Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik had eerder de raad gegeven: zet haar verjaardag misschien eens in de agenda, als dat voor haar iets belangrijk is...?
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, maar het was niet haar verjaardag die vergeten was? ;)
Maar de jubileumdatum/verjaardag kun je dan wel best inzetten inderdaad.

Ik kan wel begrijpen als er vorig jaar al aangegeven is dat ze dat belangrijk vindt, en je het dan opnieuw vergeet, dat dat kan overkomen als een gegeven dat je haar niet belangrijk genoeg vindt. De andere voorbeelden vind ik toch ook wel wat, euh...

In 't begin van onze relatie deden we veel meer, gingen we op date en op wandeltochten, road trips, citytrips. De recentste maanden was dit alles op zo'n laag pitje (behalve de zomervakanties) dat ze een totaal nieuwe vriendinnenkring is gaan opbouwen,

Mss is dat wel gewoon het probleem, dat ze wat meer aandacht wil. In dat geval kan het voldoende zijn om gewoon tijd te maken voor elkaar en dat hoeft dan niet het grote geld te kosten: regelmatig eens gaan wandelen of fietsen, filmavondje met zelf belegde pizza's, bbq in de tuin ipv rap wat ineen flansen, int weekend al eens uitgebreider aperitieven met een hapje en drankje, keer samen een escape spel spelen,....

Of 't kan ook zijn dat uw madam een materialistische bitch is, waarvoor niets goed genoeg is. In dat geval ga je zelf moeten bepalen of de seks goed genoeg is om haar kut karakter te compenseren.

Ik heb geleerd uit eerdere ervaringen dat "gewoon rondpoepen" niet mijn ding is. Ik daar niks uit haal en vaak teleurstellend is. Heb betere ervaring met FWB.

Wat dan wel?
Proberen om een klein beetje lijf en geest van elkaar los te maken. Omdat beiden elkaar gevangen kunnen houden. Dat wil niet zeggen elke weekend een ander, eerder áls er zich een kans voordoet om verlangen of begeerte naar jezelf toe te voelen, dat toe te laten en te proberen om even enkel daar mee bezig te zijn. Dat wil ook niet zeggen dat je zomaar iemand op je moet toelaten omdat hij of zij dat aangeeft, je zal natuurlijk je autonomie daarin behouden. Er is een tussenrang, tussen rond****** en FWB (waar je gevoelens zal ontwikkelen). Een gemeenschappelijke klik die die beide partijen level up geeft in zelfvertrouwen. Het is niet van het simpelste maar het bestaat wel degelijk.

Proberen om een klein beetje lijf en geest van elkaar los te maken. Omdat beiden elkaar gevangen kunnen houden. Dat wil niet zeggen elke weekend een ander, eerder áls er zich een kans voordoet om verlangen of begeerte naar jezelf toe te voelen, dat toe te laten en te proberen om even enkel daar mee bezig te zijn. Dat wil ook niet zeggen dat je zomaar iemand op je moet toelaten omdat hij of zij dat aangeeft, je zal natuurlijk je autonomie daarin behouden. Er is een tussenrang, tussen rond****** en FWB (waar je gevoelens zal ontwikkelen). Een gemeenschappelijke klik die die beide partijen level up geeft in zelfvertrouwen. Het is niet van het simpelste maar het bestaat wel degelijk.
dus
-> ‘fck it’ moment gehad en door even om het even wat (wie) te doen.
Ze bedoelt rondpoepen. 😜

Ohja, een relatie is zeker geen rozengeur en maneschijn...

Gisteren onze verjaardag vergeten, net als vorig jaar in feite.. Ze was razend... Terwijl ik gewoon wou uitrusten en meehelpen op de drukke familiebijeenkomst. Telkens ik een belangrijke dag vergeet is het precies of haar wereld instort en we uit mekaar zullen gaan.

Dus wie weet ben ik binnenkort ook weer op de markt, maar aan de soms gapende vrouwen die m'n 'zaddy' bierbuikje wel kunnen appreciëren zal dat niet voor lang zijn.

Enfin, blijkbaar doe ik volgens haar dus niet al te veel moeite om onze relatie in stand te houden...

Vorig jaar dacht ze 1 dag voor haar verjaardag dat ik haar verjaardag vergeten was terwijl ik haar dan net ten huwelijk wou vragen, ze was al zodanig verontwaardigd en negatief dat ik het vergeten zou zijn dat ik het dan ook afgeblazen heb met als resultaat dat ze dan nog kwader werd op de dag zelf en maar content moest zijn met een restaurantje. Weliswaar in Bellagio (Italië) en op de koop toe was madam niet tevreden omdat ze het moest stellen met een tafeltje die niet net naast het water was en kreeg ik verwijten dat ik maar gereserveerd moest hebben...

Neen maar, is hier toevallig geen topic waar men tips kan geven/krijgen hoe men een vrouw gelukkig kan houden in een relatie behalve dan verjaardagen niet vergeten? Dus eerder ideeën wat te doen op zulke dagen zonder te diep in de buidel te moeten tasten?

In 't begin van onze relatie deden we veel meer, gingen we op date en op wandeltochten, road trips, citytrips. De recentste maanden was dit alles op zo'n laag pitje (behalve de zomervakanties) dat ze een totaal nieuwe vriendinnenkring is gaan opbouwen, tis precies of ik alles moet doen en organiseren terwijl ze zelf geen moeite moet doen omdat ze een 'vrouw' is, ook al heb ik al dat fancy gedoe niet nodig in m'n leven. Zucht...
Kan het dat je onbewust steeds maar half de effort doet om haar een beetje te straffen? Je geeft zelf aan geen nood te hebben aan dat fancy gedoe en hebt weinig begrip voor haar frustratie (ik laat nu in het midden of ze gelijk heeft of niet) dus dat je zonder er zelf veel bij stil te staan wel ergens de fundamenten legt maar niet tot in de puntjes gaat omdat je verwacht dat het toch niet goed zal zijn?

Toch niet wat ik wil. Dus doe maar niet :) Niet mijn ding en geen zin in/behoefte aan op die manier :p
Ik heb intussen al genoeg ervaringen daarin om nu te weten wat en hoe.

waarom is dat niet verwonderlijk?

er zijn met de jaren juist veel laagjes bijgekomen, damn you old body

maar nee serieus, waarom niet?
Ik heb de neiging om gigantisch onder te verdelen, niet echt gezond en de meeste mensen snappen er ook weinig van. Voor mij is het zo logisch als wat, maar ik ben mij er van bewust dat het in mijn hoofd zit. Ik vind het ook niet altijd prettig.

waarom is dat niet verwonderlijk?

er zijn met de jaren juist veel laagjes bijgekomen, damn you old body

maar nee serieus, waarom niet?
Ik kan ook perfect redeneren welk effect ik bedoel met mijn uitleg aan Anyana en dat is verre van de platte bedoening die Mulan er van maakt. Maar om dat uitgeschreven te krijgen, je moet het eens meemaken denk ik. Of het was uniek voor mijn beleving maar ik ben echt vrij zeker dat wat ik bedoel bestaat.

Ik heb de neiging om gigantisch onder te verdelen, niet echt gezond en de meeste mensen snappen er ook weinig van. Voor mij is het zo logisch als wat, maar ik ben mij er van bewust dat het in mijn hoofd zit. Ik vind het ook niet altijd prettig.
Niks mis mee, maar ik vraag mij wel af hoe je dat doet (of deed) om te matchen met het juiste laagje waar je op dat moment behoefte aan had?
Ga je dan bewust gaan daten en geef je onmiddellijk aan dat het louter is om misschien een mentale verbondenheid te voelen, zondermeer? (om maar eens de andere kant te kiezen dan 'rondpoepen')
De tegenpartij zat misschien wat dat betreft op een andere golflengte en dan werden er misschien bepaalde verwachtingen gecreëerd?

Niks mis mee, maar ik vraag mij wel af hoe je dat doet (of deed) om te matchen met het juiste laagje waar je op dat moment behoefte aan had?
Ga je dan bewust gaan daten en geef je onmiddellijk aan dat het louter is om misschien een mentale verbondenheid te voelen, zondermeer? (om maar eens de andere kant te kiezen dan 'rondpoepen')
De tegenpartij zat misschien wat dat betreft op een andere golflengte en dan werden er misschien bepaalde verwachtingen gecreëerd?
Feit is dat er wel wat wilden blijven plakken maar ik vond dat vrij eenvoudig om te kappen. Da’s dan wel mijn tweetal persoonlijkheidsstoornissen, ik kan enkel meegeven dat het voor mijn open(er) bloeien wel geholpen heeft. Dat gevoel van ‘djeezes ik ben gewoon unloveable en zal altijd alleen zijn’ verdween, ik kreeg meer vertrouwen in mijn goede kanten. Was mijn dapperdere ik die Mr S tegengekomen is en dat loopt nu toch al 17 jaar heel netjes (ups en downs natuurlijk, maar hij is wel mijn absoluut enige deksel for life)

Ohja, een relatie is zeker geen rozengeur en maneschijn...

Gisteren onze verjaardag vergeten, net als vorig jaar in feite.. Ze was razend... Terwijl ik gewoon wou uitrusten en meehelpen op de drukke familiebijeenkomst. Telkens ik een belangrijke dag vergeet is het precies of haar wereld instort en we uit mekaar zullen gaan.

Dus wie weet ben ik binnenkort ook weer op de markt, maar aan de soms gapende vrouwen die m'n 'zaddy' bierbuikje wel kunnen appreciëren zal dat niet voor lang zijn.

Enfin, blijkbaar doe ik volgens haar dus niet al te veel moeite om onze relatie in stand te houden...

Vorig jaar dacht ze 1 dag voor haar verjaardag dat ik haar verjaardag vergeten was terwijl ik haar dan net ten huwelijk wou vragen, ze was al zodanig verontwaardigd en negatief dat ik het vergeten zou zijn dat ik het dan ook afgeblazen heb met als resultaat dat ze dan nog kwader werd op de dag zelf en maar content moest zijn met een restaurantje. Weliswaar in Bellagio (Italië) en op de koop toe was madam niet tevreden omdat ze het moest stellen met een tafeltje die niet net naast het water was en kreeg ik verwijten dat ik maar gereserveerd moest hebben...

Neen maar, is hier toevallig geen topic waar men tips kan geven/krijgen hoe men een vrouw gelukkig kan houden in een relatie behalve dan verjaardagen niet vergeten? Dus eerder ideeën wat te doen op zulke dagen zonder te diep in de buidel te moeten tasten?

In 't begin van onze relatie deden we veel meer, gingen we op date en op wandeltochten, road trips, citytrips. De recentste maanden was dit alles op zo'n laag pitje (behalve de zomervakanties) dat ze een totaal nieuwe vriendinnenkring is gaan opbouwen, tis precies of ik alles moet doen en organiseren terwijl ze zelf geen moeite moet doen omdat ze een 'vrouw' is, ook al heb ik al dat fancy gedoe niet nodig in m'n leven. Zucht...
Ze was nog kwader nadat ge uw aanzoek hebt geannuleerd dus ze wist ervan of ge hebt het haar verteld?

Ze was nog kwader nadat ge uw aanzoek hebt geannuleerd dus ze wist ervan of ge hebt het haar verteld?
Neen ze wist het niet, ze was gewoon nog kwader omdat ik niks ondernam om iets te fiksen die niet gefikst moest worden plus die details over die tafel in dat restaurant en iedere andere details die ze met een vergrootglas bekeek verpestten toen de hele avond en de komende dagen. Heb het veel later wel eens gezegd in koleire + dat het zo negatief zijn over pietenulligheden een averechts effect geeft. Dus natuurlijk zal ik hierdoor een nog beter moment moeten uitkiezen. Ik blokkeer gewoonweg als ze moeilijk of passief agressief doet en dat groeit alleen maar telkens ze zo doet en dus verminderd ook al de moeite die ik oorspronkelijk wou doen. Precies een vicieuze cirkel. Zolang ze het niet inziet dat we ons in feite gelukkig mogen prijzen als koppel ga ik naast de moeite die ik al doe ook geen extra moeite doen als het toch telkens weer een negatief boeltje is die enkele dagen duurt.

Neen ze wist het niet, ze was gewoon nog kwader omdat ik niks ondernam om iets te fiksen die niet gefikst moest worden plus die details over die tafel in dat restaurant en iedere andere details die ze met een vergrootglas bekeek verpestten toen de hele avond en de komende dagen. Heb het veel later wel eens gezegd in koleire + dat het zo negatief zijn over pietenulligheden een averechts effect geeft. Dus natuurlijk zal ik hierdoor een nog beter moment moeten uitkiezen. Ik blokkeer gewoonweg als ze moeilijk of passief agressief doet en dat groeit alleen maar telkens ze zo doet en dus verminderd ook al de moeite die ik oorspronkelijk wou doen. Precies een vicieuze cirkel. Zolang ze het niet inziet dat we ons in feite gelukkig mogen prijzen als koppel ga ik naast de moeite die ik al doe ook geen extra moeite doen als het toch telkens weer een negatief boeltje is die enkele dagen duurt.
Klinkt herkenbaar, die blokkade. Ik blokkeer ook als we in een crisissituatie zitten. Als ik sorry zeg zegt ze dat haar kelder vol met sorry ligt en als ik geen sorry zeg is ze kwaad dat ik geen sorry zeg. Zo'n blokkade, die vaak volgt omdat ik niet altijd goed weet hoe ik haar moet benaderen, komt al snel over als desinteresse en die perceptie is gevaarlijk. We zijn dan ook twee verschillende mensen: ik ben een nonchalante chaoot annex binnenvetter en zij neigt naar perfectionisme, orde en directheid. Misschien dat die combinatie ons alsnog de nek omdoet als koppel, maar so far so good. Door mijn neiging tot nonchalance laat ik het soms wel te vaak hangen en dat is vaak een trigger.

Kinxton, wij hebben bijna allen uw avonturen op 9l gevolgd. Ik zou eerst even kijken of wat ge nu hebt ook zijn goeie kanten heeft en dan kijken wat ge kunt aanvaarden van uw partner. Want ik vrees dat uw buik niet de vrouwenmagneet is die ge denkt dat het is.

Want we kunnen klagen zo veel als we willen, mensen veranderen niet of amper. En het is altijd een kwestie van water bij de wijn doen waar mogelijk en dan zien of ge op een aanvaardbaar punt zit.

Mod edit: taalgebruik

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan