Het grote BeyondGaming Dating topic

Nu het punt wat ge aanhaalt met de foto's klopt wel natuurlijk. Ik hoor dat in mijn kringen ook wel. Waarom zou ik veel foto's en tekst zetten als ik maar uit te kiezen heb 🤷‍♂️

Als ik dan zie waar er uit te kiezen valt, is dat ook niet altijd veel soeps.
Ik vind dat persoonlijk een denkfout, geen moeite in foto's en tekst steken "want ik krijg toch veel likes". Want ja, je krijgt (als vrouw dan toch) in de meeste gevallen wel veel likes, maar van wat voor type mannen...? Wat ze vergeten is dat ze van de mannen die het serieus menen geen likes krijgen, want die swipen dat soort "lege" profielen weg. (ik toch...) Tis dus een kwestie van wél een goed profiel te hebben zodat je ook de mensen aantrekt die je wil aantrekken en daarmee dan te matchen.

Je kan moeilijk klagen dat die apps één hoop vleeskeuring zijn als je uzelf enkel met foto's presenteert, dan is er geen andere mogelijkheid dan "het vlees te keuren".

Vandaag een artikel in de Standaard i.v.m. de ervaringen van mannen met datingapps (paywall wel): Zijn datingapps frustrerend voor heteromannen? “Een klein percentage mannen krijgt bijna alle aandacht, de rest vecht om de kruimels”

Geen idee of ik stukken mag quoten, haal het gerust weg, maar zeker dit is wel herkenbaar:

Al hoor ik regelmatig dezelfde klachten bij vrouwen over mannenprofielen.
Dit vond ik ook een interessant stukje:

"Wanneer een man op Tinder 100 vrouwen beoordeelt, geeft die gemiddeld aan 61 van die 100 vrouwen een like. Wanneer een vrouw op Tinder 100 mannen beoordeelt, geeft die gemiddeld aan slechts 6 mannen een like. Op Tinder zijn vrouwen dus ongeveer tien keer selectiever dan mannen”, blijkt ook uit een undercoveronderzoek van UGent"

Iedereen weet dat wel maar wel interessant om het zo met cijfers te zien. Ik blijf het shockerend vinden. Een vrouw liked gemiddeld maar 6 op de 100 mannen, crazy

Ik blijf het shockerend vinden. Een vrouw liked gemiddeld maar 6 op de 100 mannen, crazy
Ik verschiet daar niet van. Als ik 1% van de vrouwen like zal het al veel zijn. Ik zal wel een atypische vent zijn maar die selectiviteit levert dan, op eentje na, telkens wel leuke dates op. Ik ben in de 40, heb een job en twee kinderen: Geen tijd, energie of goesting om mijn tijd te steken in chatten en dates met vrouwen die mij waarschijnlijk toch niet gaan liggen.

Verder, je wil niet weten wat voor date-verhalen ik al van vrouwen heb gehoord. Heel verstaanbaar dat ze terughoudend en selectief zijn, er lopen vieze mannetjes rond.

Iedereen weet dat wel maar wel interessant om het zo met cijfers te zien. Ik blijf het shockerend vinden. Een vrouw liked gemiddeld maar 6 op de 100 mannen, crazy
Komt inderdaad wel overeen met de gedeelde ervaringen hier op het forum.

Echt schockerend is dan misschien wel de combinatie met dit:
“Een klein percentage mannen krijgt bijna alle aandacht, de rest vecht om de kruimels”

Dus vrouwen liken inderdaad heel weinig mannen, maar gaan dus blijkbaar allemaal voor dezelfde "hunks".
Dus kieskeurig en selectiever, maar tegelijkertijd ook oppervlakkig? 🤔

Dat gemiddelde van 61/100 zal bij mij wel kloppen.
Heel wat profielen waarvan je zegt : "niet helemaal mijn smaak, vreemde interesses, ...", maar tegelijkertijd ook "waarom niet, wie weet..."?

Terwijl vrouwen dus enkel en alleen gaan voor het perfecte plaatje - hoogstwaarschijnlijk doordat ze het zich ook kunnen permitteren.

Sorry, maar dat lijkt me nu niet zo abnormaal als je een groot aanbod hebt waar je uit kan kiezen. Ik vind 61 op de 100 vrouwens swipen eerder bizar. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe je dit kan doen, tenzij het gewoon wat voor de fun is, en de dopamine rush die je krijgt bij het matchen met random vrouwen die je eigenlijk niets zeggen.

Dus vrouwen liken inderdaad heel weinig mannen, maar gaan dus blijkbaar allemaal voor dezelfde "hunks".
Dus kieskeurig en selectiever, maar tegelijkertijd ook oppervlakkig? 🤔
Oppervlakkig? Lijkt me net het omgekeerde.

Vrouwen swipen bewuster naar rechts omdat ze doorgaans selectiever blijken te zijn als mannen op dating-apps.

Dat gemiddelde van 61/100 zal bij mij wel kloppen.
Heel wat profielen waarvan je zegt : "niet helemaal mijn smaak, vreemde interesses, ...", maar tegelijkertijd ook "waarom niet, wie weet..."?
Dit vind ik net veel oppervlakkiger: 'bah ja, waarom ook ni..." hupsakee en naar rechts gegooid.

Terwijl vrouwen dus enkel en alleen gaan voor het perfecte plaatje - hoogstwaarschijnlijk doordat ze het zich ook kunnen permitteren.
Wat bedoel je precies met het perfecte plaatje? Ik denk dat vrouwen gewoon de normale standaard van man eruit halen. En daarmee ben je precies al speciaal genoeg op Tinder (?).

Als ik afga op de likes die ik kreeg (ben exclusief aan het daten dus gestopt met Tinder) dan kan ik je zeggen dat grofweg 9/10 van de binnenkomende likes geen match werden hoor. Volume aan likes lag wel hoog maar de kwaliteit was een pak minder. Nu, dat is in het echte leven ook zo he. Als ik random 10 vrouwen op straat tegenkom dan ga ik ook niet 6 ervan aantrekkelijk vinden.

Oppervlakkig? Lijkt me net het omgekeerde
Dat is niet wat in het artikel staat, hé.
Er staat dat ze allemaal voor dezelfde 1% kiezen.
Mocht het gespreid zijn, naargelang smaak, zou ik het snappen.
Maar ze gaan allemaal voor dezelfde 1% en de andere 99% krijgt zo goed als niks ("kruimels").

Dit vind ik net veel oppervlakkiger: 'bah ja, waarom ook ni..." hupsakee en naar rechts gegooid.
Is dat niet eerder hoe kieskeurig je bent?
Als ik heel kieskeurig ben, dan zal misschien minder dan 1 percent in de smaak vallen, waarbij alles klopt (interesse, studieniveau, leeftijd, uiterlijk, afstand, ...).

Maar hou ouder je wordt, hoe meer je leert water bij de wijn te doen en dat perfectie niet bestaat.

En het is niet 'hupsakee' zoals jij zegt, in de hoop om toch maar een match te hebben, maar wel in de oprechte veronderstelling dat er voldoende aanwezig is voor wie weet iets meer.

Dat is in het echte leven toch ook zo?
Concreet voorbeeld: kwam paar weken geleden irl iemand tegen waarmee het fantastisch goed klikte.
Haar interesses liggen mijlenver weg van van wat in mijn leefwereld zit (zij is vooral bezig met mode - totaal niet mijn ding).
In dat opzicht zou ik haar op papier, via dating apps, zogezegd moeten wegswipen.
Maar in werkelijkheid bleek dat we emotioneel zo'n perfecte klik hadden - alleen woont ze ook mijlenver weg op een ander continent (dus tot daar einde verhaal).

Dus zo'n profiel zegt iets, maar tegelijkertijd ook niks, dus vandaar dat ik zeker in oprecht 6/10 potentieel zie en naar rechts gaat.

Ik ben lid van een bepaalde facebookgroep en zag daar een aantrekkelijke dame een bericht plaatsen.

Op café spreek je bij interesse ook iemand aan die je van haar noch pluimen kent en dat wordt als normaal beschouwd. Vandaar vroeg ik me af of dit al door sommigen succesvol is gekopieerd naar de online wereld.

Ik kreeg zonet nog een profiel op Tinder waar ik een jaar geleden al eens een date mee heb gehad. Ik vond dat toen wel een toffe madam maar na de eerste date kreeg ik toch minder reactie op whatsapp en is het contact eigenlijk gestopt omdat ik dacht dat het geen zin had.

Op zich vond ik het grappig dat exact dag op dag 1 jaar later haar profiel nog eens zie passeren op Tinder, ik dacht zal gewoon nog es sturen.

Vertelt ze dat ze de date ook wel leuk vond maar door omstandigheden minder gestuurd had en veel aan haar hoofd maar toen wel een tweede dat zag zitten. Maar zij dacht dat ik net geen zin meer had...

Nu is ze ondertussen wel al met iemand anders aan het daten.

Maar dus les geleerd dat je niet teveel mag veronderstellen in iemand anders zijn/haar naam. Had toen gewoon meer open kaart moeten spelen en niet er van uit gaan dat ze geen verdere interesse had. Ik en mijn brak zelfvertrouwen hé :p

Terug
Bovenaan