Het grote BeyondGaming Dating topic

Sinds paar maanden aan het daten. Alles goed en wel, klik is er. Echter voel ik me soms ongewaardeerd. Mevrouw betaalt nooit de rekening op resto of als we ergens heen gaan zoals de cine. Ook nooit zelf voorgesteld om dat te doen. In het begin heb ik er niks over gezegd want ik ben de man en ik trakteer wel. Maar het begint te voelen in m’n portemonnee. Ik heb het een paar weken geleden aangehaald en we hebben er een serieuze discussie over gehad.. zij was ‘geschokkeerd’ dat ik gefocust ben op het financiële, dat dit vraagtekens doet rijzen bij haar om daar in het prille begin mee af te komen. Zij is van mening dat een man een vrouw niet zou mogen laten betalen als je uitgaat. Eerste keer dat ik te maken heb met dit type. Ter info, zij verdient goed haar brood (veel meer als ik) dus het is niet alsof ze geen geld heeft.
Dit weekend plannen gehad voor een citytrip in Frankrijk. Ik ben afkomstig van Brussel, zij van Antwerpen. Ik heb haar gevraagd of ze niet naar Brussel kan komen zodat we samen met mijn auto kunnen vertrekken. Ze heeft daarop voorgesteld of ik haar niet kan ophalen van Antwerpen. Ik vond dat niet OK want dan verliezen we tijd en moet ik op en af gaan voor niks. Opnieuw discussie gehad dat ik me niet gewaardeerd voel als ze zo doet met me. Zij heeft me gezegd dat zij het als “de chase” ziet dat een man in het begin van de relatie zou moeten tonen, dat ie achter de vrouw jaagt. Ik heb haar gezegd dat zij mijn liefde en wat ik voor haar over heb met verkeerde zaken probeert te meten. Wat ze enkel doet is me het leven moeilijk maken terwijl in een relatie we moeten proberen elkaars leven makkelijker te maken. Ik heb gezegd dat dit niet de eerste keer is dat ik me zo voel en dat dit allemaal me twijfels geeft naar de toekomst toe, dat heel deze “chase” de standaard/verwachting wordt en dat ik vrees dat ik niet gewaardeerd zal worden. Zij zegt dat dit enkel is in het begin, waarna ik zei dat we het gaan zien met de tijd. So let’s see…
Ik vind dat vrij respectloos van die vrouw. Dat je niet op elke eurocent gaat letten om te zien dat ieder 50/50 bijdraagt snap ik wel maar dit komt op mij over als schaamteloos profiteren.

Ik heb bijna het tegenovergestelde ik kan ze niet voor zijn om te betalen en als het me dan toch is lukt is t direct ik betaal volgende keer he! :unsure:

Los van schoonheid en persoonlijkheid en klikken en wat dan ook... Dat lijkt mij gewoon geen sympathiek mens? Allez, you do you (she do her?), maar niet met mij.

Los van schoonheid en persoonlijkheid en klikken en wat dan ook... Dat lijkt mij gewoon geen sympathiek mens? Allez, you do you (she do her?), maar niet met mij.
Exactly. Als je er van in´t begin al twijfels bij hebt gaat het er wrs niet op beteren.

OT: Hier niet bewust aan´t daten, al sta er ik de laatste tijd stilaan voor open. Maar totaal nog niet ´actief´ bezig. Maar nu...

Vrijdag avond naar een feest geweest in´t stad en serieus doorgezakt. Hele toffe avond, iedereen goed ´den bos in´. Om 5 uur sluiten we mee de keet en ik babbel nog even na met enkele aanwezigen, om daarna richting mijn fiets te wandelen (want ja, wel wat pinten op).

Naast mijn fiets (die aan het station stond) zat nog iemand op een bankje te wachten. Ik in mijne sociale begin daartegen te babbelen en geraak aan de praat (geen idee hoe). Ik zet er mij naast en begin te lullen over het feest waar ze blijkbaar ook aanwezig was. Bleek dat ze helemaal uit Duitsland was gekomen voor dat feest op haar eentje en nog een uur moest wachten op haar eerste trein. En ik weet dat ik nog zei ´Ok. Than i can annoy you some more if you don´t mind´.

Uiteindelijk dan zitten praten tot haar trein er bijna was. Omdat we allebei freelance deden en op Instagram zaten dan maar toegevoegd. Gisteren dan paar berichten gestuurd dat ze hoopte om snel eens af te spreken, en blijkbaar moet ze eind volgende maand terug in België zijn en ze stelde zelf voor om een dag vroeger te komen zodat we konden afspreken.

Dus... Als ik het goed versta heb ik een date, binnen een maand, met een keeeei knappe griet uit Duitsland. Met wie ik een gesprek heb gehad waarvan ik nog maar flarden weet.

Gisteren wat zitten sturen en een ´Ok, die datum. Ik kijk ernaar uit!´. Maar moet ik nu heel af en toe nog iets sturen of gewoon zien dat ze binnen een maand nog teken van leven geeft of... :unsure:

En wie zou de citytrip betalen?

Vind het tbh dikke zever, welke boodschap wilt ge geven als ge achter een vrouw moet jagen door (als enige en continu) geld te spenderen?

Emancipatie werkt vaak maar in één richting :oi22:
Hier gaan toch veel (donker)rode knipperlichten af, dit zijn zaken die je moeilijk gaat kunnen veranderen en naar mijn aanvoelen geen gezonde basis voor een relatie. Dus ofwel aanvaard je ze (who knows, misschien ziet ze eruit als Margot Robbie) ofwel zou ik toch eens goed nadenken of het het allemaal waard is.
Ik heb het uiteindelijk betaald, en op het einde van de dag nog een serieus gesprek gehad over deze zaken en daar kwamen dan tranen bij (van haar). Ik heb haar gezegd dat ik het overlaat aan de tijd om te zien wat het wordt, maar op deze manier zal het niet verder kunnen gaan.

Ik heb het uiteindelijk betaald, en op het einde van de dag nog een serieus gesprek gehad over deze zaken en daar kwamen dan tranen bij (van haar). Ik heb haar gezegd dat ik het overlaat aan de tijd om te zien wat het wordt, maar op deze manier zal het niet verder kunnen gaan.
Het is natuurlijk makkelijk te oordelen vanachter ons scherm, maar je moet maar goed nadenken of je hier zin in hebt. De eerste periode (jaren) zijn gewoon de makkelijkste. Als hier al zoveel gedoe is, lijkt me dat niet veel goeds naar de toekomst toe (samenwonen etc). Uiteraard niet evident wanneer er gevoelens bij komen kijken.

Klinkt als iemand met buitenlandse roots? Die IMO onzin over "the chase", en hoe een man dan vooral moet bewijzen hoe ongeloofelijk belangrijk de vrouw is, hoor je wel vaker bij Latino's of bepaalde Oost-Europese mensen. Moest dat het geval zijn kan het dus ook zijn dat wanneer alles serieuzer wordt er nog altijd een in onze ogen ouderwets beeld leeft dat de man opdraait voor het financiële luik.

Als het gewoon een oervlaamse is zou ik eerlijk gezegd denken: helemaal zot gemaakt door een of ander influencergebeuren.

Laatst bewerkt:
Onlangs gematcht met eentje met Iraanse roots die hier al +20j woont maar die had zelf voor de eerste date gezegd dat de man alles moet betalen en regelen.

Want in haar ogen is dat wat een gentlemen doet.
Je gaat volgens mij meer landen/culturen vinden die zo redeneren dan niet. Eerlijk gezegd stoort mij dat ook niet, voor de eerste date dan wel enkel.

Sinds paar maanden aan het daten. Alles goed en wel, klik is er. Echter voel ik me soms ongewaardeerd. Mevrouw betaalt nooit de rekening op resto of als we ergens heen gaan zoals de cine. Ook nooit zelf voorgesteld om dat te doen. In het begin heb ik er niks over gezegd want ik ben de man en ik trakteer wel. Maar het begint te voelen in m’n portemonnee. Ik heb het een paar weken geleden aangehaald en we hebben er een serieuze discussie over gehad.. zij was ‘geschokkeerd’ dat ik gefocust ben op het financiële, dat dit vraagtekens doet rijzen bij haar om daar in het prille begin mee af te komen. Zij is van mening dat een man een vrouw niet zou mogen laten betalen als je uitgaat. Eerste keer dat ik te maken heb met dit type. Ter info, zij verdient goed haar brood (veel meer als ik) dus het is niet alsof ze geen geld heeft.
Dit weekend plannen gehad voor een citytrip in Frankrijk. Ik ben afkomstig van Brussel, zij van Antwerpen. Ik heb haar gevraagd of ze niet naar Brussel kan komen zodat we samen met mijn auto kunnen vertrekken. Ze heeft daarop voorgesteld of ik haar niet kan ophalen van Antwerpen. Ik vond dat niet OK want dan verliezen we tijd en moet ik op en af gaan voor niks. Opnieuw discussie gehad dat ik me niet gewaardeerd voel als ze zo doet met me. Zij heeft me gezegd dat zij het als “de chase” ziet dat een man in het begin van de relatie zou moeten tonen, dat ie achter de vrouw jaagt. Ik heb haar gezegd dat zij mijn liefde en wat ik voor haar over heb met verkeerde zaken probeert te meten. Wat ze enkel doet is me het leven moeilijk maken terwijl in een relatie we moeten proberen elkaars leven makkelijker te maken. Ik heb gezegd dat dit niet de eerste keer is dat ik me zo voel en dat dit allemaal me twijfels geeft naar de toekomst toe, dat heel deze “chase” de standaard/verwachting wordt en dat ik vrees dat ik niet gewaardeerd zal worden. Zij zegt dat dit enkel is in het begin, waarna ik zei dat we het gaan zien met de tijd. So let’s see…

Even heel brutaal en ik word er waarschijnlijk voor neergesabeld;

Als zij het normaal vind dat jij overal voor betaald, dan wil jij toch langs de andere kant ook "waar voor uw geld".
Dan word die relatie redelijk praktisch, jij betaald en in return...

Huwelijksmateriaal is dat niet echt, alhoewel ik wel een paar kameraden hebben die hetzelfde soort vrouwmens hebben zitten, maar die vrouwen pakten dat sluwer aan.

Als zij het normaal vind dat jij overal voor betaald, dan wil jij toch langs de andere kant ook "waar voor uw geld".

Huwelijksmateriaal is dat niet echt, alhoewel ik wel een paar kameraden hebben die hetzelfde soort vrouwmens hebben zitten, maar die vrouwen pakten dat sluwer aan.
Goh, ik heb een hele korte tijd met eentje van Russische afkomst "gedate" (was meer van we kwamen mekaar tegen in de stad, wat gekust etc en yuuu) maar die was dus echt van mening dat een man moest "strijden" voor haar. Een man moest man zijn, alles betalen, minstens elke week bloemen brengen, haar ophalen/afzetten waar ze wou/moest zijn. En dan na x-aantal maanden zou ze er misschien mee naar bed gaan.

Ik ben er dan ook vrij snel van weg gebleven. Niet voor het seks deel to be clear. Gewoon de algemene attitude van alles nemen niks geven.

Wij zijn getrouwd met scheiding van goederen en splitten hier redelijk 50/50 (ik verdien een stuk meer, maar ben ook met 1,5 man 'minder' door samengesteld gezin). Dus in essentie betaal ik wat meer, geef haar kinderen al eens iets.

Mijn vrouw haar auto is nu onverwachts stuk (nuja, 14 jaar oud en dus kan dat al eens). Aangezien het verschil tussen een 2de hands van 2-3 jaar en een nieuwe stockwagen met het autosalon amper 2-3000 euro is heb ik ook gewoon mijn portefeuille getrokken. Naast een renteloze lening van mijn kant geef ik gewoon 3k zodat ze met een nieuwe kan rondrijden, 5 jaar garantie heeft etc.
Als ik haar niet zou willen helpen, dan had ik evengoed niet moeten trouwen.

Nu is de praktische kant ook wel in orde, hoofdpijn, geen zin, whatever excuus ed is hier niet aan de orde. Gezien we als exclusieve FWB's begonnen zijn, enkel voor de praktische kant (zonder het gevaar van vieze ziektes op te lopen), voor haar mooi kopje en jonge leeftijd en het nog zo goed als elke dag raak is, is het nog steeds 'goedkoop' :p.
Ondertussen zijn we al 8 jaar samen, 8 maanden getrouwd en zou ik haar nietmeer kunnen missen.

Laatst bewerkt:
OT: Hier niet bewust aan´t daten, al sta er ik de laatste tijd stilaan voor open. Maar totaal nog niet ´actief´ bezig. Maar nu...

Vrijdag avond naar een feest geweest in´t stad en serieus doorgezakt. Hele toffe avond, iedereen goed ´den bos in´. Om 5 uur sluiten we mee de keet en ik babbel nog even na met enkele aanwezigen, om daarna richting mijn fiets te wandelen (want ja, wel wat pinten op).

Naast mijn fiets (die aan het station stond) zat nog iemand op een bankje te wachten. Ik in mijne sociale begin daartegen te babbelen en geraak aan de praat (geen idee hoe). Ik zet er mij naast en begin te lullen over het feest waar ze blijkbaar ook aanwezig was. Bleek dat ze helemaal uit Duitsland was gekomen voor dat feest op haar eentje en nog een uur moest wachten op haar eerste trein. En ik weet dat ik nog zei ´Ok. Than i can annoy you some more if you don´t mind´.

Uiteindelijk dan zitten praten tot haar trein er bijna was. Omdat we allebei freelance deden en op Instagram zaten dan maar toegevoegd. Gisteren dan paar berichten gestuurd dat ze hoopte om snel eens af te spreken, en blijkbaar moet ze eind volgende maand terug in België zijn en ze stelde zelf voor om een dag vroeger te komen zodat we konden afspreken.

Dus... Als ik het goed versta heb ik een date, binnen een maand, met een keeeei knappe griet uit Duitsland. Met wie ik een gesprek heb gehad waarvan ik nog maar flarden weet.

Gisteren wat zitten sturen en een ´Ok, die datum. Ik kijk ernaar uit!´. Maar moet ik nu heel af en toe nog iets sturen of gewoon zien dat ze binnen een maand nog teken van leven geeft of... :unsure:
Bon, vandaag er terug van gehoord. Ze wist te vertellen dat ze er heel erg naar uitkeek en vroeg of het ok was dat ze met de vroege trein ging komen ipv in de late namiddag en of dit zou lukken met m´n werk.
Waarna de vraag kwam of er bij mij overnacht kon worden.

Deels omdat dit nogal moeilijk is en deels omdat ik dat nogal sketchy vind met iemand die ik niet ken heb ik voorgesteld om een hotel te boeken. Dus datum ligt vast en hotel is geboekt. Nu is nog steeds de vraag hoe dit over een maand is :unsure:

En heb stiekem wel hotel genomen waarbij ik tot de dag zelf kan annuleren. Best wel een ´too good to be true´ verhaal en die griet is echt wel way above my league :laugh:

Edit: iemand tips om 24 uur in Brussel door te brengen met een date?

Terug
Bovenaan