Het grote BeyondGaming Dating topic

Ge kunt ook omgekeerd redeneren. Mijn account stond vol foto's van dagdagelijkse dingen. Één waar ik een banaan zat te eten, één waar ik lag te slapen, ... Wie dat oké vond en mij naar rechts swipete, gaf voor mij al direct aan dat al dat fake gedoe niet hoefde. Ge moet u daar echt niet in laten meegaan en enkel foto's van zotte dingen die ge eens één keer in uw leven doet opzetten.

Ik schreef mensen niet af omdat ze 'daar aan meededen', want er zijn genoeg mensen die daar wel in meegaan omdat ze niet willen onderdoen voor anderen, maar voor wie dat allemaal niet hoeft als ge 1 op 1 zijt met hen. Iedereen ziet er toch graag goed uit. Als ge zelf gelnagels schoon vindt en u daardoor beter in uw vel voelt, doe dat dan voor mijn part.

Laatst bewerkt:
Iedereen ziet er toch graag goed uit. Als ge zelf gelnagels schoon vindt en u daardoor beter in uw vel voelt, doe dat dan voor mijn part.
... Maar hou er wel rekening mee dat zo iemand geen afwas zal staan doen, luier zal verversen of een wc zal uitkuisen met zo een nagels 😜
(ik heb het over van die klauwen, niet over verzorgde, korte nagels)

Vorige week uit verveling ook eens Tinder geïnstalleerd. Niet dat ik momenteel echt interesse heb of al klaar ben voor een nieuwe relatie. Uiteindelijk toch een paar matches en twee gesprekken gehad. Op zich wel leuk om te weten dat je nog een beetje deftig in de markt ligt.

Maar tgoh, alle cliché foto’s zijn nog steeds aanwezig en ik moet @Mathias55 gelijk geven over de foto’s. Ik heb ook precies het gevoel alsof ik maar een saai manneke ben. Ook zijn alle cliché foto’s nog steeds aanwezig. Oftewel ergens in de jungle aan her rondtrekken, ergens in Afrika tussen de kleine negertjes, foto’s van het skydiven, of uiteraard de klassiekers terwijl ze op een paard zitten of 7 foto’s met een coup wijn. Dat zijn allemaal dingen die mij niet interesseren en waar ik ook geen nood aan heb. Nee ik heb geen wanderlust en mijn droom is niet om de Kilimanjaro te beklimmen.

Ik merk wel dat ik kieskeuriger ben geworden. Alles met kinderen, lange valse nagels, domme filters, centimeters schmink, of profielen die té “hippie one luv” overkomen knal ik gewoon naar links. Daar heb ik allemaal geen goesting meer in.
Al even van tinder af maar toch herkenbaar. "Wanderlust" godverdomme, ook zo'n onnozele term. Doet mij altijd denken aan die Britse dramaserie van dezelfde naam over een koppel in hun midlife-crisis.

Maar als je dat nuchter bekijkt is dat ook gewoon in het merendeel van de gevallen een paar leuke snapshots van de jaarlijkse reis, als het al jaarlijks is, wat dan wordt opgeklopt om wat jetset uit te stralen. Lijkt me een beetje groepsdruk eerlijk gezegd. Buiten paarden, dat is gewoon een rode lamp. Ik ken zelf zo wat "paardenvolk" en ofwel wordt je zelf zo ofwel lukt dat niet.

Jouw laatste alinea vind ik een goede filter, denk er net hetzelfde van eerlijk gezegd. Op een bepaalde leeftijd zijn kinderen nu wel redelijk standaard, maar als je je niet klaar voelt voor (andermans) kinderen lijkt me dat het beste voor iedereen.

... Maar hou er wel rekening mee dat zo iemand geen afwas zal staan doen, luier zal verversen of een wc zal uitkuisen met zo een nagels 😜

Ik heb de indruk dat zo'n klauwen door de meeste mannen als afgrijselijk worden beschouwd, ik vind dat ook gruwelijk. Van die korte gelnagels ok, ik zie er de meerwaarde ook niet van in, maar veel vrouwen zien er nu ook gewoon graag verzorgd uit en beschouwen dat als een plus.

Bwa, bij mij was het eerder een aquarium bezoek dan effectief vissen :unsure: plus gij zijt toch enkele jaren ouder dan mij (niet veel, maar kom) dus toch nog niet volledig dezelfde vijver. Misschien wat overlap maar meer niet :tongue:

Maar ja, Chanaya van 28 met ne kleine van 13 die eindelijk klaar is voor iets serieus of Chelsea met de duckface en haar zo geblondeerd dat zelfs Showbiz Bart zou zeggen “trop is teveel”, ze vliegen allemaal naar links.

Al denk ik dat als ik heel mijn lijst eens zou uittypen dat ik misschien toch té kieskeurig ben voor mijn eigen goed. :unsure:
wat staat er als bio bij u ?

Ik denk nu wel dat veel mensen reisfoto's, foto's van feestjes... op hun datingprofiel zetten omdat dat gewoon de plek is waar er spontane en veel foto's worden genomen. Bij het aanmaken van dat profiel ga je immers in uw recente archieven op zoek naar leuke foto's en kom je dus automatisch bij momenten terecht dat ge foto's genomen hebt.

Ik heb ook heel veel reisfoto's. Want dat zijn de momenten waarop ge het fototoestel boven haalt om voor jezelf herinneringen vast te leggen. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om foto's te nemen als ik 's avonds in de zetel voor tv lig. 't Is niet dat ik denk over 10 jaar de behoefte te ervaren om daaraan herinneringen op te halen en mijmerend terug te denken aan die mooie tijd dat ik op Pedro en Wesley in de containercup lag te gapen.

Slechter is relatief hé.

Da's goed, als ik weer even vanuit mezelf spreek wilde kieskeuriger zijn vooral zeggen dat ik meer zelfkennis/zelfliefde had verkregen en minder nood aan externe validatie.

Ik snap trouwens de afknapping van een "lange valse nagel" look, maar ik merk van mezelf dat ik doorheen de jaren blijkbaar wel veranderd ben van "volledig naturel is mooi", naar, "wat make-up die accentueert en verzorgde en/of gekleurde nagels zijn wel fijn om naar te kijken"

Het is niet dat ik 100% tegen elke vorm van make up ben, maar liefst toch vrij minimaal. Het is niet de bedoeling dat ik bij een kus op de wang meer chemicaliën binnen krijg dan na 32 jaar langs een chemische fabriek te wonen.

En lange valse nagels, mjah ik denk dat ik twee enorme afknappers heb en dat zijn dergelijke nagels en roken. Het ding is dat als iemand enorme hoeveelheden makeup en andere schoonheidsproducten etc gebruikt dat haar leefwereld zeer ver van de mijne zal liggen. Ik heb geen interesse in iemand die nog elk weekend elke nacht in een discotheek wilt gaan dansen.

Al even van tinder af maar toch herkenbaar. "Wanderlust" godverdomme, ook zo'n onnozele term. Doet mij altijd denken aan die Britse dramaserie van dezelfde naam over een koppel in hun midlife-crisis.

Maar als je dat nuchter bekijkt is dat ook gewoon in het merendeel van de gevallen een paar leuke snapshots van de jaarlijkse reis, als het al jaarlijks is, wat dan wordt opgeklopt om wat jetset uit te stralen. Lijkt me een beetje groepsdruk eerlijk gezegd. Buiten paarden, dat is gewoon een rode lamp. Ik ken zelf zo wat "paardenvolk" en ofwel wordt je zelf zo ofwel lukt dat niet.

Jouw laatste alinea vind ik een goede filter, denk er net hetzelfde van eerlijk gezegd. Op een bepaalde leeftijd zijn kinderen nu wel redelijk standaard, maar als je je niet klaar voelt voor (andermans) kinderen lijkt me dat het beste voor iedereen.

Ik heb de indruk dat zo'n klauwen door de meeste mannen als afgrijselijk worden beschouwd, ik vind dat ook gruwelijk. Van die korte gelnagels ok, ik zie er de meerwaarde ook niet van in, maar veel vrouwen zien er nu ook gewoon graag verzorgd uit en beschouwen dat als een plus.

Ik ben er nu 32 en heb wel gemerkt dat van mijn generatie er rond die leeftijd nog steeds veel zijn zonder kinderen. En noem het stereotiep, maar vaak zijn de vrouwen met de uiterlijke kenmerken die ik aanhaalde ook diegene die al sinds hun 20 een kind hebben. En tjah, het is misschien niet mooi maar dan heb ik mijn oordeel al gemaakt.

Hetzelfde met vrouwen met overgewicht. Dat kunnen lieve meiskes zijn maar die hun levenswijze staat gewoon haaks op die van mij, dus waarom mijn tijd eraan verdoen.

wat staat er als bio bij u ?
Zo droog/saai als maar kan zijn (pm) en dan nog een zinneke dat rokers automatisch naar links mogen swipen. :unsure:

Kan iemand mij eens uitleggen wat het grote probleem is met paardenliefhebbers? Ik heb dat nog al gelezen, maar ik weet niet wat het grote probleem is. Ik ken zelf zo geen mensen (buiten een vage kennis), dus ben nogal onwetend op dat vlak.

Ik zou er nooit bijzetten wie automatisch naar links mag swipen. Dat komt in mijn ogen echt heel slecht over. Voor hetzelfde geld verlies je daardoor ook bijvoorbeeld een match met een ex-roker die nooit nog een sigaret zal aanraken.

Ik ben er nu 32 en heb wel gemerkt dat van mijn generatie er rond die leeftijd nog steeds veel zijn zonder kinderen. En noem het stereotiep, maar vaak zijn de vrouwen met de uiterlijke kenmerken die ik aanhaalde ook diegene die al sinds hun 20 een kind hebben. En tjah, het is misschien niet mooi maar dan heb ik mijn oordeel al gemaakt.

Hetzelfde met vrouwen met overgewicht. Dat kunnen lieve meiskes zijn maar die hun levenswijze staat gewoon haaks op die van mij, dus waarom mijn tijd eraan verdoen.
Ik denk dat het normaal is dat je selectiever bent voor een potentiële partner dan voor de rest van de maatschappij om het cru te zeggen. En het is allemaal niet mooi, maar op tinder zie je natuurlijk enkel wat foto's en eventueel en korte bio, dan trek je snel conclusies gebaseerd op cliché's zeker. Als ik dan zo'n bio zag passeren van Kelly, 28 met op 4 zinnen evenveel schrijffouten, als job kapster, en als foto's dan de usual suspects: bikinifoto (mooi lichaam), foto terwijl ze cocktails drinkt in een discotheek, foto met zo'n dierenfilter...mja.

Kan iemand mij eens uitleggen wat het grote probleem is met paardenliefhebbers? Ik heb dat nog al gelezen, maar ik weet niet wat het grote probleem is. Ik ken zelf zo geen mensen (buiten een vage kennis), dus ben nogal onwetend op dat vlak.

Ik overdreef licht, maar in mijn omgeving ken ik zo een aantal vrouwen en de tijd die je sowieso in een paard moet steken is natuurlijk groot. Maar ok, uiteindelijk heeft iedereen wel hobbies.

Echter beheerste dat gewoon het leven van die vrouwen vanaf ze een bepaalde leeftijd hadden. Echt op café zitten daarmee en het ene verhaal na het andere bovenhalen over wat het paard die dag had gedaan. De twee die ik nu nog geregeld hoor zitten nog altijd in die wereld, de ene is getrouwd met iemand van de paardenclub en hebben dus samen dezelfde hobby (trouwfoto was, I kid you not, zij beiden met haar paard tussen hen), de andere is samen met iemand die niets met paarden had maar ondertussen "in het seizoen" elke zondag vroeg mag opstaan om met haar naar dressuurwedstrijden te gaan. De anderen die ik kende van diezelfde paardenclub zijn ook allemaal met andere paardenliefhebbers samen.

Natuurlijk is niet iedereen zo hé, maar dat is zo'n clichébeeld dat ik van veel mensen al heb gehoord (zoals je zelf aangeeft). Het is voor mij gewoon sterk hoe hard zo'n hobby hun leven bepaalt, en kennelijk vaak ook de partnerkeuze.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het normaal is dat je selectiever bent voor een potentiële partner dan voor de rest van de maatschappij om het cru te zeggen. En het is allemaal niet mooi, maar op tinder zie je natuurlijk enkel wat foto's en eventueel en korte bio, dan trek je snel conclusies gebaseerd op cliché's zeker. Als ik dan zo'n bio zag passeren van Kelly, 28 met op 4 zinnen evenveel schrijffouten, als job kapster, en als foto's dan de usual suspects: bikinifoto (mooi lichaam), foto terwijl ze cocktails drinkt in een discotheek, foto met zo'n dierenfilter...mja.
Mooi verpakking, maar een lege doos dus. idd een afknapper.

Een paard hebben is nu eenmaal gewoon een enorme tijdsinvestering. Dat zie je ook geregeld aan de foto's die er dan passeren. Als er één paardenfoto op het profiel staat, dan zijn het er vaak direct 5 van dergelijke foto's. En dan weet je al quasi zeker dat dat de allerbelangrijkste tijdbesteding is, en zijn er direct twijfels van hoe breed de interesse verder nog is.

Als de tijdsbesteding van een partner je geen hol interesseert, wetende dat die persoon er vaak 'weg van huis' voor zal zijn, nja... Geen evidente basis voor een relatie lijkt me. :)

Een paard hebben is nu eenmaal gewoon een enorme tijdsinvestering. Dat zie je ook geregeld aan de foto's die er dan passeren. Als er één paardenfoto op het profiel staat, dan zijn het er vaak direct 5 van dergelijke foto's. En dan weet je al quasi zeker dat dat de allerbelangrijkste tijdbesteding is, en zijn er direct twijfels van hoe breed de interesse verder nog is.

Als de tijdsbesteding van een partner je geen hol interesseert, wetende dat die persoon er vaak 'weg van huis' voor zal zijn, nja... Geen evidente basis voor een relatie lijkt me. :)
Niks is zo ergerlijk als mensen met énkel en alleen maar 1 hobby/passie om dan enkel maar daarover te kunnen lullen.

Enkele hits uit de tijd dat ik nog op Tinder zat:

• Foto van de vrouw in kwestie op een schommel op een of ander tropisch strand, de foto is altijd van in de rug genomen. Twee handen op de koorden van de schommel. Diep. Ze denkt na over het leven.
  • "Wanderlust". Ugh.
  • "Probably like your dog better than you". Origineel zeg, wauw. Comedy genius. Maar goed, deze vond ik geen ramp.
  • "Love going on adventures" of een andere uitleg over hoe reizen 99% van hun identiteit is, waarna je enkel foto's ziet van de meest toeristische bestemmingen op aarde. Van die mensen die zich sexueel identificeren als reiziger zijn naar mijn ervaring meestal zo diep en interessant als een leegstaande fontein.
  • "Fluent in sarcasm". Staat meestal gelijk aan iemand die sarcasme eigenlijk helemaal niet zo goed begrijpt en dat verwart met heel de tijd saai en droog zijn.
  • Korte oneliner over hoe 'gek' of 'out of the box' ze wel niet is. Instant pass.
  • Machu Picchu.
  • "Swipe links als je minder dan 1.80m bent, geen bruin haar hebt, geen 120kg kan benchen, je nettoloon onder de 5000 ligt, je..."
  • Filters.
  • Profiel met enkel groepsfoto's. Meestal wil dat zeggen 'zoek de minst aantrekkelijke en je weet van wie dit profiel is'.

Ik heb Tinder gehad van in ongeveer in het begin toen dat beschikbaar was in dit land en toen was dat, vind ik, toch heel verschillend tegenover hoe het nu is. Heel die 'instagramification' van die app (Tinder is altijd gebaseerd geweest op oppervlakkigheden natuurlijk, maar de frequentie aan 'oprechte' mensen/interessante matches lag vroeger toch veel hoger vind ik) heeft het geen goed gedaan vind ik.

Tussen mijn scheiding en mijn huidige relatie heb ik een dik half jaar op Tinder vertoeft, als veertiger :rolleyes:

Profiel dat ik had opgebouwd was heel simpel. Een portretfoto, eentje waar ik helemaal op sta, enkele waar ik in een setting zit van dingen die mij typeren. In mijn geval: snowboard, gitaar, fietsen, ... Vrij gewoon dus. Niet meer als 5 of 6-tal foto's. In bio gaf ik dan info over woonplaats, leeftijd, beroep, kids en een uitleg dat ik graag nieuwe mensen ontmoet voor leuke gesprekken, interesse heb in de levensverhalen van anderen en open sta voor nieuwe ervaringen en kennismakingen. Dat was allemaal heel simpel en to the point. Wat ik bewust niet deed was een whishlist neerpennen met wat ik zocht of niet zocht.

Mijn range op leeftijd lag tussen de 35 en 45... Swipen deed ik om de paar dagen, als het algoritme het lijstje had vernieuwd. Ik schat dat ik 80% naar links swipte... In die periode heb ik enorm veel matches gehad en veel contacten gelegd. Daar zijn ook een hoop dates uit voortgekomen... Ik had elke maand wel een date of drie... Van die dates zijn er velen bij een eerste kennismaking gebleven (op haar of mijn initiatief). Vier dates zijn wat verder geraakt en heb ik beter leren kennen. Waren altijd heel leuke avonden. Eenmaal een zat heet weekendje gehad en that's it (we horen mekaar niet meer). Eentje is uitgemond in een friends-with-benefits relatie (we woonden te ver uit mekaar en met kinderen in co-ouderschap zou een echte relatie te moeilijk zijn). Dat is gestopt omdat zij iemand heeft leren kennen maar we horen elkaar af en toe nog 's (just friends, no benefits he!). Eentje is een echte relatie geworden. Toen ben ik met Tinder gestopt. Ik heb op dat half jaar dus twee mensen goed leren kennen en dat is fijn.

Mijn ervaring: als je dat chill doet en niet te veel vooroordelen hebt, eerlijk bent en goed feedback kan geven (en met feedback kan omgaan) dan werkt daten perfect. Tinder is enkel het platform dat faciliteert he.

Mijn ervaring: als je dat chill doet en niet te veel vooroordelen hebt, eerlijk bent en goed feedback kan geven (en met feedback kan omgaan) dan werkt daten perfect. Tinder is enkel het platform dat faciliteert he.
Je mag het gewoon allemaal niet te serieus nemen en bij elke match al te ver beginnen denken. Nu goed, dit gaat op buiten tinder ook.

Als iemand die zelf nogal verlegen/introvert is zag ik het als een leerervaring, een soort verbeteren van de social skills. Dat de eerste hindernis "heeft ze wel interesse"->ja want ze zit op tinder en matcht, al werd weggenomen was gewoon aangenamer.

Ik overdreef licht, maar in mijn omgeving ken ik zo een aantal vrouwen en de tijd die je sowieso in een paard moet steken is natuurlijk groot. Maar ok, uiteindelijk heeft iedereen wel hobbies.

Echter beheerste dat gewoon het leven van die vrouwen vanaf ze een bepaalde leeftijd hadden. Echt op café zitten daarmee en het ene verhaal na het andere bovenhalen over wat het paard die dag had gedaan. De twee die ik nu nog geregeld hoor zitten nog altijd in die wereld, de ene is getrouwd met iemand van de paardenclub en hebben dus samen dezelfde hobby (trouwfoto was, I kid you not, zij beiden met haar paard tussen hen), de andere is samen met iemand die niets met paarden had maar ondertussen "in het seizoen" elke zondag vroeg mag opstaan om met haar naar dressuurwedstrijden te gaan. De anderen die ik kende van diezelfde paardenclub zijn ook allemaal met andere paardenliefhebbers samen.

Natuurlijk is niet iedereen zo hé, maar dat is zo'n clichébeeld dat ik van veel mensen al heb gehoord (zoals je zelf aangeeft). Het is voor mij gewoon sterk hoe hard zo'n hobby hun leven bepaalt, en kennelijk vaak ook de partnerkeuze.

Ok, merci voor de verduidelijkingen. Als dat 1 van de enige dingen is waar ze mee bezig zijn, wordt het idd moeilijk als je daar zelf niets mee hebt.

Beetje kortzichtig. Ik weet niet hoe ze het doen maar het lukt hen wel

Ok, merci voor de verduidelijkingen. Als dat 1 van de enige dingen is waar ze mee bezig zijn, wordt het idd moeilijk als je daar zelf niets mee hebt.
Welja dat is ook wat ik bedoelde met mijn origineel antwoord op @Carrion, voor vriendschap maakt mij dat allemaal niet uit, dat zijn vaak toffe mensen, maar als partner ben je natuurlijk wat kieskeuriger. En dat gaat op voor nog een hoop zaken.

Sommige aspecten van paardenverzorging (bv. sheath cleaning) zullen ook niet iedereen aanspreken vermoed ik.
Ik had er nooit van gehoord maar sindsdien swipe ik paardenwijven nog sneller weg dan daarvoor. :unsure:

Sommige aspecten van paardenverzorging (bv. sheath cleaning) zullen ook niet iedereen aanspreken vermoed ik.
Ik had er nooit van gehoord maar sindsdien swipe ik paardenwijven nog sneller weg dan daarvoor. :unsure:
Dat is dus in principe niet nodig he. Ik denk niet dat de meeste 'paardenwijven' dat doen

Terug
Bovenaan