Zuiver kwestie van opvattingen en prioriteiten, dus geen er is geen fout/slecht gedacht zo lang je samen maar hetzelfde denkt als koppel.Ik zie ook hoe veel (vnl mannen) ook vrouwen bekijken die al snel op een avond met iemand in bed duiken. Zo zou ik toch niet willen dat er 30 man over mijn toekomstige vrouw en moeder van mijn kinderen denkt.
En omgekeerd zou ik ook nog het gevoel willen geven aan mijn partner dat als ik haar seks geef dat nog iets speciaals is wat ik niet zomaar met iedereen heb liggen doen.
Maar voor mij persoonlijk :
- Het kan mij echt geen kloten schelen wat anderen over mijn partner denken? Onze wereld op dat vlak is helemaal tussen ons. Dus veel belangrijker is wat wij over elkaar weten en denken. Stel u voor dat uw vriendin in haar single jaren eens goed heeft geprofiteerd en die heeft alles wat in haar opkwam eens gedaan en leren inzien wat ze wel kan pruimen en wat niet. En zo heeft ze af en toe eens in een zatte bui nen onnozelaar afgereden. Tgoh, kan gebeuren. Dat kan nog steeds een bangelijke persoon, partner en moeder zijn. Die ene piet waar ze 25 jaar geleden eens heeft aangezeten heeft geen impact op het aspect van al dan niet liefhebbende moeder kunnen zijn. Ik zou het heel oneerlijk vinden naar mijn partner toe dat ik anderen hun oordeel zelfs maar in overweging neem om haar als persoon te beoordelen. Ik vind ook dat het wat zou zeggen over mijn eigen zelfzekerheid.
- Sleutelpunt is dan misschien wel hoe belangrijk seks op zich is voor u. Seks op zich is voor mij los van enige betekenis. Seks binnen een relatie is dan weer enorm belangrijk. Context is key. Een mens is ook zo enorm complex op zich, ook soms op vlak van seks, dat een eenheidworst er van maken voor mij eerlijk gezegd te beperkend is. De seks die ge binnen een relatie beleeft is dan ook 56767x anders dan die daarbuiten. Imo toch. Dat maakt net een bedrog, dat verder gaat dan het zuiver fysieke, zo verwoestend maakt. Seks op zich... Tjah kan ge u waarschijnlijk wel over zetten. Maar intieme seks met alle gevoelens, afwegingen en praat die daar rond zit, dat kan dan weer earthshattering zijn. Seks op zich op zo een hoog schavot zetten is gevaarlijk imo, voor veel verschillende redenen.
Ook loyaliteit staat voor mij volledig los van aantal bedpartners. Iemand die als single zichzelf de vernieling in poept maar binnen een relatie altijd trouw is bestaat ook. Als ik daar over ga klagen betekent he teigenlijk dat ik iemand ga policen over haar verleden dat niets met mij te maken heeft. Zelfs maar een gesprek beginnen dat daar over handelt is voor mij een brug te ver. Ik ga even uitmaken, op basis van de passage van haar vagina in het verleden, of haar morele integriteit wel 'up to par' is. Er zijn geen winnaars in dat gesprek imo. Dan moet ge zelf een heel soortgelijke insteek hebben of één van de twee gaat liegen en verhullen en misschien wel verlangens verbergen.