Het grote BeyondGaming Dating topic

Tinder is als maan een loterij. Ik zou me er niks van aantrekken. Bv: Ik zou mezelf knap noemen en ben groot en sportief, maar zonder te betalen had ik ook niet veel matches op Tinder. Door goeie marketing (en een gebrek aan karakter) heb ik eens een maand Tinder Gold gehad en die maand had ik wel een shitload aan matches. Toch was het zelfs dan nog een loterij om effectief personen te vinden die ook wilden afspreken.

Ik stuurde naar heel veel 'interessante profielen' zelf als eerste, maar uiteindelijk wilde zelfs van degenen met wie ik lange gesprekken had maar een klein deel op date. Op pakweg 600 matches heb ik uiteindelijk een stuk of 10 dates gehad.
Één match ben ik een jaar na onze match en ons gesprek op Tinder in het echt tegengekomen en toen viel ze als een blok voor mij en begon ze nadien 'thirsty' berichten te sturen terwijl ze een jaar eerder via Tinder niet wilde afspreken. Dit deed me veralgemenen (oeps) dat velen er inderdaad gewoon wat voor de lol op zitten en enkel met de perfecte persoon op date wilden. De drempel tussen gewoon wat sturen en effectief afspreken lijkt met voor vrouwen veel groter dan voor mannen.

Over het algemeen zwemmen vrouwen in matches op Tinder en is het gewoon hopen dat jij niet net hetzelfde stuurt als iemand anders al gestuurd heeft en dat je net iets hebt wat zij ongelofelijk aantrekkelijk vindt als je op date hoopt te gaan.
Ik denk dat over het algemeen de meeste mannen geen neen zeggen tegen een relatief knappe vrouw, terwijl vrouwen wat selectiever zijn. Op zo'n vleeskeuringsapp als tinder wordt dat natuurlijk gigantisch versterkt.

Mijn ervaringen (ondertussen al even terug) met tinder zijn dan ook in die lijn: als man is matches vinden niet eenvoudig, en vrij groot % van die matches lijken niet oprecht geïnteresseerd. Het is een kwestie van geluk hebben inderdaad. Dit alles gezegd zijnde was het voor mij toch wel een postieve ervaring, waarschijnlijk omdat ik als buitenlander in een universiteitsstad zat.

Ach, de enorme discrepantie van dating apps doet me meer en meer trekjes krijgen van zogenaamde incels en neckbeards. Vroeger had ik het gevoel de animator of komiek te moeten uithangen dating apps, omdat toch wel een niet te onderschatten deel van de vrouwelijke gebruikers daarop zit voor validatie, in de hoop egoboosts te krijgen of zich gewoon vervelen. Blijkt dus dat dit nog niet is veranderd.
Heeft niets met egoboots te zien. Het is gezien de discrepantie als vrouw zelf niet aangenaam en onhaalbaar om iedereen te beantwoorden. Zoals ik al eerder zei, ik had op 2 maand tijd een 650 matchen, mijn vriend (best knappe kerel, ik en mijn vriendinnen waren het er in het begin over eens dat hij kan doorgaan voor Victor Verhulst zijn dubbelganger :p) had er 12.
Als ik op een random moment de app opende had ik gemiddeld 45 nieuwe berichten. Daar heb je al een avond voor nodig om die allemaal te beantwoorden. Als je antwoordt krijg je vrij snel een reactie (zeker als je s'avonds reageert) waardoor uw tellerke niet-beantwoordde berichten weer aandikt. Op den duur wist ik niet meer welke berichten ik al dan niet beantwoord had, je moest fel naar beneden gaan doorscrollen terwijl het overzicht bovenaan bleef gevoed worden. Zo heb ik sowieso onterecht mensen hun posts niet gezien. Dat is voor niemand aangenaam.
Als je dan nog eens iemand persoonlijk gaat opzoeken op social media en daar overladen met berichten, njah dan kan ik wel begrijpen dat dat meisje zoiets heeft van 'how relax, laat mij gerust'. Want soms wil je inderdaad die 'pauzeknop', omdat gewoon teveel is.
Met mijn vriend heb ik vrij snel afgesproken omdat we door een aantal raakvlakken sneller in een dieper gesprek verzeild geraakt zijn. We zijn ook verder geraakt omdat hij niet het onzeker spelletje gespeeld heeft van 'wie stuurt als eerste na de date', noch heeft hij enig twijfel over zijn intenties getoond, hij heeft meteen op de eerste date mij uitgenodigd op een volgende date en op die 2e date zijn interesse face to face geuit.

Die apps is voor iedereen een soort van stress. Ik vond het echt niet leuk. Ik heb dan ook zo snel mogelijk alles verwijderd.

Om verder in te gaan op de dating apps:
Het concept van Bumble vind ik best wel goed. Als je matcht op Bumble, moet de vrouw als eerste sturen. Daarvoor krijgt ze 24u. Na die 24u krijgt de man 24u om te antwoorden. Als een van beide dat niet doet, wordt de match automatisch verwijderd. Zo heb je niet zoals op tinder een hoop matches waaruit nooit een gesprek vloeit. Uw 'inbox' blijft clean. Geen idee hoe het protocol is voor niet-hetero mensen.
Minpuntje is wel dat er vééél minder volk zit op Bumble dan Tinder. En ge kunt niet werken met afstanden. Ge swipet in een hele grote regio (België?)

Feeld vind ik persoonlijk ook een fijne app, is meer seks/kink georiënteerd, maar goed uitgewerkt, niet te commercieel. Man/vrouw verhouding is er waarschijnlijk 100/1.
Via Feeld twee vrouwen leren kennen die uiteindelijk goede vriendinnen geworden zijn. FWB werkt voor mij niet echt :P.

Iemand die hier eigenlijk ervaring heeft met speeddates? En meer specifiek: die mij kan zeggen hoeveel "likes"/"matches" je aan zo'n speeddate hebt over gehouden?

Ik had op 2 maand tijd een 640 matches waarvan ik met 3 op date ben gegaan
Als de vijver kleiner is ga je misschien sneller toegevingen doen.
Ik weet dat dit paar pagina's terug is, maar vond wel ff de moeite om te reageren hierop.

Ge hebt 640 matches en ge gaat maar met 3 op date. Hoe is da nu hoopgevend voor ons mannen? Ik veronderstel dat ge ook niet met de andere 637 allemaal hebt gebabbeld?

En hoe is da kleine vijver? Voor wie? Voor u? Voor de mannen? Want uw vijver is niet klein, maar ge maakt hem wel klein voor mannen door enkel te matchen :crazy:

Dit is btw geen aanval op u, ik veronderstel dat het bij meeste meiskes is

Iemand die hier eigenlijk ervaring heeft met speeddates? En meer specifiek: die mij kan zeggen hoeveel "likes"/"matches" je aan zo'n speeddate hebt over gehouden?
Ik heb da al paar keer gedaan en elke keer als het dan effectief speeddate is, heb ik spijt dat ik mij heb ingeschreven. Dan wil ik eigenlijk liever terug vertrekken.

Meestal zijn ze met 12 tot 16 waar ge elk 5 minuten ofzo mee babbelt. Dat is enorm vermoeiend om elke keer weer met een glimlach en enthousiasme voor iemand te gaan zitten, ook al weet ge op één oogopslag dat het niets wordt. Ja das oppervlakkig maar bij speeddates zit er nu eenmaal hopeloze gevallen bij waarvan ge snapt da ze hun hebben ingeschreven.

Ik heb paar matches gehad en likes. Toegevoegd op fb en nooit tegen gebabbeld.

Ik heb da al paar keer gedaan en elke keer als het dan effectief speeddate is, heb ik spijt dat ik mij heb ingeschreven. Dan wil ik eigenlijk liever terug vertrekken.

Meestal zijn ze met 12 tot 16 waar ge elk 5 minuten ofzo mee babbelt. Dat is enorm vermoeiend om elke keer weer met een glimlach en enthousiasme voor iemand te gaan zitten, ook al weet ge op één oogopslag dat het niets wordt. Ja das oppervlakkig maar bij speeddates zit er nu eenmaal hopeloze gevallen bij waarvan ge snapt da ze hun hebben ingeschreven.

Ik heb paar matches gehad en likes. Toegevoegd op fb en nooit tegen gebabbeld.

Maar... jij hebt toch al gevonden wie je zoekt! :love:

Ik weet dat dit paar pagina's terug is, maar vond wel ff de moeite om te reageren hierop.

Ge hebt 640 matches en ge gaat maar met 3 op date. Hoe is da nu hoopgevend voor ons mannen? Ik veronderstel dat ge ook niet met de andere 637 allemaal hebt gebabbeld?

En hoe is da kleine vijver? Voor wie? Voor u? Voor de mannen? Want uw vijver is niet klein, maar ge maakt hem wel klein voor mannen door enkel te matchen :crazy:

Dit is btw geen aanval op u, ik veronderstel dat het bij meeste meiskes is
Dat van die kleine vijver sloeg op de mannen en hun laag aantal matches. Terwijl ge als vrouw uw eisen niet echt moet bijstellen als ze zich met 100den aanbieden.
In een andere post heeft ze trouwens al aangegeven dat het moeilijk was om conversaties te hebben met iedereen en ook in gang te houden gewoon door dat overaanbod

Dat van die kleine vijver sloeg op de mannen en hun laag aantal matches. Terwijl ge als vrouw uw eisen niet echt moet bijstellen als ze zich met 100den aanbieden.
In een andere post heeft ze trouwens al aangegeven dat het moeilijk was om conversaties te hebben met iedereen en ook in gang te houden gewoon door dat overaanbod
Maar moet dat overaanbod ook niet wat in perspectief geplaatst worden? Aangezien er wss wel een hele hoop mannen zijn op tinder die gewoon op deze manier bezig zijn:

tenor.gif

Terug
Bovenaan