Het grote BeyondGaming Dating topic

Los daarvan, er is wel het één en ander anders dan pakweg een jaar terug op al die apps. Een jaar van de markt geweest, nu weer actief op de apps met quasi dezelfde foto's en tekst. Indertijd binnen de week een paar honderd likes binnengeharkt, nu is het aan ratio van 1 à 2 per dag. Geen idee of het het algoritme is, het feit dat er steeds minder volk op de apps zit of nog iets anders, maar het verschil is wel opvallend.

Al heel lang niet meer op de datingmarkt, maar waarom zou je honderden likes nodig hebben? Als die 1 of 2 likes een goed gesprek én date opleveren is dat toch voldoende?

Wat de tekst in je bio betreft: hou het luchtig en frivool, daar mag wat humor in zitten. Het moet binnenkomen als een goede openingszin: iets wat je aandacht trekt en interesseert. Indien je kinderen hebt is dat toch wel iets wat je meteen moet vermelden vind ik. Toch een cruciaal element in je leven, die steek je niet weg om er na een maand aan geslaagde dates mee af te komen.

Zeker niet nodig. Maar het verschil t.o.v. een jaar terug met quasi dezelfde foto's en tekst is wel opvallend.
Allez, misschien wel "nodig" als je een datingprofiel gebruikt om elke week met een andere griet tussen de lakens te duiken. Bij een Grindr is dat wel meer het geval, voor hetero's is dat toch minder evident denk ik.

bt9tk687ys361.jpg

Less is more.

Even niet vergeten dat dit begon omdat Nesje aangaf echt heel weinig likes te krijgen.
Ik denk dat we allemaal wel akkoord kunnen gaan dat zijn bio ook gericht is op een heel specifiek type vrouw.

Je kan op alle datingapps tegenwoordig ook al zo veel van jezelf vertellen in die extra stukjes: Interesses, wil je kinderen, "Fun facts", ...
Mijn bio op tinder is momenteel: "Send me your spotify wrapped", de rest halen ze wel uit de foto's en andere velden.

Ik vind dat het er beter op staat.

Ik kan niet zo goed om met mensen die wat trager zijn. Ik kan ook zo niet echt mijn gedachten uitzetten en casual dingen doen. Iets moet mij uitdagen of gericht op een doel zijn.
Ben niet normaal op dat vlak en weet al uit ervaring dat dit een pijnpunt is.

Dat geeky gedoe is een deel van mijn interesses en leefwereld. Ik ga daar graag in op, soms heel erg en wil niet iemand die dat weirdo zou vinden. Die kunnen andere types zoeken.

Lijkt toch belangrijk dat er iets van selectie is.

Ja, heb ik ook al gedacht. Is wel een goed punt. :thinking:

Daar is op zich niets mis mee, maar je geeft hier wel zelf het antwoord waarom je weinig likes krijgt en weinig matches hebt.

Je vist al in een heel beperkte vijver en van die overgebleven visjes gaat een deel geen interesse hebben in jou. En aan de andere kant ga jij geen interesse hebben in een deel die jou wel de goede kant heeft opgeswiped. De kans op matches wordt daardoor heel klein.

Je zoekt naar een naald in een hooiberg, dus logisch dat dat een moeilijke zoektocht is. En door zo veel criteria en verwachtingen te hebben, ga je misschien de diamant in de hooiberg missen omdat het geen naald is.

Verschillende interesses, talenten en visies kunnen net een verrijking zijn in een relatie. Zolang de basis normen en waarden overeen komen, zijn er weinig dingen onoverkomelijk, integendeel het kan net zorgen dat je elkaar gaat versterken, omhoog gaat halen.
En waarschijnlijk ga je meer uitgedaagd worden door iemand met andere visies, dan wanneer je elkaar altijd gewoon gelijk geeft.

Daar is op zich niets mis mee, maar je geeft hier wel zelf het antwoord waarom je weinig likes krijgt en weinig matches hebt.

Je vist al in een heel beperkte vijver en van die overgebleven visjes gaat een deel geen interesse hebben in jou. En aan de andere kant ga jij geen interesse hebben in een deel die jou wel de goede kant heeft opgeswiped. De kans op matches wordt daardoor heel klein.

Je zoekt naar een naald in een hooiberg, dus logisch dat dat een moeilijke zoektocht is. En door zo veel criteria en verwachtingen te hebben, ga je misschien de diamant in de hooiberg missen omdat het geen naald is.

Verschillende interesses, talenten en visies kunnen net een verrijking zijn in een relatie. Zolang de basis normen en waarden overeen komen, zijn er weinig dingen onoverkomelijk, integendeel het kan net zorgen dat je elkaar gaat versterken, omhoog gaat halen.
En waarschijnlijk ga je meer uitgedaagd worden door iemand met andere visies, dan wanneer je elkaar altijd gewoon gelijk geeft.
Akkoord, als je blijft vasthangen aan een lijstje waaraan je partner moet voldoen, blijf je wel in een (zéér?) beperkte vijver vissen. De basis blijft in mijn ogen een "Klik". Ook buiten het relatiegegeven is dat belangrijk. Als je bijvoorbeeld naar een opleiding gaat voor je werk en je geraakt er aan de praat met iemand kan het soms zijn alsof je die persoon al jaren kent. En soms verloopt dat héél stroef en valt een gesprek snel stil.

Ik benijd wel mensen die met zowat iedereen vlot aan de praat geraken. Zelf heb ik iets te veel remmingen op dat vlak, ik moet me eerst comfortabel voelen vooraleer ik ronduit kan praten. Tenzij het onderwerp "eten", "boeken" of "reizen" wordt aangeroerd.

Zijn goeie opmerkingen om alles wat opener te laten en meer van het leren kennen te laten gebeuren door praten of liefst ontmoeten.

Wat ik vooral wil vermijden zijn de types die zouden denken "weirdo" omdat ik graag eens opga in een verhaal of anime/manga, of games.
En wat ik echt wel belangrijk wil is dat iemand een opbouw mindset heeft en minder een opdoen mindset.
Dat filtert natuurlijk enorm veel mensen weg.

Nog een extra moeilijkheid voor mij is dat ik nooit direct aantrekking of een klik voel naar iemand toe. Ik zit gewoon niet zo in elkaar.
Dat is hetgeen waar het op dates dan heel vaak eindigt. Iemand voelt niet direct een klik, dus gedaan.
Ik zit gewoon anders in elkaar. Eerst iemand leren kennen en dan met tijd en connectie kunnen er romantisch gevoelens bijkomen.
Ergens probeer ik toch ook te filteren op types die het ook wat bedachtzamer en trager willen laten verlopen.

Ik zou in een profiel ook niet te veel niche voorkeuren prijsgeven waarop velen afknappen.

Eenmaal er een klik is en verlangen vanuit de andere kant nemen ze bepaalde niche voorkeuren er wel bij.
Maar vaak gaan ze er op voorhand wel op afknappen.

Ik zou in een profiel ook niet te veel niche voorkeuren prijsgeven waarop velen afknappen.

Eenmaal er een klik is en verlangen vanuit de andere kant nemen ze bepaalde niche voorkeuren er wel bij.
Maar vaak gaan ze er op voorhand wel op afknappen.
Als je erop gebrand bent om je voorliefde voor geek-cultuur te delen met je toekomstige partner moet het er wel bijgezet worden. Het is wel fijn om een passie te kunnen delen met iemand, ook al is dat zeker niet in elke relatie het geval. Dan is het kwestie van elkaar daarin ruimte te geven en dat te respecteren - binnen acceptabele grenzen waar beide partijen voor te vinden zijn.

Ik vind het moedig dat ge dat hier komt posten @Nesjamag !

Ik zit wat gewrongen. Langs ene kant: uw profiel komt heel erg 'M'lady, *tips fedora*' over.

Langs de andere kant: ge durft eerlijk uitkomen voor wie ge zijt 100% in de wetenschap dat zaken als gamen en anime niet bepaald iets is waar de vrouwkes zot van worden. Ik vind dat wel moedig en bewonderenswaardig, maar ge zet uzelf wel direct weg in een niche waar nog maar weinig volk in zit te vissen.

Verder moet ik inderdaad de rest bijtreden, ik zou die 'quickest way to my heart' van u wel echt weghalen. Van uzelf zeggen dat ge een snelle en scherpe geest hebt komt volgens mij ook in de grote meerderheid van de gevallen over alsof ge een wijsneus zijt.

Nesjamag profiel v2, waarbij ik probeer ongeveer hetzelfde te zeggen maar minder expliciet.

Hou van:
- sport en spel
- ongewone interesses en hobby's
- vrije geesten

Ik hoop dat je:
- veel verbeelding hebt en graag dingen in vraag stelt
- een open en eerlijk persoon bent waarop ik kan vertrouwen
- rustig iemand wilt leren kennen zonder grote verwachtingen vanaf het eerste moment. Ik ben een Diesel.

Als het iets tussen ons wordt, dan hoop ik dat we:
- met gemeenschappelijke kijk vooruit kunnen in het leven als gelijkwaardige partners die hun eigenheid kunnen bewaren.

Swipe naar links als je:
- niet houdt van iemand die eindeloos kan filosoferen en mijmeren over het leven want dat zit er vrees ik vrij hard ingebakken.

Ik vind het moedig dat ge dat hier komt posten @Nesjamag !

Ik zit wat gewrongen. Langs ene kant: uw profiel komt heel erg 'M'lady, *tips fedora*' over.

Langs de andere kant: ge durft eerlijk uitkomen voor wie ge zijt 100% in de wetenschap dat zaken als gamen en anime niet bepaald iets is waar de vrouwkes zot van worden. Ik vind dat wel moedig en bewonderenswaardig, maar ge zet uzelf wel direct weg in een niche waar nog maar weinig volk in zit te vissen.

Verder moet ik inderdaad de rest bijtreden, ik zou die 'quickest way to my heart' van u wel echt weghalen. Van uzelf zeggen dat ge een snelle en scherpe geest hebt komt volgens mij ook in de grote meerderheid van de gevallen over alsof ge een wijsneus zijt.

Nesjamag profiel v2, waarbij ik probeer ongeveer hetzelfde te zeggen maar minder expliciet.

Hou van:
- sport en spel
- ongewone interesses en hobby's
- vrije geesten

Ik hoop dat je:
- veel verbeelding hebt en graag dingen in vraag stelt
- een open en eerlijk persoon bent waarop ik kan vertrouwen
- rustig iemand wilt leren kennen zonder grote verwachtingen vanaf het eerste moment. Ik ben een Diesel.

Als het iets tussen ons wordt, dan hoop ik dat we:
- met gemeenschappelijke kijk vooruit kunnen in het leven als gelijkwaardige partners die hun eigenheid kunnen bewaren.

Swipe naar links als je:
- niet houdt van iemand die eindeloos kan filosoferen en mijmeren over het leven want dat zit er vrees ik vrij hard ingebakken.
v3: "vrees ik" zou ik bij dat laatste weglaten, dat komt te verontschuldigend en zelfs wat negatief over. Mijmeren en filosoferen is een schoon iets, daar mag je trots op zijn. Het komt ook wat nevenschikkend over, maar you do you hé.

v3: "vrees ik" zou ik bij dat laatste weglaten, dat komt te verontschuldigend en zelfs wat negatief over. Mijmeren en filosoferen is een schoon iets, daar mag je trots op zijn. Het komt ook wat nevenschikkend over, maar you do you hé.
gewoon een beetje zelfrelativering en met uzelf kunnen lachen imo.

Over mezelf:
Snelle en scherpe geest. Hou van nieuwe perspectieven verkennen.
Sport, spelen en beweging ❤️
Conventioneel is saai, ongewoon interessant.
Geeky (sci-fi, fantasy, anime, manga, games, lore, fan theory)

I'm hoping you:
Een vrije geest hebt! Graag zaken in vraag stelt. Nieuwsgierig en leergiering bent. Fantasie hebt. Verlangen hebt naar (zelf)ontwikkeling, vooruitgaan in leven.

What makes a relationship great:
Openheid, eerlijkheid, diep vertrouwen, zachtaardigheid, begrip, gelijkwaardigheid. Je eigenheid kunnen bewaren.

The quickest way to my heart is:
Emotionele connectie en mij verleiden vanuit oprecht verlangen.
5 seconden chatgpt herschrijft het naar dit:

Over mij
Ik ben iemand met een scherpe geest en een liefde voor alles wat mijn kijk op de wereld verruimt. Of het nu sport, spel of beweging is — ik geniet van alles wat energie geeft en in beweging zet.

Ik geloof dat het leven buiten de lijntjes boeiender is: conventioneel? Niet echt mijn ding. Geef mij maar het onverwachte, het ongekende.

Mijn geeky kant is een belangrijk stuk van wie ik ben: sci-fi, fantasy, anime, manga, games, lore, fan theories... Als je daar ook warm van wordt, hebben we al een klik.

Jij, hopelijk
Je hebt een vrije geest en houdt ervan om vragen te stellen in plaats van alles zomaar te slikken. Nieuwsgierigheid en leergierigheid maken het leven voor jou spannender. Je hebt fantasie, en je verlangt ernaar om jezelf te blijven ontwikkelen en te groeien, zowel in het leven als in verbinding met anderen.

Wat maakt een relatie voor mij geweldig?
Openheid, eerlijkheid en vertrouwen vormen de basis. Maar ook zachtaardigheid, begrip en het respect om elkaars eigenheid te bewaren. Gelijkwaardigheid vind ik essentieel — samen groeien, elk op je eigen manier.

De snelste weg naar mijn hart?
Een diepe emotionele connectie... En me verleiden vanuit oprecht verlangen. Echte aantrekkingskracht begint voor mij altijd in het hart én het hoofd.

Vind ik persoonlijk een betere versie van hetgeen er stond maar ik ben geen datingexpert en ook geen vrouw dus wie weet!

Jij wel, ja. Ik heb een maat die zeer in smaak valt bij de dames (puur op vlak van looks), die heeft een quasi leeg tinderprofiel, zonder bio, met drie foto's (waarvan eentje met sixpack) en die rijgt de likes en matches binnen dat het geen naam heeft.

Weird ik heb ook een foto met sixpack maar toch zoveel likes niet.

Het moet zijn dat de vrouwtjes toch zo geen fan zijn van Jupiler.

5 seconden chatgpt herschrijft het naar dit:

Over mij
Ik ben iemand met een scherpe geest en een liefde voor alles wat mijn kijk op de wereld verruimt. Of het nu sport, spel of beweging is — ik geniet van alles wat energie geeft en in beweging zet.

Ik geloof dat het leven buiten de lijntjes boeiender is: conventioneel? Niet echt mijn ding. Geef mij maar het onverwachte, het ongekende.

Mijn geeky kant is een belangrijk stuk van wie ik ben: sci-fi, fantasy, anime, manga, games, lore, fan theories... Als je daar ook warm van wordt, hebben we al een klik.

Jij, hopelijk
Je hebt een vrije geest en houdt ervan om vragen te stellen in plaats van alles zomaar te slikken. Nieuwsgierigheid en leergierigheid maken het leven voor jou spannender. Je hebt fantasie, en je verlangt ernaar om jezelf te blijven ontwikkelen en te groeien, zowel in het leven als in verbinding met anderen.

Wat maakt een relatie voor mij geweldig?
Openheid, eerlijkheid en vertrouwen vormen de basis. Maar ook zachtaardigheid, begrip en het respect om elkaars eigenheid te bewaren. Gelijkwaardigheid vind ik essentieel — samen groeien, elk op je eigen manier.

De snelste weg naar mijn hart?
Een diepe emotionele connectie... En me verleiden vanuit oprecht verlangen. Echte aantrekkingskracht begint voor mij altijd in het hart én het hoofd.

Vind ik persoonlijk een betere versie van hetgeen er stond maar ik ben geen datingexpert en ook geen vrouw dus wie weet!
Hoewel ik het wel goed geschreven vind ben ik toch wel wat negatief. We gaan toch echt zulke zaken niet overlaten aan chatgtp in de toekomst.

Hoewel ik het wel goed geschreven vind ben ik toch wel wat negatief. We gaan toch echt zulke zaken niet overlaten aan chatgtp in de toekomst.
Voor mensen die geen goede schrijfpen hebben is het wel een hulpmiddel, maar copy paste van chat GPT zou ik toch niet doen. Dat is dan weer heel onpersoonlijk. Het is echter meer aanwezig dan we beseffen: ook op Facebook worden felicitaties voor verjaardagen al voorgekauwd. Je moet zelfs de moeite niet doen om "proficiat" juist te schrijven, dat doet Meta wel voor jou. Met drie (!) emoticons erbij om je boodschap kracht bij te zetten.

Terug
Bovenaan