Ik denk dat over het algemeen de meeste mannen geen neen zeggen tegen een relatief knappe vrouw, terwijl vrouwen wat selectiever zijn. Op zo'n vleeskeuringsapp als tinder wordt dat natuurlijk gigantisch versterkt.Tinder is als maan een loterij. Ik zou me er niks van aantrekken. Bv: Ik zou mezelf knap noemen en ben groot en sportief, maar zonder te betalen had ik ook niet veel matches op Tinder. Door goeie marketing (en een gebrek aan karakter) heb ik eens een maand Tinder Gold gehad en die maand had ik wel een shitload aan matches. Toch was het zelfs dan nog een loterij om effectief personen te vinden die ook wilden afspreken.
Ik stuurde naar heel veel 'interessante profielen' zelf als eerste, maar uiteindelijk wilde zelfs van degenen met wie ik lange gesprekken had maar een klein deel op date. Op pakweg 600 matches heb ik uiteindelijk een stuk of 10 dates gehad.
Één match ben ik een jaar na onze match en ons gesprek op Tinder in het echt tegengekomen en toen viel ze als een blok voor mij en begon ze nadien 'thirsty' berichten te sturen terwijl ze een jaar eerder via Tinder niet wilde afspreken. Dit deed me veralgemenen (oeps) dat velen er inderdaad gewoon wat voor de lol op zitten en enkel met de perfecte persoon op date wilden. De drempel tussen gewoon wat sturen en effectief afspreken lijkt met voor vrouwen veel groter dan voor mannen.
Over het algemeen zwemmen vrouwen in matches op Tinder en is het gewoon hopen dat jij niet net hetzelfde stuurt als iemand anders al gestuurd heeft en dat je net iets hebt wat zij ongelofelijk aantrekkelijk vindt als je op date hoopt te gaan.
Mijn ervaringen (ondertussen al even terug) met tinder zijn dan ook in die lijn: als man is matches vinden niet eenvoudig, en vrij groot % van die matches lijken niet oprecht geïnteresseerd. Het is een kwestie van geluk hebben inderdaad. Dit alles gezegd zijnde was het voor mij toch wel een postieve ervaring, waarschijnlijk omdat ik als buitenlander in een universiteitsstad zat.
) had er 12.