Het grote BeyondGaming Dating topic

Tegenwoordig zie je ook vaak "not a fan of vanilla" dus dan weet je dat je je aan kinderen shit mag verwachten.

Alsook de classics: avontuurlijk en open minded ofc. 😉
dat betekent niet wat gij denkt -_-

Sommige mensen kunnen hier ook wel ferm overdrijven in hun omschrijvingen tbh. Dat een bepaald type mens niet voor u is - ok, maar om daar zo neerbuigend over te doen?

Enkele hits uit de tijd dat ik nog op Tinder zat:

• Foto van de vrouw in kwestie op een schommel op een of ander tropisch strand, de foto is altijd van in de rug genomen. Twee handen op de koorden van de schommel. Diep. Ze denkt na over het leven.
  • "Wanderlust". Ugh.
  • "Probably like your dog better than you". Origineel zeg, wauw. Comedy genius. Maar goed, deze vond ik geen ramp.
  • "Love going on adventures" of een andere uitleg over hoe reizen 99% van hun identiteit is, waarna je enkel foto's ziet van de meest toeristische bestemmingen op aarde. Van die mensen die zich sexueel identificeren als reiziger zijn naar mijn ervaring meestal zo diep en interessant als een leegstaande fontein.
  • "Fluent in sarcasm". Staat meestal gelijk aan iemand die sarcasme eigenlijk helemaal niet zo goed begrijpt en dat verwart met heel de tijd saai en droog zijn.
  • Korte oneliner over hoe 'gek' of 'out of the box' ze wel niet is. Instant pass.
  • Machu Picchu.
  • "Swipe links als je minder dan 1.80m bent, geen bruin haar hebt, geen 120kg kan benchen, je nettoloon onder de 5000 ligt, je..."
  • Filters.
  • Profiel met enkel groepsfoto's. Meestal wil dat zeggen 'zoek de minst aantrekkelijke en je weet van wie dit profiel is'.

Ik heb Tinder gehad van in ongeveer in het begin toen dat beschikbaar was in dit land en toen was dat, vind ik, toch heel verschillend tegenover hoe het nu is. Heel die 'instagramification' van die app (Tinder is altijd gebaseerd geweest op oppervlakkigheden natuurlijk, maar de frequentie aan 'oprechte' mensen/interessante matches lag vroeger toch veel hoger vind ik) heeft het geen goed gedaan vind ik.
I ... I like this guy :unsure:

Bijlagen

• giphy.gif
    giphy.gif
    245,2 KB · Weergaven: 6
Laatste paar pagina's zijn wel heftig.

Te dik = verzorgt zichzelf niet
Te dun = geen kont en tietuh
Teveel make up = is alleen met haar uiterlijk bezig
Geen make up = verwaarloost zichzelf
Passie voor paarden = paardenwijf
Reisfoto's = te uitdagend en te avontuurlijk
Geen reisfoto's = wereldvreemd en saai
Te lange nagels = lelijk (zonder meer)
Te korte nagels = verzorgt zichzelf niet
Foto in bikini = opzoek naar aandacht van mannen
Etc etc

Ben benieuwd welke vrouwen/foto's dan wel oke zijn.

Etc etc

Inderdaad veel criteria waar ik niet bij stilsta of mij a priori aan stoor. Nuja, moet iedereen voor zich uitmaken uiteraard.

Bwoa, zo rigide had ik het toch niet begrepen.
Maar het is een feit dat sommige met hun foto's soms ècht wel een uithangbord voor vooroordelen zijn.
Dat geldt evengoed voor vrouwen als mannen.
De types die @kay-gell de "temptation islanders" noemt.
Voor elke stereotype zijn er natuurlijk evenveel die daar absoluut niet in passen.

Samen een profiel aanmaken al dan niet met fake foto's en afwisselend mannen en vrouwen interesse aanklikken.
Fun gegarandaard :D

Ik spreek nu vooral voor mezelf, maar ik was ook wel wat "afgeschrikt" door de mega avonturiers etc.
Ik ben zelf een nuchter iemand, hou van avontuur, maar andere zaken hebben voorrang (kinderen, werk voornaamste factoren dan), dus iemand met alle tijd van de wereld en geen job waar er passie in kruipt matcht dan niet.
Maar ... zoals @ThomasMore al zei, dat zijn ergens verwachtingen of invullingen die je zelf doet.
Punt blijft "een nee heb je, een ja kun je krijgen".
Bij de "echte avonturiers" liep het al gauw spaak omdat ik wel merkte dat we niet op één lijn zaten, maar hoeveel er niet gewoon de leukste foto's van zichzelf op zetten of 3 foto's van één dezelfde reis ... Het waren er toch zeker ook een pak.
Je moet inderdaad de combo foto's/bio bekijken en niet elk profiel met enkel vakantiefoto's judgen. Maar bij velen lag het er wel dubbel en dik op: de 'wanderlust' die hier al zo vaak gepasseerd is. Ik wou ook echt iemand waarmee je iets kan opbouwen, ik ben daar zelf volledig klaar voor en dat is met dat type mensen vaak niet het geval. Die willen nog van hun vrijheid genieten. Ik heb kort gedate (denk maand of 3) met iemand die praktisch jaarlijks grote trekreis maakte in Azië/Afrika etc. Dat is ook effectief gestrand omdat hij alle tijd in de voorbereiding van zijn reizen wou steken. Net daarom had ik vaak het gevoel dat op die datingsites maar de 'restjes' zaten, diegene die overbleven omdat ze die nestdrang niet of veel later voelden.
Al merkte ik wel dat covid daar ergens verandering in gebracht heeft. Al dat reizen en avontuurlijke is in de dagdagelijkse praktijk op de achtergrond geschoven en men wil nu gewoon niet meer 'alleen' zijn.
Daarnaast is de vijver vandaag extra gevuld door al die echtscheidingen :p.

Wij gaan ook nog zien hoe het hier gaat evolueren ze. Mijn vriend is iemand die pre-corona graag uitging, genre tot in de vroege uurtjes met voormiddag afterparties in de Fuse. Daar waar mijn vriendenkring eerder iets gaat eten/drinken om eens uitzonderlijk te eindigen in een danscafé met een foute schijf om 4 u 's nachts. Ik ben ook wel eerder een festival/concertganger. Los daarvan benadrukt hij wel altijd dat wij op exact hetzelfde niveau in ons leven staan. En ik merk wel dat hij loopt om in mijn buurt te zijn, wij zien elkaar net niet dagelijks. We zien wel, genieten en niet te veel nadenken :D.

Etc etc

Gelukkig zijn we allemaal niet zo ;)

Terug
Bovenaan