Het grote BeyondGaming Dating topic

Alleej, van de laatste kortstondige maar intense relatie heb ik gisteren (via de post) mijn kleren ontvangen dat daar nog lagen. Direct twee maal in de was gestoken om de geur er uit te krijgen.

Situatie pikt nog altijd, en het ´waarom´ blijft na 10 dagen nog altijd in mijn hoofd malen. Het ding is wel dat hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik ook denk dat ik weinig anders had kunnen doen aan de situatie. Alleen spijt dat ik op het einde zelf mijn ruiten heb ingesmeten. En best vreemd hoe ik op donderdag nog een enorm romantische avond heb gehad, heel het weekend van beide kanten nog wat liefde ´naar elkaar verstuurd´ en op zondag is de bubbel gebarsten en ik nadien compleet geghost ben.

OT: mij op een eenzame avond per ongeluk ingeschreven voor een speeddate, dewelke volgende week doorgaat. Iemand hier ervaring met dat soort zaken? :unsure:

Hier zitten wat mensen die al gespeeddate hebben.
Het binnenkomen is het meest awkwarde, maar meestal raak je snel aan de babbel met andere mannen die in 't zelfde schuitje zitten zodat je er niet als een loner staat voordat het begint.
En dan is het gewoon van tafeltje naar tafeltje en babbelen met de aanwezige vrouwen.
Voelt wat repetitief, zeker als je niet echt een vonk voelt met een van de vrouwen. Dan is het een beleefdheidsbabbel.
En na 10 heb je het dan wel gehad.
Maar de tijd gaat op zich wel snel vooruit in die gesprekjes en iedereen is wel heel vriendelijk.

Dus 't is gewoon geluk hebben of er iets tussen zit dat u aanspreekt. Zeker eens proberen. Leuk alternatief op oppervlakkig geswipe.

Bon, met de apps is het ook ff rustig. Op Bumble haal ik hélémaal geen matches meer, zijn ook vaak dezelfde personen.
Breeze is nog wel oké, alleen is hier ook weer een stramien, zoals bijvoorbeeld met m'n laatste Breeze match.
1) date is gezellig, leuk
2) we aanvaarden elkaars nummer
3) ik ga op m'n élan door maar merk doordat berichten lang duren dat het niks wordt.
Ze antwoordde quasi een week later dat ze het druk had met privézaken en wat is het allemaal, al ik was ze zelf al vergeten. Kinderachtig misschien, maar dan doe ik hetzelfde met een week later antwoorden
Natuurlijk wordt dit niks meer.

Soit, dan maar eens met een singlesclub weggeweest, wat eigenlijk meer gericht is op het vinden van vriendschap al kan ieder social event uitdraaien in een datinggebeuren. Ik vond dit persoonlijk gezellig, al had ik met die lichting van de maand weinig affiniteit.
Niettemin ga ik eens meedoen met bepaalde activiteiten en hopen dat de groep groot genoeg is.

Ik ga het toch meer moeten doen met uitgaan, al voel ik me soms als dertiger op sommige plaatsen te oud en anderen te jong. Ik woon ook weer in een moeilijk gebied waar niet bijster veel te doen is + ik heb niet altijd vrienden die mee willen. Alleen uitgaan, dat vind ik veel te ongemakkelijk. Ja, alleen naar een concert geweest eens wat te doen is maar een festival was dat totaal niet.

Komende zaterdag is er toch eens een feestje te doen waar ik me echt moet inpeperen om eens vrouwen aan te spreken, als ik iemand de moeite vind natuurlijk. In de eerste plaats ga ik voor een plezante avond, maar ik moet het doel niet uit het oog vergeten.

Vrouwen zijn toch rare wezens hoor.

Nederlandse leren kennen aan zee, wilde nacht gehad. 3 weken intens communiceren, naar Nederland gereden voor een date. Leuke aangename dag, bleven slapen en een heel duidelijke klik langs beide zijden. 2 dagen later ontvang ik toch wel niet de klassieker der klassieker. De klik is er maar de vonk niet. Ik vraag mij soms af hoeveel mensen er nog geloven in een Disneyfilm als basis voor een liefdesrelatie. Je zou toch denken dat na een eerste goede date, een tweede volgt en dat ze elkaar verder leert kennen en ontdekt. We zien echt beland in een gemeenschap van liefdes fast food.

Ik heb nu wel een beetje gehad met het vrouwvolk, jammer genoeg. Al zullen we binnen paar weken wel nog eens van ons laten horen, je weet namelijk nooit.

Laatst bewerkt:
Vraag me af ben nu 22 jaar samen mocht da plots stuk lopen kan altijd. Of dat nog mogelijk is om met een andere partner te gaan je hebt ondertussen al die gewoontes etc

Vraag me af ben nu 22 jaar samen mocht da plots stuk lopen kan altijd. Of dat nog mogelijk is om met een andere partner te gaan je hebt ondertussen al die gewoontes etc
Natuurlijk gaat dat, zolang je daarvoor open staat. Je hebt mensen die hun partner na 50 jaar verliezen en op oude leeftijd een nieuwe levenspartner vinden.

De klik is er maar de vonk niet.
Ze komen uit relaties/jeugd/... waar er constant stress aanwezig was. Hun brein ervaart dat stressgevoel als de "default mode". Een gewone veilige situatie voelt dan als "niet juist" want hun brein is dat niet gewoon. Het moet allemaal overweldigend voelen met een vleugje stress en dat gevoel zou dan de zogenaamde vonk zijn. Maar de échte vonk is net die klik en niet dat vage stressgevoel op de achtergrond. Dat gevoel hebben ze wel bij de foute types, genre bad boys.

Klassiek fenomeen bij ongelooflijk veel mensen, niet alleen vrouwen trouwens. En het vraagt veel werk aan zichzelf om zo'n patroon te doorbreken.

Ze komen uit relaties/jeugd/... waar er constant stress aanwezig was. Hun brein ervaart dat stressgevoel als de "default mode". Een gewone veilige situatie voelt dan als "niet juist" want hun brein is dat niet gewoon. Het moet allemaal overweldigend voelen met een vleugje stress en dat gevoel zou dan de zogenaamde vonk zijn. Maar de échte vonk is net die klik en niet dat vage stressgevoel op de achtergrond. Dat gevoel hebben ze wel bij de foute types, genre bad boys.

Klassiek fenomeen bij ongelooflijk veel mensen, niet alleen vrouwen trouwens. En het vraagt veel werk aan zichzelf om zo'n patroon te doorbreken.
Jammer genoeg hebben ze inderdaad vaak niet zelf door. Ik had wel al zoiets in gedachten toen ik het bericht kreeg. Ben zelf wel het zorgzame type t.o.v. mijn partners en dat is dus niet sexy in dit geval.

Natuurlijk gaat dat, zolang je daarvoor open staat. Je hebt mensen die hun partner na 50 jaar verliezen en op oude leeftijd een nieuwe levenspartner vinden.
Ik zou het er moeilijk mee hebben geef ik gerust toe, maar we zijn zover nog niet msd denk ik er over 10 jaar anders over mocht mijn vrouw overlijden ofzo.

Ik zou het er moeilijk mee hebben geef ik gerust toe, maar we zijn zover nog niet msd denk ik er over 10 jaar anders over mocht mijn vrouw overlijden ofzo.
Mocht ik met die instelling in een relatie zitten, zou ik er nu al de brui aan geven. Stel je voor dat ze het langer dan 10 jaar kan volhouden. Je zit er dan toch maar mee. Sterkte!

Mocht ik met die instelling in een relatie zitten, zou ik er nu al de brui aan geven. Stel je voor dat ze het langer dan 10 jaar kan volhouden. Je zit er dan toch maar mee. Sterkte!
Denk dat je me verkeerd begrepen hebt, wij kennen elkaar zo goed weten alle gewoontes ik bedoel dat ik het moeilijk zou hebben om een nieuwe relatie te starten. Ondanks wat problemen begin dit jaar gaat het nu echt veel beter.

Ik was plots vrijgezel na mijn scheiding en dacht nooit nog iemand nieuw te ontmoeten. Laat staan dat ik iemand zou ontmoeten waarbij het ook effectief zou klikken. En wonder boven wonder: het is toch gebeurd. Zonder enige dating app of wat dan ook.

En ik zie dat echt ook een beetje als een tweede kans, langs beide zijden. Enerzijds weet ik van mezelf wat ik beter kan doen, en voor een nieuwe partner doe je dat ook iets makkelijker. Maar anderzijds kan je ook duidelijker aangeven aan je nieuwe partner wat je leuk of minder leuk vindt. En als dat vlot verloopt en met respect voor elkaar, als je merkt dat de andere dat ook voor jou doet, dan heb je volgens mij meteen een goede basis voor een langdurige relatie.

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen wat de intenties zijn. Als het vluchtige ontmoetingen zijn, dan is het passionele en de aantrekking belangrijk. Maar als je op zoek bent naar iets langdurig, dan moet je ook (en ja, het klinkt cliché) soulmates zijn. Over veel dingen hetzelfde denken. En als dat overgoten wordt met passie, dan zit het meer dan goed ;-)

Als introvert heb ik op dit moment de tijd van mijn leven.

Ik zit graag thuis, ik doe wat ik wil, financieel hou ik nu ook meer geld over. Ik heb mijn hobbies die mij bezig houden.

Vroeger voordat ik samen was met mijn ex draaide mijn leven rond opstap gaan en vrouwen versieren. Vrouwen hadden toen echt een macht over mij, de chase was echt de ultime high voor mij.

Ik ben nu op een moment gekomen in mijn leven dat mijn rust 100x belangrijker is dan een vrouw erin te betrekken. Ik ben nu ook doodeerlijk over mijn bedoelingen en het verbaasd mij dat ik hiermee meer succes heb dan toen ik oprecht wou daten.

Als ik nu een vrouw leer kennen zeg ik altijd rechtuit van ik ben niet opzoek naar een relatie, ik wil niet trouwen, ik wil geen kinderen. Als je gewoon wat tijd wil verdoen met mij dan heb ik daar niets op tegen maar verwacht niet dat er iets meer uit komt.

En dit is hetgene wat ik niet begrijp want ik zeg duidelijk als je met mij iets begint dan bij je tijd aan het verdoen. En hiermee heb ik meer succes dan ervoren. De reactie die ik dan krijg is van okay fijn dat je rechtuit bent dan weet ik dat ik niet veel van u moet verwachten ma we kunnen ondertussen wel wat fun hebben.

Tijdens mijn relatie had ik wekelijks 3x seks en nu heb ik maandelijks een paar keer seks. En tot mijn verbazing is dat meer als genoeg voor mij. Nu denk ik veel minder na met mijn kleine kop, en hou ik mij gewoon bezig met andere dingen.

Ik denk dat het 2 jaar heeft geduurd voordat ik volledig gelukkig was met gewoon mezelf.

Daarom ook dat ik totaal geen geduld meer heb voor de datingapps. Ik had geen zin meer om telkens weer dezelfde script te gebruiken bij een andere persoon. De ghosting, het stilvallen van gesprekken. Nu kom ik de vrouwen gewoon tegen als ik opstap ga en kan ik mij beter uitdrukken en dan zien we wel waar het naartoe gaat.

Komt er iets van, goed - komt er niets van, ook goed.

Het is mogelijk om nog een andere partner te vinden ma ik heb persoonlijk besloten na een relatie van 13 jaar dat ik liever single blijf.

De introvert die op stap gaat en vlot vrouwen versiert tijdens het uitgaan.
Bijzonder sterk.

Dat lukt mij als extravert niet

De introvert die op stap gaat en vlot vrouwen versiert tijdens het uitgaan.
Bijzonder sterk.

Dat lukt mij als extravert niet

Dit is typisch aan BG, omdat mijn ervaring niet zo is dan kan het niet dat het anders is voor andere.

Neem het niet verkeerd op maar denk je, omdat je extravert bent dat je juist meer vrouwen moeten kunnen versieren als je opstap gaat,

Het is niet omdat ik introvert ben dat ik niet buitenkom. Ik geef juist aan dat ik héél graag alleen ben en dat ik niet een partner nodig heb.

Ik heb ook nergens geschreven dat ik vlot vrouwen versier tijdens het uitgaan. Ik zeg juist als je opstap gaat om alleen vrouwen te versieren dan ben je verkeerd bezig.

Vorige maand zijn we naar PKP2025 geweest, we waren daar met 2 groepen. Ik ben aan de praat geraakt met een van de vrouwen in de groep en daar is iets casual uitgekomen. Ook als was er na een ganse avond praten/dansen niets uit gekomen dan was dit volledig okay voor mij. En dat wil ik juist zeggen. Amuseer u, ga voor de sfeer, de muziek en wat komt, komt.

Ik begrijp dat sommige mensen echt een partner willen vinden maar als je zo gefixeerd opzoek gaat dan gaat elke tegenslag 10x feller inslaan. Laat het gewoon op je afkomen en geniet gewoon van het moment.

Dit is typisch aan BG, omdat mijn ervaring niet zo is dan kan het niet dat het anders is voor andere.

Ik denk dat hij vooral doelde op het label 'introvert' dat je op jezelf kleeft, maar tegelijkertijd gedrag beschrijft dat totaal niet bij een introvert past. Waardoor ik (en anderen?) dus het idee krijg dat je eigenlijk helemaal niet introvert bent.

Ik denk dat hij vooral doelde op het label 'introvert' dat je op jezelf kleeft, maar tegelijkertijd gedrag beschrijft dat totaal niet bij een introvert past. Waardoor ik (en anderen?) dus het idee krijg dat je eigenlijk helemaal niet introvert bent.

Een introvert is iemand wiens energie voornamelijk uit de innerlijke wereld komt en die zich terugtrekt om op te laden, in plaats van uit sociale interacties.

Energie uit alleen-zijn: Introverten laden hun batterijen op door tijd alleen door te brengen en hebben behoefte aan rust en stilte.

Veelvoorkomende misvattingen:

Niet verlegen: Introvert zijn betekent niet per definitie dat iemand verlegen is; het is een persoonlijkheidskenmerk dat aangeeft hoe energie wordt verkregen en verwerkt.

Niet asociaal: Introverten zijn niet per se tegen sociale interacties; ze halen hun energie echter uit andere bronnen dan extraverte personen

Het is niet omdat ik naar één festival ben gegaan dat ik ineens geen introvert ben... Mijn punt wat ik wil maken is wees gelukkig met alleen te zijn en als je iemand tegenkomt laat het op je afkomen en begin niet al heel je leven te plannen omdat je op 1 of 2 dates ben geweest.

Reminder dat introvert zijn NIET wil zeggen dat je verlegen, asociaal, etc bent. Introvert zijn wil zeggen dat interactie met andere mensen veel energie van je vergt, terwijl dat bij extraverten hun net energie geeft. Je kan perfect introvert zijn maar op cafe gemakkelijk praten met mensen. Het is wel zo dat introverten vaak graag alleen zijn en dikwijls stiller in een groep, maar nogmaals heeft dat niet perse invloed op hoe vlot je met iemand een babbeltje kan slaan.

Laatst bewerkt:
Reminder dat introvert zijn NIET wil zeggen dat je verlegen, asociaal, etc bent. Introvert zijn wil zeggen dat interactie met andere mensen veel energie van je vergt, terwijl dat bij extraverten hun net energie geeft. Je kan perfect introvert zijn maar op cafe gemakkelijk praten met mensen. Het is wel zo dat introverten vaak graag alleen zijn en dikwijls stiller in een groep, maar nogmaals heeft dat niet perse invloed op hoe vlot je met iemand een babbeltje kan slaan.

Oké, tot daar kan ik zeker volgen. Jouw definitie is zeker op mezelf toepasbaar: sociale interacties kosten me wel wat energie, ook al ben ik wel een goeie '1-op-1'-persoon. Het gevolg daarvan is wel dat ik bepaalde situaties regelmatig probeer te mijden, zoals vaak afspreken in grote groep, of in grote groepen naar festivals gaan. En al zeker in die groep met onbekenden aan de praat proberen geraken.

Ik kan me (als introvert zijnde dus) niet echt verplaatsen in peppe's verhaal over op stap gaan en vrouwen versieren, aangezien dat net de situaties zijn die me zoveel energie kosten en ik dus niet vaak opzoek. Goed voor hem dat dit blijkbaar wel kan, maar nog steeds vind ik het lastig om dat allemaal te rijmen met 'introvert zijn'.

Terug
Bovenaan