Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik ging juist zeggen dat mijn kleine teen een licht voorgevoel heeft dat we in dit geval best ook eens de andere kant van het verhaal zouden horen :)
Als vorig jaar de wereld verging omdat je een huwelijks- of relatieverjaardag bent vergeten, zou het natuurlijk ook gewoon van een zeker inzitten met de partner getuigen om dat dit jaar niet te doen.

Klinkt herkenbaar, die blokkade. Ik blokkeer ook als we in een crisissituatie zitten. Als ik sorry zeg zegt ze dat haar kelder vol met sorry ligt en als ik geen sorry zeg is ze kwaad dat ik geen sorry zeg. Zo'n blokkade, die vaak volgt omdat ik niet altijd goed weet hoe ik haar moet benaderen, komt al snel over als desinteresse en die perceptie is gevaarlijk. We zijn dan ook twee verschillende mensen: ik ben een nonchalante chaoot annex binnenvetter en zij neigt naar perfectionisme, orde en directheid. Misschien dat die combinatie ons alsnog de nek omdoet als koppel, maar so far so good. Door mijn neiging tot nonchalance laat ik het soms wel te vaak hangen en dat is vaak een trigger.
Hah hier idem, herkenbaar.
Plus dan ook problemen met vertrouwen, wat denk ik basis zou moeten zijn.

Ohja, een relatie is zeker geen rozengeur en maneschijn...

Gisteren onze verjaardag vergeten, net als vorig jaar in feite.. Ze was razend... Terwijl ik gewoon wou uitrusten en meehelpen op de drukke familiebijeenkomst. Telkens ik een belangrijke dag vergeet is het precies of haar wereld instort en we uit mekaar zullen gaan.

Dus wie weet ben ik binnenkort ook weer op de markt, maar aan de soms gapende vrouwen die m'n 'zaddy' bierbuikje wel kunnen appreciëren zal dat niet voor lang zijn.

Enfin, blijkbaar doe ik volgens haar dus niet al te veel moeite om onze relatie in stand te houden...

Vorig jaar dacht ze 1 dag voor haar verjaardag dat ik haar verjaardag vergeten was terwijl ik haar dan net ten huwelijk wou vragen, ze was al zodanig verontwaardigd en negatief dat ik het vergeten zou zijn dat ik het dan ook afgeblazen heb met als resultaat dat ze dan nog kwader werd op de dag zelf en maar content moest zijn met een restaurantje. Weliswaar in Bellagio (Italië) en op de koop toe was madam niet tevreden omdat ze het moest stellen met een tafeltje die niet net naast het water was en kreeg ik verwijten dat ik maar gereserveerd moest hebben...

Neen maar, is hier toevallig geen topic waar men tips kan geven/krijgen hoe men een vrouw gelukkig kan houden in een relatie behalve dan verjaardagen niet vergeten? Dus eerder ideeën wat te doen op zulke dagen zonder te diep in de buidel te moeten tasten?

In 't begin van onze relatie deden we veel meer, gingen we op date en op wandeltochten, road trips, citytrips. De recentste maanden was dit alles op zo'n laag pitje (behalve de zomervakanties) dat ze een totaal nieuwe vriendinnenkring is gaan opbouwen, tis precies of ik alles moet doen en organiseren terwijl ze zelf geen moeite moet doen omdat ze een 'vrouw' is, ook al heb ik al dat fancy gedoe niet nodig in m'n leven. Zucht...

Als er over zulke 'banale' zaken al geen communicatie meer mogelijk is in jullie relatie, dan zou ik de eer aan uzelf houden en er de stekker uittrekken.
Er zijn zoveel koppels die in de loop van een relatie met veel ernstigere zaken geconfronteerd worden; ziekte van één van de partners of een dicht familielid, opvoeding van de kinderen, conflictsituaties en stress op het werk, psychologische aandoeningen, ... om maar een paar zaken te noemen, en toch weten de meeste koppels met zulke zaken wél om te gaan.

Ik kan alleen maar hopen dat jullie nooit met ernstige incidenten geconfronteerd worden, want dan is maar de vraag hoe je hiermee dan als koppel zal omgaan, als jullie klaarblijkelijk er nu al niet in slagen om eens met elkaar in communicatie te gaan om uit te klaren waarom jullie naast elkaar leven en geen initiatief meer nemen om samen zaken te doen, zoals die citytrips voorheen.

Als er over zulke 'banale' zaken al geen communicatie meer mogelijk is in jullie relatie, dan zou ik de eer aan uzelf houden en er de stekker uittrekken.
Er zijn zoveel koppels die in de loop van een relatie met veel ernstigere zaken geconfronteerd worden; ziekte van één van de partners of een dicht familielid, opvoeding van de kinderen, conflictsituaties en stress op het werk, psychologische aandoeningen, ... om maar een paar zaken te noemen, en toch weten de meeste koppels met zulke zaken wél om te gaan.

Ik kan alleen maar hopen dat jullie nooit met ernstige incidenten geconfronteerd worden, want dan is maar de vraag hoe je hiermee dan als koppel zal omgaan, als jullie klaarblijkelijk er nu al niet in slagen om eens met elkaar in communicatie te gaan om uit te klaren waarom jullie naast elkaar leven en geen initiatief meer nemen om samen zaken te doen, zoals die citytrips voorheen.
We krijgen ook maar een klein deel van zijn verhaal mee. Soms liggen er achter ontploffende banale details behoorlijk complexe conflicten verborgen. In een acute of chronische crisissituatie (zoals verbouwingen, slaaptekort met een kind, ...) kan een rommelige keuken of een verdwaalde sok aanleiding zijn tot een explosieve ruzie.

😱
Wut, de helft? :unsure:

Ik vond het, toen ik zelf nog op jacht was, al eigenaardig dat ik een dame in trouwkleed tegenkwam op Tinder. Maar dat lijkt me toch héél veel.

Wut, de helft? :unsure:

Ik vond het, toen ik zelf nog op jacht was, al eigenaardig dat ik een dame in trouwkleed tegenkwam op Tinder. Maar dat lijkt me toch héél veel.
65,3 procent gaf dan weer aan dat ze reeds een relatie hadden of zelfs getrouwd waren.

Meer dan de helft dus... :unsure:

Ik denk dat daar ook wel een pak mensen tussen zitten die gewoon eens willen zien wat dat allemaal is. Al jaren een relatie, maar je hoort iedereen bezig over Tinder en naar hier en naar ginder swipen, dus je installeert dat eens, swipet een beetje en that's it. (I know I did :unsure:)

Ik denk dat daar ook wel een pak mensen tussen zitten die gewoon eens willen zien wat dat allemaal is. Al jaren een relatie, maar je hoort iedereen bezig over Tinder en naar hier en naar ginder swipen, dus je installeert dat eens, swipet een beetje en that's it. (I know I did :unsure:)
Monogamie is de culturele norm en ik had wel verwacht dat er een kleiner percentage aan niet-singles actief was, maar meer dan de helft vind ik gewoon eigenaardig. Dat je je eigen marktwaarde nog eens wil testen begrijp ik ook wel - al kan dat ook door een onschuldige flirt zonder meer met iemand van het andere geslacht.

Monogamie is de culturele norm en ik had wel verwacht dat er een kleiner percentage aan niet-singles actief was, maar meer dan de helft vind ik gewoon eigenaardig. Dat je je eigen marktwaarde nog eens wil testen begrijp ik ook wel - al kan dat ook door een onschuldige flirt zonder meer met iemand van het andere geslacht.
Ik heb het over iets anders hé, niet over marktwaarde testen. Als iedereen altijd bezig is over Tinder en je hebt die app nog nooit gezien, dan download je dat toch eens om dat te bekijken, eens te swipen en te doen van "huh, ok, dat is dan Tinder." 'k Geloof dat ik zelfs nog Tinder staan heb.

Ook al eens een fake account aangemaakt omdat er blijkbaar wel getrouwde kennissen daarop zouden zitten had ik gehoord en ik wou eens weten wie het was. 😁

Ook al eens een fake account aangemaakt omdat er blijkbaar wel getrouwde kennissen daarop zouden zitten had ik gehoord en ik wou eens weten wie het was. 😁
Maar zit daar niet - tis een tijdje terug, kan ook een andere app zijn - zoiets op dat ze de contacten in je lijst van telefoon of mail automatisch dan filteren en die jou en vice versa niet zien?

Maar zit daar niet - tis een tijdje terug, kan ook een andere app zijn - zoiets op dat ze de contacten in je lijst van telefoon of mail automatisch dan filteren en die jou en vice versa niet zien?
Geen idee, ik heb het weg gedaan toen je plots moest met je gsm nummer aanmelden of toevoegen aan je profiel.

Terug
Bovenaan