nog een paar dagen geleden tegen een goede gemeenschappelijke vriend: "Elke keer als die griet in mijn leven komt, maakt die mij toch ook gewoon een beetje zot."
Waarop zijn antwoord was "Ja, jullie hebben ook al een heel historie, en redelijk diepgaande relatie voor gewoon vrienden altijd geweest te zijn. Gaat ge er ooit spijt van hebben dat ge er niet voor gegaan bent?"

Waarop ik geen antwoord heb gegeven, en vooral dat laatste zinneke is een beetje in m'n hoofd aan het spoken al een paar dagen. En al zeker na gisteren eigenlijk.
Soit, ik hoef geen hints, niemand gaat mij kunnen helpen. Maar het moest mij effe van het hart.

Balle sjakies!

Het doet mij een beetje denken aan die ene film van Julia Roberts waar ze gewoon goeie vrienden is met ne vent maar eens die gaat trouwen beseft ze plots dat hij toch meer voor haar is. 'k Heb de film zelf niet gezien maar ik veronderstel dat dieje mens uiteindelijk ook wel met haar trouwt in de plek. :unsure:

Terug
Bovenaan