Het grote BeyondGaming Dating topic

Sinds paar maanden aan het daten. Alles goed en wel, klik is er. Echter voel ik me soms ongewaardeerd. Mevrouw betaalt nooit de rekening op resto of als we ergens heen gaan zoals de cine. Ook nooit zelf voorgesteld om dat te doen. In het begin heb ik er niks over gezegd want ik ben de man en ik trakteer wel. Maar het begint te voelen in m’n portemonnee. Ik heb het een paar weken geleden aangehaald en we hebben er een serieuze discussie over gehad.. zij was ‘geschokkeerd’ dat ik gefocust ben op het financiële, dat dit vraagtekens doet rijzen bij haar om daar in het prille begin mee af te komen. Zij is van mening dat een man een vrouw niet zou mogen laten betalen als je uitgaat. Eerste keer dat ik te maken heb met dit type. Ter info, zij verdient goed haar brood (veel meer als ik) dus het is niet alsof ze geen geld heeft.
Dit weekend plannen gehad voor een citytrip in Frankrijk. Ik ben afkomstig van Brussel, zij van Antwerpen. Ik heb haar gevraagd of ze niet naar Brussel kan komen zodat we samen met mijn auto kunnen vertrekken. Ze heeft daarop voorgesteld of ik haar niet kan ophalen van Antwerpen. Ik vond dat niet OK want dan verliezen we tijd en moet ik op en af gaan voor niks. Opnieuw discussie gehad dat ik me niet gewaardeerd voel als ze zo doet met me. Zij heeft me gezegd dat zij het als “de chase” ziet dat een man in het begin van de relatie zou moeten tonen, dat ie achter de vrouw jaagt. Ik heb haar gezegd dat zij mijn liefde en wat ik voor haar over heb met verkeerde zaken probeert te meten. Wat ze enkel doet is me het leven moeilijk maken terwijl in een relatie we moeten proberen elkaars leven makkelijker te maken. Ik heb gezegd dat dit niet de eerste keer is dat ik me zo voel en dat dit allemaal me twijfels geeft naar de toekomst toe, dat heel deze “chase” de standaard/verwachting wordt en dat ik vrees dat ik niet gewaardeerd zal worden. Zij zegt dat dit enkel is in het begin, waarna ik zei dat we het gaan zien met de tijd. So let’s see…
Na een paar maanden al zo een miserie. Als een vrouw verwacht dat ge sugardaddy speelt moet ze maar naar andere apps en/of sites.

Dat type vrouw smijt u bij het huisvuil zodra iemand met meer duiten ook komt chasen.

Wij zijn getrouwd met scheiding van goederen en splitten hier redelijk 50/50 (ik verdien een stuk meer, maar ben ook met 1,5 man 'minder' door samengesteld gezin). Dus in essentie betaal ik wat meer, geef haar kinderen al eens iets.

Mijn vrouw haar auto is nu onverwachts stuk (nuja, 14 jaar oud en dus kan dat al eens). Aangezien het verschil tussen een 2de hands van 2-3 jaar en een nieuwe stockwagen met het autosalon amper 2-3000 euro is heb ik ook gewoon mijn portefeuille getrokken. Naast een renteloze lening van mijn kant geef ik gewoon 3k zodat ze met een nieuwe kan rondrijden, 5 jaar garantie heeft etc.
Als ik haar niet zou willen helpen, dan had ik evengoed niet moeten trouwen.

Nu is de praktische kant ook wel in orde, hoofdpijn, geen zin, whatever excuus ed is hier niet aan de orde. Gezien we als exclusieve FWB's begonnen zijn, enkel voor de praktische kant (zonder het gevaar van vieze ziektes op te lopen), voor haar mooi kopje en jonge leeftijd en het nog zo goed als elke dag raak is, is het nog steeds 'goedkoop' :p.
Ondertussen zijn we al 8 jaar samen, 8 maanden getrouwd en zou ik haar nietmeer kunnen missen.
Hoe je dit hier hebt geschreven klinkt het alsof als je niet zoveel intimiteit met haar had dat je niet het geld had gegeven ipv wel?

Alé ja zo komt het over bij, alvast excuses op voorhand

Hoe je dit hier hebt geschreven klinkt het alsof als je niet zoveel intimiteit met haar had dat je niet het geld had gegeven ipv wel?

Alé ja zo komt het over bij, alvast excuses op voorhand

Nee hoor, het was zeer sarcastisch bedoeld…

Ik zie mijn vrouw graag en hou van haar en daardoor help ik haar graag. Zou er anders ook hoegenaamd niet mee getrouwd zijn ;).

iemand tips om 24 uur in Brussel door te brengen met een date?

Onlangs gematcht met eentje met Iraanse roots die hier al +20j woont maar die had zelf voor de eerste date gezegd dat de man alles moet betalen en regelen.

Want in haar ogen is dat wat een gentlemen doet.
In bepaalde culturen is dit zo.
Een collega op t werk is van Armeense origine. Daar betaalt de man ook altijd alles..boodschappen, verzekeringen...
En madam kan lekker sparen. Zou bij mij niet waar zijn

Dat wil ook niet zeggen dat dat voor het leven is.
Mijn vrouw heeft in haar 20er jaren nooit iets betaald denk ik, ging elk weekend uit en werd links en rechts getrakteerd.
Genoeg mannen die er landen en hopen de lokale vrouwen gemakkelijk te versieren met wat geld te laten rollen, alleen was dat echt wel 15j te laat al.
In onze eerste dates betaalde ik da ook altijd alles, maar da's ook gestopt na nen tijd. Ik heb haar dat ook gezegd dat ik dat niet ging blijven trekken.

Wij sparen nu gewoon samen, betalen alles van de gemeenschappelijke.
Ik durf al is van mijn spendingmoney trakteren en zij even goed van het hare.
Ik zal nog wel is meer trakteren, maar da's dan ook omdat ik minder uitgeef aan haar en nagels dat er bij mij wat meer over is op het einde van de maand.

Soms is er nog wel eens een gesprek waarbij er bij haar uitspraken uit komen a la "de man moet dit, de man moet dat"
Ze heeft dan enkel pech dat ze amper kan koken en niet graag kuist, want dan zeg ik altijd "als ge die traditionele rollen in ons huwelijk wilt dan beginde eerst met die van u op te nemen"
En dan stopt dat ook wel ;)

het kan ook wel extremer; een van haar vriendinnen is albanese, die had een nieuwe vriend en die vroeg na 2 weken of zij de condooms is ging betalen. en ge kunt nu wel heel veel poepen misschien maar als dat de investering nie waard is is de sex misschien gewoon slecht.

Dat wil ook niet zeggen dat dat voor het leven is.
Mijn vrouw heeft in haar 20er jaren nooit iets betaald denk ik, ging elk weekend uit en werd links en rechts getrakteerd.
Genoeg mannen die er landen en hopen de lokale vrouwen gemakkelijk te versieren met wat geld te laten rollen, alleen was dat echt wel 15j te laat al.

In onze eerste dates betaalde ik da ook altijd alles, maar da's ook gestopt na nen tijd. Ik heb haar dat ook gezegd dat ik dat niet ging blijven trekken.
Want jullie waren samen van haar 5 jaar ofzo? :smile:

Een vrouwelijke collega had me onlangs Breeze aanbevolen, een dating app waarbij je als je matcht meteen op date gaat en niet eerst babbelt met elkaar. Aangezien ik hopeloos ben heb ik het toch maar geprobeerd.

2 dates gehad zover, met 2 aardige dames, eerste had echt potentieel maar ze was 4 jaar ouder dan ik en liet paar keer vallen echt aan kinderen te willen beginnen, dat vond ik een afknapper als 27 jarige (helaas want voor de rest was ze best leuk). 2e date was met een 24 jarige, en met haar had ik een goede klik maar ik wist meteen al dat dat niets ging worden, ze was onder andere professioneel basketbalster, industrieel ingenieur, super extravert, dat je je begint af te vragen waar ben ik mee bezig/ zij lijkt me out of my league en wat doe ik hier met m’n introverte mondaine leven 😂

Beetje spijt dat ik aangegeven heb in de app om m’n nummer niet te delen, geen idee of zij dat wel wou doen natuurlijk als je zelf nee zegt zie je dat niet (kwestie van even te kunnen overdenken en niet on the spot je nummer te moeten delen).

Blijkt dus dat ik zelfs in dates niet zo best ben 😅 niet alleen in er scoren

Blijkt dus dat ik zelfs in dates niet zo best ben 😅 niet alleen in er scoren
Lijkt mij best wel mee te vallen met dat "niet zo best zijn in dates" als je op korte termijn al twee Breeze-dates achter de rug hebt? Uiteindelijk heb je die ook maar omdat zij u terugliken én betalen aan Breeze om op date te kunnen met u.

Lijkt mij best wel mee te vallen met dat "niet zo best zijn in dates" als je op korte termijn al twee Breeze-dates achter de rug hebt? Uiteindelijk heb je die ook maar omdat zij u terugliken én betalen aan Breeze om op date te kunnen met u.

Dat is waar, maar ik ben echt beetje sociaal incapabel hoor

Of dat gevoel krijg ik altijd & dan gaat het per definitie best wel mis

Dat is waar, maar ik ben echt beetje sociaal incapabel hoor

Of dat gevoel krijg ik altijd & dan gaat het per definitie best wel mis
Bij het daten moet je eigenlijk bezig zijn met de vraag "is deze persoon iemand waarmee ik een relatie wil?" in plaats van "hoe kan ik op mijn best overkomen zodat deze persoon mij gaat willen?"
Gewoon uzelf zijn, als het matcht komt dat wel goed. Maar dat is de theorie, in de praktijk is het allemaal net iets anders.

Bij het daten moet je eigenlijk bezig zijn met de vraag "is deze persoon iemand waarmee ik een relatie wil?" in plaats van "hoe kan ik op mijn best overkomen zodat deze persoon mij gaat willen?"
Gewoon uzelf zijn, als het matcht komt dat wel goed. Maar dat is de theorie, in de praktijk is het allemaal net iets anders.
Ik zou denken dat je afvragen of iemand relatiemateriaal is net nog niet aan de orde is de eerste date(s), en je je best vooral probeert te amuseren zonder een masker op te zetten.

Ik zou denken dat je afvragen of iemand relatiemateriaal is net nog niet aan de orde is de eerste date(s), en je je best vooral probeert te amuseren zonder een masker op te zetten.
Tgoh ja, je merkt toch snel of er een klik is vind ik. Als er weinig amuseren aan is dan klikt het gewoon niet en hoef je dat daarom niet bij uzelf te zoeken maar is het gewoon niet de juiste persoon voor jou, het is zo'n beetje dat dat ik bedoel. Het kan na die eerste dates dan nog om allerhande redenen niks worden.

Sinds paar maanden aan het daten. Alles goed en wel, klik is er. Echter voel ik me soms ongewaardeerd. Mevrouw betaalt nooit de rekening op resto of als we ergens heen gaan zoals de cine. Ook nooit zelf voorgesteld om dat te doen. In het begin heb ik er niks over gezegd want ik ben de man en ik trakteer wel. Maar het begint te voelen in m’n portemonnee. Ik heb het een paar weken geleden aangehaald en we hebben er een serieuze discussie over gehad.. zij was ‘geschokkeerd’ dat ik gefocust ben op het financiële, dat dit vraagtekens doet rijzen bij haar om daar in het prille begin mee af te komen. Zij is van mening dat een man een vrouw niet zou mogen laten betalen als je uitgaat. Eerste keer dat ik te maken heb met dit type. Ter info, zij verdient goed haar brood (veel meer als ik) dus het is niet alsof ze geen geld heeft.
Dit weekend plannen gehad voor een citytrip in Frankrijk. Ik ben afkomstig van Brussel, zij van Antwerpen. Ik heb haar gevraagd of ze niet naar Brussel kan komen zodat we samen met mijn auto kunnen vertrekken. Ze heeft daarop voorgesteld of ik haar niet kan ophalen van Antwerpen. Ik vond dat niet OK want dan verliezen we tijd en moet ik op en af gaan voor niks. Opnieuw discussie gehad dat ik me niet gewaardeerd voel als ze zo doet met me. Zij heeft me gezegd dat zij het als “de chase” ziet dat een man in het begin van de relatie zou moeten tonen, dat ie achter de vrouw jaagt. Ik heb haar gezegd dat zij mijn liefde en wat ik voor haar over heb met verkeerde zaken probeert te meten. Wat ze enkel doet is me het leven moeilijk maken terwijl in een relatie we moeten proberen elkaars leven makkelijker te maken. Ik heb gezegd dat dit niet de eerste keer is dat ik me zo voel en dat dit allemaal me twijfels geeft naar de toekomst toe, dat heel deze “chase” de standaard/verwachting wordt en dat ik vrees dat ik niet gewaardeerd zal worden. Zij zegt dat dit enkel is in het begin, waarna ik zei dat we het gaan zien met de tijd. So let’s see…

Run forest, run.

Een vrouwelijke collega had me onlangs Breeze aanbevolen, een dating app waarbij je als je matcht meteen op date gaat en niet eerst babbelt met elkaar. Aangezien ik hopeloos ben heb ik het toch maar geprobeerd.

2 dates gehad zover, met 2 aardige dames, eerste had echt potentieel maar ze was 4 jaar ouder dan ik en liet paar keer vallen echt aan kinderen te willen beginnen, dat vond ik een afknapper als 27 jarige (helaas want voor de rest was ze best leuk). 2e date was met een 24 jarige, en met haar had ik een goede klik maar ik wist meteen al dat dat niets ging worden, ze was onder andere professioneel basketbalster, industrieel ingenieur, super extravert, dat je je begint af te vragen waar ben ik mee bezig/ zij lijkt me out of my league en wat doe ik hier met m’n introverte mondaine leven 😂
Mag ik je even aanraden om niet zelf te oordelen of iemand out of your league is? Misschien onderschat je jezelf?

Ze was onder andere professioneel basketbalster, industrieel ingenieur, super extravert, dat je je begint af te vragen waar ben ik mee bezig/ zij lijkt me out of my league en wat doe ik hier met m’n introverte mondaine leven 😂
Ik wil maar even zeggen dat ik ook heel extravert ben en mijn vrouw juist heel introvert. Zo'n tegengestelden trekken vaak aan. :) Twee extraverten bij elkaar hebben al wel eens het probleem dat ze alle 2 aan het woord willen zijn en zo elkaar frustreren.

Ikzelf heb het bijvoorbeeld soms wel eens nodig om gewoon op cafe tegen wildvreemden over koetjes en kalfjes te gaan tetteren. Dat kan mij dus echt opladen als ik moe ben. Maar ik ben ook altijd wel heel blij om bij mijn vrouw thuis te komen waar het gewoon rustig is. ^_^

Zoals ugar ook zegt is het niet aan u om te oordelen of ze "out of your league" is. Da's aan haar om te beslissen. Gij hoort alleen maar te zijn wie ge zijt en te beslissen of zij u kan krijgen. ^_^

Volgende date vastgelegd met miss "via-via leren kennen twee weken nadat ik de datingapps had afgesloten" 🥳

Geen idee of het iets wordt maar ze is leuk en er zijn zeker punten waarop het matcht.

Volgende date vastgelegd met miss "via-via leren kennen twee weken nadat ik de datingapps had afgesloten" 🥳

Geen idee of het iets wordt maar ze is leuk en er zijn zeker punten waarop het matcht.
Heel leuk om te horen dat er alweer een volgende date is vastgelegd. Hopelijk wordt het wat en indien niet, dan is het ook zo natuurlijk. Laat vooral je hoofd niet gek maken. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Terug
Bovenaan