Het grote BeyondGaming Dating topic

Wil je het uitstellen of gewoon totaal niet meer met die persoon afspreken?

Ik zou gewoon sturen dat je de date annuleert omdat je voelt dat je er toch nog niet klaar voor bent en dat je het daten nog even gaat laat voor wat het is. En ze dan nog veel succes wensen met haar verder date carrière.
Zo voelt ze zich niet/minder persoonlijk afgewezen en sluit je de deur ook om in de toekomst nog met haar af te spreken.
Mja zoiets dus, ik ga eens effectief een paar maanden break moeten nemen. Wat uiteindelijk zie ik er altijd tegen op.

Mja zoiets dus, ik ga eens effectief een paar maanden break moeten nemen. Wat uiteindelijk zie ik er altijd tegen op.
En ook alst zo ver is, of is het dan wel leuk bij andere dates? En ook bij andere dingen?

Wil maar zeggen tis ook stukje uit comfort zone en vraagt meer dan op zetel te blijven zitten. Hoeveel mensen hebben geen zin om naar hun hobby te vertrekken soms.

Wat niet wilt zeggen dat cancellen niet goed is he, maar hangt ervan af waarom je er niet naar uit kijkt

Ik heb hulp nodig, dit klinkt als iets voor @Mulan :p

Match, gechat, afgesproken.. maar ik voel nu al dat ik eigenlijk opgelucht zou zijn moest ze afzeggen. Dat is ook weer niet echt fair natuurlijk. Dus wat is een ietwat beleefde manier om dat af te zeggen? Ik haat ghosting, dus dat wil ik niet doen dus beleefd en op een niet idiote manier :/
Zijt gewoon eerlijk en zeg dat ge het niet ziet zitten en wens ze veel succes.
Waarom het moeilijk maken?

En ook alst zo ver is, of is het dan wel leuk bij andere dates? En ook bij andere dingen?

Tot zover heb ik met 5 afgesproken, als we deze meetellen en het is altijd ok geweest. Maar na een paar keer zie ik er altijd tegen op geen idee waarom. Het feit dat moest mijn ex morgen haar kar keren ik daar direct op zou springen ( figuurlijk) doet er ook geen goed aan.

Wil maar zeggen tis ook stukje uit comfort zone en vraagt meer dan op zetel te blijven zitten. Hoeveel mensen hebben geen zin om naar hun hobby te vertrekken soms.

Wat niet wilt zeggen dat cancellen niet goed is he, maar hangt ervan af waarom je er niet naar uit kijkt
Oh ja dat is de reden waarom ik twijfel, ik moet mezelf dwingen om dingen te doen, maar ik weet niet of dat een goede basis is voor zaken.

edit: en mijn energie niveau na een week met de kinderen is ook niet direct.. optimaal :p

Tot zover heb ik met 5 afgesproken, als we deze meetellen en het is altijd ok geweest. Maar na een paar keer zie ik er altijd tegen op geen idee waarom. Het feit dat moest mijn ex morgen haar kar keren ik daar direct op zou springen ( figuurlijk) doet er ook geen goed aan.
Wegblijven van het daten zou ik dan zeggen. Dat wil zeggen dat je nog totaal niet klaar bent om u open te stellen voor iemand nieuw. Been there, done that, het is een (pijnlijk) leerproces, trek er uw conclusies uit.

Zelf ook gedated met iemand die daar niet klaar voor was (al aan beide kanten gezeten dus). Ik kan u zeggen dat dat echt geen leuke ervaring is want je blijft achter met het gevoel van "dit had iets kunnen worden maar ik weet het niet want ik heb ze helemaal niet leren kennen". Je begint dat dan op uzelf te steken. Dan nog liever een date met veel potentieel waarvan achteraf duidelijk blijkt dat het toch geen match is.

Swat, doe uzelf en uw dates een plezier, sluit uw gesprekken proper af en verwerk eerst uw scheiding. Tenzij het puur om rond te vogelen is hé (en uw dates dat ook weten), in dat geval: Veel plezier!

Laatst bewerkt:
@zarathustra het is me nu wel niet duidelijk of je haar al gezien hebt of niet?
Indien wel: een berichtje genre: "Ik heb niet het gevoel dat hier van mijn kant meer in zit en ga het hier bij laten." vind ik helemaal prima.

Indien nog geen eerste date: als iemand me dan zou sturen dat die niet klaar is om te daten maar wel zijn profiel actief laat staan, zou ik wel denken: "Dickhead, wees dan gewoon eerlijk waarom je afzegt he!"
Zorg dus dat je daden ook kloppen met je woorden. 😉

1 van de dingen die ik wel haat is inconsistentie, nee ik verwacht niet binnen een uur een antwoord als ik iets stuur maar als je op 1 ding meteen antwoord is het wat vreemd dat je op een ander bericht meer dan 24u nodig hebt.

Dinsdag leuke date gehad, woensdag over nagepraat via text " I had fun it was really nice, let's keep going and see where it goes "
Donderdag stuur ik haar " als je vrijdag of zaterdag iets wilt gaan drinken na je werk laat maar weten "

Vrijdag niets van gehoord, Zaterdag opeens random om 17u " hey ik werk vanavond , maandag en dinsdag ben ik vrij als je iets wilt doen " ik zeg ok das goed, ik wil je opnieuw zien "

Zondag niets van gehoord en zelf niks gestuurd want zag het punt niet ervan in.
Vandaag stuur ik om 16u van hey wil je nu vanavond iets doen.
Krijg meteen antwoord van ja dat kunnen we.
Ik stel een paar dingen voor en zeg laat weten om hoelaat je wil, en ben nu nog aant wachten op antwoord.
Nuja was dinsdag ook en dan opeens stuurt ze ik ben onderweg.

Maar eerlijk kzou wel wat pissed zijn als ik er nu niks van hoor en kweet niet hoeveel moeite ik er dan nog wil insteken.
Normaal zou ik al beslist hebben dat de effort one sided aan het worden is maar aan de andere kant elke keer ik een bericht krijg ist ook wel van "I really like you" en ze vroeg toch zelf om af te spreken vandaag dus ja confusing shit.
Das kut en als dat iets is dat zich in de toekomst blijft voortzetten moet je vooral zelf uitmaken of je daarmee verder wilt.

Aan de andere kant kun je het haar ook gewoon vragen en is die vraag ook al weg. In het slechtste geval neemt ze het slecht op en kun je weer verder 🤷🏻

Kga gwn nog ff wachten tot 21u, dinsdag was ze ook opeens onderweg en had ik ook 2u niks gehoord daarvoor.

En anders ga ik gewoon zeggen dat als ze serieus wilt nemen dat dat goed is voor mij maar dat ik geen zin heb in flaky shit om haar achterna te blijven zitten om soms antwoorden te krijgen op vragen.

Kga zowiezo niet elke keer als we afspreken afwachten of ze nu wel of niet stuurt dat ze onderweg is, dat is ook gewoon een beetje rekening houden met de andere persoon qua timing etc.
Hou er rekening mee dat niet iedereen even goed communicatief is via de telefoon.
Is het wel fijn praten op een date?

Kga gwn nog ff wachten tot 21u, dinsdag was ze ook opeens onderweg en had ik ook 2u niks gehoord daarvoor.

En anders ga ik gewoon zeggen dat als ze serieus wilt nemen dat dat goed is voor mij maar dat ik geen zin heb in flaky shit om haar achterna te blijven zitten om soms antwoorden te krijgen op vragen.

Kga zowiezo niet elke keer als we afspreken afwachten of ze nu wel of niet stuurt dat ze onderweg is, dat is ook gewoon een beetje rekening houden met de andere persoon qua timing etc.
Was dat die Braziliaanse?

Ik zou daar nu wel geen Vlaamse mentaliteit van verwachten zoals punctualiteit en dergelijke. Ik denk ook niet dat zo'n zaken eisen goed gaan samengaan met het vrijblijvende van daten voor zo iemand.

Haha nee dat niet, maarja je zou nu wel verwachten als je afspreekt om dan bv een tijdstip te horen zodat ik iets weet, ik ben nu iemand die sochtends in de douche springt dus ben nu wel klaar op 10 min maarja nu weet ik niet of ik wel of niet op iets aan het wachten ben.
Niet in elke cultuur is "een tijdstip prikken als we afspreken" een dingetje. Probeer bvb maar eens een restaurant te boeken in België met een bende Saudi's :wallbash:.

Ik ken alleen maar Brazilianen via het werk, maar punctualiteit en tijdsafspraken staan daar in elk geval niet hoog op de agenda :unsure:.

Haha nee dat niet, maarja je zou nu wel verwachten als je afspreekt om dan bv een tijdstip te horen zodat ik iets weet, ik ben nu iemand die sochtends in de douche springt dus ben nu wel klaar op 10 min maarja nu weet ik niet of ik wel of niet op iets aan het wachten ben.
Wat je beschrijft is perfect normaal in de Braziliaanse cultuur. Die gaan heel anders om met tijd en planning als wij.

Wat je beschrijft is perfect normaal in de Braziliaanse cultuur. Die gaan heel anders om met tijd en planning als wij.
Dit dus. Alles zo willen plannen is meer een Belgische/Duitse cultuur. Meeste van mijn vrienden zijn niet Belgisch en die hun planning is meer zoals de Braziliaanse.

Is echt wel iets dat je moet mee omkunnen. Als ik feest will beginnen om 19h zeg ik altijd 18h00, dan arriveren de meeste wel rond 19h30. Zowel hier als in Londen.

Dit dus. Alles zo willen plannen is meer een Belgische/Duitse cultuur. Meeste van mijn vrienden zijn niet Belgisch en die hun planning is meer zoals de Braziliaanse.

Is echt wel iets dat je moet mee omkunnen. Als ik feest will beginnen om 19h zeg ik altijd 18h00, dan arriveren de meeste wel rond 19h30. Zowel hier als in Londen.
Tijdens mijn studies goed bevriend met een Egyptenaar. Net hetzelfde verhaal, nodig Omar om 18u uit, en je hebt geluk als hij er tegen 21u is. En zich van geen kwaad bewust. Zo is het daar gewoon.

We hebben dus allemaal dezelfde ervaring, hier is dat met mensen uit Mexico. En dit verhaal met een Braziliaanse klinkt herkenbaar :unsure:

Sorry maar dat is toch een kwestie van integratie :/. Ik ben ook van Egyptische afkomst, het begrip tijd/deadlines/afspraken zijn er toch wel ingedrild als je hier leeft en werkt.

Ik verwachtte mijn ouders zaterdag om 8u30 ‘s morgens, ik stond om 7u45 klaar omdat ik weet dat die altijd heel stuk vroeger zijn. 8u06 ging de bel (logs van de bel-app), de stiptheid zit daar nog meer ingedrild dan onze generatie.

Sorry maar dat is toch een kwestie van integratie :/. Ik ben ook van Egyptische afkomst, het begrip tijd/deadlines/afspraken zijn er toch wel ingedrild als je hier leeft en werkt.

Ik verwachtte mijn ouders zaterdag om 8u30 ‘s morgens, ik stond om 7u45 klaar omdat ik weet dat die altijd heel stuk vroeger zijn. 8u06 ging de bel (logs van de bel-app), de stiptheid zit daar nog meer ingedrild dan onze generatie.
Oh nee, mensen die vroeger komen, dat is bijna nóg erger :tongue:

Als het 'formelere' afspraken zijn (dokter, tandarts, kapper, bank, ...) dan zal ik nooit te laat komen en ben ik soms zelfs een pak te vroeg (maar je kan ook altijd even in de auto of buiten wachten)

Maar als ik afspreek bij iemand thuis, zal ik toch liever 10 minuten te laat komen, dan 10 minuten te vroeg.

Maar als ik afspreek bij iemand thuis, zal ik toch liever 10 minuten te laat komen, dan 10 minuten te vroeg.
Same. In mijn eigen beleving ben je dan nog alles aan het klaarzetten en of je aan het klaarmaken. Ik zou dat alleszins niet leuk vinden als ik nog in mijn jogging sta rond te lopen en de bel gaat al.

Op afspraken ben ik liever te vroeg - dan wacht ik nog wel even in de auto of waar dan ook. Met vrienden of familie probeer ik wel "op tijd" te komen. 10 minuten te vroeg of te laat is nog oké vind ik. Als ik ergens te laat dreig te komen (dus meer dan een kwartier) probeer ik op voorhand wel te bellen dat ik wat later ben.

Vreemd dat het in andere contreien zo gewoon is van (veel) te laat te komen en je daar helemaal van geen kwaad bewust te zijn. Wat is dan nog het nut van een uur mee te geven voor een afspraak? 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan