Het grote BeyondGaming Dating topic

Deze avond heb ik een Breeze date gepland. Ze heeft wel een leuk profiel en ziet er op foto toch goed uit.

Maar het rare is dat ik er ergens echt tegenop zie. ik heb de laatste tijd een probleem met mijn zelfvertrouwen, als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk in de spiegel dan word ik daar alles behalve vrolijk van. Ik ben ook gewoon weer bang voor dat moment dat ze je voor de eerste keer 'echt' ziet en dat je de ontgoocheling bijna op haar gezicht kan lezen.

Ik weet ook wel dat dat niet altijd terecht is. Zo had ik deze zomer een date waarvan ik hetzelfde dacht, maar nadien hoorde ik dan van vrienden die haar kenden dat zij gerust wel een tweede date zag zitten. Door die negatieve spiraal waarin ik zelf zit neem ik ook elk detail op als een afwijzing, ik zie dan dingen die er misschien gewoon niet zijn. Die eerste dates vind ik ook echt niet leuk, die smalltalk vind ik vreselijk :p

Ik heb al verschillende keren mijn gsm vast gehad om de date te annuleren. Maar op zich is dat ook geen oplossing natuurlijk, zo geraak je ook nergens. Ik heb gewoon geen zin in een mogelijk afwijzing.

Misschien is het gewoon ook niet het moment om te daten voor mij. In de zomer vind ik dat leuk, je kan buiten zitten op een terrasje in één of andere leuke zomerbar, dat voelt veel minder geforceerd aan (imo).

Op zich niks te verliezen hé, maar toch.

En hoe was die 2de date dan met die andere persoon?

kleine attentie (vb: doosje pralines) en je komt al heel ver bij de meeste mensen waar je op date mee gaat.
Met pralines toekomen op een 1e afspraak? Wordt dat tegenwoordig gedaan bij niet-bejaarden dates in België...?

Anderzijds, onlangs met een Oekraïense over dating gepraat, en blijkbaar is het daar echt wel de gewoonte dat je bloemen meebrengt, ook op 1ste date.
Die was redelijk ontgoocheld dat er bij West-Europese dating geen bloemen gegeven worden of zaken zoals stoel onder tafel schuiven en zo.
Ze zijn precies wat meer formeel gentlemanship gewoon.

Met pralines toekomen op een 1e afspraak? Wordt dat tegenwoordig gedaan bij niet-bejaarden dates in België...?

Anderzijds, onlangs met een Oekraïense over dating gepraat, en blijkbaar is het daar echt wel de gewoonte dat je bloemen meebrengt, ook op 1ste date.
Die was redelijk ontgoocheld dat er bij West-Europese dating geen bloemen gegeven worden of zaken zoals stoel onder tafel schuiven en zo.
Onze hoek van de wereld is ook wel het minst "formeel gentleman" van allemaal denk ik, en ook het meest egalitair.

Het is een vb. Ik zou wel met iets kleins komen qua attentie, toch als je een zekere indruk wil maken. Is ook een boost voor zijn zelfvertrouwen omdat het een effect zal hebben hoe die andere persoon hem ziet. Zal meer positief onthaald worden, doet dienst als ijsbreker, etc... Dat hoeven geen pralines te zijn daarvoor.

Het is een vb. Ik zou wel met iets kleins komen qua attentie, toch als je een zekere indruk wil maken. Is ook een boost voor zijn zelfvertrouwen omdat het een effect zal hebben hoe die andere persoon hem ziet. Zal meer positief onthaald worden, doet dienst als ijsbreker, etc... Dat hoeven geen pralines te zijn daarvoor.
Attenties meebrengen op een 1e oppervlakkige tinderdate riskeert u hier bij sommige meisjes wel weg te zetten als weirdo of needy.

Het is wel 10j geleden dat ik moest daten, misschien zijn de tijden veranderd 🙃

Nee de tijden zijn niet veranderd, gewoon niet doen. Zo zat ik onlangs bij mijn date thuis en die had ook nog pralines liggen van een vorige date. Als er geen klik is dan is er geen klik, een attentie gaat daar niets aan veranderen.

2-3 x bloemen op 2 dates, en ze is binnen.

En blijven dat ook lang na de datingsfase. Als je op de verjaardag of vrouwendag geen bloemen geeft zal je het zien aan hun humeur 😬

Het is een vb. Ik zou wel met iets kleins komen qua attentie, toch als je een zekere indruk wil maken.
Goed idee, een pocketsize vibrator ofzo.

In alle ernst, ik denk dat ik al wel vaak heb gehoord dat een attentie op een erste date 'cringe' is. En ik kan niet anders dan inbeelden dat het inderdaad zo is. Een attentie zet toch meteen een klein verwachtingetje of zoiets.

Als general rule voor mezelf probeer ik altijd raakvlakken te vinden om over te praten. Smalltalk is eigenlijk niks anders dan jouw interesses afstemmen met die van haar. Zullen er dingen zijn die jou niet interesseren? zeker. Zullen er dingen zijn die haar ook niet interesseren? ook zeker.

Je hoeft het niet interessant te vinden om haar niet even te laten uitwijden en waar mogelijk kan je vragen te stellen. Dat toont een zeker respect naar de ander. Door raakvlakken te zoeken ook bij zaken die jou minder interesseren kan je toch wel een zeker gesprek hebben over zaken en omgekeerd ook. Misschien even een simplistisch voorbeeld naar wat ik precies bedoel.

Stel:
Je bent zelf heel erg into auto's, zoals tuning, velgen, motoren, etc... Zij kan dan wat meer milieuvriendelijker zijn doordat ze iedere dag op de fiets zit. Een mogelijke piste die je kan gaan is door dan te vragen waar ze dan zoal met de fiets heen gaat en vervolg daarop kan je dan aangeven dat je graag met de auto rijdt omwille van verschillende zaken (reizen, concerten die een 100 km ver af zijn, openbaar vervoer die niet betrouwbaar is en dat je op tijd wil zijn,...) Daar kan zij verder op in pikken omdat ze mss ook graag naar concerten gaat of ook graag een reis doet. Zo kan je blijven verder gaan door daar naar te vragen.

Lol @ dat voorbeeldgesprek 😅

Bloemen of pralines meenemen op de eerste date is cringe. Je moet haar niet koste wat het koste overtuigen hé.
Het is een snuffelfase voor beide partijen.

Iedereen heeft goede eigenschappen. Ga uit van je sterktes. Maak er een leuke date van. Indien zij je sterktes niet ziet is het gewoon niets voor jou.

Ik ben als eerste date eens op architecturale stadswandeling in Gent gegaan met zo een boekje. Was heel leuk en je hebt dan iets te doen tijdens het stappen.

Ik zou dat ook niet zo tof vinden om iets als bloemen of pralines te krijgen op een eerste date. Tenzij het echt iets relevants is. Bvb dat je voordien al gepraat hebt over je favoriete snoep en dat die persoon dan zo'n zakje mee heeft om te delen of zo. Dat vind ik attent, lief en grappig. Maar zo pralines zou ik echt weird vinden.

Ik volg Glashelder (en een paar eerdere reacties) hierin. Op een eerste date met iemand die je nog nooit ontmoet hebt al een cadeautje, pralines of bloemen meebrengen is een beetje cringe en komt 'mogelijk lichtjes wanhopig' over in deze tijden en in onze cultuur. Een eerste date is gewoon mekaar wat leren kennen, daar hoeven echt geen cadeautjes bij. Of er moet eerder in een online gesprek al gehint zijn op iets kleins als een specifiek snoepje ofzo inderdaad, dan kan het wel, dan past het in de context. Of als je samen gaat koken en al over recepten of aperitiefjes of snackjes gesproken hebt, dat je dan een fles of een hapje meeneemt ofzo...

Het moet er gewoon bij passen he. Voor ik op eerste date ging met mijn vriendin wist ik via chat al dat ze een kat had. Dus, ik had op de eerste date een zakje kattensnoepjes mee, voor dat beest. Afgegeven op het einde van de date, komt natuurlijk goed over, en is ook al meteen een excuus om eens de kat te zien...

Ik breng een attentie mee als ik bij iemand thuis word uitgenodigd voor een etentje. Zowel bij dates als bij vrienden eigenlijk. Spreek ik gewoon af op café om iemand te leren kennen dan zijn bloemen of dergelijke, echt niet nodig. Wel betaal ik altijd de drankjes op een eerste date en dat wordt precies wel geapprecieerd.

Gezellig avondje gehad gisteren en enigszins plannen gemaakt om dan vandaag een bericht te krijgen dat ze de klik toch niet helemaal voelde. Heeft nog wel voorgesteld om de drankjes terug te betalen. Wel zo vriendelijk. Dat is toch al beter dan de vorige afspraak waar het ineens radiostilte is.

Gezellig avondje gehad gisteren en enigszins plannen gemaakt om dan vandaag een bericht te krijgen dat ze de klik toch niet helemaal voelde. Heeft nog wel voorgesteld om de drankjes terug te betalen. Wel zo vriendelijk. Dat is toch al beter dan de vorige afspraak waar het ineens radiostilte is.
't gaat de goeie richting uit dus :unsure:

Hier stonden nog 4 daten gepland in de komende twee weken maar het is zo druk dat ik weinig energie kan steken in sturen en er een grote kans is dat er 2 van tussenuit gaan vallen. Wel nog aan de praat met iemand die eigenlijk niet direct m´n ding leek en veel te ver woont naar mijn goesting, maar het gesprek is zo vlot dat er wel een date van gaat komen. Ziet er op het eerste zicht nog de ´normaalste´ uit die ik in lange tijd zou hebben gedate.

Wel grappig, ben er nu 30, en het ene weekend heb ik een date met iemand van 34 met edn phd in moleculaire biologie, weekend erna een date met iemand van 26 die bezig is met haar muzikale carriere en wat alternatiever is. Ook al ben ik wel aangetrokken naar alternatieve types merk ik dat dat eigenlijk nooit echt een goeie combo is maar ik blijf wel zo´n matches krijgen. De verschillen tussen al mijn dates zijn zo groot dat het bijna een interessant sociaal experiment is :laugh:

Waarschijnlijk een domme vraag hier: zijn er ook mensen die besloten hebben om niet meer te daten?
Mijn vrouw is bijna een jaar geleden vertrokken, maar ondertussen heb ik nooit gedate noch het verlangen daartoe gehad. Eigenlijk sta ik op een tweespalt: mijn leven als vrijgezel is prima, maar mijn leven met een partner is een tikkeltje beter. Ergens denk ik gewoon te stoppen met die pogingen om een relatie aan te gaan. Dat klein beetje beter hoe je leven is met een relatie, weegt eigenlijk niet op tegenover het risico dat je dan draagt.

Waarschijnlijk een domme vraag hier: zijn er ook mensen die besloten hebben om niet meer te daten?
Mijn vrouw is bijna een jaar geleden vertrokken, maar ondertussen heb ik nooit gedate noch het verlangen daartoe gehad. Eigenlijk sta ik op een tweespalt: mijn leven als vrijgezel is prima, maar mijn leven met een partner is een tikkeltje beter. Ergens denk ik gewoon te stoppen met die pogingen om een relatie aan te gaan. Dat klein beetje beter hoe je leven is met een relatie, weegt eigenlijk niet op tegenover het risico dat je dan draagt.
Ik heb toch al enkele keren overwogen om niet meer echt actief te daten. Dat neemt niet weg dat ik open sta voor de liefde en dat er in het leven weinig mooier is dan je lief en leed delen met iemand die je graag ziet.

Maar ik heb geen zin meer in het harde leven van de date apps en de constante afwijzing. Ik ga proberen actiever te zijn in het dagelijks leven en op die manier iemand te leren kennen in een niet 'date' context. Dat lag me vroeger ook veel beter ;)

Goed idee, een pocketsize vibrator ofzo.

In alle ernst, ik denk dat ik al wel vaak heb gehoord dat een attentie op een erste date 'cringe' is. En ik kan niet anders dan inbeelden dat het inderdaad zo is. Een attentie zet toch meteen een klein verwachtingetje of zoiets.
IMO een attentie meebrengen op eerste date doet mij gewoon denken aan mensen die iets of wat hopeloos/simpel zijn. Ze vinden zichzelf al niet top, en dan hopen om met een attentie de date "recht te trekken".
Ik zou het redelijk cringe/creepy vinden moest mijn date al direct zoiets meebrengen, zelfs minpunten. Komt gewoon verkeerd over.
Probeer gewoon jezelf te zijn, praat, heb een leuke ervaring zonder hulpmiddel...

Terug
Bovenaan